muziek

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Tigerlily
Balpen
Balpen

(schoolopdracht -_-)

Muziek

Een rode draad
Door ieders leven
Soms een van de vele
Soms eenzaam alleen
Soms bijna gebroken
Maar nooit is er geen

Muziek is emotie
Muziek is gevoel
Muziek brengt iets over
Muziek heeft een doel.

Voor iedereen anders
Een levensverhaal
Over warm verlangen
Of koud verdriet
Over eenzame dagen
(Of juist niet)

Muziek heeft een ritme
Muziek is soms wel heel erg niet kloppend, nogal niet ritmisch en apart, maar
Muziek laat je leven
Muziek is je hart

Het verbindt je aan vroeger,
En bevrijdt je daarmee
Het leeft voort in het heden
Muziek maak je mee

Componeer je toekomst

Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Dat van de rode draad snap ik niet echt, is de rode draad de muziek die je volgt in je leven ofzo?

Voor de rest heb je één lange zin erin waar het in het begin lijkt dat je het ritme kwijtraakt maar de achteraf nog wel meevalt.
Dat vind ik raar maar wel knap.
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Mooi gedicht, ik vind dat je het erg creatief hebt aangepakt en dat er iets origineels is uitgekomen! Die ene lange zin vind ik er wel in passen en zoals Laura al zei, knap dat het rimte daarna niet echt verstoord wordt :super
The quiet scares me cause it screams the truth
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Krachtig afgesloten. In die laatste regel zit de eeuwenoude filosofie, dat iedereen zijn eigen lot kan bepalen. Verder is het een ode aan de muziek en het ritme past daarbij. Die lange zin is heel vreemd, licht storend, maar niet vervelend. Leuk!
Tigerlily
Balpen
Balpen

ghihi ^^ bedankt voor de veelzeggende reacties allemaal =D
die lange zin is hartstikke gemeen en hartstikke expres ^^ ik denk dat daardoor de laatste zin van dat couplet beter uitkomt en het laat zien wat ik met de inhoud van die zin bedoel, dat het soms heel vreemd lijkt, maar toch zo hoort.
(en het was beter dan 'muziek is soms apart' want die zin klinkt alsof hi jalleen gemaakt is om te rijmen en daar heb ik zo'n hekel aan x])
en die laatste zin.. dat is bijna mijn levensmotto zou je kunnen zeggen x] (i kga even cliche zijn =D :) de zin van het leven is immers een verhaal waarvan jij zelf de schrijver bent ^^ (zo, dat was het :P)
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
Tigerlily
Balpen
Balpen

*gaat even tegen forum aanzeuren* 0.o (Argh >< ) ik heb een gedichtenwedstrijd gewonnen 0.0 Van het open dicht festival in Drente. En uitgereken met dit gedicht, wat echt totaal niet mooi is *ligt dubbel* Probleempje, ik moet het voordragen, best zielig als mensen echt iets zouden verwachten van de winnares van de categorie 'jongeren tot en met 20' *schaamt zich half dood* maarja, joepie ^^ ik heb iets gewonnen ^^
Cherry
Balpen
Balpen

ik vind het prachtig.. =)
"The enthusiasm of a woman's love is even beyond the biographer's."
- Jane Austen -
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Wouw, wat gaaf, heb je het gedicht al voorgedragen? Hoe ging het?
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Tigerlily
Balpen
Balpen

ja, heb in augustus ergens voor moeten dragen. Ik was zo zenuwachtig XD het ging wel goed enzo, heb Simon Vinkenoog nog ontmoet! ^^
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”