Mijn verhaal!

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Alice!
Puntenslijper
Puntenslijper

ik weet niet of ik het hier goed posttt :$

Ik loopt zuchtend het schoolgebouw uit.
Vandaag had ik een 5,0 teruggekregen voor Engels, en een 3,5 voor Wiskunde.
Het gaat de laatste tijd slecht met me. Niet alleen op school, maar ook thuis.
Ik wrijf over mijn arm en vecht tegen m’n tranen, en blijft stug doorlopen. Als ik thuiskom doe ik wel wat zalf op de wondjes, alles kwam goed.
Ik knipper een paar keer met mijn ogen, totdat ik het branderige gevoel achter mijn ogen niet meer voel.
Aan het eind van de straat, zie ik mijn huis. Ik zucht. Het liefst loop ik met een grote boog om het huis heen, en loop ik nog een rondje door de buurt. Maar ik weet dat, dat niet kan. Als ik niet op tijd thuis kom, zwaait er wat…

‘hoi mam’ zeg ik.
‘hallo.. hoe was het op school?’ vraagt mijn moeder Tinka.
‘stom.. ik heb een 3,5 en een 5 gehaald’ zeg ik zacht.
Tinka komt achter haar laptop vandaan en loopt langzaam naar me toe.
‘je hebt wat?’ zegt ze sissend.
‘sorry. Ik kan er niks aan doen’ roep ik lichtelijk in paniek.. omdat ik weet wat volgt. Ik zet een stap achteruit.
‘wanneer ga je nou eens inzien dat je wat aan je school moet doen!’ schreeuwt Tinka.
Ik kijk mijn moeder aan en zie de vertrouwde woedende blik in haar ogen.
‘ik-ik kan er niks aan doen mama!’ schreeuw ik tevergeefs.
‘auw.. niet doen mama!.. alsjeblieft..’ maar het heeft geen zin.
Ik zet nog een stap naar achter, maar verlies mijn evenwicht en wankel, ik probeer me nog vast te houden aan de klink, maar grijp mis. Een scheut van pijn schiet door mijn lijf, en nog een. Alles draait en voor m’n ogen zie ik zwart.
Ik weet niet hoelang ze nog is door gegaan, maar als ik zeker weet dat ik haar vloekend hoort weg lopen, Open ik mijn ogen. Alles doet pijn.Ik durf niet op te staan, maar trek mezelf toch op, en loop zo stil als ik kan naar boven.
Als ik in de badkamer sta, gooi ik eerst wat water in mijn gezicht en daarna bekijk ik mezelf. Gelukkig zit het meest op m’n benen en armen en niet op m’n gezicht. Alleen een bloedneus en er loopt wat bloed langs m’n armen.
Ik pak een washandje, maak het vochtig en dep voorzichtig in mijn gezicht.
Ik had het ook verdient.. ik weet dat mama gelijk heeft, maar wat moet ik nu weer voor smoes verzinnen met gym? dat is de zoveelste al.. het valt iedereen op, maar ik wil en kan mijn eigen moeder toch niet verraden?’

niet zo goed :$.. iemand nog tips?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

poef heftig,,
Je schrijft zeker leuk,, wat me wel op valt is dat je zowel in t.t. schrijft als in v.t. probeer een tijd aan te houden :)
En nog een dingetje is naar het zinnetje

"auw .. niet doen mama ...enz.

Hierna zal ik als ik jouw was iets beschrijvender zijn ik neem aan dat haar moeder haar slaat, probeer iets beschrijvender te zijn hierin,,

Als je wilt wil ik je stukje nog wel eens tot in de puntjes nakijken :) dan stuur je maar een berichtje, nu heb ik even feedback gegeven over de dingen die me opvielen :)

Veel succes met schrijven en wees wat zekerder :) je schrijft echt heel leuk en natuurlijk zijn er nog kleine verbeter puntjes maar bij wie is dat niet zo xD

Ik wacht op je volgende stukje :)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Alice!
Puntenslijper
Puntenslijper

Hee :D .. bedankt voor je reactie&tips !
Ik zal er zeker wat mee doen :D
hier mijn volgende stukje;

