De nacht

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

's Ochtends stap ik op de fiets
de wind waait door mijn wilde haren
het is donker, maar niemand merkt iets
want de straten zijn stil en verlaten

Het is alsof de klok niet meer tikt
staat de tijd stil?
is het een uur te vroeg?
maar alsof het niets zeggen wil
tikt de klok nog hard genoeg

alsof de nacht nog niet uitgeslapen is
en de nacht nog lang niet verdwijnt
alsof de zon aan het slaapwandelen is
verandert de minuut in een lange tijd
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Wow, erg mooi gedaan :D !!
:super
You're the one who cries, when you're alone..
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik vind hem eigenlijk niet zo :$ Vind de zinnen niet zo lekker lopen en verder is het gewoon een kwestie van smaak denk ik.
Wel leuk onderwerp :)
The quiet scares me cause it screams the truth
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Kheb het onderwerp bedacht toen ik gister op die fiets zat, ik dacht dat ik veel te vroeg was vertokken want het was hartstikke donker en er was bijna niemand op straat XD Als je het gedicht vergelijkt met deze woorden, vind ik het gedicht dan wel erg goed gelukt =P
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Valerie
Balpen
Balpen
Contacteer:

Leuk gedaan! :D
Veni :)
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Van iets heel dagelijks een gedicht maken levert vaak amusante stuken op. Dit gedicht vind ik origineel en het verwoord knap dat trage, lome gevoel dat je kan hebben als je geen ochtendmens bent. Qua zinsbouw loopt het hier en daar nog niet zo lekker, maar zeker geen slecht resultaat.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik vind het altijd grappig uit wat voor rare of normale dingen zulke egdichten kunt halen, want wer zit toch iets heel anders achter dan je zpu denken als je zo'n gedicht leest
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”