Bloederige Tranen

Hier vind je alle voltooide fantasieverhalen!
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Altijd die moeders toch...
Gnagnagna. En daar is vast en zeker Jonathan's zwakte. Hij is niet voor niets zo godsgruwelijk kil en harteloos. Óf Jonathan speelt echt spelletjes met Rose haar dromen of die twee hebben een connectie of Rose bezit over hogere krachten waarvan ze niets af wist. Hmm, sowieso valt het eerste weg. Ben benieuwd hoe Jonathan is weten te ontsnappen aan die mannen en wie deze mysterieuze mannen zijn?
Ga door. Ga door. :D Ik móet weten hoe Rose zal reageren. Boos? Of misschien toont ze ineens wel begrip? Wie weeeet, wie weeeet.
Laatst gewijzigd door ROMEH op 04 okt 2012 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
yociame
Balpen
Balpen

nou ik hou niet van jouw standaard antwoord
ik wil het verdikkeme gewoon weten!
Het is veelste spannend. *pruilt*
als dit gewoon een papieren boek was dan had ik het gewoon lekker binnen 24 uur uit kunnen hebben, waarbij ik wel mijn nachtrust zou laten voor wat het is, maar ja dat is het niet. Het is overigens sowieso wel goed genoeg voor een papieren boek...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Iedereen, heel erg bedankt voor de reacties! Stukje duurde wat langer dan ik gepland had, kwam doordat natuurlijk Jodie alles moest doorkijken omdat ik halverwege iets nieuws erin bedacht had :P maar dat zullen jullie vanzelf zien^^
@ Glenn: Dank uuu :D echt mooi hoe je neerzet hoe jij het stukje beleeft!
@ Maaike: Hahaha, ze zijn indd niet eerlijk bezig xD en hoe zie je dat Rose er iets mee te maken heeft? En yess, onbewust is het gelukt om haar ook te verdenken hahah xD
@ Abel: Heel erg bedankt voor je feedback! Ik heb er een tijdje over nagedacht, over dat je het contrast te groot vond... het punt is dat veel kinderen op die leeftijd gewoon schattig zijn, die zijn nog niet kil en gevoelloos xD maar ik zal ernaar kijken en wat dingetjes eruit plukken^^
@ Mooonie: Het maakt het inderdaad niet goed wat hij gedaan heeft^^ en wat erna gebeurt is een volgende herinnering ghehe :P
@ Jodie: hahaha, en om je woorden meteen tegen te spreken heb je hierbij minder dan éénvierde nog niet gelezen xD en smileys zijn leeeeuk, dat weet je toch :D
@ Romy: Hahaha, arme moeder, ik vind het eignelijk wel zielig voor haar :P en je zult zien...^^ Ghehe, nee, ik ga echt niks meer verklappen, ik geef te veel hints weg xD
@ Yociame: Hahaha, arme jij :P en dank je :D dat vind ik echt een van de leukste dingen om te horen!
----------------------------------------------------------------------------------------------------

