Winnaar 5e wedstrijd: Sebas&Yesdnil

Hier worden de winnaars van de gehouden wedstrijden aangekondigd. Ook kun je hier hun verhaal nog eens rustig doorlezen.

Moderator: Patrick

Plaats reactie
yesdnil
Erelid
Erelid
Contacteer:

Aangezien het 50/50 is, zijn we beide de winnaars :-)

Proficiat dus maar ...

Thema: eerste schooldag

Sebas:
De eerste schooldag van een 13 jarig meisje[/i]

Daar liep ik, met zweet in me handen, ik voelde mij klein, klein tussen al die grote mensen. Die grote mensen die ik nog nooit eerder gezien had. Een half uur daarvoor had ik mijn grote vernedering, daar stond ik dan als klein meisje op de bis te wachten. Me moeder was meegefietst en wilde ,me uitzwaaien. Heel speciaal de eerste keer alleen met de bus.

Uit de verte kwam de bus al aanrijden, de bus stopte en de grote jongen vlogen de bus in. Vele hadden net als ik een abonnement of een OV kaart. Ik wilde naar binnen stappen, maar me moeder hielt me tegen, “Charlot krijg ik geen knuffel meer?” riep ze net wat te hard. “Nee, niet hier mam, dat snap je toch wel!?” Maar het was al te laat, me moeder greep me vast en gaf me een zoen op me voorhoofd. Ik keek opzij en iedereen in de bus keek me aan. Het kan onbewust zijn geweest, maar het voelde niet fijn. Na ruim een half uur in die hobbelende en veel te volle bus te hebben gezeten moet ik nog 10 minuten lopen naar school. Ook onderweg liep ik alleen. Ik kende niemand en was veel te verlegen iemand aan te spreken. Ik was tenslotte nog maar een meisje van 13 jaar die voor de eerste keer naar de grote school ging.

Daar liep ik dan, op dat enorme schoolplein van grijze tegels, met de stroom mee richting de hoofdingang. Ik begin te hoesten op het moment dat ik door een wolk van rook loop, van alle oudere die nog even snel een sigaret moeten roken. Snel loop ik verder. Heel zelf verzekert terwijl mijn kleine hartje tekeer gaat als een gek. Twee automatische deuren stonden geheel open waar de ruimte van de kluisjes beginnen. Dan sta ik plots stil, “die zaal lijkt veel groter dat ik dacht”zeg ik in me zelf. “Waar moest ik ook alweer heen!” denk ik diep in gedachte. Opeen schrik ik op, “Charlot, Charlot, ben jij dat echt?”hoor ik opeens. Ik kijk, zou ik dan toch vrienden hebben. Ik kijk in het rond. Er komt een kanjer aan gelopen, blond haar, met fel groene ogen, “wow”denk ik bij mezelf. Wie is die spetter. “Hoi Charlot, wat doe jij hier, ach stomme vraag natuurlijk.. Het is een school!” lachte hij hardop. Ik sta nog steeds zonder ook maar één keer adem te hebben gehaald. En kijk hem vreemd aan zonder ook maar een woord te spreken. De stilte word onderbroken. Het lijkt een uur, maar waarschijnlijk waren het een paar seconde “Je kent me niet meer hé? Ik ben Sam, en woonde vroeger bij jullie achter” Ik kende deze prins inderdaad niet meer, maar mompelde een kleine “hoi” er uit.
De tweede bel ging inmiddels en moest echt snel naar de kantine toe voor uitleg over hoe alles daar werkte en dan ging je per klas naar een lokaal voor het eerste vak. Nog voor ik iets kon zeggen zei Sam “ Zal ik even met je mee lopen naar de kantine, ik neem aan dat je daar moet zijn op je eerste schooldag!” “ Graag Sam, dat is lief van je”…
Nadat ik boven de kantine in gegaan was, heb ik Sam verder niet meer gezien. In de kantine stonden lange rijen blauwe stoelen en vooraan op het podium een sprekers tafel. Nee hé dacht ik bij mezelf, geen preken!! Uit voorzorg verkoos ik maar vast een plekje links achter in.

