Hallo jongens,
Ik ben bezig met een verhaal, over een kluizenaar op een strand (erg kort samengevat). Ik ben niet zeker over het opzetje voor hoofdstuk 2 dat ik gemaakt heb. Zeg me wat je ervan vindt, bv. te voorspelbaar, saai, te expliciet...
Hoofdstuk 2
10 kilometer daarvandaan, stonden vier jongens in een kringetje op het schoolplein. Tussen hen in lag een meisje, huilend, niemand durfde iets te doen. Ze stonden als versteend. Een oudere man arriveerde. Hij duwde Niels en Luc ruw aan de kant.
“Wat is er gebeurd?” vroeg hij het meisje, met grote ogen kijkend naar de bloedende schaafwonden op haar knieën en ellebogen. Ze snikte alleen. Haar vader, meester Frank, tilde haar op en droeg haar weg. In het voorbijgaan keek ze Niels doordringend aan met haar tranende ogen. Hij rilde.
“Waar ben jij mee bezig?” vroeg Erik geïrriteerd. Niels haalde zijn schouders op. Je kon zien waar Isabelle gevallen was. Het stond 2-1 voor het team van het meisje. Toen ze op de goal af rende, met de bal voor haar voeten, stootte Niels haar lomp tegen haar schouder aan. Ze viel tegen de tegels aan, en begon te huilen.
“Zullen we weer gaan voetballen?” vroeg Luc, toen meester Frank weg was.
Robert reageerde niet direct: “Arme meid…” zei hij.
“Ze is een mietje,” zei Niels.
“Hou je stomme kop,” snauwde Robert.
Luc begon ongeduldig te worden: “Gaan we nog voetballen?”
“3-1!” riep Erik. Luc protesteerde. Ze begonnen opnieuw.
Een half uur later. De stand was opgeklommen tot 2-2. Niels stond rond in het midden van het veld, met Robert in zijn rug. Hij bewoog wat op en neer om hem kwijt te raken. Luc zette aan voor een pass. Hij nam een kleine aanloop, er was toch niemand in de buurt, en zijn voet raakte de bal. Niels week net naar rechts uit, maar corrigeerde net op tijd naar rechts, waardoor hij met een soepele draai om Robert heen kon. Hij rende zo hard hij kon. Hij raasde over de stenen van het schoolplein. Hij was altijd al de snelste van het stel geweest. Hij hield de bal aan zijn rechtervoet tot hij oog in oog stond met Erik, die zich als keeper in het doel gemanifesteerd had. Adrenaline raasde door zijn lichaam. Hij maakte een schijnbeweging naar links, zoals hij altijd probeerde, en zoals altijd had Erik hem allang door, maar dit keer speelde Niels de bal scherp naar buiten, en hij had een kans. Hij zag Robert van achteren op hem af komen, als hij nu schoot, was de bal er voordat Robert bij hem was. Hij berekende zijn schot, vertraagde, haalde uit met zijn rechtervoet… Dit was zijn kans. Als hij Niels wilde vernederen, wanneer dan beter dan nu? Hij naderde zijn slachtoffer, in de gelukkige waan van het winnende schot. Hij glimlachte bij het idee. Nu! Hij stak de onderkant van zijn voet scherp vooruit en liet zich vallen. Niels voelde hij zijn benen onder hem uit geschopt werden. Hij voelde een diepe pijn in zijn linkerenkel en hij raakte het contact met de aarde kwijt. Zijn benen vlogen de lucht in, en hij landde met een doffe klap op zijn rug. De harde grond sloeg de adem uit hem. Het spel lag stil. Hij kreeg nog steeds geen adem. Hij hoorde hoe hij een gesmoorde kreun uitbracht. Na een tijdje probeerde hij op te staan. Zijn enkel deed veel pijn, maar hij bleef staan om zijn vrienden gerust te stellen. Hij keek naar Erik, Erik, Luc en Luc. “Het gaat wel hoor, jong-…” Hij maakte die zin niet af, want juist op dat moment voelde hij de harde impact van een geworpen voetbal tegen zijn achterhoofd. Zijn nek boog zich op een onnatuurlijke manier, hij helde voorover, en viel met zijn gezicht plat op de stenen.
Op de Bodem van de Zee
-
- Puntenslijper
- Contacteer:
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Ik vind het moeilijk te beoordelen of er iets aan veranderd moet worden, omdat ik hoofdstuk 1 niet heb gelezen en nu eigenlijk niet goed snap waar het verhaal over gaat. Misschien komt dat ook wel omdat dit gewoon niet echt het genre is wat ik normaal lees
Misschien zou je bij het laatste stuk een (paar) keer een enter kunnen doen, want het is nu zeg maar één lap tekst, wat mij niet echt uitnodigde om het te lezen.
Je moet maar zelf bepalen of ik wel nuttige dingen zeg, want ik ben ook maar een beginner

Misschien zou je bij het laatste stuk een (paar) keer een enter kunnen doen, want het is nu zeg maar één lap tekst, wat mij niet echt uitnodigde om het te lezen.
Je moet maar zelf bepalen of ik wel nuttige dingen zeg, want ik ben ook maar een beginner

Every end is just the beginning of a new chapter.
-
- Puntenslijper
- Contacteer:
@Angel,
Dit stukje tekst is een flashback, Niels is de kluizenaar op het strand waar het eerste hoofdstuk over gaat. Om dit stukje verhaal te begrijpen heb je geen ander deel van het verhaal nodig. Dit is een op zichzelf staande gebeurtenis die deels uitlegt hoe Niels geworden is zoals hij is. Kijk liever naar schrijfstijl, interesse, spanning, ed.
Bedankt voor de post!
Dit stukje tekst is een flashback, Niels is de kluizenaar op het strand waar het eerste hoofdstuk over gaat. Om dit stukje verhaal te begrijpen heb je geen ander deel van het verhaal nodig. Dit is een op zichzelf staande gebeurtenis die deels uitlegt hoe Niels geworden is zoals hij is. Kijk liever naar schrijfstijl, interesse, spanning, ed.
Bedankt voor de post!
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?