De eerste nádúra greep Jonathan bij zijn pols en sleurde hem door de resten van de huifkar met zich mee. Het deed pijn, maar het was niet te vergelijken met de stekende kramp die hij in zijn borst voelde toen hij zijn moeder achter moest laten. De andere nádúra stond over haar lichaam gebogen en was haar aan het onderzoeken op kostbaarheden. Jonathan wilde schreeuwen dat hij haar met rust moest laten, maar toen hij zijn mond opende zette de kramp uit en benam hem de adem. Met veel moeite wist hij het verdriet weg te stoppen en zich weer in de gevoelloze cocon te hullen. De pijn verdween. Hij keek niet meer om naar zijn moeder.
Buiten de huifkar was het net zo’n puinhoop als erbinnen. Verschillende spullen, zoals gebroken kommen, de kookketel en een stel kussens waren naar buiten gevlogen en lagen nu om de omgevallen kar heen verspreid. Paarden waren aan de bomen vastgebonden en werden verzorgd door twee nádúra. Een paar andere mannen waren bezig met het verbinden van hun wonden. En twee anderen stonden om een bewegingloos lichaam heen.
Papa.
Jonathan begon tegen te stribbelen toen zijn gijzelnemer hem naar dat groepje sleepte. Hij wilde zijn vader niet zien! De dood had mama al veranderd in iemand die hij niet kende, hij wilde niet dat dat ook bij papa gebeurde. Bovendien zou het pijn doen, dat wist hij nu al. Hij wilde niet uit de verdoving komen.
De nádúra trok hem moeiteloos met zich mee, niet in het minst gehinderd door Jonathans tegenwerking. Bij hun naderen draaiden de mannen zich om. Zijn blik werd meteen getrokken door de rechter, de grootste van de twee. Zijn haar viel tot op zijn schouder, wat een stuk langer was dan bij de andere nádúra die Jonathan had gezien. Voor de rest zag hij er niet veel anders uit dan de man naast hem, maar hij had een sfeer om zich heen hangen dat je hem meteen moest gehoorzamen. Jonathan voelde het instinctief aan. Deze man was gevaarlijk.
“Kapitein Cr’denar, ze hebben een joch gemaakt. Wat zullen we met hem doen?” vroeg zijn gijzelnemer.
De kapitein liep met soepele passen op hem af. Jonathan kromp ineen en wilde naar achteren deinzen, maar het lichaam van de man achter hem hield hem tegen. Cr’denar hurkte voor Jonathan neer en bekeek hem zo grondig dat de rillingen hem over de rug liepen. Hij kon niets opmaken uit de zwarte ogen van de kapitein. Ze joegen hem alleen angst aan die door zijn onverschilligheid wist te breken.
Een van Cr’denars mondhoeken krulde omhoog. “Hm, geen tranen? Niet verdrietig om de dood van je ouders?”
Jonathan staarde hem aan, zijn lippen en tong te verstijfd om te spreken. Cr’denar stak zijn hand uit en veegde Jonathans haar opzij. Hij huiverde van de aanraking.
“Interessant, nog geen ontwikkelde oren en ogen. Zijn ontwikkeling loopt dus ook anders dan normaal.” Zijn blik gleed af naar het lichaam op de grond dat Jonathan zoveel mogelijk probeerde te vermijden. “Hoewel het bij jou juist sneller ging.” Hij fronste zijn wenkbrauwen en schudde lichtjes zijn hoofd. “Dat is nu niet meer belangrijk. Wat is er met de moeder gebeurd?” vroeg hij aan de nádúra die nog steeds zijn hand op Jonathans schouder had.
“Pijl in haar kop. Ze probeerde het joch te doden, maar was niet sterk genoeg.”
Cr’denar ontblootte zijn puntige tanden in afschuw. “Laffe wyning. Verbrand de huifkar, dan zijn we van haar af.”
Eindelijk liet de nádúra hem los en liep terug naar de wagen om zijn taak uit te voeren. Cr’denar pakte Jonathan bij zijn schouder en duwde hem naar voren. Het leek alsof iemand lood in zijn schoenen had gestopt. Toch lukte het hem om de paar passen naar zijn vaders lijk struikelend af te leggen.
