Don't be Afraid.

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
lmk
Potlood
Potlood

.... versie 2 :D

Aangezien ik overnieuw begonnen was en dus toch niet verder zou gaan met mijn eerste verhaal, besloot ik om het vernieuwde deel hier ook maar te plaatsen. Heb er een hele andere verhaal lijn van gemaakt en omdat ik veel teken heb ik zelfs een poging gedaan om de hoofdpersonen in mijn verhaal uit te schetsen in een tekening, zodat iedereen een beter beeld kan krijgen bij mijn hoofdpersonen. :D

Wonderbaarlijk is dat mij ook nog gelukt ook :o

Dit zijn mijn hoofdpersonen, Lena & Liam.
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, tips en verbeteringen zijn natuurlijk van harte welkom!
En ik probeer het zeker niet bij 1 tekening te houden :)

####################################################################
“Jij ongelofelijk rot kind!” De stem van Lena's moeder kwam dichterbij. Het was weer eens zo ver. Er kon werkelijk geen week voorbij gaan zonder ruzie. Het zweet brak Lena uit, haar hart ging als een razende tekeer. Waarom moest haar dit iedere keer overkomen? Wat had ze haar moeder in vredesnaam aangedaan waardoor ze iedere keer weer zo woedend op haar werd? Haatte haar moeder haar dan zo erg? Was ze dan werkelijk zo’n rotkind die dit verdiende? Ze snikte. De tranen begonnen te lopen bij het idee dat haar bloedeigen moeder niet eens van haar hielt. Haar nooit een knuffel zou geven, of nooit zou vertellen hoeveel zij van haar hielt. Iedere keer weer die spanning, een spanning die je maar beter kon vermijden. En als je pech had, kwam die spanning je zelf wel opzoeken. Zoals nu. Ze wilde hier weg, maar waar kon ze heen? Alle mogelijke uitwegen werden door haar moeder geblokkeerd. Ze kon nergens heen. Niemand die haar kon horen ,smekend om hulp. Daar stond ze dan, opgesloten in een hoekje van de keuken, in elkaar gedoken te wachten op de klappen. De pijn. Het gevoel dat je niet bestaat, terwijl je er wel bent. Het gevoel dat je niets waard bent. Dat niemand om je geeft. Wanhopig keek ze haar moeder aan, die misschien nu nog maar drie meter voor haar stond, kokend van de woede.
“Mam, alsjeblieft.” Smeekte ze. Maar het had geen zin. Dit werkte nooit, maar toch probeerde ze het iedere keer weer opnieuw. In de hoop op een wonder. In de hoop dat alles goed zou komen, dat dit ophield. Dat ze alles kon terugdraaien en vergeten. Maar dat kon niet. Dit was real life. Dit was geen goede film die zou aflopen met en wonder.
“Je bent gestoord! Je bent mijn kind niet! Hoor je me? Door jou zie ik het leven niet meer zitten, door jou zou ik het liefste tegen een boom aanrijden of nooit meer wakker worden.” Schreeuwde ze. De stemvolume van Lena’s moeder was altijd enorm, net alsof haar woorden al niet genoeg deden om indruk te maken. Lena zweeg, ze had toch niets in te brengen. Niets dat dit zou kunnen tegen houden, niets. De tranen stroomden over haar wangen, de stress nam haar gehele lichaam over. Ze kon zich niet meer bewegen, ze stond verstijfd van de angst. Ze hoorde haar moeder dichterbij komen. Ze sloot haar ogen en deed snel haar handen voor haar gezicht, ter bescherming op wat er misschien nog komen ging.
“Doe niet zo spastisch, doe normaal! Jij Misselijk figuur!” Haar moeder stond nu recht voor haar te dreigen met haar vuisten. De wanhoop die ze voelde van binnen was ondragelijk. Ze voelde zich zo kwetsbaar, zo machteloos. Ze wilde dit niet meer. Nooit meer. Hoe lang zou dit nog doorgaan? Hoe lang zou ze dit nog vol kunnen houden?
BAM! Een vuist raakte met volle kracht haar gezicht. Ze kon zich niet meer verweren en viel met een klap op de grond. Het was gebeurt, nu kon ze een eventuele ontspanningspoging wel vergeten. Ze was nu compleet kansloos tegenover haar moeder.
“Mam, niet doen! Alsjeblieft, wat heb ik verkeerd gedaan?” Snikte ze nu mede van de pijn in haar hoofd, afwachtend op de volgende klappen van haar moeder.
Lena zette al haar spieren schrap, maar er volgden geen klappen meer. Het was opeens stil, doodstil. Wat was er aan de hand? Waarom schold haar moeder haar niet meer uit? Waarom werd ze niet meer geslagen? Durfde ze haar ogen open te doen, en te kijken? Zou ze het durven? Lena verzamelde al haar moed en draaide voorzichtig haar hoofd om, in de richting van haar moeder. Ze deed voorzichtig haar ogen open en zag hoe haar moeder, die met de rug naar haar toe stond, versteend voor zich uit stond te staren. Ze snapte er niets van, wat was dit? Waar staarde zij in vredesnaam naar? Wat kon er op dit moment zo bijzonder zijn, dat zij al haar aandacht compleet op iets anders had gefocusseerd? Lena kon het niet goed zien door de wazige vlekken voor haar ogen, die waarschijnlijk nog kwamen van die klap van daarnet, maar het beeld werd al snel duidelijk genoeg om te snappen wat hier aan de hand was. Zag ze dit nu goed? Stond daar nou een jongen in de deuropening van de zijdeur?
Laatst gewijzigd door lmk op 23 mei 2012 19:19, 4 keer totaal gewijzigd.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Mmmm, lijkt me leuk (nou niet wat er net gebeurde maar, nou ja je snapt me wel).
Geen feedback.
Leuke tekening trauwens. Moet ik ook maar eens proberen voor mijn verhaal...

Liefs, Floor
Shit happens, just flush it and move on!
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

*jaloers* ik wil ook zo kunnen tekenen O.o *jaloers*
Goed, je kent mijn mening over je tekening dus al ^^ je stukje is ook zeer goed, voor spelling moet je niet bij mij zijn, want daar bak ik weinig van, soo. Inhoudelijk is het zeer goed. Ik voel zeer met Lena mee, hoe haar moeder zo tegen haar doet, en de verbazing als ze opeens stopt. Goed gedaan! :D
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
lmk
Potlood
Potlood

Dankjulliewel! :D
xIMISSYOU schreef:*jaloers* ik wil ook zo kunnen tekenen O.o *jaloers*
Goed, je kent mijn mening over je tekening dus al ^^ je stukje is ook zeer goed, voor spelling moet je niet bij mij zijn, want daar bak ik weinig van, soo. Inhoudelijk is het zeer goed. Ik voel zeer met Lena mee, hoe haar moeder zo tegen haar doet, en de verbazing als ze opeens stopt. Goed gedaan! :D
Hahah dankjewel! Er is hoop, iedereen kan leren tekenen! :) Het is gewoon een kwestie van goed oefenen en kijken! Verder, fijn om te horen dat je je met Lena mee kan leven, dat was ook de bedoeling! Hopelijk kan ik dit zo vasthouden. :D
mena1998 schreef:Mmmm, lijkt me leuk (nou niet wat er net gebeurde maar, nou ja je snapt me wel).
Geen feedback.
Leuke tekening trauwens. Moet ik ook maar eens proberen voor mijn verhaal...

