Hoofdstuk 1
Hoe het allemaal eindigde
'Hoezo niet? Ik heb de kaartjes al besteld. Het was zo moeilijk ze te krijgen.' riep Chris. Hoe het allemaal eindigde
'Ik heb al iets te doen. Sorry.' zei Lydia afwezig.
Chris keek haar ongelovig aan. 'Dit meen je niet!' mompelde hij. Hij pakte zijn jas en wilde de deur uitgaan.
'Waar ga je heen?' vroeg Lydia zacht.
'Weet ik niet.' zei hij hoofdschuddend en hij klapte de deur achter zich dicht.
Lydia keek naar de vloer. Nu me snel omkleden, dacht ze. Ze stond op en liep naar haar slaapkamer. Ze ploeterde tot achter in haar kast waar ze haar nieuwe kleren verstopt had. Ze haalde een zwart kort rokje met kant aan de uiteinden, een rood shirtje en een zwart corset tevoorschijn.
Ze verkleedde zich en trok er een rood met zwarte legging onder aan.
Hierna tilde ze met moeite haar laarzen, waar een gigantische plateauzool onder zat, uit de kast. Hier kan ik nooit op lopen, dacht ze wanhopig. Maar toch deed ze die maar aan, want hij had gezegd dat ze mooi waren. Om haar outfit compleet te maken deed ze nog allerlei kettingen om haar hals en polsen.
Eindelijk was de aankleding klaar en kon ze met de eyeliner in de weer. Ze maakte zich donker op en bond haar bijna witte haren in een staart, waarna ze er een grote zwarte strik in deed met een doodskop erop. Ze bekeek zich in de spiegel en vroeg zich af wat ze nou eigenlijk deed.
Daar ging de bel. Haar hart klopte in haar keel. Als het Chris maar niet is, dacht ze. Ze rende naar de deur en deed open.
Lydia keek recht in twee strak blauwe ogen omlijnt met eyeliner. Eén daarvan zat een beetje verstopt achter een lok zwart haar.
'Mijn zwarte roos, je staat in volle bloei.' fluisterde hij.
Lydia voelde haar hoofd licht worden. Waar het van kwam wist ze niet. Soms dacht ze van verliefdheid, maar het voelde als een soort angst. Het vreemde was, dat zodra het over was, ze verlangde naar meer.
'Frey, wat ben je vroeg. Chris is nog maar net weg.' zei Lydia voorzichtig.