Algemene Chatbox

Hier vind je alle chatboxen van roleplay verhalen.
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ik ben altijd wel in voor een rp :)
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Xatham
Banned
Banned

Oké, poging 2:
Ik heb wel zin in een rp-verhaal als het plot maar niet al te vaag is...
As the phoenix arises from his ashes...
Ruka
Typmachine
Typmachine

gezellig X3
Wat voor genre? :D
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Xatham
Banned
Banned

Geen idee... Het liefst gewoon iets dagelijks leven achtigs met misschien een beetje magie/sci-fi/avontuur/liefde/drama/horror er in verwerkt? :P
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Dan houdt je wel veel keus over zo XP. Maar het liefst dus iets van een gezin of vrienden die iets gaan beleven?
Een kolonie die leeft ergens in de ruimte? (ja, cliché, ik weet het :P)
Een groep vrienden die allen de leerling willen worden van een sterke magiër die het rijk beschermt. Echter, hij of zij, accepteert nooit iemand als leerling omdat hij/zij niemand waardig acht. Lukt het de groep vrienden wel?
uhm... tja... Dat zijn enkele voorbeelden ^^' Je kan er altijd zelf wat liefde doorheen mengen of drama.
Mja, iemand anderen ideeën ?
Xatham
Banned
Banned

Mwah... Je eerste idee is té sci-fi :P De tweede zou wel leuk kunnen zijn...? :O
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Het is zo leuk als dat je het zelf maakt :P
Het concept valt altijd te proberen, en als het niet in de smaak valt, dan kan er altijd over overlegt worden en worden aangepast. Of gewoon geheel overnieuw worden begonnen met een compleet ander RP-verhaal.
Dus als je het wilt proberen, dan is het misschien leuk om erover te brainstormen voor globale lijnen als houvast. En dan kijken wie er zin en tijd hebben om mee te doen :)
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik heb lijstje gepost X3
CN jij doet ook mee toch? :D

Kom op mensjes, jullie moeten ook meedoen.. :p Als je verhalen kan schrijven kun je ook rp'en X3
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ja, daar doe ik wel aan mee :)
Nu nog even iemand bedenken, of een char uit de oude doos kiezen :P
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik heb een nieuwe :P HAHA
Ja, dat moet je zelf bepalen natuurlijk, ik ken jou karakters allemaal niet :P

- Komatsu Nana/Hachi
Xatham
Banned
Banned

Dus? Ben je er al over uit welk karakter je gaat kiezen? :D
Jorinduh
Potlood
Potlood

Oooh, mag ik ook meedoen met In Quest for Knowledge???
Lijkt me echt vet...
Welke leeftijd heeft je personage nodig???
De tijd vliegt als je de wekker in de lucht gooit : )
Xatham
Banned
Banned

Natuurlijk! Iedereen mag meedoen! :D
De leeftijd van het personage maakt niet zo veel uit. In het inleidende verhaaltje heb ik volgens mij vermeld dat het personage met zijn reis begint als hij/zij door zijn ouders en familie volwassen bevonden wordt, dus een leeftijd tussen de 16 en 25 is denk ik het meest logisch, maar omdat er niet echt iets vast staat, mag je je daar natuurlijk ook van afwijken.
Jorinduh
Potlood
Potlood

En... In welke tijd speelt het zich ongeveer af?
Xatham
Banned
Banned

Hmm... Dat is een goede vraag. Aangezien het een fantasy-wereld is, ligt dat altijd net iets anders. Ik denk ergens tussen 1500 en 1900? Bijvoorbeeld stoomtreinen en fabrieken voor arbeiders bestaan al maar elektriciteit, vliegtuigen, tanks etc. wil ik nog even weghouden. Verder leven sommige edelen in kastelen maar dorpjes en steden zijn ook al in opkomst. Als je twijfelt over of een bepaalde uitvinding al wel in het verhaal past of twijfelt of iets bepaalds wel kan in verband met de tijd, kun je altijd even overleggen op het forum.
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Hmn, zelf ben ik altijd meer echt fantasie wereld en dus geen techniek behalve het vroegere waterrad, molens, en smeden etc.
Maar jij wilt eigenlijk tovenaars in de industriële tijd hebben. Dat verkleind je tijdperk al aanzienlijk...
Of je moet een soort steampunk/clockwork wereld hebben zoals in Howl's Moving Castle? (als je het niet kent, even op youtube kijken, staat er vast wel tussen)
Xatham
Banned
Banned

Zoals ik al zei blijft ook de middeleeuwen een belangrijke rol hebben. Ik wil het tijdperk gewoon nog niet beperken (behalve echt de moderne tijd). Maar mijn karakter bijvoorbeeld was al een heel klein beetje op steampunk gebaseerd.

