Dichten is eigenlijk absoluut niet mijn ding, maar als ik soms erg depressief ben oid, dan komt er nog wel is wat uit. Dit gedicht is geschreven voor een vriendin van mij, van wie haar moeder in september is overleden.
--------------
De andere plek.
Niet meer gevangen in de klauwen van het leven.
Nooit meer vechten zonder uitzicht.
Eindelijk is haar vrijheid gegeven.
De weg, naar een andere plek.
Diep van binnen is een schaduw verheven.
Pijn omringd door het diepste verdriet.
Handen reiken naar de weg,
Proberen haar terug te halen.
Maar het lukt niet.
Achter de schaduw verborgen
diep van binnen, heel ver weg.
Ligt een doosje, zo zacht als fluweel.
Open het doosje en je vindt de weg naar morgen,
het pad der herinneringen.
De andere plek.
Want dat doosje laat zien
dat heel dichtbij
er altijd een deel van haar is in jouw hart.
vrij gevlogen, zielsgelukkig,
wensend dat jij dat ook zal zijn.
De andere plek.
Heel goed dat je met een gedicht met gevoel schrijft. Ik vind dit ook een hele mooi boodschap naar je vriendin toe.
Ook vind ik het knap dat je er iets over kunt schrijven, ikzelf zou dat denk ik niet kunnen.
Heel knap van je en origineel gedicht
Edit: oh, trouwens, nog één ding, als je een gedicht schrijft hoef je het "af" icoontje niet aan te vinken, omdat we er van uit gaan dat alle gedichten wel in één keer zo af zijn
Dus dat is hier niet nodig (:
Ook vind ik het knap dat je er iets over kunt schrijven, ikzelf zou dat denk ik niet kunnen.
Heel knap van je en origineel gedicht

Edit: oh, trouwens, nog één ding, als je een gedicht schrijft hoef je het "af" icoontje niet aan te vinken, omdat we er van uit gaan dat alle gedichten wel in één keer zo af zijn

"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Wauw! Het hele gedicht vind ik super geschreven. De zin: vrij gevlogen, zielsgelukkig, vind ik persoonlijk heel mooi op de één of andere manier!
Deze manier van dichten spreekt mij erg aan!
nogmaals; wauw!
Gr !
Deze manier van dichten spreekt mij erg aan!
nogmaals; wauw!
Gr !
De angst aankijken maar je niet bang voelen.