Liefs, Floor
Ik snap wat je bedoeld! Super dat het je leuk lijkt!
Heb je een hekel aan feedbacks? Die gaan namelijk wel komen :lol:

Haha succes met tekenen! :D
lmk
Potlood
Potlood

Alvast weer een klein stukje voor de liefhebbers. Ik ben nu bezig met het volgende stukje wat best wel heftig is om te schrijven (flashback van liam), nog geen idee hoe ik dat ga doen :) :P

#################################################################
Liam plofte de laatste verhuisdoos in zijn nieuwe kamer. Het was een grote, lichte kamer en de zomerse zonnestralen drongen via het kamerraam de kamer binnen. Eindelijk, ze waren nu officieel verhuisd naar Nederland, het geboorteland van zijn moeder. Ondanks dat hij het oude vertrouwde en vooral zonnige Californië erg zou gaan missen, was hij ergens toch wel opgelucht dat ze waren verhuisd. Niets zou hem langer confronteren aan zijn verdriet en alle ellende van afgelopen jaar. Hij kon het nu proberen een plekje te geven, het af te sluiten. Hij slikte toen hij een licht schuldgevoel voelde opborrelen. Hij kon het maar niet loslaten. Hij kon zijn vader toch niet zomaar vergeten? Hij opende één van de vele verhuisdozen die in zijn kamer stonden en haalde er een houten fotolijstje uit tevoorschijn. Een glimlach verscheen op zijn gezicht toen hij naar de foto keek. Zijn vader keek hem met een grote grijns terug, zoals hij altijd deed. Je hoorde hem nog zeggen "Don't be afraid, never say never." wanneer Liam er weer eens van overtuigd was dat hij iets niet kon, maar later wel bleek te kunnen. Door zijn vader had hij geleerd in zichzelf te geloven, en niet zomaar op te geven. Hij was er altijd voor hem en steunde hem bij alles en boven alles. Hij was dé perfecte vader, een vader om nooit te vergeten. Hij ging op de rand van zijn gloednieuwe tweepersoons bed zitten en voelde een brok in zijn keel opkomen.

"Ik mis je pap." Hij slaakte een diepe zucht, om zo de opkomende tranen proberen tegen te houden, maar dit mislukte. Langzaam gleden de tranen over zijn wangen, om vervolgens op de grond te vallen. Hij klemde het fotolijstje tegen zijn borst en sloot zijn ogen. Het was zo oneerlijk, het was zo gemeen. Hij had zijn vader nog zo veel te vertellen. Er waren nog zoveel dingen die ze samen zouden doen. Nog zoveel dingen waar hij hem voor moest bedanken. Nog zo veel dingen waar hij nog sorry voor moest zeggen. Maar dit zou nooit meer gebeuren. Zijn vader was er niet meer en dat was allemaal aan hem te danken.
“Het spijt me zo.” Snikte Liam. Hij zag het allemaal weer voor zich. Alle herinneringen van die dag, die vreselijke nachtmerrie, kwamen weer naar boven.
lmk
Potlood
Potlood

