Hey iedereen,
ik heb een vraag, mij mij op school is de kunst van het voeren van een debat best belangrijk, het heeft zo'n status dat mijn school ook debatten organiseert tussen scholen uit verschillende landen. Nou had ik afgelopen weekend dus zo'n project waar ik aan meedeed. Daarin speel je het European Parlement na en vertegenwoordig je een comittee, ik zat bij Economische zaken.
Vanzelfsprekend is dan de primaire vraag die je je stelt als comittee: Geven we toe in een Crisis te zitten, en hoe gaan we om met landen zoals Griekenland.
Als oplossing hadden we bedacht dat we landen, mits ze in een tijdperiode (vanzelfsprekend met hulp van de EU) van 10 jaar hun economische situatie niet tot een acceptabel punt hebben gestabiliseerd, de EU het recht heeft zo'n land te schorsen, waarbij ze ook de euro niet meer mogen gebruiken.
We hadden er natuurlijk al op gerekend dat dit punt heel veel heisa zou veroorzaken, onze resolutie is dan ook aangevallen en afgewezen op voornamelijk dit punt. Maar ik denk eigenlijk dat zoiets een land goed zou doen, ze zouden meer aan hun export verdienen en daarbij zou ook interne concurrentie wederom een rol kunnen gaan spelen. Waarbij de kleine ondernemer een kans krijgt tot doorbreken.
The main question: Suspension from the Euro, Do or Don't ? en waarom, en dan proberen je niet te laten leiden door je Angst hiervoor, natuurlijk is het eng , maar gewoon waarom niet?
eurocrisis
- lady-chrisie
- Balpen
You made my heart slowly drain out of my body, now I am empty, constantly tortured and violated by the devastating pain. I can feel your eyes caressing me, tempting me.. yet, despite my suffering.. you choose not to stop this.
-
- Typmachine
- Contacteer:
Laat Griekenland failliet gaat. Het maakt eigenlijk zelfs niet uit of het land uit de Euro stapt want de staatsschuld blijft in Euro's gewoon bestaan. De uitstaande schulden zullen over een langer termijn pas kunnen worden terug betaald en nog waarschijnlijker worden kwijt gescholden, maar ik betwijfel of het land werkelijk is gebaat bij het laatste. Als de Grieken besluiten om de drachme opnieuw in te voeren kan het zelfs concurreren met een goedkopere munt.
De Europese economieën worden bijeengehouden door wederzijds eigenbelang. De ontwikkeling van de Europese economie is niet het resultaat van een centraal gevoerd politiek beleid. Het voltrekt zich vanzelf als onderdeel van het concurrentieproces tussen nationale staten.
Een uitzondering hierop is de land- en tuinbouw. Het Agrarische beleid van de Europese Unie heeft geleid en leidt eigenlijk nog steeds tot gesubsidieerde bergen van suiker en tarwe en meren van melk en wijn. We kunnen onze producten niet eens slijten. Het is gewoon absurd. Als dit het resultaat is van een centraal gevoerd politiek beleid, want nu ook gaat gebeuren bij de pogingen om Griekenland te redden, dan vrees ik het ergste.
De Europese economieën worden bijeengehouden door wederzijds eigenbelang. De ontwikkeling van de Europese economie is niet het resultaat van een centraal gevoerd politiek beleid. Het voltrekt zich vanzelf als onderdeel van het concurrentieproces tussen nationale staten.
Een uitzondering hierop is de land- en tuinbouw. Het Agrarische beleid van de Europese Unie heeft geleid en leidt eigenlijk nog steeds tot gesubsidieerde bergen van suiker en tarwe en meren van melk en wijn. We kunnen onze producten niet eens slijten. Het is gewoon absurd. Als dit het resultaat is van een centraal gevoerd politiek beleid, want nu ook gaat gebeuren bij de pogingen om Griekenland te redden, dan vrees ik het ergste.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.