De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Pfff, door die Engels mondeling ben ik half in het Engels aan het denken, heel vervelend xD
Moet je je voorstellen als je voor je werk alleen maar in het Engels schrijft en leest, en veel ook ;-) Dan gaat het pas echt door elkaar heen lopen :p
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Jeppp! :P En heeeeerlijk vakantie nu.
Maar nee, nog niks gehoord van Cool Cat. Ik ga ook wel weer verder kijken, hoor! :o Want ik wil wel erg graag weer werken.

Ik denk eigenlijk altijd in het Engels. xD
Ook altijd als ik een scene van een verhaal in mijn hoofd heb. Very annoying! Moet ik altijd weer omschakelen.
Engels is gewoon echt mijn 2e moedertaal! :o Haalde altijd alle cijfers van grammatica toetsen en brieven boven de 9. Alleen met lezen en luistertoetsen was ik heel slecht. xd
Mijn woordenschat is eigenlijk ook niet super geweldig. Maar dat is het in het Nederlands ook niet, haha.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ah Engels. Ik houu van engels. Het kost me echt geen moeite om over te schakelen van Nederlands naar Engels, maar andersom... dan moet ik echt even een knop omzetten in mijn hoofd xD
Maar ja, ik moet wel op school met de CAE. En ik had t/m de derde klas bijna al m'n vakken in het engels, dus dan denk je ook in het engels. Vind het zelf niet zo heel erg, en het is ook niet meer awkward om engels met m'n vriendinnen te praten <'3

Pfoe, schrijven lukt niet zo goed vandaag ): wilt er iemand thee? Ik houuu van thee.
When the power of love overcomes the love of power.
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik ben verslaafd aan thee! ♥
En dan nog vooral bosvruchten. Daar kan ik zó van genieten!

Ja - ik heb dat net zo. xD
Ik kan soms moeilijk van Engels naar Nederlands omschakelen, maar andersom lukt me meestal makkelijk.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Wordt er ook een beetje ingegoten he, in Nederland. Op reclame zijn tegenwoordig de helft van de reclames in het Engels, en we doen ook vrij weinig aan nasynchronisatie (alleen disneychannel en nickelodeon geloof ik). Maarja, juist door al dat Engels heb je dan soms inderdaad momentjes dat je even niet meer weet hoe iets in het Nederlands moet worden opgeschreven. Ergens wel jammer, gaat toch een beetje cultuur verloren nu de Nederlandse taal steeds meer Engelse woorden gaat behelzen :p

On a different note (wow, eerst een heel betoog over Nederlands en dan onbewust direct daarna een Engels stukje typen... ik laat het er maar in staan:P), ik heb nu een aantal stukjes verhalen op de site geplaatst, maar ik krijg het idee dat ze wat te lang zijn (ik heb per verhaal eigenlijk gelijk een heel hoofdstuk geplaatst, wat makkelijk 3000-4000 woorden kan zijn). Hebben jullie tips over wat de lengte van stukjes verhaal het beste kan zijn zodat mensen het nog prettig vinden om te lezen?
Saskjezwaard
Computer
Computer

@Chris:
Ik hou zelf rond de 1000 woorden aan, dan is het voor mijn gevoel net een lang genoeg stukje om lekker door te lezen, maar niet zo lang dat je halverwege afhaakt. 3000-4000 woorden is inderdaad te veel. Tja, van het scherm lezen is gewoon niet fijn :P

@ Emilia:
Ja, ik wil ook thee! Alleen dan moet ik weer naar beneden lopen en... ach, waarom niet, ik ga thee zetten^^ ik had eerst een waterkoker op mn kamer, maar die staat nu in Tilburg :( hm, misschien is het toch een idee om een neiuwe te kopen, zo duur zijn die dingen niet.

En Engels, jaa, bij mij sluipt het er ook af en toe in! Vooral bij een uitdrukking die in het Engels heel sterk staat, maar in het Nl niet, is het heel irritant --' het staat zo raar als je in een fantasyverhaal opeens engelse uitdrukkingen neer gaat zetten xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Chris;
of juist niet!
In andere landen wordt altijd alles gesynchroniseerd, en wij Nederlanders laten het gewoon lekker origineel! :p Dat zegt júíst wat over de Nederlandse cultuur.