“Pap, kunnen we niet een beetje sneller rijden?” Liam zijn geduld was ver te zoeken. Waarom moest zijn vader altijd zo irritant langzaam rijden als hij haast had? Voor een echte vent was hij echt té voorzichtig op de weg. Eigenlijk was zijn vader gewoon een watje wanneer het op autorijden aan kwam. Soms kon hij er wel om lachen, maar op momenten zoals nu, kon hij zich er echt aan ergeren.
“Liam, het stormt. Het is gevaarlijk om nu hard te gaan rijden met dit weer.” Stelde Liam’s vader vast. “in dit tempo komen we heus wel op tijd, wees maar niet bang.”
"Op tijd voor het opruimen van een feest wat al is afgelopen zeker?” Snauwde Liam. Hij trok dit echt niet meer. Het basketbal finalefeest van het landelijke kampioenschap was nota bene al begonnen en ze moesten nog vijftig kilometer rijden. Én dat terwijl hij had gezorgd voor het winnende punt in de finale. Als er één iemand welkom was op dat feest, was hij dat wel. Hij kon niet wachten, hij stond letterlijk te trappelen op zijn stoel. Niet alleen om het feest zelf, vanavond zou hij onderhandelen met meerdere mensen die hem een beurs wouden aanbieden. Als het op basketballen aankwam, was hij altijd het persoon wat alle aandacht kreeg. Stiekem genoot hij hier altijd wel van, al die aandacht om zijn ‘basketbal-kunsten’, maar soms kon het ook vreselijk irritant zijn. Hij hoefde zich alleen maar te vertonen op een basketbal wedstrijd en ze stonden al om hem heen te kwijlen. Nee, het was niet altijd leuk, maar dat kon de pret zeker niet drukken. Zijn gedachten dwaalden af naar het weer toen hij een blik naar buiten wierp. Overal waar hij keek was het donkergrijs, bijna zwart, terwijl het nog licht hoorde te zijn. De regen knetterde als een gek op het raam. Zijn vader had gelijk, het stormde goed, maar dat interesseerde hem nu vrij weinig. Hij keek op zijn horloge, het feest was nu al een uur aan de gang. Geërgerd keek hij naar zijn vader, in de hoop dat hij zich bedacht en wat sneller ging rijden. Maar tevergeefs, het had geen effect op zijn vader.
“Pap, alsjeblieft, kan het echt niet wat sneller? Je rijd nog langzamer dan een blinde opa van negentig.” Zijn vader keek om, richting zijn zoon, maar dit keer met een licht geïrriteerde blik. “Het is toch zo? Je gaat echt niet dood van een beetje sneller rijden.” Voegde Liam er aan toe.
“Jij weet echt niet van ophouden he?” Zijn vader zuchtte. “Ik wil liever geen ongeluk, ik weet niet wat jij wilt maar ik blijf liever nog even leven.”
“Je overdrijft.” Nog steeds keek hij zijn vader aan, maar dit keer met een smekende en ondeugende blik in zijn ogen. “Please, pap? Doe het voor mij? Omdat ik je allerliefste zoon ben.”
“Ik heb maar één zoon.” Bevestigde zijn vader. Een kleine stoute grijns verscheen op zijn gezicht. Hij drukte het gaspedaal in en de auto maakte meer vaart. Liam keek verbaasd toen hij merkte dat zijn vader zich gewonnen gaf. Ze gingen nog steeds niet heel snel, maar voor zijn vaders doen was dit heel wat.
“Voel je dat pap? Voelt goed he?” Lachte hij. Ook zijn vader kon zijn lach niet meer bedwingen. “Je bent mij er één Liam, het is jouw schuld als we straks in de sloot belanden.” Grapte hij. “Maar ik geef toe, dit voelt goed!”
“Ik zei het toch?” mopperde Liam. “Jij moet eens wat vaker luisteren naar je zoon. Het mag nog wel wat sneller hoor, opa.” Liam’s ondeugende blik in zijn ogen was nog niet verdwenen en blijkbaar werkte dit goed bij zijn vader.
“Wil je sneller? Dan krijg je sneller!” Opnieuw drukte zijn vader het gaspedaal in, maar dit keer veel minder voorzichtig. Met volle gang en slippende banden schoot het voertuig vooruit. Zelfs Liam schrok van de enorme vaart die de auto opeens maakte. Die slippende banden maakten hem zelfs een beetje ongerust. Snel keek hij naar zijn vader die vol spanning achter het stuur zat. Er klopte iets niet. Zijn vader keek nooit zo.
“Pap, wat is er aan de hand!?” Nog voordat hij in paniek kon raken, raakte de wagen al van de weg. Een fel wit tegenlicht belemmerde het zicht. Hij leek wel verblind. Hij zag helemaal niets meer. Angst vulde zijn hele lichaam, de spanningen gierden door zijn lijf. Wat was dit? Wat gebeurde er? Hard getoeter kwam steeds dichter bij. Het felle licht werd steeds feller en de auto leek alleen nog maar sneller te gaan. Hij hoorde zijn vader nog schreeuwen, maar het was te laat.
BAM! Met een fractie van een seconde werd de wagen, met een harde knal, de lucht in geslingerd. Liam voelde een harde klap tegen zijn hoofd, wat alles om hem heen zwart maakte. Hij probeerde zijn ogen te openen, maar het lukte niet. Hij wist niet meer waar hij was, hij kon zich niet meer bewegen en het enigste wat hij voelde was de pijn in zijn gehele lichaam. De angst, die door zijn aderen vloeiden. Hij wilde hier weg. wat was er aan de hand, wat was er aan de hand met hém? Hij probeerde te schreeuwen, te gillen en te roepen, smekend om hulp. Maar op de één of andere manier kwam er niets meer uit zijn keel, niets. Hij voelde zijn kracht langzaam uit zijn lichaam glijden, de angst en de pijn verdoofde. Was dit het? Was dit dan het einde? Hij probeerde nog te vechten, te vechten tegen het verdoofde gevoel, maar het lukte niet. Hij was te zwak. Hij voelde hoe zijn gedachten afdwaalden naar niets. Hij kon niet meer nadenken, hij kon niets meer voelen. Een rustig, vredig gevoel was het laatste wat hij zich nog kon herinneren.
Laatst gewijzigd door lmk op 23 mei 2012 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
lmk
Potlood
Potlood

Nog een klein stukje voor de liefhebbers voor op mijn verjaardag :P##########################################################################
Licht gepiep onderbrak de vertrouwde, vredige en lange stilte. Heel langzaam, voelde Liam de warmte weer terug in zijn lichaam stromen. De pijn die hij zich nog vaag kon herinneren, drong in hetzelfde tempo zijn lichaam binnen. Een zeurende en bonkende hoofdpijn voelde hij boven zijn slaap opkomen. Hij knipperde een beetje met zijn ogen, om zo te wennen aan het krachtige en felle licht wat boven hem scheen. Waar was hij? Hij probeerde het zich te herinneren, maar zonder resultaat. Hij had werkelijk geen idee. Voorzichtig probeerde hij zijn ogen te openen, maar het enige wat hij kon zien waren wazige vlekken voor zijn ogen. Het idee dat hij amper tot niets zag, maakte hem bang en ongerust.
“Liam, hoor je mij?” Liam schrok. Het was zijn moeder. Aan haar stem kon hij horen dat ze emotioneel was. Maar waarom? Heel voorzichtig draaide hij zijn hoofd richting het geluid. “Mam,…” Meer kwam er niet uit zijn schorre en stekende keel. Hij leek wel uitgedroogd en niet zo’n beetje ook. Waarom realiseerde hij zich nu pas hoeveel dorst hij had? Zijn hele lichaam smachtte naar een beetje drinken. Weer probeerde hij zijn ogen te openen, dit keer met meer succes. Traag werd zijn gezichtsvermogen beter en hij zag zijn moeder voor hem zitten. Haar tranen liepen over haar gezicht, haar mascara zat overal. Waarom moest ze huilen? Waarom snapte hij dit niet? Wat was hier in vredesnaam aan de hand?
“Liam, lieverd. Hoe voel je je?” Voorzichtig aaide ze hem met haar hand over zijn haren. Het gaf een vertrouwd en geruststellend gevoel. Iets wat zijn moeder wel vaker bij hem deed, wanneer hij overstuur of bang was. Maar nu leek het eerder andersom en de grote vraag was, waarom?
Nog steeds kon hij zich niet bedenken waar hij nou precies lag, maar het beeld werd steeds helderder en het duurde niet lang voordat hij het besefte, in het ziekenhuis. Gespannen keek hij om zich heen. Hij slikte. Overal lagen draadjes, monitors en zakjes met vloeistof wat aan hem was verbonden via een slangetje of draadje. Opeens besefte hij weer wat er was gebeurd. Alle herinneringen kwamen weer terug. Die harde knal en het felle licht. De angst en de pijn, het verdoofde gevoel wat hem tot niets maakte. Zijn vechtlust die hem werd afgenomen. De dood die hij voor ogen zag…
Een scheut van paniek kwam bij hem omhoog. Waar was zijn vader?
“Waar is Papa? Mam, waar is hij!?” Het boeide hem totaal niet meer dat zijn keel ontzettend veel pijn deed, hij moest het weten. Hij moest weten dat zijn vader in orde was. Dat ze samen weer naar huis konden gaan, samen met zíjn vader. Zijn hart begon als een hevige te kloppen. Tranen begonnen te lopen. Het zou toch niet? Liam keek zijn moeder aan, die schrok van zijn opeens hevige en felle reactie. Maar er kwam geen antwoord op zijn vraag. Zijn moeder reageerde niet, ze zweef. Het enigste wat ze deed was huilen. Nee, dit mocht niet. Dit kon niet waar zijn. Dit stond hij niet toe. Zijn vader moest nog leven, hij was in orde. Ze konden straks weer samen een potje basketballen, samen feesten en samen lachen.
“Mam, waar is papa? Alsjeblieft zeg dat hij nog leeft.” Zijn hele stem trilde. Hij kreeg de woorden nauwelijks over zijn tong. Zijn vader moest leven, het moest gewoon. Het kon niet anders. Het was onmogelijk.
“Liam,…” Zijn moeder huiverde. Liam keek wanhopig zijn moeder aan, afwachtend op de volgende woorden die hij waarschijnlijk niet wilde horen, niet kon horen en niet wilde geloven ook. Hij beet op zijn lip. Hij zou dit hem zelf nooit vergeven, nooit. Hij had dit gedaan. Hij had dit kunnen voorkomen. Hij had zijn vader niet moeten pushen om sneller te gaan rijden. Wat boeide hem nog dat hele feest en al die mensen die met hem zouden praten over een beurs? Wat maakte hem dat allemaal nu nog uit? Niets, helemaal niets.
Zijn moeder keek hem aan en wreef met haar hand over de zijne. “Lieverd, niet schrikken. Je hebt een auto ongeluk gehad en ze hebben je gereanimeerd. Wonder boven wonder heb jij het gered.” Ze stopte haar zin, net alsof ze haar zelf nog moest voorbereiden op het volgende wat ze wilde zeggen en hoe ze het ging zeggen. Liam zag het in haar ogen, ze stond nu op het punt om iets vreselijks te zeggen, iets afschuwelijks. En het erge was nog, dat hij wel wist wat.
##########################################################################
Laatst gewijzigd door lmk op 23 mei 2012 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
lmk
Potlood
Potlood