Bloed bevlekte het bleke gezicht dat vertrokken was van verstijfde pijn. Zijn haar was niet langer meer blond, maar dieprood van de wond die over zijn voorhoofd liep. Zijn kleren waren gescheurd en bloederig en overal was rauw vlees te zien. Bleke ingewanden puilden uit de gapende wond in zijn buik. Jonathan kokhalsde. Zijn maag trok zich pijnlijk samen en stuurde de inhoud omhoog. Hij viel op zijn knieën en gaf over. Bulderend gelach kwam door de waas in zijn hoofd heen.
“Geen sterke maag, jochie?”
Hij gaf nog een keer over en nog een keer totdat hij alleen maar gal spuwde en de tranen over zijn wangen stroomden. Hevige snikken trokken door zijn kleine lichaam heen. Hij hapte naar adem. Alles deed pijn; zijn stekende borst, zijn maag die verkrampte…
Iemand greep hem bij zijn nekvel en gaf hem een klap in zijn gezicht. Het huilen stopte abrupt. Door zijn wazige zicht heen zag hij Cr’denars zwarte ogen glinsteren van woede.
“Stop met janken, rotjoch, je beschaamt de eervolle dood van je vader. Hij stierf als een ware krijger, wist twee van mijn mannen te doden en een paar te verwonden, daar moet je trots op zijn!”
Jonathan wist niet hoe snel hij de tranen van zijn wangen af moest vegen. De man liet hem los. Snel keek Jonathan naar hem op, bang voor een klap, maar de kapitein had geen aandacht meer voor hem. Met een lachje dat bijna een grimas was keek hij neer op het verminkte lichaam aan zijn voeten.
“Cru dat ik degene moest zijn die je doodde, Cinnuint, als je denkt aan hoeveel keer ik je leven gered heb. Het spijt me, maar het moest. Je hebt al meer jaren gehad dan je eigenlijk zou moeten krijgen. Vaarwel, vind rust bij de heilige geesten.”
De kapitein stak zijn handpalmen in de lucht en begon in een monotoon ritme iets te mompelen wat Jonathan niet verstond. Hij wilde zich bewegen, maar het lukte niet. Alle lucht verdween uit zijn longen, samen met de warmte uit zijn lijf.
De kleine haartjes op zijn armen kwamen overeind toen hij een witte gloed van zijn vader af zag komen. Het kolkte omhoog en kwam samen tot iets wat licht de vorm van een mens had. Een donkere onderlaag woelde aan de randen van de wolk, alsof het eruit wilde breken.
“Heilige Tyvol, schenk uw genade aan deze verscheurde ziel, net zoals u, Lyrian van de Lys. Zorg goed voor hem, hij verdiende zijn levenslot niet. Schenk hem de vrede die alleen de heilige geesten kennen.”
Cr’denars handen beschreven een wijde boog om de wereld te omvatten en kwamen op vaders borst neer. De witte kolkende massa steeg omhoog en viel uiteen in de schemerende hemel. De controle over zijn lichaam was terug.
Happend naar adem viel Jonathan over de grond. Rillingen trokken door zijn lichaam, dat zich opkrulde om weer warm te worden. Dwars door zijn wanhopige ademteugen heen hoorde hij nog Cr’denars stem, die langzaam meer wegviel.
“Raap het joch op… naar de keizerin… leuke verrassing…”
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Wow, ik snap er even niets meer van. Waarom heeft kapitein zwartoog zijn ouders vermoord? Er is overduidelijk een reden voor! En die man of keizerin wilt iets met kinderen als Jonathan?! Zou Rose ook één van hen zijn? Wilde Jonathan haar enkel beschermen, tegen hetgeen wat ze met hem gedaan hebben?!
Ga verder. Ga verder. Fantasieën vullen mijn hoofd, maar ik weet zeker dat ze lang niet in de buurt komen van jouw briljante ideetjes.
yociame
Balpen
Balpen