Ik vind ze, eerlijk gezegd wel ietsjes te lang.
Misschien moet je gewoon voortan een stukje van anderhalve pagina doen. Dan lezen mensen het sneller! ;)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik doe zelf meestal ook ongeveer 1000 woorden. Dat klinkt ook gewoon lekker. 1000 woorden xD
Daarom lees ik ook altijd alleen op m'n iPod, omdat mijn laptopje vervelend leest voor lappen tekst :P

Thee is gewoon heilig. Drink zelf altijd Dutch Blend. Toen ik er voor het eerst van hoorde dacht ik zo van 'vaaaag' maar het is zooo lekker!

Idiomatic expressions! Of Nederlandse spreekwoorden/gezegden letterlijk in het Engels vertaald. And now the monkey comes out of the sleeve. Jeuj --'
Als ik mijn grammatica beter vertrouwde ging ik in het engels schrijven, maar tot dan toe hou ik het op Nederlands xD Misschien als ik een goed cijfer heb voor m'n CAE...
Saskjezwaard
Computer
Computer

En het is tropische vruchten geworden! Ik heb geen vaste theesmaak, ik switch heel veel :P ik heb wel een paar smaakjes die ik zonder suiker kan drinken en een paar waar wel suiker bij moet, anders vind ik het te bitter. En jammer genoeg zijn de meeste fruitsmaakjes van die smaken :(
Ik vind thee ook echt geweldig! Ik heb echt zoveel soorten, ik vind het leuk om nieuwe dingetjes uit te proberen^^ alleen jammer dat je, als het niet lekker is, met zoveel pakjes zit. En dan maar hopen dat gasten die willen drinken haha xD

Ik zou echt nooit mijn verhalen in het Engels gaan schrijven, dan krijg je dus van dat Nederlandse Engels --' oh, hebben jullie dat ook, dat als iemand je opeens in het Engels aanspreekt, je opeens bijna niks meer weet? Ik voel me dan altijd zo'n babbelende idioot xD heel irritant :roll:
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Dat had ik wel altijd, in het begin. Maar nu heb ik daar gelukkig geen last meer van (: het enige wat ik dan doe is constant mezelf verbeteren tijdens het praten (':

Pizzaaaaaa morgen :D
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

1000 woorden klinkt inderdaad als een goed leesbaar stukje. Mijn grote probleem was denk ik dat ik een paar dagen geleden dit forum ontdekte tijdens het zoeken naar een actief Nederlands fantasy-forum, en toen besloot om er gelijk maar 3 hoofdstukken van mijn drie verschillende verhalen op te zetten. [1 verhaal waar ik al drie jaar niet aan heb gewerkt, 1 verhaal waar ik laatst aan ben begonnen maar niet veel verder mee ben gegaan en 1 verhaal dat mijn 'main verhaal' is] Maar die hoofdstukken waren dus boek-lengte, ik had er even niet aan gedacht dat dat op een forum niet echt leesbaar is...

Ik ben in ieder geval, geïnspireerd door dit forum, begonnen aan een kleine short story (Het Drakenkind) naast mijn 'main verhaal'. Daar houd ik het aantal woorden wel lekker laag, en dat scheelt aanzienlijk in de bereidheid van mensen om het te lezen.

Over Engels en Nederlands door elkaar halen gesproken, ik krijg net een stukje commentaar op mijn main verhaal binnen; '...gaan dienen onder orders van mijn meesteres...'
Dat is dus een iets te letterlijke vertaling geweest van '...to serve under orders of my mistress'.
Idiomatic expressions! Of Nederlandse spreekwoorden/gezegden letterlijk in het Engels vertaald. And now the monkey comes out of the sleeve. Jeuj --'
Ik zeg trouwens altijd 'En nu komt de mouw uit de aap.' Klinkt op de een of andere manier toch leuker :)
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Sask;
Nee - ik heb dat juist helemaal niet. o.o
Alleen met mondelinge toetsen op school klap ik soms dicht. Maar als ik op vakantie ben, of iemand die geen Nederlands kan hier, spreek ik vloeiend Engels.

Sommige dingen kun je soms wel mooier zeggen in het Engels!
Soms weet ik wél hoe ik het in het Engels zou verwoorden in een verhaal, maar niet in het Nederlands.
So annoying!
En dan moet ik zo diep nadenken, dat mijn hoofd er pijn van gaat doen. xD
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Volgens mij ben ik teveel gewend aan andere fora, het is even wennen dat het allemaal wat rustiger loopt allemaal.

Aan de andere kant, wel veel aardige mensen, dat is heel prettig :)
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Als je de forumleden blijft complimenteren komt het helemaal goed, Chris ;) haha.