Al een tijdje geen reactie gehad, is het verhaal niet leuk? Kan ik beter stoppen?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik zag in je voorsteltopic dat je de tip nog niet had gekregen, maar als je meer reacties wilt, is het een aanrader om andermans verhalen te lezen en daarop te reageren. Iedereen vindt het namelijk leuk om een reactie te krijgen^^ en als jij bij hen reageert, zijn zij sneller geneigd om jouw verhaal te lezen en een reactie achter te laten. Jezelf in the picture zetten enzo :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
lmk
Potlood
Potlood

Saskjezwaard schreef:Ik zag in je voorsteltopic dat je de tip nog niet had gekregen, maar als je meer reacties wilt, is het een aanrader om andermans verhalen te lezen en daarop te reageren. Iedereen vindt het namelijk leuk om een reactie te krijgen^^ en als jij bij hen reageert, zijn zij sneller geneigd om jouw verhaal te lezen en een reactie achter te laten. Jezelf in the picture zetten enzo :P
Okee, dankjewel. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen na mijn examens. Want heb daar nog geen tijd voor gehad, vandaar. :) Maar het ligt dus niet aan het verhaal of wel?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Nee, het ligt niet aan je verhaal, hoor ;) het is voor een deel dat mensen je niet 'kennen' en daarom het wel lezen, maar niks achterlaten. De site bestaat voor een heel groot deel uit de wisselwerking van reageren en reacties krijgen en leden die daar niet in meegaan, worden al snel vergeten omdat ze zichzelf niet bekend maken. Heel simpel :P
Maar veel succes met je examens en hopelijk zien we daarna meer van je^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Knijster
Puntenslijper
Puntenslijper

Heey!

Het verhaal prikkelt, ik kan goed meeleven met de personages. Vooral bij het tweede stukje had je een goede opbouw en maakte je tempo. Het stukje van Lena (moeder komt steeds dichterbij en de gedachten en gevoelens die Lena heeft) zou voor mij persoonlijk wat meer tempo mogen. De uiteindelijke klap wordt wat uitgesteld door alle gedachten etc van Lena te beschrijven.

Leuk dat je twee verhaallijnen gebruikt! Verder ben ik erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat en hoe de twee hoofdpersonen elkaars pad kruisen. Dus schrijf snel verder, en veel succes met je examens ;)

Groetjes Knijster
Verbazing is de eerste stap naar Wijsheid
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Hee Imk,

Allereerst moet ik opbiechten dat ik nog niet alles heb gelezen, alleen het eerste deel, maar ik ga zeker verder lezen! Over de inhoud: ik vind het een goed geschreven begin, je beschrijft mooi hoe Lena zich voelt, zodat de lezers zich ook echt kunnen inleven in haar.

Een paar kleine foutjes heb ik er voor je uitgehaald:
“Jij ongelofelijk rot kind!”
Ergens verder in het verhaal schrijf je rot kind aan elkaar, dus hier ook!
Was ze dan werkelijk zo’n rotkind die dit verdiende?
Hier dus :P Het is zo'n rotkind dat
De tranen begonnen te lopen bij het idee dat haar bloedeigen moeder niet eens van haar hielt.
hielt --> hield
Haar nooit een knuffel zou geven, of nooit zou vertellen hoeveel zij van haar hielt.
Weer hield in plaats van hielt, maar daarom licht ik het niet uit. In je vorige zin ging het namelijk over hetzelfde, zo krijg je twee bijna dezelfde zinnen achter elkaar.
Dit was real life. Dit was geen goede film die zou aflopen met en wonder.
Reallife mag aan elkaar. En je bent een 'e' vergeten bij 'een wonder'
De stemvolume van Lena’s moeder was altijd enorm, net alsof haar woorden al niet genoeg deden om indruk te maken.
Het is het stemvolume in plaats van de stemvolume
Jij Misselijk figuur!
Per ongeluk een hoofdletter bij misselijk
Het was gebeurt, nu kon ze een eventuele ontspanningspoging wel vergeten. Ze was nu compleet kansloos tegenover haar moeder.
Gebeurd met een 'd'
“Mam, niet doen! Alsjeblieft, wat heb ik verkeerd gedaan?” Snikte ze nu mede van de pijn in haar hoofd, afwachtend op de volgende klappen van haar moeder.
Het is mede door in plaats van mede van
Durfde ze haar ogen open te doen, en te kijken
En mag je weglaten
Lena verzamelde al haar moed en draaide voorzichtig haar hoofd om, in de richting van haar moeder. Ze deed voorzichtig haar ogen open en zag hoe haar moeder, die met de rug naar haar toe stond, versteend voor zich uit stond te staren.
In dit stukje gebruik je twee keer 'voorzichtig'. Het zou mooier zijn als je een van de twee wegliet.

En dat was het :)
Ik zal snel verder lezen, ga zo door!

Groetjes,

Tessa
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
lmk
Potlood
Potlood

Dankjulliewel allemaal! :$
Weten jullie trouwens ook hoe je je nicknaam kunt veranderen? Het hoort namelijk Lmk te zijn maar het lijkt nu net dat er Imk staat, is dus niet zo maar weet iemand hoe je dit kunt wijzigen?