Mijn ogen zijn rood en betraand. Nog even blijf ik mijn spiegelbeeld aankijken, dan loop ik aarzelend de badkamer uit.
Daar staat mijn moeder, in de hal. Ik voel me slap worden, en weet me geen houding te geven.
Snel grijp ik me vast aan de trapleuning, voordat ik flauwval van angst.
‘Sorry Emma,' zegt Tinka, terwijl ze wegkijkt. ‘Ik wilde je geen pijn doen.’
Ik zucht en kijk ook weg. ‘Ik ga naar mijn kamer, huiswerk maken,’ zeg ik, bijna onhoorbaar. Ik blijf naar de grond staren, ik kan mijn moeder even niet aankijken.
‘Oké,’ fluistert mijn moeder. Ik zucht nog een keer, en draai me om.
‘En Emma…’
In een reflex kijk ik op en draai me om. ‘Ja?’ zeg ik zwakjes, mijn hart klopt in m’n keel.
‘Vergeet nooit dat ik van je hou.’
Ik weet me geen houding te geven en loop langzaam, zonder wat te zeggen naar boven.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Goed stukje,, haha Tinka is dus de moeder xD dat wist ik nog even niet :)
Een puntje en dan helemaal top je gebruikt twee ik ik weet me geen houding te geven in een vrij kort stukje, dat staat leest voor mij minder vrij :) probeer lekker veel verschillende uitdrukkingen te gebruiken :)

veel succes met verder schrijven :) oh ps volgens mij moeten de stukken groter zijn maar dat weet ik niet zeker xD
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Alice!
Puntenslijper
Puntenslijper

alweer bedankt voor de tips :D
okee.. ik zal ze proberen wat groter te maken (:
hier nog een stukje :

Eenmaal boven zak ik neer op bed. Ik kan mijn tranen niet meer bedwingen. Kom op Emma.. ze heeft haar excuses aangeboden.. er is niks meer aan de hand. Doe niet zo stom, spreek ik mezelf toe.
Ik sta langzaam op en pak met trillende handen mijn pen.
‘x+5 +7b = ..?’ Ik zucht en leg m’n pen weer neer.
Ik kan me totaal niet concentreren. Mijn neus en arm bonken.
Ik kijk in de spiegel die boven mijn bureau hangt.
Wat heb ik eigenlijk ook een dik gezicht. Ik kijk mezelf ontevreden aan. Zonder er bij na te denken sta ik op en loop naar de badkamer en ga op de weegschaal staan.
Shit!.. 54 kilo!Ik bekijk mijn buik. D’r moet minstens 7 kilo af.
Ik trek mijn buik in. zo, dat is al een stuk beter.. dan ben ik vast een stuk mooier en zal mama me ook niet meer zo vaak slaan. Ik trek mijn pyjama aan en ga naar bed. Ik lig ongemakkelijk en kom niet in slaap. Dan maar schaapjes tellen, dat helpt bij mij nooit, maar toch probeer ik het altijd.

De volgende ochtend schijnt de opkomende zon recht in mijn gezicht, ik knijp mijn ogen stijf dicht en blijf nog even liggen tot dat mijn wekker gaat, dan sta ik slaperig op en maak de gordijnen open. Ik wrijf door mijn ogen en blijf nog even slaperig staan. Dan pak ik mijn kleren en loop naar de badkamer. Ik douche me even snel, en daarna maak ik me klaar.
Flubby
Balpen
Balpen

Je hebt een fijne schrijfstijl ^^

Soms begrijp ik de situatie niet helemaal... In de dialoog laat je wel wat weten, maar daarna kan je nog zeggen of de moeder de ik-persoon een stomp verkoopt of een trap in de maag, of dat ze van de trap valt of noem maar op.

Een moeder kan best zo'n persoon zijn, maar daarna weer een hele lieve moeder, dat vind ik niet helemaal kloppen. Ze zou wel een beetje nors kunnen reageren, op die manier komt het waarschijnlijk iets geloofwaardiger over, maar het is zeker niet sue'sh.

Keep up the good work (:

Ik zal zeker blijven lezen ^^
Still got tonight
~Matthew Morrison~
Gesloten

Terug naar “Het Dramatheater”