Boooohh helemaal gek aan het worden van de pta's! Waarom kon ik niet gewoon over gaan zoals iedereeeeen? Dan had ik nu ook examen gedaan...
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha, thee en Engels denken, wat een onderwerp xD

Mijn Engels mondeling ging niet door en wordt morgen een so (:
Wel geschiedenis presentatie gehad net, ging wel prima denk ik...

Nu nog wiskunde, gym en m&o en dan naar huis! Jeeeej.
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

De treinverbinding maastricht-utrecht heeft tegenwoordig internet! Aangezien het een ritje van twee uur is best wel een mooi moment om wat verhaaltjes van mensen te lezen :)
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Mij ga je niet meer horen klagen van mijn busrit van een half uurtje.. nouja, eigenlijk vind ik het wel fijn om met de bus of trein te gaan, zolang er maar geen engerds of beesten opzitten. Eigenlijk - ja heel raar - is bus of trein meestal de plek waar ik ideeën uit haal ^^

Kan iemand mij zeggen hoe je aan een proloog begint zonder eerst een uur op een leeg blad te moeten kijken? I'ts really annoying.
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Wat bij mij heel goed werkt (en dit klinkt misschien HEEL raar)

Is speel het zelf na, wat er in jouw gedachten moet gebeuren in je verhaal.

Begint je verhaal met een spannende vechtscene? Ga in je tuin met je handen lopen wapperen en denkbeeldige monsters meppen.
Begint je verhaal met een spannende achtervolging? Ga in het donker naar buiten en doe net alsof je achtervolgd wordt door de slechterik.
Begint je verhaal met een romantische scene op het strand? Tsja dan moet je je verbeelding hard laten werken als ik zo naar buiten kijk :p

Maar als je wel al een idee hebt maar niet precies weet hoe je het wilt opschrijven, speel het zelf dan ongeveer na en schrijf daarna je acties (en gevoelens!) op.
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Haha, mijn ouders zien me komen xd ze vinden het nu al dat ik rare hobby heb xd Ze snappen niet wat ik erin vind, laat staan dat ze nog een moeten gaan toezien hoe ik in de tuin weet ik veel wat zit te doen, voor mijn hobby xd
Ik weet wel wat ik wil schrijven, het prob zit er hem in dat ik de woorden niet lijk te vinden om het op te schrijven.
~*~
~*~

Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hmmmm, ja iedereen heeft zijn eigen manier van verhalen schrijven. Sommige mensen zien het verhaal als een film in hun hoofd spelen, en schrijven dan op wat er in die film gebeurd. Andere mensen zien de woorden gewoon in hun hoofd opkomen en zetten die op papier en weer andere mensen doen meer met geuren, kleuren en geluid.
Zelf ben ik dus een typetje 'film'; Ik zie(/doe) voor me hoe het verhaal zich afspeelt, altijd vanuit de posititie van een van de karakters in de scene. Helaas is dat niet altijd de hoofdpersoon, dus soms moet ik daar dan nog wat schaven om het verhaal goed op papier te krijgen :P

Wat bij mij soms ook helpt als ik op een punt vastzit; een klein stukje verder beginnen met schrijven. Dus gewoon midden in de scene beginnen (kies een punt waar de woorden wél makkelijk tot je komen) en opschrijven maar. Daarna kun je weer terug naar het begin, en dan kan het soms zo zijn dat het ineens heel makkelijk gaat.
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik denk dat ik nu maar even begin aan het eerste hoofdstuk, en mijn proloog nog even laat voor wat het is en dat morgen nog eens bekijk. Want anders komt er vandaag helemaal niets meer van schrijven.

-- te denken dat ik ooit dacht dat herschrijven makkelijk was c:
~*~
~*~

Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Is dat onweer trouwens geen supergoede inspiratiebron?
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Voor mij wel, net een one-shot geplaatst. Heel kort, maar dat was wat in me opkwam.
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

@Tesserell;
Ik zag het!
De titel maakte me best wel nieuwsgierig. :p Zal het zo nog eventjes lezen!
Verveel me nu toch al zo erg... @.@

Hier onweert het trouwens niet eens! o.ó
Tesserell
Vulpen
Vulpen

@Classy Cat
Oeh ja doen! :) Ik zou graag willen weten wat je er van vind! Dat geldt voor iedereen trouwens :p
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

uuuuh waar staat ie? :)

Kan m niet vinden xD
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Als je bij nieuwe berichten kijkt, vind je 'm denk ik wel, anders even op mij klikken en kijken naar mijn berichten ;)
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik kijk altijd bij 'Toon actieve onderwerpen' als ik iets wil lezen (:

En ik ga nu slapen! Morgen dus Engels so, komt vast goed (: En dan weekend om half 2 en dan bijna vakantie! :D
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Doe ik ook altijd, Marit! :')

Sleep tight, en veel succes met je Engels!
Komt vast wel goed.
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Morgen piano pta uitvoering, zenuwachtig... Ik speel Maybe van Yiruma, voor de geïnteresseerden.