Verder, Tesserell: super bedankt voor je verbeteringen! Zal het gelijk even wijzigen!
Voel me nu wel slecht hoor, dat ik zo veel fouten maak, en van sommige foutjes ben ik mij
niet eens van bewust, zoals dat het het stemvolume is, inplaats van de stemvolume (a) oeeps...

Knijster: Dankjewel! Zal ook zo snel mogelijk een nieuw stukje schrijven! :D

Saskjezwaard, oke dankjewel! Ben al begonnen met het lezen van 2 verhalen! :D
Saskjezwaard
Computer
Computer

Je kan je username jammer genoeg niet veranderen, anders was de mijne nu allang anders geweest haha xD ik dacht eigenlijk ook dat het Imk was :P waar staat Lmk dan voor?
En mensen zijn blind voor hun eigen fouten, totdat ze erop gewezen worden, dus het is niet zo erg, hoor ;) af en toe kom ik ook fouten in mijn verhalen tegen waarbij ik denk: he, hoe heb ik dat ooit neer kunnen zetten haha xD
lmk
Potlood
Potlood

Haha, ben blij dat ik dus niet de enige ben :P
Lmk staat voor de afkorting van mijn naam; Lotte Marissa Karsten. Mijn tekensite heet ook Lmk-arts dus wilde dat als nicknaam gebruiken. Kennelijk ging dat dus een beetje verkeerd :P
lmk
Potlood
Potlood

Nieuw stukje :D

Er volgde een lange en ongelukkige stilte. Je kon het vergelijken met een stilte voor de storm, een hele heftige storm. Liam keek wanhopig zijn moeder aan, die nog steeds zat te worstelen met haar woorden, hoe ze die het beste kon verwoorden tegen over haar zoon. Maar als het aan hem lag, konden die woorden niet op een goede manier gezegd worden. Het waren rot woorden, woorden die alleen maar harten konden breken. Woorden die niemand goed deed.
Zijn moeder slaakte een diepe zucht en maakte vervolgens haar zin af.
“…Maar voor papa was het te laat.” Een rilling ging door Liam’s lijf. Hij kreeg geen adem meer, zijn hele lichaam leek geblokkeerd. Hij kon het niet geloven, ondanks dat hij het voelde aankomen. Zijn vader was dood? Zijn vader leefde niet meer? Een groot schuldgevoel knaagde in zijn maag. Het was zijn schuld, het was allemaal zijn schuld. Hij had dit gedaan!
“Het spijt me zo, het spijt me zo pap!” Opnieuw rolden er tranen over zijn wangen, tranen vol pijn en ellende. hij wilde dit niet. Dit was een nachtmerrie, een akelige droom waar hij straks weer uit zou komen.
“Lieverd het is niet jou schuld, niets is jouw schuld.” Zijn moeder omhelsde hem. Maar Liam drukte haar van hem af.
“Het is wel mijn schuld, ik heb dit gedaan mam! Ik kon dit voorkomen!” Liam wilde weg, weg uit het ziekenhuis. Weg van alles om hem heen. Hoe kon hij nu nog met zichzelf leven? Waarom was hij niet dood, waarom had hij dit overleefd en niet zijn vader? Zijn vader had nog zoveel plannen, nog zoveel wat hij zou willen doen. Hij zou nooit meer zijn kleinkinderen zien opgroeien en híj had dit allemaal van hem afgenomen.
“Luister, Liam. Jij kon hier niets aan doen, jij kon dit niet voorkomen.” Ze keek haar zoon aan, die helemaal overstuur was. Hyperventilerend en vol verdriet, verdriet wat altijd bij hem zou blijven. Hem altijd zou blijven achtervolgen, waar dan ook.
“Jawel mam, dat heb ik wel.” Snikte Liam. “Ik heb hem overgehaald om met het slechte weer sneller te gaan rijden.” Hij stopte even. Zijn moeder keek hem verward in de ogen. Ze zou hem nooit meer willen aankijken en terecht, hij had het verdiend. Hij had het verdient om de rest van zijn leven genegeerd te worden. “Mam, het is allemaal mijn schuld.”
“Nee lieverd, het was een dronken vrachtwagenchauffeur. Hij reed te snel, hij reed op de verkeerde rijstrook. Hij heeft jullie geschept en niet andersom.”
“Maar die slippende banden?” Liam geloofde het niet. Het was een smoes, een smoes om hem rustig te krijgen.
“Geloof me Liam, het is niet jouw schuld. Echt niet. Je vader zou willen dat je mij geloofde.” “Hoe durf jij te zeggen dat hij dat zou willen?” Liam voelde zich kwaad worden. “Je was er niet eens bij! Papa had geen controle meer over het stuur, hij kon die vrachtwagen nog ontwijken als wij niet te snel hadden gereden!” Zijn verdriet en schuldgevoel mengde zich in een grote waas van paniek. Hij wist niet meer wat hij moest. Hij had totaal geen controle meer over zichzelf. Hij wilde hier weg, vluchten voor zijn schuldgevoel. Vluchten voor de dood van zijn vader. Hij had zijn bloedeigen vader vermoord! Hij probeerde zich los te rukken van alle draadjes en slangetjes die waren verbonden met zijn lichaam, maar voordat hij het wist werd hij vast gegrepen door twee artsen die de kamer binnen kwamen stormen.
“Jongen rustig, rustig! Blijf kalm!” Maar hij hoorde het niet. Het enigste wat hij hoorde was zijn onregelmatige en harde hartslag.
“Liam, het komt goed, eerlijk waar! Maar alsjeblieft blijf rustig want dit kan je lichaam nog niet aan!” Hoorde hij zijn moeder zeggen. Maar hij wilde het niet horen. Het enigste wat hij wilde horen was de stem van zijn vader. Het kwam niet meer goed. Hij had geen leven meer, zijn schuldgevoel zou hem altijd blijven achtervolgen. Hij probeerde zich te verzetten, te schreeuwen en te slaan maar het had geen zin. De artsen en zijn moeder samen waren sterker dan hem. Opeens voelde hij een pijnlijke steek door zijn arm, het was een spuit. Liam probeerde met al zijn kracht te vechten tegen het vloeistof wat hem werd ingespoten ,maar het was te laat. Langzaam voelde hij zichzelf weer wegglijden, wegglijden in een zwarte duisternis van niets.
“Sorry Liam, je gaat nu even slapen.” Hoorde hij zijn moeder nog zeggen voordat hij weg viel in een diepe rustige slaap.
lmk
Potlood
Potlood

En ik ben bij hfst 2 aangekomen, hier alvast het eerste stukje :D

2.

