Hallo mensen,
Sorry, mijn inspiratie zit momenteel in een hobbelige achtbaan, soms is het er wel, soms niet.
Maar, ik heb vandaag weer een goede rit..

dus ik ga weer verder schrijven..
Bedankt voor de lovende woorden en ik zal proberen meer te enteren!
‘Dave?’ ze moest sneller gaan lopen om hem in te halen.
Het was pauze, wat aanvoelde als een bevrijding van een blokuur biologie.
‘Dave?’
Hij balde zijn vuisten, raapte zijn moed bij elkaar en draaide zich abrupt om. Sabrina botste haast tegen hem aan.
‘Waar heb jij last van?’ zijn gezicht stond op onweer.
‘Wat?’ Sabrina was verbaasd, wat had zij nu verkeerd gedaan?
‘Je hoort me toch! Laat me met rust, ik hoef je eventjes niet meer te spreken.’
Vastbesloten draaide hij zich om en daalde de trap af, naar de kantine.
Sabrina keek een beetje beschaamd om haar heen, om te zien of er mensen in de buurt waren geweest, die het gesprek hadden opgevangen, maar de hal was verlaten. Ze voelde zich rot en even had ze het gevoel dat ze keihard wou gaan huilen.
“Maar ik heb niets verkeerd gedaan, toch?” bedacht ze zich, vlak voor de stortvloed van tranen haar wangen nat kon maken. Het was een logische conclusie.
Dave was kwaad op haar, zonder dat zij wist wat ze fout had gedaan.
“Eigenlijk zou ik nu boos moeten zijn op hem!” maar het gevoel van schuld bleef.
Ze draaide zich om en slofte richting de meisjes wc.
‘Sabrina!’ klonk het achter haar.
Opgelucht draaide ze zich om, maar teleurgesteld met het uiteindelijke beeld van Bryan die met zijn zogenaamde stoere loopje op haar af kwam lopen.
Krampachtig probeerde ze een glimlachje tevoorschijn te toveren, maar haar mondhoeken werkten in alle opzichten tegen.
‘Bryan, hey.’
‘Heb je me gemist, schatje?’ Bryan klemde zijn armen om haar middel.
‘Ja, je hebt het hele weekend niets van je laten horen!’ boos duwde ze hem van zich af.
‘Jawel.. zond..’ toen pas viel het kwartje, het spul had echt goed gewerkt.
Ze keek hem vragend aan, toen hij midden in zijn zin stopte ‘nou?’
‘het spijt me liefje, ik was druk, druk’ loog hij, waarna hij weer een poging deed om haar tegen zich aan te trekken.
Ze keek hem wantrouwend aan ‘waarmee?’
‘School..’
‘Sinds wanneer ben jij druk met school?’ wederom wees ze zijn intieme omhelzing af.
‘Hoezo? Ik ben ook wel eens met school druk hoor!’
‘Juist, nou ik ben druk nu met andere zaken, dus ik spreek je nog wel.’
Ze draaide zich om en wilde weglopen, maar Bryan pakte haar bij haar pols en trok haar terug. Hij kwam nog iets dichter tegen haar aanstaan en fluisterde ‘Luister, ik ben echt niet zo’n klootzak als jij altijd denkt, ik was écht met school bezig!’
Ze stapte achteruit en keek hem strak aan ‘ik heb hier nu geen tijd voor.’
Daarna liep ze de hal uit, naar de wc’s. Bryan keek haar kwaad na “stom wijf!”.
Het koele water droop zachtjes van haar gezicht. Ze kwam overeind en keek naar zichzelf door de spiegel.
‘Wat is er toch allemaal aan de hand? Bryan doet raar en Dave ook?’
Ondertussen droogde ze haar gezicht af en veegde het plukje haar uit haar gezicht en deed hem achter haar oren.
Een hoog rinkel geluid echode door de meisjes wc.
De pauze was voorbij en plots hoopte ze dat haar moeder zou bellen, zodat ze niet meer naar de lessen hoefde en naast Dave hoefde te zitten. Maar haar mobieltje hield zich stil.
Ze keek zichzelf aan in de spiegel en zuchtte diep, ze moest het maar gewoon accepteren.
Haastig pakte ze haar tas op en liep de wc uit, naar het Engels lokaal.
Dave stond voor het lokaal met een meisje te praten en wierp even een norse blik op Sabrina, toen ze voorbij kwam lopen. Waarna hij het gesprek vervolgde. Telkens als Dave wat zei, begon ze te giechelen als een irritante verliefde puber.
Ook Sabrina’s dag begon behoorlijk vervelend te worden. Ze heeft een paar keer in haar schrift gevraagd aan Dave wat er was, maar die keek er niet eens naar. In tegenstelling tot het meisje waarmee hij had staan praten, ze zaten steeds heel stiekem oogcontact te maken.
Sabrina werd er haast misselijk van “vervelende pubers”.
Plots stompte ze hem aan.
‘Au.. wat nou?’ siste Dave, die opeens weer aandacht voor haar had.
‘Dave? Is er iets mis?’ de lerares legde haar boek neer en keek hem strak aan.
Iedereen keek hun kant op.
‘Nee, er is niets.. ik stootte me aan de tafel’ wist hij zich eruit te redden.
De lerares staarde even naar Sabrina en pakte de les daarna weer op.
Sabrina zag haar kans schoon om Dave te vragen wat er was, maar die had zijn aandacht alweer op het vervelende wicht voor hun gericht.
Hij bleef haar negeren tot aan de laatste les.
Ze was het lokaal binnen gestapt en zag dat Dave alweer een nieuwe plek had gevonden.
Ongelovig keek ze naar de twee verliefde pubers, liet met een plof haar tas op de grond vallen en rende het lokaal uit.
“Hij gaat te ver, dit kan echt niet!”
‘Sabrina, lief?’ Bryan stond in de gang en zag zijn vriendin woest langs hem heen lopen.
Hij zette het meisje met de dubbel D even aan de kant en zette de achtervolging in.
‘Laat me met rust Bryan, jou moet ik nu al helemaal niet spreken’ brulde ze, zonder om te kijken.
Bryan stopte abrupt, hij was bang dat ze erachter was gekomen.
Het blonde meisje tikte hem aan ‘wie.. wie was dat?’ snikte ze.
Fijn, kon hij dat ook nog gaan uitleggen.