tsja eerlijk gezegd is het ook het grootste compliment dat ik make kan, als ik een boek van dit formaat in zo'n korte tijd uitlees.
En over dit stukje; gewoon weer goed.
Saskjezwaard
Computer
Computer

NeleVanHol, dank u voor de like! En voor de vorige ook, helemaal vergeten erbij te zetten --'
@ Romy: Oeeeh, ik hou van jouw speculaties! Ik kan helaas niet zeggen wat ervan klopt of of er iets van klopt, maar blijf ze vooral doen! Dan weet ik welke kant ik de lezers opstuur, helpt heel goed :D
@ Yociame: Hahaha, dan zitten we dat betreft op één lijn^^ en dank u, ook voor je reactie!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Het bonkte en ruiste in Rose’ hoofd. Ze probeerde haar ogen open te houden, maar het koste te veel moeite. Haar oogleden vielen weer dicht. Misselijkheid zette alle haartjes op haar onderarmen overeind. Haar maaginhoud woelde en probeerde zich door haar slokdarm naar buiten te persen. Hevig slikkend wist ze het te voorkomen.
En al die tijd speelden de beelden van Jonathans nachtmerrie zich in haar hoofd af. Zijn moeder, wiens ogen plotseling braken; zijn vader, met het onherkenbaar verminkte lichaam; de droge plof waarmee de pijl insloeg; de hoge paardengil…
In haar mond liep een beetje braaksel. Ze probeerde haar hoofd opzij te draaien zodat ze kon overgeven, maar haar spieren gehoorzaamden niet. Haar maag trok pijnlijk samen. Gelukkig kwam er geen nieuw gal omhoog.
Golven geluid drongen door de schreeuwen in haar geest heen. Woede, paniek… Het duurde even voordat ze het verstond.
“Wat heb je gezien! Vertel het me, verdomme!”
Ze had het gevoel dat haar oogleden zouden scheuren toen ze haar ogen open probeerde te doen. Het lukte haar met veel moeite. Beelden flikkerden voor haar gezichtsveld, toch was er één ding dat ze duidelijk zag: de woedende man achter het glas.
Jonathan bonkte schreeuwend met zijn vuisten op de wanden van zijn cel, haar bevelend te vertellen wat ze had gezien. Zijn gezicht was vuurrood en van zijn kalmte van zo-even was niets meer over.
De grauwe muren van de kerkers verdwenen en even was ze terug in het huisje, overgeleverd aan Jonathans grillen. Spookvingers beten diep in haar schouders en schudden haar door elkaar.
“Wat heb je gezien!”
Jammerend kneep ze haar ogen stijf dicht terwijl haar herinneringen in haar oren fluisterden. Tranen stroomden machteloos over haar wangen. Ze hief haar handen op om zich te beschermen tegen-
“Ljuss bort! Somna!”
De nieuwe stem sneed dwars door haar herinneringen heen. De wereld vervaagde terug in de grauwe werkelijkheid. Haar levende nachtmerrie was bijna niet meer zichtbaar door de inktzwarte wolken die achter het glas kolkten. Aan de randen gloeiden tekens op.
“Flikker op,” schreeuwde Jonathan, maar zijn stem klonk vreemd dik en zijn woorden waren stroperig, “ik wil… weten…nieslape-”
Trillend over haar hele lichaam zag ze zijn silhouet ineenzakken; op hetzelfde moment trok de zwartheid weg. Jonathan lag op de grond, zijn arm half op zijn bed alsof hij zijn kussen wilde omarmen, zijn hoofd op de bedrand. Stil. Geen dreiging meer.
Even was er alleen maar de levensgrote opluchting die haar overspoelde en nieuwe tranen over haar wangen liet lopen. Totdat ze de nieuwe stem weer horen, ijskoud van goed beheerste woede.
“Jarno, lever je band in. Ik schors je voor een half jaar.”
Wat? Ze dwong zichzelf om helderder te worden. De man die naast haar hurkte kwam langzaam overeind, zijn gezicht ontdaan. Met gebogen hoofd trok hij de zilveren band van zijn uniform af en overhandigde het aan de stadhouder.
“H-het was m-mijn sch-schuld,” stamelde Rose met een stem die vreemd bibberig klonk.