“Liam gaat het wel?” Liam schrok op uit zijn pijnlijke herinneringen en keek om. Het was zijn zusje, Kaylee, die hem bezorgd in de ogen keek. Ze liep naar hem toe en ging naast hem op zijn bed zitten, een warme en aangename omhelzing volgde. Ze konden het altijd goed met elkaar vinden, ze scheelden maar twee jaar en deelden echt alles samen. Sinds de dood van hun vader waren ze alleen maar closer geworden. Liam veegde de tranen van zijn gezicht en probeerde de nare herinnering van daarnet aan de kant te zetten, maar Kaylee had het zoals gewoonlijk wel in de gaten.
“Dacht je aan papa?” Liam slikte. Waarom had zijn zusje hem altijd zo goed door?
“Ja.” Zuchtte hij. Zijn gedachten dwaalden weer af en hij staarde naar het fotolijstje, die hij nog steeds in zijn handen had gedrukt.
“Ik mis hem ook.” Mompelde Kaylee.
Het bleef even stil totdat Kaylee de stilte verbrak.
“Mama en ik gaan vanavond naar onze nieuwe buren om ons even voor te stellen, heb je zin om mee te gaan?” Ze keek haar broer afwachtend aan. “Misschien even een goede afleiding voor je?” Zei ze er snel achteraan toen ze het treurige gezicht van Liam zag.
“Ik weet het niet.” Hij wierp een blik naar de verhuisdozen die allemaal nog uitgepakt moesten worden. Er was nog zoveel te doen maar hij had echt nergens zin in. Zelfs in Nederland kon hij zijn gedachten over zijn vader niet afdwingen. Werkelijk alles liet hem zich herinneren aan het ongeluk.
Kaylee zag de twijfel in zijn hele houding. Die onzekerheid, die angst. Ze wilde zo graag dat haar broer weer gelukkig was. Dat hij weer kon genieten van het leven zoals hij altijd had gedaan, maar ze wist niet hoe. Ze had al zo veel geprobeerd, nee, zo veel mensen hadden het geprobeerd, maar niemand kon hem sinds het ongeluk meer opvrolijken. Hij wilde niet meer basketballen, niet meer afspreken met vrienden, niet meer uitgaan en hij keek zelfs niet eens meer op van een knap meisje die hem voorbij liep. Nee, het moest afgelopen zijn! Liam had al zoveel voor anderen gedaan, en vooral voor haar. Nu was het aan haar om hem te helpen.
“Liam, ooit moet je het achter je laten.” Liam keek haar onbegrijpelijk aan, maar zijn zusje ging verder. “Jij moet weer leren leven! Jij bent niet dood en daar moet je gebruik van maken! Ik wil weer een grote broer die vrolijk is en geniet van het leven zoals je altijd al hebt gedaan.” Kaylee schrok van haarzelf. Ze had dit al zo lang tegen hem willen zeggen, maar ze had nog nooit de moed gehad om het ook echt te doen. Niet omdat hij haar iets aan zou doen, of boos zou worden, maar ze wilde hem gewoon niet kwetsen. Het ging tenslotte wel over hún vader. Liam keek verbaasd naar zijn zusje. Meestal gaf hij de goede raad, maar dit keer leek het andersom, en ze had nog gelijk ook, maar waarom was het zo lastig om zijn gedachten stop te zetten en weer verder te gaan met zijn leven? Was hij bang? Bang om compleet opnieuw te beginnen zonder zijn vader? Zonder die steun? Of was het zijn schuldgevoel, die hem nog steeds in de weg zat? Hij wist het niet, maar hij wist maar al te goed dat zijn zusje wel gelijk had. Hij moest weer leren leven, zoals een 17 jarige hoorde te doen. Een kleine glimlach verscheen op zijn gezicht. “Je hebt gelijk zusje. Je hebt helemaal gelijk.” Hij stond op, zette het fotolijstje van zijn vader op zijn nog on-ingerichte lege nachtkastje naast zijn bed en liep vervolgens richting de deur.
“Waar ga jij opeens zo snel heen?” Vroeg Kaylee nieuwsgierig.
“Naar de startlijn van mijn nieuwe leven.” Zei hij vol intelligentie. Kaylee moest lachen.
“En waar is die startlijn dan precies?”
“Bij de buren!” Hij knipoogde nog even naar zijn zusje en verdween toen in het gat van de deuropening.
Ze had het geflikt, ze had haar broer eindelijk een beetje opgevrolijkt. Het was niet veel, maar het begin was er. Hij zou weer gaan leven, weer genieten van het leven zoals hij er vroeger om bekend stond. Ze wierp een blik naar het fotolijstje, die haar broer net op het nachtkastje had gezet. Ze pakte hem op en wreef met haar vinger over het glas.
“Houd je hem wel een beetje in de gaten, pap?” Zei ze zachtjes.
Laatst gewijzigd door lmk op 26 mei 2012 09:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Knijster
Puntenslijper
Puntenslijper

"Naar de startlijn van mijn nieuwe leven." Ik vind het een mooi gekozen zin :app:
Ik merkte wel dat ik in het begin van het stukje nog met mijn hoofd in het ziekenhuis was. De overloop van de dramatische scene in het ziekenhuis naar het gesprek met Kaylee is misschien nog niet helemaal soepel!
Verder prima werk!

Groetjes Knijster
Verbazing is de eerste stap naar Wijsheid
lmk
Potlood
Potlood

Dankjewel Knijster :D
Daar was ik inderdaad al bang voor, ik zal het even wat veranderen zodat het duidelijk wordt dat het niet meer zijn flashback is :)

edit: Oke, dat ding wil niet wijzigen haha
lmk
Potlood
Potlood

Ik heb echt ruzie met deze site, de berichten die ik wil wijzigen wijzigen niet ! Hahaha :$
lmk
Potlood
Potlood

Oh ik zie dat de berichten al gewijzigd zijn, maf ding :$
Hier nog een stukje, vervolg komt er zo aan :D
#################################################################

