Dodelijke angst

Hier kun je one shots plaatsen die onder het genre fantasy vallen
Plaats reactie
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Dit idee heb ik al héél erg lang in mijn hoofd, ik weet niet of het wel wat is maar volgensmij heb ik de vt en de tt erg door elkaar gehaald. Kan iemand me daar mee helpen? Want ik vind het niet meer...
Feedback, kritiek, complimenten allemaal welkom :D
Oja, deze titel is voor nu, ik weet eigenlijk niet hoe ik hem moet noemen dus als je ideeën hebt... Hoor ik ze graag.

‘Ruben, laat me los. Wat doe je in hemelsnaam?’ Mijn stem klonk bang, mijn hart klopte me in de keel.
‘Je wordt net zoals mij, mam, pap en Lara. Jolijn, begrijp je dat wel?’
Ik knikte heftig terwijl de tranen me over de wangen liepen.
‘Ik beloof je,’ hierbij legde hij zijn hand op de plek van zijn hart, ‘dat ik je geen pijn zal doen. En je weet, een belofte heb ik nog nooit gebroken.’
Op één na, schoot door mijn hoofd.
‘Je had belooft dat je me nooit pijn zou doen? En wat doe je nu!’ Ik zag de pijn in zijn ogen en wist dat hij er ook aan had gedacht.
Zijn mond ging open en het leek er even op dat hij nog wat wilde zeggen, maar hij klapte zijn mond dicht en duwde me ruw tegen de grond aan.
‘Je weet wat ik bedoel,’ zei hij.
‘Ik begrijp het wel, maar ik wíl het niet Ruben! Laat me gaan, alsjeblieft,’ fluisterde ik.
Als reactie drukte hij me nog harder tegen de grond aan. Ik hapte naar adem en probeerde weer te gillen.
Maar het enige wat uit mijn mond kwam was een klein kuchje.
‘Niemand kan je hier horen. Daarom gingen we hier ook heen.’
‘Jolijn, rustig. Dat kleine beetje bloed dat je mist is toch niet zo erg?’
‘Laat me gaan.’ Ik had het willen grommen maar meer als een gefluister was het niet, ‘Ik ben je zúsjé!;
Ruben’s greep verslapte even en ik maakte er direct gebruik van. Voordat ik ook maar een vin verroert had greep hij me weer stevig vast.
‘Ik weet het en als het anders had gekund…’
‘Het kán anders, dat weet je.’
Hij schudde wild zijn hoofd en draaide mijn hoofd om zodat ik oor tegen de grond was gedrukt.
‘Waarom,’ fluisterde ik.
‘Daarom, dááróm Jolijn.’
‘Ik wil niet zoals jij zijn, ik wil geen moordenaar zijn,’ gilde ik.
Maar ik wist dat ik geen keus had. Ik weet wat er gaat gebeuren. Hij haalt wat weg, alles valt weg en ik verander in een moordenaar.
Mijn zweet vermengde zich met mijn tranen en druppelde diep de grond in.
Ik probeerde me los te rukken maar het enige resultaat was dat ik nog dieper de grond in werd gedrukt.
Ik voelde de angst in mijn lichaam kruipen en wist, dat Ruben precies hetzelfde gevoelt had.
‘Ik wíl dit níét,’ gilde ik.
Een wapen, iets ter bescherming, schoot door mijn hoofd heen. Direct toen deze gedachte binnen kwam drukte ik hem al weer weg. Ik wist dat het niet nodig was. Niets zou Ruben bij me weg halen, niets.
‘Ruben, ik. Wil. Dit. Niet.’ Ik sprak met nadruk op elk woord, ‘Alsjeblieft…’
Tegen mijn verwachting in liet Ruben me los en ik ging met een ruk rechtop zitten.
Langzaam bracht hij zijn hand naar mijn wang en legde hem erop.
‘Ik laat je gaan, maar ik kom terug om het af te maken. Ik geef je nog even tijd.’
‘Dank je,’ fluisterde ik en gaf hem een knuffel.
Hij drukt mij tegen zich aan. Als hij me wegduwt kijkt hij me nog even aan.
Snel staat hij op, draait zich om en rende weg. In de verte draaide hij zich nog even naar me om.
Ik wist dat hij me kon horen dus ik zei: ‘Ik hou van je, zelfs met wat je nu bent.’
Ik zag hem knikken.
Ik voelde een traan over mijn wang rollen. Had ik er goed aan gedaan? Had ik hem niet gewoon zijn gang moeten laten gaan? Hij kreeg er vast problemen mee, dat wist hij. En toch had hij het gedaan.
Twee handen pakten mij van achteren vast. Mijn ogen werden groot maar ik gilde niet.
Één van de twee handen pakten mijn gezicht vast.
Zelfs al had ik het gezicht niet gezien. Ik wist dat het Ruben was.
Met één enkele ruk brak hij mijn nek.
Shit happens, just flush it and move on!
Dreamrose
Balpen
Balpen

Voor zover ik het gelezen heb is het gewoon goed (:
Maar ik heb er eerlijk gezegd ook geen expert in.
Ben benieuwd naar het vervolg (:
Live it, Love it, Read it.
Don't judge a book, by the cover.
Music on, World off.
May the odds be EVER in your favor.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Nou ja, ik roep het tipex-team wel even in.
Vervolg? Dit is een one-shot, daar komt geen vervolg op. Misschien kan ik er nog een verhaal van maken maar dit is een kort verhaaltje.
Fijn dat je het leuk vind? :)
Dreamrose
Balpen
Balpen

Gosh, wat ben ik wéér blond.
Sorry, had niet gezien dat het een one-shot was,
zou wel leuk zijn als er meer kwam (:
Live it, Love it, Read it.
Don't judge a book, by the cover.
Music on, World off.
May the odds be EVER in your favor.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hallo :D, weer een verhaaltje gelezen, ik kom nog wel weer een keertje bij :P haha.
Goed verhaal, vooral het begin vond ik erg netjes. Op het eind weet je een goede wending in te zetten, ik mistte alleen ergens nog de spanning. Die climax van het verhaal. Ik denk dat dat in dit geval een beetje een combinatie is van emotie mengen met beeldspraak en zinslengte.
Verder weet ik er niets over te zeggen :). Ga vooral zo door.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

De titel dekt voor mijn gevoel de lading niet, maar dat is mijn mening. Het verhaal spreekt me wel aan. Je weet de nodige beelden bij me op te roepen en ik heb behoorlijk wat fantasie. Het roept echter ook een heleboel vragen bij me op waardoor het van mij wel uitgebreider beschreven had mogen worden. De leeftijd van de personages, de reden waarom het gebeurd, etc. Ze is bijvoorbeeld bang om in een moordenaar te veranderen. Dit gegeven vind ik als lezer juist fijn om te weten. Doe ermee wat je wilt want het blijft jouw verhaal.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
mena1998
Typmachine
Typmachine

Oeps, ik lees het wel laat zeg :). Eigenlijk had ik hier een heel verhaal van willen maken, maar ik heb er niet echt de inspiratie voor, maar dit kon er wel vanaf. Mmm twee maren achterelkaar... Lol.
Ik zal er nog een keer naar kijken, maar nu niet, snel wat reacties plaatsen om die spinnen weg te jagen :P
Plaats reactie

Terug naar “Fantasierijke One Shots”