Aneirins blik richtte zich strak op haar. Ze kromp ineen door de woede die ze in zijn paarse ogen zag branden. “Jij hebt hier niks over te zeggen. Ja, jij was dom genoeg om hierheen te komen, maar Jarno en Kirr hadden je niet door moeten laten. Ze hebben een expliciet bevel van mij genegeerd.”
Ze wilde haar hoofd schudden, maar stekende pijn stopte haar in die beweging. “Z-ze deden g-gewoon aardig.”
“Ik heb ze niet aangenomen om aardig te zijn.” Hij richtte zijn aandacht weer op de wachter. “Jarno, jij blijft hier op wacht staan totdat je over tien minuten wordt overgenomen. Morgen meldt je je bij de hoofd van de paleiswacht voor je nieuwe taakomschrijving.”
Jarno trok zo mogelijk nog bleker weg. Toch kreeg hij het voor elkaar om een beleefde buiging te maken. “Natuurlijk heer.”
Nu kreeg zij de volle toorn van de stadhouder over zich heen. Hij hees haar overeind en zette haar op een stoel neer. Ze probeerde tegen te stribbelen, maar haar armen en benen waren te zwaar. Heel haar lichaam was murw geslagen door de intense emoties die een paar seconden geleden haar helemaal hadden overgenomen.
Hardhandig kantelde Aneirin haar hoofd naar achteren en begon haar te onderzoeken. Zijn gezicht stond verbeten.
“Ik ben jouw gedrag spuugzat,” zei hij kortaf terwijl hij in haar ogen keek. “Uit respect voor wat je hebt meegemaakt, heb ik je de keuze gegeven om naar hem toe te gaan. Wat doe je? Je gaat achter mijn rug om!” Hij draaide haar hoofd en porde ruw rond haar oren. “Uit iedereen hier ben jij degene die hem in aan het werk heeft gezien. Ik dacht dat je genoeg had gezien om te weten hoe gevaarlijk hij was.” Dit keer duwde hij haar mond open en keek in haar keelgat. “Hij had verdomme kunnen ontsnappen!”
Ze probeerde hem van zich af te schudden, maar hij trok zich niets van haar zwakke protest aan en drukte twee vingers tegen haar slapen. Een kille, vervelende tinteling drong onder haar huid en verspreidde zich door haar heen. Haar lichaam kwam in protest: haar nekhaartjes gingen overeind staan, rillingen liepen over haar rug en de misselijkheid keerde terug. Samen met kleine stroompjes energie.
“Zo beter?”
Het lukte Rose weer om te knikken. Het onaangename gevoel was nu grotendeels uit haar lichaam verdwenen en haar krachten keerden langzaam terug.
Aneirin keek haar indringend aan. “Morgenochtend sta jij klaar om weer hier terug te komen. Je komt niet meer onder een gesprek uit.”
“Wat?” Haar ogen vlogen wijd open. Iets van haar oude woede kwam terug, maar het waren splinters, niet genoeg om de man voor haar ook maar iets te intimideren.
“Ik heb je een kans gegeven en die heb je door hiernaartoe te komen verspild. Je gaat mee, is het niet vrijwillig dan onder dwang.”
“Nee, ik wil niet voor jouw karretje gespannen worden! Zoek maar een eigen manier om Jonathan zover te krijgen dat hij jouw zaakjes voor je afhandelt.”
Aneirins wenkbrauwen schoten de lucht in. “Waar heb je het nu weer over?”
Rose voelde dat ze een lichte overmacht begon te krijgen en leunde voorover, hem doordringend opnemend. “Ik heb je wel horen praten met hem, over dat je hem een landgoed aanbood zodat hij de keizerin zou vermoorden en jij met de eer kon strijken.”
Hij staarde haar zo verbluft aan dat ze wist dat ze deze ronde had gewonnen. Ze leunde zelfvoldaan achterover en legde haar enkel op haar knie. Dat dat niet zo soepel ging als ze in gedachten had, deerde haar niet. Ze kon het zich veroorloven, deze slag zou hij nooit meer winnen, dat wist ze zeker.
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
-Maaike-
Computer
Computer

