Goede voornemens?

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Ronaldjecas
Potlood
Potlood
Contacteer:

Het is zover mensen, het nieuwe jaar 2008 is begonnen. Over twaalf maanden vieren wij weer nieuwjaar. Heerlijk, ik verlang er nu al naar. Terwijl ik eerst die vijf kilo, die ik in 2007 heb opgelopen door te veel eten en drinken, er af moet krijgen. Om nu te vermijden dat ik mijn schildklier de schuld moet geven in 2009, ga ik mijn best doen dit goede voornemen uit te voeren!

Natuurlijk heb ik, zoals veel mensen, een paar nieuwe voornemens. Laat ik ze dit jaar eens opschrijven in plaats van deze aan iedereen te vertellen. “Ik ga stoppen met roken”, zeg ik steeds tegen mijn lieftallige omgeving. Maar misschien kan ik beter beschrijven hoe ik ga stoppen! Pff, ik weet het echt niet hoor. Al die voornemens en het komt er ook echt niet van. Ga eens bij jezelf na! Kun je nog jouw voornemens van 2007 opnoemen? En hoeveel daarvan zijn er daadwerkelijk uitgekomen?

Zo’n vraag is een avondvullende tijdsbesteding op oudjaar. Zo zat ik met een groep mensen en ik waagde de gok door niet te vertellen wat de goede voornemens voor 2008 zijn. In plaats daarvan vroeg ik voor de verandering, hoeveel er in 2007 zijn uitgekomen. Nou, zal jullie niet in spanning houden: niemand is zijn of haar goede voornemens van het afgelopen jaar nagekomen.

Je merkt dat reclamemensen inspelen op deze gevoelens rond het nieuwe jaar. Het wordt langzamerhand een hype en een commerciële bedoening. Schrijf je goede voornemens eens een keer op en misschien komen ze dan wel uit. Ik heb voor 2008 geen goede voornemens en doe er gewoon niet meer aan mee. Wel wil ik jullie hierbij een plechtige belofte doen: mijn columns zullen dit nieuwe jaar leuker, vlotter en grappiger worden! Daarvoor ga ik met hernieuwde wilskracht aan de slag.

Proost en nog de beste wensen! Daar gaan we weer!
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dat vind ik nog eens een heel goed voornemen.

En al die andere, tja denk aan jezelf.. en voel je goed.
Is dat met die paar kilotjes te veel, dan is dat maar zo.

Zelf vind ik ook dat er wel weer 3 kilo af mag, maar er veel voor willen doen wil ik eigenlijk niet! :!:
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Leuke column. Ik houd me ook nooit aan mijn voornemens dus ik maak ze ook maar niet meer :lol:
The quiet scares me cause it screams the truth
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Leuk geschreven :)
You're the one who cries, when you're alone..
Driek Oplopers
Potlood
Potlood
Contacteer:

Ronaldjecas schreef: (...) Terwijl ik eerst die vijf kilo, die ik in 2007 heb opgelopen door te veel eten en drinken, er af moet krijgen. Om nu te vermijden dat ik mijn schildklier de schuld moet geven in 2009, ga ik mijn best doen dit goede voornemen uit te voeren! (...)
Ik heb voor 2008 geen goede voornemens en doe er gewoon niet meer aan mee. (...)
Proost en nog de beste wensen! Daar gaan we weer!
Heb je nou wél of géén goede voornemens? :?

Hoe dan ook: jij ook de beste wensen voor 2008! ;)
Driek Oplopers
flutcolumnist te Amsterdam
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”