Lessie: Bijna. nog één vredig stukje voor ze naar binnen gaat.. hopelijk verveelt het niet, zo ja zeg het dan gerust en ik pas het aan.
‘Psst! Aisha!’ werd er van links gefluisterd. Verbaasd draaide Aisha haar hoofd om. Achter een boom stond Feli. Ze had zich een beetje opgemaakt en haar asblonde haren waren in een elegante vlecht gedraaid.
‘Kun je me helpen?’ smeekte ze, ‘ik had vanmorgen het idiote idee om Leon mee uit te vragen, maar nu sta ik vlakbij hem en durf ik niet eens naar hem toe te lopen! Ik ben zo nerveus, wat als hij me afwijst, of me niet eens opmerkt als ik naast hem sta?’
‘Rustig… wie is Leon?’ vroeg Aisha verward.
‘Weet je dat dan niet meer? Dat enorme stuk die ik je eerder aanwees! Ik ben erachter gekomen dat hij Leon heet.’
‘En nu wil je hem mee uit vragen,’ concludeerde Aisha. Feli knikte.
‘Ik snap dan niet wat het probleem is.’
‘Wat ik net ook zei, ik ben bang dat hij me afwijst, of me niet eens ziet staan! Misschien heeft hij wel een andere vriendin. Of is hij getrouwd!’ Ze gruwde bij de gedachte alleen al.
Aisha trok haar wenkbrauwen op. ‘Dan gaan we daar even achter komen.’ Tot afgrijzen van Feli draaide Aisha zich om en liep naar de tuinen, waar de gespierde nieuwe tuinman genaamd Leon weer aan het werk was. Met de grootste zorg plantte hij een zonnebloem in de grond.
Even later tikte Aisha hem op zijn schouder. Ze moest op haar tenen gaan staan om er bij te komen. Leon was nog langer dan Duran, en Duran was al twee keer zo groot als hij hoorde te zijn.
‘Eh, pardon, tuinman Leon?’
Leon draaide zich om en keek verbaasd neer op het meisje voor hem.
‘Goedemiddag, juffrouw Quatro. Wat kan ik vandaag voor u betekenen?’ zei hij beleefd. Zijn ogen waren hemelsblauw, merkte Aisha op.
‘Ja, waar je mee kan helpen.’ Aisha struikelde haast over haar eigen woorden.
‘Er is een meisje wat jou wel leuk vindt, zullen we maar zeggen, en nu staat ze heel dicht in de buurt. Ze durft alleen niet naar je toe te komen.’
Geïnteresseerd keek Leon om zich heen. ‘Waar dan? Is het een knap meisje?’
‘Oh, dus je wilt met haar uit?’
‘Wat? Dat zei ik niet!’
‘Maar je dácht het wel, of niet soms?’ zei Aisha plagend. Leon keek haar nog steeds verbaasd aan. ‘Nou, goed dan, misschien wil ik wel met haar uit. Maar waar is ze dan?’
Aisha grijnsde. ‘Ze staat achter die boom daar.’ Ze wees naar de boom waarachter Feli zich verschuilde, waarschijnlijk vloekend op Aisha.
Everyone is weird. And if someone's normal, then that's the weirdest one of all.