Ik weet niet hoe ik zou zien dat Rose betrokken zou zijn in de droom. Ik verwachtte het gewoon op een of andere manier. Maar gelukkig kende ze toen Jonathan niet ^_^

Charmant, je enkel op je knie leggen als je een nachtjapon aan hebt. Of droeg ze toevallig een broek en heb ik
dat gemist? :P

Vraag me af hoe Aneirin dat gesprekje gaat verbloemen en of die haar nu in een of andere kerker gooit. Haha

Ga zo door!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Haha, eindelijk wordt Aneirin eens goed voor het blok gezet :) Maar nu weten we nog niet wat Jonathan Rose te vertellen heeft!
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Wowwowwow, straks wordt Rose nog samen met Jonathan terechtgesteld, zodat niemand ooit zou weten wat Aneirin van plan was. Dat zou wel heftig zijn, maar daar zal ze vast samen met Jonathan uit komen! Mja, allemaal weer speculaties. Ga snel verder, hihi.
Ik moét weten hoe Aneirin zal reageren. Ik vind dat Rose sowieso naar dat tweede gesprek moet, weet je. Ik wil weten wat Jonathan haar te zeggen heeft, want daar heeft hij nog steeds geen kans voor gekregen?
yociame
Balpen
Balpen

ik weet vrij zeker dat aneirin zich hier weet uit te lullen, maar ja wie ben ik, misschien overschat ik hem wel.
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Maaike: Ahh, bedoel je dan Rose als klein kind ofzo? In de tijd dat Jonathans ouders gevangen werden genomen was Rose nog niet geboren xD hahahaha, ooo god, daar had ik nog niet over nagedacht xD nee, ik denk dat met een nachtjapon je knie op je enkel zo charmant is :P dat wordt gewoon benen over elkaar slaan haha xD
@ Mooonie: Nee he, dat is ertussen uit geschoten. Misschien de volgende ontmoeting^^
@ Romy: Hahaha, om jouw reactie moest ik zo hard lachen xD ik hou van jouw speculaties :3 En om je gerust te stellen, Aneirin sleurt haar wel mee naar dat tweede gesprek, of ze nou wil of niet xD
@ Yociame: Hahaha, nee, je hebt helemaal gelijk, you'll see^^
Klein stukje deze keer, vooral omdat het erop volgende stukje nog niet af is xD
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tot hij iets deed wat ze nooit had verwacht: hij barstte in lachen uit. Rose voelde het genoegzame lachje van haar gezicht glijden. Waarom deed hij zo? Dat had ze niet ingecalculeerd. Geïrriteerd wachtte ze totdat hij eindelijk eens ophield.
Hij schudde nagrinnikend zijn hoofd. “Ik wist dat mensen naïef zijn, maar zo’n duidelijk voorbeeld verwacht je niet. Beste Rose, ik wil Jonathan niet gebruiken voor mijn eigen gewin maar voor de oorlog. Ik dacht dat ik dat duidelijk had gemaakt. Die man is een wandelende, pratende bron vol onschatbare informatie waarmee tientallen levens gered kunnen worden. Hij heeft zowat bij alle militaire vergaderingen gezeten en kent vast alle zwakheden van de Tywell uit zijn hoofd. Dát wilde ik van hem hebben, niet een miezerig uurtje van roem.”
Haar hoofd tolde. Had ze hem dan zo verkeerd ingeschat?
“Waarom laat je hem dan niet gewoon de keizerin doden? Dan is de oorlog afgelopen.”
Aneirin greep een stoel die tegen de muur aan stond en zette die omgedraaid voor de hare neer. Met zijn benen aan weerszijden ging hij tegenover haar zitten en keek haar geamuseerd aan.
“Je denkt te simpel. Als je de keizerin vermoordt heb je inderdaad even paniek. Maar haar plek zal snel genoeg overgenomen worden door de op-één-na-sterkste dorionach. Dan begint alles weer van vooraf aan. Als je de sterkste wilt aanvallen moet je de hele top nemen en die uitroeien. En dan nog is de kans klein dat je slaagt. In moeilijke omstandigheden steken altijd nieuwe leiders de kop op.”
Rose knikte langzaam, dat klonk redelijk. Maar ze snapte nog steeds één ding niet: “Als het zo belangrijk is, waarom zou je hem dan niet martelen om zo de informatie uit hem te krijgen? Ik bedoel- ik ben niet voor marteling, maar in dit geval…”
Aneirins blik schoot naar de bewegingloze man in de cel voor hij haar weer aankeek. De kleur paars van zijn irissen was zo duister geworden dat het bijna zwart leek. Het maakte haar alert. Wat was er zo vreemd aan haar vraag dat het deze reactie bij hem opriep?
Het bleef stil tussen hen. Net toen ze haar mond open wilde doen om de vraag te herhalen sprak Aneirin:
“Hij is tegen pijn getraind. Het is een techniek die de nádúra gebruiken om beter in de strijd te worden. Als je pijn zelfs maar voor een deel uit kunt schakelen, kan je je meer concentreren op het gevecht.”
“Hoe weet je dat?”
Hij stroopte zijn mouw naar beneden. Zijn bleke huid werd zichtbaar, versierd met de lichtblauwe energielijnen die bij zijn soort hoorden. Maar de lijnen werden onderbroken door glanzend witte strepen. Littekens.
“Ze hebben het bij mij ook gedaan. Toen Inedar viel ben ik gevangen genomen door een groep nádúra. Iedereen met ook maar iets van status die in handen valt van de nádúra krijgt zo’n behandeling. Maar dit keer bouwen ze niet op, ze beginnen bij een van de hogere niveaus. Als je er niet in getraind bent, dan doet het ongelooflijk veel pijn. Er zijn er maar een paar die er niet gek van zijn geworden.”
Weer was er die duistere fonkeling in zijn ogen.
“Vaak laten ze je dan gaan. Je bent dan niet dood, maar het is nog veel erger. Een gebroken geest in een gebroken lichaam. Ik heb ze vaak genoeg gezien, ze werden altijd naar mij gebracht toen ik nog de bevelhebber was. Het is het beste ze te doden, beter worden ze toch niet meer. Er zijn altijd wanhopige familieleden die het proberen, maar het is nog nooit iemand gelukt. En al die tijd lijden ze.
Ik had het geluk dat ik bevrijd werd voordat ze goed en wel begonnen waren. De paar littekens die ik daaraan heb overgehouden neem ik voor lief.”
Rose was sprakeloos. Het was haar niet vaak overkomen dat ze helemaal niets wist te zeggen. Ze opende haar mond, maar sloot hem al snel weer. Niks.
Een wrange lach kwam op Aneirins gezicht. “Denk eraan dat jij niet de enige bent met gruwelijke herinneringen. Die hebben we hier allemaal.”
-Maaike-
Computer
Computer

