Trance.
Een wolk,
drijft over en laat mijn zon,
verdwijnen in een stille nacht.
Een wolk,
drijft over en laat mijn maan,
opgaan in een droge ochtend.
Een wolk,
drijft over en laat mijn gedachten,
weer terugkeren naar dit moment.
Een wolk,
drijft over en laat mijn woede,
verstillen in een woord van liefde.
Een wolk,
drijft over en laat mijn ster,
haar kracht herwinnen.
Een wolk,
drijft over en laat mijn nacht,
veranderen in een mooie dag.
Door; Anna, 17 jaar, 2-06-2008.
Ik heb dit gedicht voor Cindy geschreven; ik de hoop dat het jou helpt het te koesteren. De titel omdat deze hier hoorde te staan.
Trance
Prachtig, ook hele lief dat je het voor iemand heb geschreven, die gene zal er zeker heel blij mee zijn.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Wow, mooi hoor! Ontzettend lief dat je hem voor iemand anders geschreven hebt 

The quiet scares me cause it screams the truth
HEt continue herhalen van een wolk stoort mij nogal. Het voegt weinig toe en is te hinderlijk aanwezig.
Boodschap is lief, eenvoudig en overduidelijk. Iets te zoet naar mijn smaak, maar ja, ik ben dan ook niet degene waar je het voor geschreven hebt.
Boodschap is lief, eenvoudig en overduidelijk. Iets te zoet naar mijn smaak, maar ja, ik ben dan ook niet degene waar je het voor geschreven hebt.

Het voegt weldegelijk iets toe! In ons dagelijks leven krijgen wij te maken met nare ervaringen, dieptepunten. "Een wolk" staat daar symbool voor. Waar zonnestralen voor geluk zorgen, daar zorgen wolken voor minder geluk. Naar mijn idee voegt het genoeg toe, in ieder geval dat waar ik het voor gebruik
.
Bedankt voor jouw reactie!

Bedankt voor jouw reactie!
mee-eensS.A.M. schreef:HEt continue herhalen van een wolk stoort mij nogal. Het voegt weinig toe en is te hinderlijk aanwezig.

Absoluut niet mee eens, een gedicht is om iets mee te uiten. Dit is bereikt, het herhaalde gebruik van de wolk zorgt voor de continuiteit van het gedicht, haal de wolk weg en het gedicht verliest zijn kracht.
Het gaat juist over het feit dat de wolk dingen, wist, verbergt, en vernieuwd.
Ik vind hem prima zo
Het gaat juist over het feit dat de wolk dingen, wist, verbergt, en vernieuwd.
Ik vind hem prima zo

~ If life is like a rivier, mine must have a great big dam in it, ~
- Lieke
- Potlood
Ik vind het echt een lief gedichtje. Mooi gedaan, Anna ^^. Het herhalen van `een wolk` stoorde mij eigenlijk niet zo fel. Het heeft naar mijn mening wel een bepaalde bijdrage aan het gedicht, maakt het bijzonder.
Fall in love with your dreams.
helemaal mee-eens, ik irriteer me dikwijls aan deze gedichten, en rol dan ook met mijn ogen bij het lezen van de volgende "de wolk". Als het aan mij ligt hoeft die er niet in!S.A.M. schreef:Ja, dat klopt wel, maar daarvoor hoef je het niet zo vaak te benoemen. De herhaling voegt niets toe. De metafoor De Wolk is prima, alleen het veelvuldig gebruik is storend. That's all.
Maargoed, ik snap de betekenis dan ook niet van het gedicht!
Ik heb het gevoel dat jij een beetje een ongeslepen diamant bent.. Zo iemand die niet doorheeft dat ze veel beter kan, om dat je doodgaat aan suikerziekte vanwege al die "prachtige" reacties!
Probeer eens de site http://www.rijmen.nl, daar krijg je eerlijke antwoorden, en word je écht beter in dichten. Hier is Sebas ook een moderator, en je kan werk lezen van mensen zoals enige sterren zoals: "Mysticaldead", "prutsieke01", "HaMa", "Nymphetamina" en "daantjefox". Ik raad het vooral jou aan, omdat ik zie dat je écht veel beter kan!
Je woorden zijn goed, namelijk, en je geeft wel zo'n warm gevoel als je het leest, alleen zijn er wat scherpe randjes.
Nouja, ik hoop dat je er wat mee kan, en ik hoop dat je geïnspireerd wordt op rijmen, als je lid wil worden!
Liefs! (en hopelijk zie ik je op rijmen verschijnen)
Maria
- Artemiss
- Tipp-Ex team
Inderdaad, heel erg mooi gedicht, Anna! De 'de wolken' storen mij niet zo, ik vind het wel wat hebben.
Maar het valt me wel altijd op, trouwens, met alles, of iemand nou een liedje zingt, een gedicht schrijft of een verhaal of weet ik veel wat, als je het voor iemand anders maakt, krijg je meer complimentjes.
Bedoel ik niet beledigend, maar dat je qua beoordeling van het gedicht daar natuurlijk niet naar moet kijken.
Maar het valt me wel altijd op, trouwens, met alles, of iemand nou een liedje zingt, een gedicht schrijft of een verhaal of weet ik veel wat, als je het voor iemand anders maakt, krijg je meer complimentjes.
Bedoel ik niet beledigend, maar dat je qua beoordeling van het gedicht daar natuurlijk niet naar moet kijken.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...
-Herman van Veen
-Herman van Veen
Artemiss schreef:
Ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk wil iedereen hier elkaar niet voor het hoofd stoten. Daardoor krijg je veel vriendelijke reacties en dat is per definitie niet slecht. Maar voor een eerlijke beoordeling van de gedichten zit de ons-kent-ons-sfeer wel eens in de weg.
.Maar het valt me wel altijd op, trouwens, met alles, of iemand nou een liedje zingt, een gedicht schrijft of een verhaal of weet ik veel wat, als je het voor iemand anders maakt, krijg je meer complimentjes
Ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk wil iedereen hier elkaar niet voor het hoofd stoten. Daardoor krijg je veel vriendelijke reacties en dat is per definitie niet slecht. Maar voor een eerlijke beoordeling van de gedichten zit de ons-kent-ons-sfeer wel eens in de weg.