Harry Potter en de Vier

Mysterieuze voetstappen, bloedstollende achtervolgingen of CSI politielintjes. Hier kun je al je fan ficties kwijt die spannend en mysterieus zijn.
Plaats reactie
godeniz1
Banned
Banned

Nou, de titel zegt het eigenlijk al.
Ik ben zelf een HP fan en vind het heel erg dat het gaat aflopen dus maak een eigen nieuwe deel :D

Genre(s): Fantasie, Actie, Romantiek
Leeftijdsgrens: 6+
hoofdstuk 1: de bruiloft

Harry was net wakker hij maakte zich meteen op. Vandaag was de dag, hij was 23 en hij en Ginny zouden trouwen. Hij was zo gelukkig.
Toen hij klaar was met aankleden zocht Harry Ginny. Maar ze was nergens te bekennen. Harry dacht dat ze waarschijnlijk al bij de bruiloft was. Hij keek hoe laat het was en schrok toen hij zag dat het 12.00 uur was hij moest er om 13.00 zijn. Hij rende zo snel mogelijk en was net op tijd aangekomen. Hij zag Ginny al klaar en zat. Ook hij was klaar en toen zou het gebeuren er werd gevraagd: 'Jij, Ginny Wemel, accepteer jij Harry Potter als je man? Ginny aarzelde eerst even en toen zei ze: 'Ja.' 'Jij, Harry Potter, acepteer jij Ginny Wemel als je vrouw?' Harry aarzelde geen moment en zei: 'Ja.'
Toen zei de man: 'Dan verk-' Maar voor hij zijn zin af kon maken hoorde hij een gegil die hij kende. 'Hermelien!' zei harry en hij en Ginny renden zo snel mogelijk naar haar toe.

Ze gingen om een hoek en zagen Hermelien op de grond liggen. Ze zagen dat ze verlamd was. Ginny zei: 'Kom Harry, achter die container!' Hij keek meteen en zag de vijf dode lijken van Simon Filister, een oude vriend van Zweinstein, een vrouw met een bril en donker haar die Harry niet kende, zijn oude leraar, professor Banning, en nog een knappe blonde meid die Harry ook niet kende. En Cho Chang. Harry voelde zijn ogen prikken en zei: 'Wie heeft dit gedaan?' Harry zei: 'We moeten het onderzoeken.' Ginny hielp Hermelien met een spreuk maar Harry had niet gehoord welke, want hij keek nog naar de lijken.
Laatst gewijzigd door Patrick op 06 jul 2011 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Poll verwijderd
Saskjezwaard
Computer
Computer

Voordat ik op je verhaal inga, wil ik even twee dingen opmerken.
Het staat nu verkeerd, we hebben hier een apart onderdeel voor fanfictie, dus verhalen die gaan over al bestaande verhalen/beroemde mensen. Ik heb geen idee in welke de jouwe thuishoort, aangezien de meeste genres in elkaar overlopen en ik niet weet hoe jouw verhaal gaat lopen, maar zelf denk ik hier: http://www.onlineverhalen.nl/forum/viewforum.php?f=62 Je kunt een moderator (rode kleurtje) een pbtje sturen of ze je verhaal willen verplaatsen, of onderaan bij je stukje op 'report' drukken, volgens mij werkt dat ook.
En een tweede ding, het is niet toegestaan om polls te maken bij je verhaal. Ik heb werkelijk geen flauw idee waarom die optie er wel is, een van de grote mysteries van dit forum :P
Het is trouwens niet erg dat je het niet op de goede plaats hebt gezet en dat je een poll instelt, dit forum is voor een nieuw lid meestal wel lastig omdat we zoveel opties hebben. En wel meer mensen stellen een poll in en ik snap eigenlijk niet waarom het niet mag, maar ja, daar zal wel een goede reden voor zijn ;)

Zo, heel verhaal dat inhoudelijk niks met jouw verhaal te maken heeft :P nu zal ik wel echt op je verhaal ingaan ;)
Leuk trouwens dat je een hp fanfictie begint, ik ben toch altijd benieuwd wat andere mensen dan verzinnen^^ zelf heb ik als eerste 'grote' werk (stuk of 20 bladzijdes) ook een verhaal geschreven wat op hp is gebaseerd, hoewel ik het niet zou durven laten lezen, het is niet zo goed :angel en ik vind het ook heel jammer dat het af is gelopen :(
Wat me nu meteen opvalt, is dat je heel snel door je verhaal heengaat. Binnen tien zinnen (of zoiets) zijn Harry en Ginny al getrouwd. Wat ik persoonlijk Rowlings kracht vind, is dat ze bij gewone dingen, zoals een bruiloft, toch zoveel ongewone dingen weet te verzinnen zodat het ontzettend leuk is om te lezen wat ze nu weer heeft bedacht. Voor mijn gevoel zou je het beter kunnen uitwerken door er meer onzindingen in te gooien, zoals vuurwerk uit toverstokken, alle vrienden die Harry en Ginny komen feliciteren, vreemde, tovernaarsgewoonten etc. Gooi er meer details in, zo krijgt je verhaal ook meer inhoud en ga je niet razendsnel door je verhaallijn heen.
Als het in eerste instantie niet lukt, blijf gewoon oefenen, na een tijdje krijg je het vanzelf onder de knie. Als je bij sommige leden op het forum bij hun eerste verhaal kijkt en een verhaal waar ze nu mee bezig zijn, zie je dat ze zich enorm hebben ontwikkeld, wat voor een groot deel komt door oefenen en nieuwe dingen proberen.

Voor de rest ben ik heel erg benieuwd wat je ervan gaat maken en wie ervoor gezorgd heeft dat die vijf mensen gedood zijn.
Veel succes met schrijven!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Aile
Vulpen
Vulpen

Ik ben een Harry Potter fan, dus ik wilde dit verhaal dolgraag lezen! :)
Dit stukje is kort en je bent er zo snel door heen, want je verteld zo weinig beschrijvingen. Vertel eens wat meer over de omgeving, en over de bruiloft zelf, het gaat allemaal zo snel. Ik was toevallig maandag bij een bruiloft, en daar vertelde de huwelijksambtenaar eerst van alles over het verleden van mijn oom en zijn vrouw, en over wat hun familie van hen vonden enzo. Door meer dingen te beschrijven, maak je een (hoofd)stuk al veel langer. Ik ben ook een paar grammatica foutjes tegen gekomen. Hier zijn ze:
Harry was net wakker hij maakte zich meteen op.
Deze zin loopt niet lekker. Ik zou hier van maken: Harry was net wakker, en maakte zich al meteen op.

hij was 23

Getallen onder de honderd het liefst voluit schrijven.

Ook hij was klaar en toen zou het gebeuren er werd gevraagd:
Ik zou achter “gebeuren” een punt zetten.

acepteer jij Ginny Wemel als je vrouw?'
acepteer = accepteer.

' zei harry en hij en Ginny renden zo snel mogelijk naar haar toe.
Harry met een hoofdletter.

Harry voelde zijn ogen prikken en zei: 'Wie heeft dit gedaan?' Harry zei: 'We moeten het onderzoeken.'
Dit staat niet zo mooi, vind ik persoonlijk. Ik zou er van maken: Harry voelde zijn ogen prikken. ‘Wie heeft dit gedaan?’ zei hij. We moeten het onderzoeken.’

Ik ben nieuwsgierig naar het volgende (hoofd)stuk, ik ben erg benieuwt wie die vijf mensen heeft gedood.
Schrijf snel verder! ;)

Xxx Aile
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
Plaats reactie

Terug naar “Het Cullen' Steegje”