Na anderhalf uur moesten hadden we een half uur pauze, voor we naar de klassen, waar we onze boekenpakketten kregen uitgereikt, toe moesten. Terwijl ik een bankje op dat grauwe grote plein komt er een meisje met twee vlechtjes naast me zitten. Ze draait zich naar mij om en zegt “Hoi, ik ben Linda, en zit bij jouw in de klas. Ik zag je net op de indeling staan” Ik kijk verbaast en draai me om en geef haar ook een hand, “Mijn naam is Charlot” Zeg ik beleeft terug. Vervolgens kon ze haar mond niet meer dichthouden, het ratelde aan één stuk door, maar het was wel erg gezellig. Voor ik er erg in had ging de bel alweer en liepen we samen naar binnen. Ook in de klas gingen we naast elkaar zitten..

Om tien over 3 ging de bel en moest ik rennen naar het station om me bus te halen. Die om 16 drie vertrekken zou volgens de dienstregels. Mijn zware tas met alle boeken er in viel dat niet mee en net voor het station aangekomen zag ik de klok al op 17 minuten springen, “shit gemist” dacht ik bij mezelf. Maar eenmaal onder de spoorweg tunnel richting het busstation zag ik daar de bus nog keurig staan. Een maal in de bus met de muziek van mijn Ipod vandaan die weerklonk in mijn oren bedacht ik me dat die hele grote school, met dat saaie plein, toch wel een fantastische tijd zou kunnen brengen. Samen met Sam, die de kanjer van de school bleek te zijn en Linda, die haar mond niet dicht kan houden, maar daarmee mij helemaal aanvult, zouden we vriendjes voor het rest van het schooljaar zijn!!