Verder ga ik denk ik maar eens een beginnetje maken. Mensen die alsnog mee willen doen mogen wat mij betreft nog binnen blijven vallen.
Jorinduh
Potlood
Potlood

Ik ben nu toch??? En ik mag zelf verzinnen toch?
Ghheehehehe

En ehm, Ruka, over wie heb je het in je stukje???

Xxxx
Ruka
Typmachine
Typmachine

Nu is er eigenlijk nog geen vaste volgorde, pas wanneer je de eerste post hebt gemaakt is er een volgorde.
Dus na jou is CN nog, daarna Xatham weer en dan ik X3

Ik heb het over de enige die nog in het verhaal speelt :p Yaika. Ik weet namelijk niet wat de rest in zijn handen heeft.

- Komatsu Nana/Hachi
Jorinduh
Potlood
Potlood

Ik heb een beetje een kort stukje, het volgende stukje probeer ik langer te maken!!!
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Probeer ook goed op te letten wat anderen hebben geschreven. Alles moet namelijk wel een beetje overeen komen. Dus als jouw personage bijvoorbeeld als laatste erbij komt, dan zou Trish er nu dus ook bij moeten staan.
Tevens weet ik niet of iedereen het er mee eens is dat de magie van anderen als het ware "verklapt" is. Jij schrijft namelijk dat de gaven op het perkament staat. Lijkt mij nogal onlogisch eerlijk gezegd. Als een verkeerde het in handen zou krijgen, dan zouden ze dus al gelijk zwaktes weten van de magiërs..
Maar meeste stemmen gelden. Dus dat hoor ik nog graag van iedereen.

En inderdaad wat langere stukjes is wel fijn, maar niet verplicht. Kijk maar bij de regels wat het minimum is. Natuurlijk heb je soms geen inspiratie voor grote stukken, en dan kun je heus ook kleinere stukken plaatsen. Maar meer om je personage heen vertellen, zonder de ander te besturen, maakt het vrij makkelijk om een lang stuk te schrijven. Gewoon een tip ;)
Xatham
Banned
Banned

Ow nee, prima, dat van dat stuk perkament was eigenlijk alleen maar een beetje zodat de groepsgenoten zouden weten met wie ze te maken zouden krijgen. Maar bij nader inzien is het misschien idd niet handig om de magie er op te vermelden. Dus, ik heb het zelf gedaan maar bij nader inzien ben ik er ook op tegen. Wat vind de rest?

Ik ga de stukjes nu lezen maar ik kan nog niet beloven om vandaag al te posten (sinterklaas, druk met school en zo). Ik doe mijn best! Waarschijnlijk staat er morgenavond zeker een nieuw stukje! ;)
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Doe maar rustig ;). Ik ben ook niet altijd even snel :P
Xatham
Banned
Banned

Stukjes inmiddels gelezen. CN, het viel me op dat je in je eerste zin twee keer 'kamer' gebruikt, vlak achter elkaar en de derde zin voor de komma lijkt het woordje 'werd' te missen. Bij RP-verhalen, lees ik normaal gesproken wat vluchtiger, spellingsfoutjes en dergelijke maken me dan wat minder uit, maar dit viel me toch op en moest ik toch even kwijt.

Jordinuh, jouw stukje is best kort idd, maar ik denk dat het er wel mee door kan. Wel zou ik even vermelden dat er al drie anderen op het plein waren ipv twee. Verder vind ik alle lengtes best. Ik denk sowieso dat de stukjes wat korter gaan worden verderop in het verhaal omdat je dan sneller een reactie van iemand anders nodig hebt.

