Lyla's Droom

Strijk hier neer om te zwijmelen in het maanlicht over de Liefde en Romantiek.
Plaats reactie
Marieke17
Puntenslijper
Puntenslijper

Dit is mijn eerste verhaal hier en ik hoop dat het wat word!

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben zodat ik steeds beter kan gaan schrijven. onderbouw het graag dan wel en niet alleen maar afkraken alsjeblieft..

---

Samenvatting:
Lyla’s droom komt uit! Ze word aangenomen bij haar favoriete band als achtergrond zangeres.. dit is háár grote moment. Later misschien kan ze een eigen band beginnen. Fantastisch toch allemaal? Maar is het eigenlijk wel zo geweldig als dat het lijkt? Is het eigenlijk niet meer dan een achterbakse wereld? en dan die Thom, hij lijkt echt super lief en geweldig, maar is hij dat ook? Is hij eigenlijk ook niet gewoon achterbaks? Of heeft ze het toch allemaal mis?

Zoals je nou vast wel merkt, zit Lyla behoorlijk in de knoei met zich zelf en de buitenwereld helpt ook niet echt. Jij als buitenstaander kan het ontdekken! Je gaat met Lyla mee, je hoort bij haar, je zit ín haar maar je staat ook soms vanaf een afstand te kijken! Ook zie je het vanuit de ogen van Thom, dus wat Lyla denkt, zie je soms ook terug in hem. Misschien vind Lyla Thom achterbaks, maar als je het vanuit zijn punt bekijkt, heeft Lyla dan gelijk? Jij als lezer merkt het!

Leuk?? Zal ik verdergaan/beginnen?
Laatst gewijzigd door Marieke17 op 16 mei 2011 05:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ten eerste wil ik je van harte welkom heten op de site! Ik had al gezien dat je een paar reacties had achtergelaten, maar nog geen eigen verhaal had gestart. Maar dat is dus nu veranderd :P we hebben een voorsteltopic, waar je je, driemaal raden... voor kan stellen! http://www.onlineverhalen.nl/forum/viewforum.php?f=15
Ten tweede zeg je dat je niet wilt dat wij het afkraken. Het beleid hier op OV is dat geen enkel verhaal afgekraakt wordt, en als iemand dat doet, wordt diegene al snel verwijderd. Het commentaar hier is altijd opbouwend en aardig bedoeld, nooit kwetsend. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn ;)
Ten derde (pfoee, hele lijst :P): een verhaal schrijf je altijd voor jezelf, vinden anderen het leuk, is dat mooi meegenomen. Als jij je verhaal leuk vindt, moet je erin geloven en ermee verder schrijven, het maakt niks uit als anderen het niks vinden. Het is jóuw hobby, je moet het niet laten bepalen door anderen. Haha, hele peptalk, maar je begrijpt wel wat ik bedoel ;)

Zo, nu over het verhaal. Het is niet echt een proloog, dat is meestal een stukje waarbij je een gebeurtenis uitwerkt. Dit is meer een samenvatting die altijd op de achterkant van een boek staat. Meer kan ik er tot nu toe niet over zeggen, aangezien je je verhaal zelf nog niet bent begonnen. Wel één vraagje: is het een bestaande band waar Lyla zangeres wordt? Dan hoort het bij het fanfictie gedeelte. Is dat niet zo, vergeet deze vraag dan maar :P

Dus, schrijf gerust verder, dan weet ik hoe je het verhaal precies in je hoofd hebt zitten. Veel succes met schrijven!

Groetjes, Saskia
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Marieke17
Puntenslijper
Puntenslijper

heel erg bedankt! ik ga zeker een kijkje nemen in het topic!

Oké, ik ga er wel boven zetten een dat het een samenvatting is haha..
Nee het is geen bestaande band.

Echt bedankt verder!

Groetjes Marieke
Laatst gewijzigd door Patrick op 14 mei 2011 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
DOminator
Balpen
Balpen

[....]

Oké dan ga ik het eerst maar is lezen :P.

qua inhoud kan ik er nog niet heel veel over zeggen.
Dit is zoals Saskje al zegt inderdaad geen proloog.
Een proloog bestaat vooral uit het uitleggen van het probleem. Maar is wel al onderdeel van het verhaal zelf.

Wat je hier hebt staan is inderdaad meer een stukje voor de achterkant van een boek.
Dus ik wacht even tot je een hoofdstukje o.i.d. erbij gemaakt heb voor ik er wat inhoudelijks over kan zeggen ;).

grammaticaal staan er wel wat foutjes in, die zal ik er even voor je uit halen:
Lyla’s droom komt uit!, ze word aangenomen bij haar favoriete band als achtergrond zangeres.. dit is háár grote moment.

Een komma kan nooit direct na een uitroepteken komen. Behalve in een dialoog staat dit altijd voor een punt. Wat betekent dat 'ze' met hoofdletter geschreven moet worden.

ze is onderwerp.
word is persoonsvorm
ze maakt stam+t
word+t = wordt

Of '.' of '...' twee puntjes bestaat niet.

Zoals je nou vast wel merkt zit Lyla behoorlijk in de knoei met zich zelf en de buitenwereld helpt ook niet echt.

Deze zin bestaat uit 3 delen:
Zoals je nou vast wel merkt
zit Lyla behoorlijk in de knoei met zich zelf
en
de buitenwereld helpt ook niet echt.

Het 2e en 3e deel zijn aan elkaar gekoppeld door het woord 'en'
Het 1e en 3e deel zijn echter niet aan elkaar gekoppeld. Dit kan gedaan worden door of het woord 'en' in te voeren, of een ',' Aangezien je verderop in de zin al 'en' gebruikt, zou ik voor een ',' gaan.

Ik hoop in ieder geval dat je wat aan de grammaticale verbeteringen hebt en ik wens je veel succes met het uitwerken van het verhaal.
Laatst gewijzigd door Cubiculum Nephilia op 16 mei 2011 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zulke negativiteit tolereren we niet
Schrijf niet wat je wil schrijven, schrijf wat je hand schrijft en vergeet nooit je hart te volgen.
Marieke17
Puntenslijper
Puntenslijper

Bedankt!
Nu je het zo opschreef, zag ik het ook meteen. Ik ga het veranderen en plaats vanmiddag eens een stukje :)
marly
Typmachine
Typmachine

Hoi Marieke17,

Ik zag dat je al een aantal reacties had gekregen en je hier ook al wat mee gedaan hebt. Mijn complimenten daarvoor.
Zoals mijn voorgangers al aangegeven hebben is je geposte stukje geen proloog. Je hebt dit al veranderd in een samenvatting. Dat is zeker prima. Ik zie het nog even anders om het wat ingewikkelder te maken:)
Op mij komt het over alsof je een inleidend stukje voorleest voor een musical. Het lijkt alsof je een soort musical gaat 'schrijven/vertellen'. Dit is absoluut niet negatief bedoeld. Ik vind het eigenlijk wel leuk.

Inhoudelijk kan ik weinig over je stuk zeggen omdat het vrij kort is. Tot nog toe spreekt het mij wel aan en denk ik dat het best leuk kan worden. Ik ben dan ook benieuwd hoe je invulling gaat geven aan dit verhaal.

Succes met schrijven!
Afbeelding
Xatham
Banned
Banned

Leuke samenvatting! Ik zou zeggen... Begin! :D
As the phoenix arises from his ashes...
Plaats reactie

Terug naar “Het Romantische Prieel”