- Einde -

Yesdnil:
hèhè... eindelijk weg van het middelbaar! Eindelijk naar de hoge school. 1e jaar bachelor Chemie.. Veel getwijfeld deze vakantie of ik wel zou verder studeren. Ik heb namelijk in de H&M gewerkt als vakantiejob. En het was daar zooooooooo leuk dat ik er eigenlijk niet meer weg wou. Maarja, na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch maar voor een bachelor diploma te gaan..
6u 's morgens opstaan, is wel supervroeg. Maarja dat heb je als je naar school moet met bus-trein-tram en niet van de maandag tot vrijdag op kot mag van thuis.
Ik mag nog van geluk spreken dat het ongeveer een uurtje onderweg is (wachttijden inbegrepen). Er zijn velen die soms al 1u in de trein zitten, ik maar 15 minuten.
Aangekomen op het station met de bus van thuis om 7.30u ... Olléééy de trein heeft al vertraging. Mijn dag begint goed. Lekker te laat zijn.
Gelukkig valt het nog mee... 10 minuten vertraging. Hopelijk haal ik nog mijn tram naar school.
8.40u, net aangekomen in school. ik moet in lokaal B36B zijn.. Waar zou dat zijn? Oh nee, ik wordt hier zo aangekeken. Al die grote jongens ( het is ook een industriële wetenschappen en technologie school, met bouwkunde, luchtvaarttechnologie, ICT, ....) En ik als klein meisje daar tussen...
Intussen heb ik het lokaal gevonden. gebouw B, 3e verdiep lokaal 6B. Al die trappen, ik ben al moe.
Daar zie ik mijn klasgenoten. Het valt echt mee. Andere richtingen hebben 50-100 leerlingen in het 1e jaar. Gelukkig is chemie niet zo'n populaire richting. We zijn met z'n 16.. En ook niet van die reuzegrote jongens! 5 meisjes in mijn klas. Tof, tof! Ik zie het wel zitten.
We gaan het leslokaal binnen en zien daar iets staan dat lijkt op een .. ik kan het niet verwoorden.
Het is een mevrouw van 1.90, breed gebouwd en een bult op haar rug. Kan het erger? Ik denk het niet!
Ze is wel een super leuke. Daar zullen we de komende 2 maand 15u les per week van hebben. 15 uren Chemie.
Na 15 minuten praten over studiepunten en de examens van januari begint de les.
Ah, gezellig. 3u basis Chemie. Dit kan ik allemaal al van in het middelbaar.
Dan is er middagpauze. Ik heb het voordeel dat mijn hogeschool aan de zee is. Letterlijk aan zee! De meeste scholen liggen in de grote steden van Vlaanderen.
Als ik uit de achteringang stap, kom ik op het strand terecht. Zalig in zo'n prachtig weer.
Heb mijn boterhammetjes gegeten op het strand, daarna nog een beetje gezond!
rond 13.15 hebben we nog 3u ICT. Installatie van de hardware? Waarvoor is dat nu nodig? Ik ben zeker geen persoon die mijn computer zelf in elkaar steekt. Ik koop liever een volledige computer met een kabel die ik gewoon nog in het stopcontact moet steken.
Het is 42°C in het lokaal. En dan begon die rare vent te zagen over allerlei kabeltjes en benodigdheden van een pc.
Wat interesseert mij dat?
Het was echt sterker dan mezelf, want na een kwartiertje lag ik in dromenland. Lekker gedroomt dat ik supergoed aan het opletten was in deze les. Raar!
Jammergenoeg had hij het gezien dat ik aan het slapen was. Toen ik wakker werd (2u later)
Zei hij dat ik een vraag moest stellen over de pc.
Gelukkig had ik toen ik wakker werd net zijn laatste zin gehoord dat het over inschuifbare harde schijven ging.
"Hebben externe harde schijven dan ook zo'n ventilatortje?"
Maar daar wist hij geen antwoord op. Een persoon die les geeft over computers moet er toch iets van kennen? Of was het gewoon een leek die zijn handboek doorleest.
Hij keek raar toen ik direct een vraag kon stellen. Super Lindsey, het is je gelukt!
Nog 20 minuten les, dan eindelijk verlost uit het hete lokaal.
Lopen lopen lopen naar de tram, dan een kwartier wachten op de trein en dan nog 10 minuten wachten op de bus.
18u: eindelijk thuis na een lange hete dag.
Mijn eerste schooldag? Die was best wel leuk, behalve die ICT dan! Mijn klasgenoten vallen goed mee. We hebben al veel gelachen. En dat op de eerste schooldag. Ik hoop dat het morgen ook zo leuk is. Dan hebben we 2u fysica, 2u wiskunde en 1u engels. We moeten ook 1u later op school zijn.
Ik denk dat het wel zal lukken dit jaar :-)!
Acta est fabula!!! Sanis libris, vita lacuna ...
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Yeaaaaahhh... Zie heb ik ooit ook nog eens een wedstrijd gewonnen ;)
marly
Typmachine
Typmachine

Duh er waren ook maar 2 verhalen!
Afbeelding
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Waarschijnlijk ook maar 2 stemmers..
Ik heb op die van haar gestemd en zij op die van mij dan.. haha!!
marly
Typmachine
Typmachine

Tja zo kan iedereen winnen he:P En nu moeten wij elkaar nog trakteren ook! :shock:
Afbeelding
xxxdonja
Balpen
Balpen

Hahaha :P wat een mazzel.
WHIEJ
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

marly schreef:En nu moeten wij elkaar nog trakteren ook! :shock:
Tja, als jij gewoon op mij had gestemd, had ik gewoon gewonnen en hadden we elkaar niet hoeven te trakteren :P
marly
Typmachine
Typmachine

Of jij op mij!
Afbeelding
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Waar gaat dit over als ik vragen mag :angel ?
En kunnen we ons niet beter bezighouden met de 10de wedstrijd,
er heeft nog bijna niemand Chaija gefeliciteerd :(
You're the one who cries, when you're alone..
Plaats reactie

Terug naar “Winnaars!”