Ik heb wel eens fora gezien waar ze op een redelijk effectieve manier gebruik maakten van topic beschrijvingen, oftewel één zinnetje onder de topictitel. Ik zeg niet dat het hier een goed idee is, want het maakt toch de topiclijst weer groter; op mijn eigen forum heb ik het even geprobeerd en besloten dat het niet voldoende meerwaarde had om de moeite te doen het mooi in de layout te krijgen. En één regel is misschien wel erg weinig voor een flaptekst.
Misschien vaker vanuit het modteam een verhaal onder de aandacht brengen met een korte beschrijving en een link? In een speciaal topic bijvoorbeeld, en eventueel de nieuwste op de voorpagina...
Help OV vooruit!
Moderator: Patrick
-
- Balpen
- Contacteer:

-
- Toetsenbord
Dan krijg je wat ze op webtales doen, dat er elke dag een ander verhaal in de spotlight staat. Dat haalt de waarde er dan best wel van af voor mij. Ook kijk ik elke dag alle actieve topics kort door (maar ik zit denk ik ook overwegend veel op OV) om te zien wat er is, dat is wat mij betreft wel genoeg.MarquiseCarabas schreef: Misschien vaker vanuit het modteam een verhaal onder de aandacht brengen met een korte beschrijving en een link? In een speciaal topic bijvoorbeeld, en eventueel de nieuwste op de voorpagina...
Maar, wachten op de nieuwe site en dan kijken of er daar nog wat aan valt te verbeteren ^^
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
-
- Balpen
- Contacteer:
Yes goed punt 

Over dat flaptekstgebeuren - op een Duits forum waar ik zit doen ze dat met de hover-functie. Dus als je met je cursor over de titel van het verhaal beweegt, krijg je de 'flaptekst' te zien. Dat lost het lay-outprobleem misschien op, maar ik heb geen idee hoe ingewikkeld dat is om te programmeren. :')
-
- Toetsenbord
Is makkelijk te programmeren, maar het programmeer-gedeelte is niet het probleem :p Het is dat je nu als schrijver een extra flaptekst moet schrijven voor je verhaal. Bij one-shots is dit al snel een beetje overbodig, en zoals patrick al zegt: je kan het ook in de eerste post zetten als auteur, dan bereik je bijna hetzelfde, maar met 1 klik extra.
Maar ik zou écht wachten op de nieuwe site voor dit, want ik denk dat het allemaal wel mooi gaat worden ;0
Maar ik zou écht wachten op de nieuwe site voor dit, want ik denk dat het allemaal wel mooi gaat worden ;0
Suppose you toss a coin enough times
- Patrick
- Beheerder
- Contacteer:
Het programmer-gedeelte is inderdaad het probleem niet. 99% van de dingen zijn wel te maken. In deze forumsoftware is het wel een beetje zoeken, maar het is te doen. 
Maar voorlopig ben ik nog steeds niet overtuigd van de toegevoegde waarde
De volgende ronde zullen we dit idee nog eens evalueren. Voor de komende release zal dit er (nog) niet inzitten.

Maar voorlopig ben ik nog steeds niet overtuigd van de toegevoegde waarde

De volgende ronde zullen we dit idee nog eens evalueren. Voor de komende release zal dit er (nog) niet inzitten.
Why are you so frightened? Have you no faith?
Het schrijven van zo'n tekstje móet natuurlijk niet, het is een extra mogelijkheid. :) Maar het is waar dat het net zo makkelijk is om zoiets in de eerste post te zetten.
-
- Vulpen
Ik ben het met Melian eens. Een mooie flaptekst in hover bijv kan heel erg tof zijn. Het zou best de eerste paar zinnen kunnen zijn evt van je eerste post (waarin dan de flaptekst terecht zou moeten komen). Christan zegt dan dat het maar 1 klik is, maar 1 klik is psychologisch vrij veel als je uit 10.000 verhalen moet kiezen om te lezen en evt te beoordelen.
-
- Balpen
- Contacteer:
Het zou zelfs automatisch de eerste X tekens van de post kunnen zijn, tenzij je zelf iets anders invult...
Ik ben het ook eens met eerst wachten op de nieuwe versie, maar ik denk graag mee :-D
Ik ben het ook eens met eerst wachten op de nieuwe versie, maar ik denk graag mee :-D

-
- Vulpen
Ja zoiets, die je dan ziet zonder te klikken, wat Melian zeiMarquiseCarabas schreef:Het zou zelfs automatisch de eerste X tekens van de post kunnen zijn, tenzij je zelf iets anders invult...