Al was het niet voor zijn eigen persoonlijke gewin, hij wil er nog steeds een slaatje uitslaan. Het is tijd voor Rose om in opstand te komen ^_^ Die Aneirin verandert steeds zijn verhaaltje. Niet. Te. Vertrouwen. :P
En ze moet echt even over der probleempje met Jonathan heen komen hoor. Ik zat me zojuist te bedenken dat het best egoïstisch is om al haar lezers van de informatie te onthouden die Jonathan aan haar kwijt wil :P Haha.
Hij stroopte zijn mouw naar beneden.
Mouwen stroop je op. Anders verberg je juist je arm ;)

Ga zo door!

ps ik viel Jody er ook al lastig mee, maar wanneer gaat dat half-duo verhaal van jullie weer eens verder? (A)

My head is a jungle...
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Haha. Weer een leuk verhaal. Beetje jammer dat Rose zo naïef was en ons in spanning heeft laten wachten. Ga snel verder! Ik wil gewoon weten wat Jonathan te zeggen heeft! Arme Jonathan. Team Jona! Tudududud
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Tiss gewoon grappig dat niemand Aneirin vertrouwd :O :D xD me likes him :D He is just a leader.

Oke, dit stukje had ik dus al volledig gelezen :O.. OOh maar van het volgende stukje nog niets :O kijken of het je gaat lukken Saskia om nu zonder mij eerst een deel te sturen het te plaatsen xD haha.

ooh ik vraag me nou eigenlijk af wanneer Aneirin gevangen is genomen :O
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Aneirin gevangen is genomen? Bedoel je niet Jonathan? Huh?
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Maaike: Hahaha, nee, Aneirin is niet te vertrouwen xD arme hem :') En eigenlijk best wel egoïstisch he, ik zal maar snel doorposten, dan komen we steeds sneller bij dat stuk^^ En met dat verhaal, we hadden het stukje verbeterd maar Jodie is de hare kwijtgeraakt --' dus die moet nog even bijschrijven voordat we verder kunnen posten :P
@ Romy: Hahahah, Jonathan heeft iig één supporter :P en Jodies vraag ging over de keer dat Aneirin in de handen van de nádúra was gevallen en zo mooie littekentjes op zijn huid kreeg :3 hahah :P
@ Jodie: kijk eens, met jou kan ik praten xD en don't get your hopes up, het volgende stukje heb je al gelezen en dat erop ook en dat daarop wss ook --' I need you xD En wil je een tijdlijn? :P ik had het ooit opgeschreven... zo'n 50 jaar geleden. Wow, dat is ouder dan ik dacht, gelukkig worden wynings oud xD
En nu maar kijken of dit als een verrassing aankomt^^ Oh, en ik vergeet het telkens te zeggen, maar de 15 hoofdstukken die ik eerst in gedachten had kloppen niet meer, ik had eerst een betere indeling gemaakt maar die ben ik weer eens kwijt --' ik denk dat het tot max. 20 gaat
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoofdstuk 15