@classy cat
En, al gelezen? :p
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Even gegoogled, mooi stuk! Veel plezier met de uitvoering morgen :)

Ik ga dat verhaaltje maar ns eventjes lezen dan ;-)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Flugel is zooo lekker! Heb zonet mn eerste twee shotjes gehad, hemel in mn momd <3
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Hahahahah ejell, ben je daar niet wat te jong voor? :p
Maar ik geef je gelijk, flugel is lekker ;)

@Chris
Dank je, ook voor je reactie!

Ik ga slapen:)
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Nee hoor, 16 en legaal (:
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik heb het gelezen, Tesserell!
Ook wel fijn om een keer zo'n kort verhaaltje te lezen. :p

Man,
ik verveel me kapot.
Het gaat al bijna een week zo. -.-
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Sorry Ejell, ik verwissel je denk ik met iemand anders. Dat heb je ook hè, met zoveel forumleden xD
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Engels ging primaa!
Nog twee dagen les en dan toetsweek... Over twee weken vakantie! :D

Succes als je nog moet spelen, Tessa! En als je dit na de tijd leest: hoe ging het? (:
Plushie
Potlood
Potlood

Tijd, ik heb tijijijijijijd ;D De examens zijn afgelopen, het is vakantie en de schrijfkriebels woelen weer op in mijn buik ;P
Ik ga GENIETEN van de vakantie xD

Owkey sorry, dat moest er even uit. De extra tijd geeft me ook de mogelijkheid weer wat verhalen te lezen (Yeeej ;P), dus daar ga ik ook maar aan beginnen.

Voor de rest, heb ik nog iets interessants gemist (In die korte tijd dat ik even weg was ;p)?

xx, PLushie
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Lalalaaa ik verveel meeeeee. Ik heb géén zin om met school bezig te gaan en mijn inspiratie is verdwenen en en en...
Oké, ik ga naar beneden (:
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik verveel me ook.
Eigenlijk zou OV een échte chatbox moeten hebben. xD Dat je gewoon tegen leden die online zijn kunt praten, of zo. Haha!

Omg - ik haal net een kort broekje uit de was en zie dat er gewoon nog geld in zit.
Briefje van 5 euro helemaal nat, maar hij is nog heel. :')
Zou 'ie het nog doen? xD
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Heel origineel - maar ik verveel mij ook. Ik probeer te schrijven, maar het lukt niet, vind geen leuke film, en voor de rest is er niet echt iets boeiends te doen.
~*~
~*~

Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Van welke films hou je, Sarina?
Misschien weet ik er nog wel eentje! ^^
Hah - ik denk dat ik zo ook maar eens een filmpje ga kijken... xD
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Soms word ik zó gek van The Vampire Diaries. Het ene drama is nog niet afgelopen of het andere komt alweer tevoorschijn. Vreselijk (':
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Het is bijna zaaaaterdag! Dat betekent bijna een nieuwe week, dat betekent bijna toetsweek, dat betekent bijna einde toetsweek, dat betekent bijna vakantie!
Conclusie: het is bijna vakantie! :D

Okay mensen, er is iets vreselijks mis met mij, ik ga me raar gedragen. Welterusten dan maar (:
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Eigenlijk zou OV een échte chatbox moeten hebben. xD Dat je gewoon tegen leden die online zijn kunt praten, of zo. Haha!
Best een leuk idee, en ook makkelijk te regelen! Je kunt Cbox gebruiken (type Cbox in google, het is de eerste hit). Het is redelijk makkelijk in een site te stoppen en werkt best goed. Misschien een leuk ideetje voor de beheerder van de site? [Ik heb overigens geen idee wie dat is en hoe ik het cbox idee bij hem/haar kan opperen]

Ik weet dat ik het in ieder geval veel zou gebruiken :p
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”