Ik hoop dat de wolken huilen
Als hij zijn ziel verlaat
Verlost is van zijn lichaam
En in vrede gaat
Ik hoop dat de wolken huilen
Zo zuur als het maar kan
De klank, de geur, de mensen
Een traan voor ieder man
Wolken
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Laura, dit is het mooiste gedicht dat je ooit hebt gepost.
Ik vind het zó mooi om jouw gedichten te lezen, vooral omdat je namelijk vooruit gaat. Een dichter gaat meestal erg snel vooruit, vooral in het beginstadium. Je gebruikt prachtige woordspelingen en het ritme is gewoon echt perfect. Zo fijn om te lezen!
Ga zo door, of, nouja, ga door met jezelf ontwikkelen! Je bent goed bezig, iig!
Ik vind het zó mooi om jouw gedichten te lezen, vooral omdat je namelijk vooruit gaat. Een dichter gaat meestal erg snel vooruit, vooral in het beginstadium. Je gebruikt prachtige woordspelingen en het ritme is gewoon echt perfect. Zo fijn om te lezen!
Ga zo door, of, nouja, ga door met jezelf ontwikkelen! Je bent goed bezig, iig!
Dankje ^o^
Dat ik vooruit ga merk ik zelf ook. Ik ben al bezig met schrijven.. sinds ik kan schrijven!
Ik schrijf heel graag gedichten, omdat ik me er in kwijt kan en het ook écht lukt. (dat gebeurt niet vaak, dat iets lukt. ik ben nogal lomp en klunzerig =3)
dat laatste klonk een beetje alsof ik een filmrolletje was, weetjewel, toen nog niet iedereen een digitale camera had x')
Dat ik vooruit ga merk ik zelf ook. Ik ben al bezig met schrijven.. sinds ik kan schrijven!
Ik schrijf heel graag gedichten, omdat ik me er in kwijt kan en het ook écht lukt. (dat gebeurt niet vaak, dat iets lukt. ik ben nogal lomp en klunzerig =3)
dat laatste klonk een beetje alsof ik een filmrolletje was, weetjewel, toen nog niet iedereen een digitale camera had x')
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
..huh? XDLaura schreef: dat laatste klonk een beetje alsof ik een filmrolletje was, weetjewel, toen nog niet iedereen een digitale camera had x')
Toen er nog.. anataloge camera's waren had je van die fotorolletjes die je moest laten ontwikkelen bij bijvoorbeeld de Kruidvat of een fotozaak. Dat was ongeveer toen de gulden er nog was ^^
Jamaar wat heeft dat echt te maken met wat ik zei, of jouw gedicht? : o
het is btw analoge camera's, niet antaloge ^^
het is btw analoge camera's, niet antaloge ^^
Jaa ik was het woord even kwijt x) Nou daar moest ik even aan denken ^^ Maargoed. Weer even focussen op mn gedicht :'D Thanks voor de complimentjes!
-
- Vulpen
Heel erg mooi gedicht, goed opgebouwd en een goed ritme. Op de een of andere manier passen de woorden goed bij elkaar en is het een mooi geheel!
Hier mag je trots op zijn, echt heel erg mooi!
Hier mag je trots op zijn, echt heel erg mooi!
Destiny is build a bridge, to the one you love.
Dankjewel =3 Ik vind hem zelf niet zo geweldig ofzeu x)
Laura, nou niet zo bescheiden gaan doen. Volgens mij wist je zelf ook wel dat je iets redelijks had neergezet.
Wat dit gedicht goed maakt is dat je consequent de wolken als metafoor gebruikt. Je wisselt niet gedachteloos af, zoals ik in veel ander gedichten lees, maar je buit het gegeven van de wolken helemaal uit. Gek genoeg dacht ik na het lezen van de tweede strofe dat er nog een derde zou komen. Ik lijk nog iets te missen. Een laatste verwijzing naar de stervende persoon denk ik. Nog even de link tussen de wolk en die persoon.
Toch, een mooi een gedicht. Het moet fijn zijn om te zien dat je stappen voorwaarts maakt.
Wat dit gedicht goed maakt is dat je consequent de wolken als metafoor gebruikt. Je wisselt niet gedachteloos af, zoals ik in veel ander gedichten lees, maar je buit het gegeven van de wolken helemaal uit. Gek genoeg dacht ik na het lezen van de tweede strofe dat er nog een derde zou komen. Ik lijk nog iets te missen. Een laatste verwijzing naar de stervende persoon denk ik. Nog even de link tussen de wolk en die persoon.
Toch, een mooi een gedicht. Het moet fijn zijn om te zien dat je stappen voorwaarts maakt.
.. of misschien een beschrijving van na zijn/haar dood? Een andere kijk op "de wolk" in een andere setting, zegmaar?S.A.M. schreef:Laura, nou niet zo bescheiden gaan doen. Volgens mij wist je zelf ook wel dat je iets redelijks had neergezet.
Nouja, zie maar! Ik vind hem nog steeds goed:)
Nou, nee, eerlijk gezegd, echt niet. Ik vond hem zo.. persoonlijk. Vooral doordat ik er 'hij' in gebruikte, waardoor het natuurlijk duidelijk is dat het over een jongen gaat.S.A.M. schreef:Laura, nou niet zo bescheiden gaan doen. Volgens mij wist je zelf ook wel dat je iets redelijks had neergezet.
Dit is echt iets wat ik voel en wat ik toen heb omgezet in een gedicht, ik vond het eng om hem te posten. Vooral omdat het nou toch weer zo aanstellerig over komt, voor mij, tenminste. Het klinkt zo ontzettend dramatisch. Dat is het wel, natuurlijk, maar ik denk voor mij toch wel een stuk minder dan voor een paar andere.
In ieder geval, ik verzamel een paar (goede) gedichten van mezelf die ik op mijn site ga zetten. Moet ik deze er op zetten?
Dit is de beste die je (vind ik) in de tijd dat ik op OV zit op OV hebt gepost, dus, ja, dat lijkt me een goed ideeLaura schreef:Nou, nee, eerlijk gezegd, echt niet. Ik vond hem zo.. persoonlijk. Vooral doordat ik er 'hij' in gebruikte, waardoor het natuurlijk duidelijk is dat het over een jongen gaat.S.A.M. schreef:Laura, nou niet zo bescheiden gaan doen. Volgens mij wist je zelf ook wel dat je iets redelijks had neergezet.
Dit is echt iets wat ik voel en wat ik toen heb omgezet in een gedicht, ik vond het eng om hem te posten. Vooral omdat het nou toch weer zo aanstellerig over komt, voor mij, tenminste. Het klinkt zo ontzettend dramatisch. Dat is het wel, natuurlijk, maar ik denk voor mij toch wel een stuk minder dan voor een paar andere.
In ieder geval, ik verzamel een paar (goede) gedichten van mezelf die ik op mijn site ga zetten. Moet ik deze er op zetten?