Ik kijk wel qua tijd. Tijd = Tijd en Geen tijd = Geen tijd. Maar zoals het er nu uit ziet moet het me wel lukken om voor dinsdagavond een stukje te plaatsen (al kan dat wel laat worden).
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Geen ontbrekend woord, maar een letter verkeerd. De wat moest was zijn. En het gebruik van kamer twee keer is omdat ik geen zin had om de zin omslachtiger te maken dan hij al was. Het is een kleiner struikelblok als je de zin leest met de nadruk op "haar".
Sowieso, zou er niet te druk om raken :P Dit gaat nooit uitgegeven worden, en is gewoon voor de lol ;). Ik snap dat het misschien een keertje minder leest, maar anders blijf je denk ik bezig. :P
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik word er in ieder geval blij van dat er weer een RP begonnen is o_0 Hoe Noob is dat? XD

Vooral omdat ik Saizo kan gebruiken :P

- Komatsu Nana/Hachi
Jorinduh
Potlood
Potlood

okj, Xatham is geweest, nu Ruka en daarna ik toch? Of heb ik een foutje gemaakt???
Xatham
Banned
Banned

Ik weet niet precies. In de karakter-introductie-ronde was de volgorde Xatham-Ruka-jij-CN, maar nu lijkt de volgorde Xatham-Ruka-CN-jij te zijn en dan zijn dus eerst Ruka en Cubiculum Nephilia nog.
Jorinduh
Potlood
Potlood

Okj, dat maakt me niet zo heel veel uit, en dat volgende stukje wordt langer, beloofd. Dat van twee naar drie ga ik ook veranderen, maar tijdens het schrijven had CN al een stukje geschreven :p
Xatham
Banned
Banned

Ruka, het viel me op dat jouw karakter in jouw stukje al perfect weet wat de namen van de andere drie karakters zijn. Nu is dat nog niet zo moeilijk te raden. Volgens mij sluit ieders naam wel een beetje aan bij de persoon. Maar het komt toch nog een beetje vreemd over als je bedenkt dat mijn karakter pas op het eind van jouw stukje, voor het eerst, iedereen bij de naam noemt. En je hebt 2 à 3 keer Yaika, zonder hoofdletter geschreven. Ik vind beide dingen op zich niet zo erg, maar je zou het wellicht nog even kunnen veranderen.
Ruka
Typmachine
Typmachine

Hij weet de namen niet o_0, hij heeft nog niet een keer de namen gezegd X3
Ik als verteller weet de namen en hij kijkt naar hen..
Of is dat eigenlijk ook al niet toegestaan?
Anders moet ik steeds zeggen, het meisje met het metaal aan, het meisje met dit het meisje met dat. Dus ik dacht persoonlijk, dat het makkelijker was om de namen van jullie karakters op te schrijven.

Ik heb de 2 hoofdletters gemaakt. Maar als jullie het fijner vinden als ik de namen weg laat, dan doe ik dat wel hoor... X3 Pas ik dat wel even aan.

Edit: ik heb de namen ook veranderd.

- Komatsu Nana/Hachi
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ik stoor mij daar eigenlijk niet aan (zolang het in vertelmodus blijft en niet in gesproken zinnen). Al snap ik dat het logischer wijs niet klopt(e). Zelf probeer ik altijd namen te ontwijken tot ze genoemd zijn :P.
Ik denk dat iedereen dat anders gewend is. Al is één lijn trekken wel handig ja :P. Bedankt Ruka dat je het even wilde aanpassen :).
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Is deze chatbox voor alle RP verhalen? Vind het niet zo duidelijk, maar dat kan aan mij liggen. :P
Wilde laten weten dat ik graag aan een fantasy-achtige RP mee zou willen doen. Weet alleen niet of er nog verhalen zijn waar ik nu nog in kan beginnen?
All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither,
Deep roots are not reached by the frost.
Xatham
Banned
Banned

Wat mij betreft kun je nog meedoen met In Quest for Knowledge als je dat fantasy-achtig genoeg vindt.
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Lijkt me leuk, maar zou ik dan een van de magiërs zijn? En zo ja, hoe gaat het in het verhaal passen? Heb het nog niet helemaal gelezen, alleen een paar van de eerste posts. Ga het wel zo snel mogelijk doen.
Xatham
Banned
Banned

Dan zou je inderdaad een nieuwe magiër zijn, die als het ware later in het verhaal binnenstroomt. Ik weet niet of je inleiding hebt gelezen. In de verhaallijn was het al een tijdje bekend dat we een groepje van vier waren, maar misschien heeft jouw karakter zich te laat ingeschreven of doet jouw karakter op een niet legale wijze mee (geen toestemming van ouders) of misschien heeft jouw karakter al een hele tocht achter de boeg om 'de meester' te bereiken, maar reisde hij tot op heden nog alleen. Er valt van alles te bedenken!
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Ok, ik ga het nog even goed lezen en dan bedenk ik wel wat. (: Zal ik mijn karakter anders hier posten als ik hem af heb? Vind het ook zoiets om hem straks midden in jullie RP te dumpen.

