Verboden

Strijk hier neer om te zwijmelen in het maanlicht over de Liefde en Romantiek.
Plaats reactie
Lovex
Balpen
Balpen

Wanneer je opzoek bent naar de liefde, dan vind je het niet. Wanneer je niet opzoek gaat, kom je het tegen.
Misschien kwamen wij elkaar wel op het verkeerde moment tegen.
Of misschien waren wij wel twee personen die elkaar nooit moesten leren kennen.
Wij stonden zo dichtbij dat ik zijn adem kon voelen, maar aan de andere kant was er een afstand tussen ons dat alleen maar groter werd.
Je was onbereikbaar. Elke keer wanneer ik je zag, kreeg ik het warm van binnen.
Mijn hart klopte sneller. Dit mocht niet, dit hoorde niet. Hij was de vriend van mijn beste vriendin Eliza.
Ik hield van hem en hij hield van haar.
An-Sofietje
Potlood
Potlood

Mooi! Heel mooi geschreven! 1 foutje:
Wanneer je opzoek bent naar de liefde, dan vind je het niet. Wanneer je niet opzoek gaat, kom je het tegen.
'Opzoek' moet denk ik 'op zoek' worden. Dat is maar een klein foutje :)

Oh ja, ik heb nog een vraagje; ga je er verder mee, of blijft het zo? Je kan er - denk ik - makkelijk op verder bouwen, maar als je het zo laat is het ook mooi ;)
Lovex
Balpen
Balpen

@an-sofietje ik ga verder met mijn verhaal.:)
Lovex
Balpen
Balpen

“Eliza, wanneer ontmoet ik je vriend nou eindelijk?”
Zij kwam uit mijn keuken met twee kopjes thee en zei: “je ziet hem vanavond. Hij komt ons ophalen voor het verjaardagsfeestje van Jasmin.”
Zij zette de kopjes thee op tafel en ging op de bank zitten.
“Je hebt al één maand een relatie en je laat niet eens een foto van hem zien aan je beste vriendin,” zei ik.
“Nou Celine, weet je wat het is. Na al die mislukte relaties, wil ik eerst zeker zijn dat hij de ware is voordat ik hem aan iedereen ga voorstellen.”
“Ik begrijp je. En ik hoop dat je dit keer de ware hebt gevonden, “ zei ik en nam een slokje van mijn thee.
“Wanneer hoor ik nou eens goed nieuws van jou?”
“Volgens mij blijf ik single voor de rest van mijn leven,” zei ik met een pruil lip.
“Ach kom, je bent een mooie meid. Op het feestje van Jasmin vinden we iemand voor je. Of anders heeft mijn Lorenzo wel leuke vrienden voor je,” zei ze giechelend.
“Drink nou je thee op, anders komen we nog te laat ook.”
“Ja, ja,” zei ze en nam een grote slok van haar thee.

We liepen naar mijn slaapkamer. Om ons om te kleden. Ik deed een wit jurkje aan en zwarte pumps. Ik had donkerbruin halflang haar en groene ogen. Eliza had blonde haren tot bij haar schouders en bruine ogen. Mijn make-up had ik klaar en ik “Eliza, wanneer ontmoet ik je vriend nou eindelijk?”
Zij kwam uit mijn keuken met twee kopjes thee en zei: “je ziet hem vanavond. Hij komt ons ophalen voor het verjaardagsfeestje van Jasmin.”
Zij zette de kopjes thee op tafel en ging op de bank zitten.
“Je hebt al één maand een relatie en je laat niet eens een foto van hem zien aan je beste vriendin,” zei ik.
“Nou Celine, weet je wat het is. Na al die mislukte relaties, wil ik eerst zeker zijn dat hij de ware is voordat ik hem aan iedereen ga voorstellen.”
“Ik begrijp je. En ik hoop dat je dit keer de ware hebt gevonden, “ zei ik en nam een slokje van mijn thee.
“Wanneer hoor ik nou eens goed nieuws van jou?”
“Volgens mij blijf ik single voor de rest van mijn leven,” zei ik met een pruil lip.
“Ach kom, je bent een mooie meid. Op het feestje van Jasmin vinden we iemand voor je. Of anders heeft mijn Lorenzo wel leuke vrienden voor je,” zei ze giechelend.
“Drink nou je thee op, anders komen we nog te laat ook.”
“Ja, ja,” zei ze en nam een grote slok van haar thee.