Liam maakte zijn weg naar de buren. Hij moest toegeven dat het voor Nederlandse begrippen een mooie natuurrijke omgeving was. Hun nieuwe huis grensde aan het bos en hij hoefde maar vijf minuten te fietsen en hij was al op het strand, maar hoe dan ook, de omgeving haalde het niet bij zijn oude en vertrouwde Californië. Toch vond hij wel dat het kleine compacte Nederland ook zijn voordelen had. Zijn toekomstige school voor na de zomervakantie lag maar vijf kilometer van zijn huis vandaan, dus dat was prima te doen op de fiets. Bovendien had zijn moeder gelijk al een baan aangeboden gekregen als arts in een ziekenhuis dichtbij. Eigenlijk had hij niets te klagen, het kon haast niet beter. Hij keek in het rond, Het enige huis wat dichtbij die van hun stond was het huis van de nieuwe buren, waar hij nu heen ging om zich voor te stellen. Wat voor buren zou hij hebben? Een stel oude bejaarden? Of misschien een jong gezin met een paar irritante kinderen? Hij had geen idee wat zich te wachten stond.
Liam liep naar de voordeur van de buren, om aan te bellen, totdat hij opeens hard geschreeuw hoorde. Hij schrok en proefde gelijk de gespannen sfeer die zich rond het huis bevond. Vele vragen gingen door zijn hoofd. Had hij het wel goed gehoord? Heel stil stond hij voor de voordeur en luisterde aandachtig naar wat er binnen gebeurde. Er was een ruzie, nu wist hij het zeker, hij hoorde iemand huilen! Een meisje! Zijn hart ging als een razende te keer, wat moest hij doen? Naar binnen stormen en kijken wat er aan de hand was? Of doen alsof hij niets had gehoord en weglopen? Hij huiverde bij het laatste. Nee, hij had al vaak genoeg zijn kop in het zand gestoken en hij was de laatste tijd al veel te vaak weggelopen voor zijn problemen. Maar wat moest hij dan? Weer hoorde hij gegil. Een scheut van pure angst voelde hij door zijn lichaam stromen. De twijfel sloeg toe, het was nu of nooit. Zenuwachtig keek hij om zich heen, hij kon het niet maken om nu weg te gaan. Hij moest weten wat hier aan de hand was. Hij trok aan de voordeur, maar deze zat op slot. Snel rende hij langs het huis, opzoek naar een andere ingang, opzoek naar wat hier gebeurde. Zijn hart ging als een hevige tekeer, de spanningen gierden door zijn hele lijf. Hij zag een raam en keek ongezien naar binnen. In de keuken van het huis zag hij een vrouw staan. Hij zag alleen haar rug, maar ondanks dat, was het duidelijk dat ze behoorlijk angstaanjagend over kwam. Maar waarom en naar wie? Die laatste vraag werd snel duidelijk toen hij een meisje rond zijn leeftijd in het hoekje van de keuken zag staan. Huilend en in elkaar gedoken, afwachtend op wat er nog komen ging. Haar angstige ogen schreven boekdelen. Ze wilde weg, maar ze kon niet weg. Liam had het met haar te doen, hij wilde haar helpen, maar hoe? Wie was die vrouw? Wat moest ze van haar? ‘BAM!’ Met een harde klap werd het meisje door de vrouw op de grond geslagen. Liam hield zijn adem in. Verbijsterd en sprakeloos keek hij toe. Dit kon niet waar zijn. Wat hier gebeurde kon hij gewoonweg niet bevatten. Liam voelde zich vanbinnen kwader en kwader worden. Wat stond hij hier nog te kijken? Hij moest iets doen! Zonder enige twijfel rende hij naar de buitendeur die naar de keuken leidde. Hij trok de deur open en stond toen oog en oog met de vrouw die daar net het meisje had neergeslagen. Daar stond hij dan, in de deuropening van de zijdeur van het huis van de buren, binnen gevallen in een vreselijke gebeurtenis vol ellende. Hij wist niet wat hij moest zeggen, hij wist niet wat hij moest doen maar hij dacht maar aan één ding: Het meisje. Was ze in orde? Had ze veel pijn? Hij zag hoe het meisje voorzichtig haar hoofd omdraaide en hem toen met vol verbazing aanstaarde. Krachtige donkerbruine ogen die hem smekend en wanhopig aankeken.
lmk
Potlood
Potlood

Zo wat word dit topic druk bezocht :P
Vraag me toch wel af hoeveel mensen het nu eigenlijk lezen. Als het echt niet leuk is,
moeten jullie het zeggen hoor! :$
Laatst gewijzigd door lmk op 30 mei 2012 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
lmk
Potlood
Potlood