En zou het niet makkelijker zijn om een apart subforum te maken voor het discussie/OOC gedeelte van alle RP verhalen? Zo kun je een apart discussie/OOC thread maken voor ieder RP verhaal, in plaats van alles in éen thread te plaatsen.
Xatham
Banned
Banned

Da's goed, post het lijstje eerst maar hier, dan kunnen mijn mede-RP-schrijvers ook nog even kijken wat ze er van vinden en dan kunnen we met zijn allen het beste moment uitzoeken voor jou om in het verhaal in te stromen.

Wat betreft een discussie-topic per RP-verhaal. Ik heb er zelf ook ooit over nagedacht en ik zou het persoonlijk wel handig vinden. Het zou wel kunnen dat het een beetje overbodig is aangezien er op dit moment eigenlijk maar 2 à 3 actieve RP-verhalen lopen, waarvan er op dit moment maar over 1 in de chat wordt gepost. Ik ben iig voor. CN? Misschien iets om te overleggen met de andere mods?
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Glorfindel schreef:Is deze chatbox voor alle RP verhalen? Vind het niet zo duidelijk, maar dat kan aan mij liggen. :P
Wilde laten weten dat ik graag aan een fantasy-achtige RP mee zou willen doen. Weet alleen niet of er nog verhalen zijn waar ik nu nog in kan beginnen?
Ja, deze chatbox is voor alle verhalen. Ook voor nieuwe. Lijstjes niet hier plaatsen. Gewoon in de RP zelf.
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Mijn karakterlijst is geplaatst, hoop dat jullie hem nog er in zullen vinden passen! (: Heb hem namelijk nogal een ''bad guy'' eerste indruk gegeven, maar of dit ook zo is?? :P Moet wel zeggen dat ik erg veel zin heb om mee te doen in dit verhaal, ben erg benieuwd! :) Is je karakter trouwens ook niet meer de enigste jongen, Ruka! :P

Oh, ik wilde nog vragen, in wat voor een tijd speelt dit verhaal zich af? Ik dacht zelf aan een middeleeuwse setting maar ik vond het (weer eens :p) niet zo duidelijk, eerlijk gezegd.

Kga nu slapen..
Xatham
Banned
Banned

Oké! :D We hebben nu een beetje een reeks van wie om de beurt stukjes post: Xatham-Ruka-CN-Jordinuh-Xatham etc. Op dit moment is Jordinuh aan de beurt een stukje te schrijven. Ik wil eigenlijk voorstellen dat jij dan na haar gaat en dan met een (spetterend) entree toch nog in het groepje dringt? :P
Glorfindel
Potlood
Potlood
Contacteer:

Ja dat is prima.. maar ik weet niet of het spetterend gaat worden hoor. :P We zullen zien! (:
Jorinduh
Potlood
Potlood

Mooi stukje Glorfindel :app:
Nu is... Xatham!!! Klinkt zo lekker xD
Xatham
Banned
Banned

Okééé? :P Waarom klinkt dat zo lekker dan?

Ik heb weer een stukje gepost en verder heb ik een paar kleine dingetjes aan mijn stukjes aangepast:
- In mijn voorstelstukje heb ik geschreven dat Yaika altijd een staf bij haar droeg. Bij nader inzien heb ik dit toch weggelaten omdat ik een staf toch niet echt bij Yaika vind passen en ik niet in zag hoe ik hem in het verhaal kon verwerken.
- Bij de namen en de leeftijden van de personen op het stukje perkament staat nu niet meer de magiesoort bijgeschreven.
Jorinduh
Potlood
Potlood

Het klinkt een beetje als een soort... Euhmm... Kreet xD
Kebeam, Xatham!!! Klinkt gewoon lekker xD
Ja, ik heb ook al veranderd, en dat van die staf, tja, arme staf, die zal moeten verhuizen :angel
Sorry dat ik zulke korte stukken schrijf, heb echt een inspiratieloze week xD

XxxXxxX

Edit: Ruka is :)
Plaats reactie

Terug naar “Chatboxen”