We liepen naar mijn slaapkamer. Om ons om te kleden. Ik deed een wit jurkje aan en zwarte pumps. Ik had donkerbruin halflang haar en groene ogen. Eliza had blonde haren tot bij haar schouders en bruine ogen. Mijn make-up had ik klaar en ik steilde mijn haren. Eliza had een rood jurkje aangedaan.
“Ik ben klaar. Hoe zie ik eruit?” zei ze.
Ik draaide me om en bekeek hoe ze eruit zag en zei: “geweldig! Maar ik zie er beter uit,” zei ik en stak mijn tong uit.
“Stommerik,” zei ze lachend en liep naar de woonkamer.
Ik bekeek mezelf in de spiegel. Ik zag er goed uit. Vanavond moet ik toch wel een leuke jongen ontmoeten.
Dingdong, de deurbel ging af. Dat moest Lorenzo zijn. Ik hoorde Eliza al naar de deur rennen. Ze deed de deur open “Lorenzoo,”.
Het was dus eindelijk tijd om Lorenzo te ontmoeten. Ik pakte mijn tas en liep naar buiten.
Daar stond hij dan. Lang, gespierd, een beetje getint, met zwarte haren die hij een beetje met gel naar achter had gekamd en blauwe ogen als de zee. Ik kon er wel in wegdromen. Mijn hart klopte sneller. Het leek alsof ik geen lucht meer kreeg. Het was net alsof Lorenzo en ik de enige waren in de kamer. Zo dichtbij, maar ook zo ver van elkaar af.
“Lorenzo, ik wil je voorstellen aan mijn beste vriendin,” zei Eliza.
Lorenzo kwam naar me toe, stak zijn hand uit en zei: “hoi, ik ben Lorenzo.”
Lorenzo keek me even aan. Eliza gaf me een por en zei: “Celine.”
Het duurde even voordat ik weer terug kwam naar de echte wereld.
“Ik… ik ben… ik ben Celine,” en gaf hem een hand. Hij gaf mij een stevige handdruk. Ik kon wel smelten.
mijn haren. Eliza had een rood jurkje aangedaan.
“Ik ben klaar. Hoe zie ik eruit?” zei ze.
Ik draaide me om en bekeek hoe ze eruit zag en zei: “geweldig! Maar ik zie er beter uit,” zei ik en stak mijn tong uit.
“Stommerik,” zei ze lachend en liep naar de woonkamer.
Ik bekeek mezelf in de spiegel. Ik zag er goed uit. Vanavond moet ik toch wel een leuke jongen ontmoeten.
Dingdong, de deurbel ging af. Dat moest Lorenzo zijn. Ik hoorde Eliza al naar de deur rennen. Ze deed de deur open “Lorenzoo,”.
Het was dus eindelijk tijd om Lorenzo te ontmoeten. Ik pakte mijn tas en liep naar buiten.
Daar stond hij dan. Lang, gespierd, een beetje getint, met zwarte haren die hij een beetje met gel naar achter had gekamd en blauwe ogen als de zee. Ik kon er wel in wegdromen. Mijn hart klopte sneller. Het leek alsof ik geen lucht meer kreeg. Het was net alsof Lorenzo en ik de enige waren in de kamer. Zo dichtbij, maar ook zo ver van elkaar af.
“Lorenzo, ik wil je voorstellen aan mijn beste vriendin,” zei Eliza.
Lorenzo kwam naar me toe, stak zijn hand uit en zei: “hoi, ik ben Lorenzo.”
Lorenzo keek me even aan. Eliza gaf me een por en zei: “Celine.”
Het duurde even voordat ik weer terug kwam naar de echte wereld.
“Ik… ik ben… ik ben Celine,” en gaf hem een hand. Hij gaf mij een stevige handdruk. Ik kon wel smelten.
Faatje
Balpen
Balpen

Oei, oei nu begrijp ik waarom de titel 'Verboden' heet hihi..
Geniet van de kleine dingen in het leven.

Je kunt je leven niet langer maken, maar wel meer leven uit elke dag halen.
Plaats reactie

Terug naar “Het Romantische Prieel”