Ik heb het laatste stukje even overnieuw gedaan, maar iig hier weer een grote update! :D
*ik heb echt het idee dat niemand het hier leest :$*###################################################################
De vrouw, die inmiddels was bedaren van Liam’s spontane actie, kwam met grote passen op hem af. Liam bleef versteend staan, zijn hart schoot in zijn keel. Zijn zuurstof werd hem ontnomen en hij keek paniekerig naar de vrouw, die dichterbij en dichterbij kwam. Ze stond nu recht voor hem en even dacht hij dat ze ook hem ging slaan, maar in plaats van dat, liep ze hem doodgewoon voorbij naar buiten. Richting haar auto en reed weg. Verbaasd en nog half in shock keek Liam de auto na die van het erf af reed. Zijn hoofd zat vol met vraagtekens. Wat was hier in vredesnaam aan de hand? Wie was die vrouw? Zijn blik gleed terug naar het meisje, die nog steeds roerloos op de grond lag. Snel liep hij naar haar toe. De paniek die net weer een beetje was weggezakt, kwam opnieuw terug toen hij zag hoe bleek ze was.“Hé, gaat het?” Ze reageerde niet. Ze was buitenbewustzijn. Liam wreef over haar voorhoofd om zo te voelen of ze koorts had, maar alles leek in orde. Alleen een opkomende bult was te voelen. Geschokt keek hij naar het mooie slanke meisje met bruine golvende haren. ‘Waarom?’ Was het enige wat hij zich nu nog afvroeg. ‘Waarom dit mooie meisje?’ Heel voorzichtig tilde hij haar op en liep toen behoedzaam met haar naar de kamer, om haar vervolgens op de kamerbank neer te leggen. Hij zag een dekentje en deed deze over haar heen. Teder haalde hij haar haren van haar gezicht. Ze was zo mooi. Ze was écht heel erg mooi. Zijn ogen dwaalden af naar een kettinkje, die ze om haar nek had hangen. ‘Lena’ stond er met sierlijke letters op. Ze heette dus Lena.
“Lena, hoor je mij?” Weer reageerde ze niet. Teleurgesteld keek hij naar het meisje. Eigenlijk leek alles perfect aan haar. Ze had echt alles qua uiterlijk wat hij in een meisje mooi zou vinden, maar natuurlijk was het karakter ook heel belangrijk, misschien wel het belangrijkst. Vol in zijn gedachten en ondertussen naast haar zittend op de bank zat hij haar aan te staren. Hij kon zijn ogen werkelijk niet van haar afhouden, het lukte hem gewoon niet. Heel voorzichtig streelde hij met zijn vingers over haar arm. Wacht, wat was dit? Zijn ogen vielen op vele blauwe plekken die over haar hele arm waren verdeeld. Het waren al oudere plekken, maar hij wist maar al te goed waar deze vandaan kwamen. Het leek erop dat dit niet de eerste keer was dat dit haar was overkomen, maar waarom? Waarom zou iemand haar zo iets aan doen? Wat was die reden? Ondanks dat hij haar niet kende en geen idee had wie ze nu precies was, leefde hij erg met haar mee. Die angstige en wanhopige ogen zaten nog steeds vast gebeten in zijn geheugen. Die wanhoop die hij nog maar al te goed bij zichzelf kon voelen. Hij wist hoe het was. Hij wist hoe het was om bang te zijn voor de toekomst of voor alles wat je tegemoet kwam lopen. Hij wilde haar geheim weten, weten wat hier aan de hand was. Hij wilde haar beter leren kennen. Hij kon nog steeds niet zijn ogen niet van haar afhouden, zo knap was ze, maar ergens wist hij dat hij maar beter niet kon blijven. Wat als ze wakker werd? Ze zou haar waarschijnlijk lam schrikken met hem naast haar, ze zou hem waarschijnlijk niet eens meer herkennen. Wat zou ze dan wel niet denken, dat hij een inbreker was?
“Ik kom weer terug, beloofd.” Fluisterde hij zachtjes in haar oor en liep toen richting de keuken, om zo weer terug naar huis te lopen. Hij draaide zich nog één keer naar haar om en liep toen vervolgens het huis uit. Hij kon zijn gedachten niet van haar afhouden. Hoe zou ze haar straks voelen? Zou ze pijn hebben? Zou ze hem nog herinneren? Ondanks dat hij zich gespannen voelde na wat er net allemaal was gebeurd, voelde hij een kleine tinteling van vreugde in zijn buik. Een tinteling die hij al een tijdje niet meer had gevoelt. Hij kon het niet goed plaatsen, maar hij wist maar al te goed dat het met Lena te maken had. Hij zou straks weer terug komen, dat stond vast. Dat had hij nu eenmaal aan haar beloofd, ondanks dat ze het waarschijnlijk zelf niet eens had gehoord. Langzaam deed Lena haar ogen open en keek toen voorzichtig om haar heen. Waarom lag ze op de bank te slapen? Ze probeerde het haar te herinneren ,maar voor zover ze wist was ze helemaal niet van plan geweest om te gaan slapen en al helemaal niet in de kamer. Ze wilde gaan zitten, toen ze opeens een felle pijnscheut door haar hoofd voelde schieten. ‘au’ Snel rijkte ze naar haar hoofd. Er leek wel een bult te zitten. Wat was dit? Was ze soms weer… Opeens besefte ze weer wat er was gebeurt, maar waar was haar moeder? Ze keek uit het kamerraam, de auto was weg. Zou ze er weer vandoor zijn gegaan? Ze voelde haar kwaad worden. Hoe durfde haar moeder, hoe durfde ze haar zomaar weer, zonder enige reden te slaan? Ze had werkelijk niets verkeerds gedaan! Ze voelde de tranen weer opkomen, maar ze hield ze in. Wat had het voor zin om zielig te gaan huilen? Niets. Hoe lang lag ze hier al eigenlijk? Ze keek op de klok die in de kamer hing, naast de televisie. Het was bijna vijf uur, dat zou betekenen dat ze hier al meer dan vijf uren lag te slapen? Voorzichtig stond ze op en liep voetje voor voetje als iemand met een enorme kater, richting de keuken. Ze pakte een glas en vulde deze met water. Waar waren die rottige aspirientjes ook alweer? Met een bonkend hoofd zocht ze alle lades en kasten af totdat ze eindelijk had gevonden wat ze zocht. Het was weer eens zo ver, dacht ze. Hoe lang zou ze dit keer weer alleen thuis zijn? Een dag, een paar dagen of een hele week? Ze wist het niet en het maakte haar ook niet uit, zolang ze maar met rust gelaten werd. Ze zou haar moeder absoluut niet missen. Ze keek in de spiegel, er zat inderdaad een beste bult. Ze was dit keer goed geraakt, geen wonder dat ze zo’n hoofdpijn had. Ze bleef even naar haar spiegelbeeld staren en gelijk voelde ze die bekende onzekerheid weer bij haar naar boven komen. Ze baalde van haarzelf, net alsof ze niet al lelijk genoeg was. Die blauwe plekken en bulten maakten het er zeker niet beter op. Misschien had haar moeder ook wel gelijk, ze was dik, lelijk en bovendien ook nog eens vreselijk dom. Ze had een waardeloos karakter, had haar moeder eens gezegd. Bedroefd week ze weg van haar spiegelbeeld. Hier had ze ook niets aan. Ze wist ondertussen ook wel hoe mislukt ze was. Ze dacht aan Emma, haar beste vriendin die haar altijd vertelde dat dit niet zo was. Dat ze juist een geweldige vriendin was en ze zelfs jaloers was op haar uiterlijk. Maar geloven deed ze het nooit en nu nog steeds niet. Natuurlijk zou een goede vriendin niet zeggen dat ze lelijk was of dat ze een kut karakter had. Andersom zou ze dit ook niet doen, maar dat hoefde ook niet want Emma was haar grote voorbeeld. Ze was zelfverzekerd, meelevend en bovendien erg gewild bij de jongens. Ze soms echt een beetje jaloers op haar. Voorzichtig liep ze naar buiten, de achtertuin in en snoof de frisse lucht in haar longen. Het was heerlijk weer, het zonnetje scheen en er hing een fijn briesje die zo nu en dan voor verkoeling zorgde. Ze besloot in het zonnetje te gaan zitten en liet haar op een van de tuinstoelen glijden. Ze pakte een tijdschrift die naast haar lag en begon vervolgens zorgeloos te lezen.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Niet zeuren, ik lees mee maar ik weet nooit genoeg woorden om een reactie te plaatsen. Anders heb je na elk bericht: 'mooi! echt mooi!' oid. Dusss,,,,,
Maar het is mooi.

Liefs, Floor
Shit happens, just flush it and move on!
lmk
Potlood
Potlood

Nee ik wil zeker niet zeurend overkomen maar ik wilde gewoon weten of het nogsteeds goed was en of het niet verveelde. Want ja als je geen reacties krijgt ga je er al snel van uit dat niemand het leest en het verhaal dus niet boeiend genoeg is. En dan hoor ik het liever dan dat ik hier iedere keer tijd in stop en updates plaatst die niemand leest :')
Snap je ? Maar dankjewel ! Ben blij dat het verhaal nog boeit :D

groetjes Lotte
lmk
Potlood
Potlood

:$
Laatst gewijzigd door lmk op 08 jun 2012 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
lmk
Potlood
Potlood

Laatst gewijzigd door lmk op 08 jun 2012 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
lmk
Potlood
Potlood

Laatst gewijzigd door lmk op 08 jun 2012 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
lmk
Potlood
Potlood

Oke, ik heb besloten om het verhaal er af te halen, aangezien ik hier toch geen tips krijg en omdat
ik het verhaal later wil herschrijven en naar een uitgever wil brengen. :D
Gesloten

Terug naar “Het Dramatheater”