De koude nachtlucht streek over Rose’ huid en drong alle rondtollende gedachten naar de achtergrond. Ze streek de laaghangende klimop opzij en liep het kiezelpad op, ondertussen genietend van de stilte. De hemel boven haar was oneindig zwart dat verbroken werd door de ontelbare lichtpuntjes. Het was veel te lang geleden dat ze de sterrenhemel had gezien.
Haar knarsende voetstappen waren samen met de ritselende blaadjes het enige geluid in de binnentuin. Even dacht ze ook dat zij de enige levende ziel in de tuin was, maar tot haar verbazing zag ze een man op een bankje zitten, starend naar het beeld van de naakte vrouw. Het water kabbelde rustgevend over haar lichaam heen.
Ze liep voorzichtig dichterbij, bang om de man te storen in zijn rust. Hij draaide zijn hoofd naar haar toe bij haar naderende voetstappen. Het was Dillan. Hij had een dromerige lach op zijn gezicht, maar de emotie in zijn ogen klopte er niet bij. Ze kon niet precies zien wat het was.
“Kon je niet slapen?” vroeg ze.
Een schok ging door zijn lichaam en hij staarde haar verrast aan. Ze keek even verrast terug. Hij had haar toch aan zien en horen komen?
“Liet ik je schrikken?”
Dillans blik gleed terug naar de fontein. “Ik dacht dat je een waanbeeld was. Er komen niet veel Lys hier ’s nachts.”
Ze stapte dichter naar hem toe, zijn profiel bestuderend in het maanlicht, maar ze kon niet goed zien wat hij dacht. Normaal gesproken had hij haar begroet met een brede lach en haar uitgenodigd om naast hem te gaan zitten. Hadden de verwijten van de tuinman zoveel impact op hem gemaakt?
“Zal ik ergens anders gaan zitten? Volgens mij wil je even alleen zijn.”
“Nee, kom maar zitten. Alleen zijn lost het toch niet op.”
Ongemakkelijk ging Rose naast hem op het marmeren bankje zitten. Ze wist eigenlijk niet of ze wel bij hem in de buurt wilde zijn nu hij in zo’n vreemde bui was. Er was genoeg om over na te denken en dat lukte beter in haar eentje. Toch bleef ze het gevoel hebben dat ze hem ergens mee moest helpen.
“Hoe komt het dat jij niet kan slapen?” vroeg ze daarom maar.
“Vreemde dromen waarvan ik weet dat ze nooit zullen uitkomen. Dus ga ik ze uit de weg door hiernaartoe te komen.”
Ze fronste haar wenkbrauwen. “Kan je dat uitleggen?”
Hij keek haar met een half lachje aan. “Dat wil je niet. Waarom ben jij hier?”
Ze begon uit te leggen wat er was gebeurd tussen haar en Jonathan en wat ze gezien had. De eerste paar zinnen bleef hij naar haar kijken, maar daarna wendde hij zijn blik af en ging verder met naar de naakte vrouw staren. Ze had het gevoel dat haar verhaal het ene oor in en het andere oor weer eruit ging, dus stopte ze midden in een zin. Hij had het niet door.
Weer nam Rose hem van top tot teen op, maar er was niks aan hem te zien wat zijn vreemde gedrag verklaarde. Het zat allemaal binnenin, achter de starende ogen.
Met een lichte zucht richtte ze haar blik op de grote eik. Zijn bladeren ruisden zachtjes in de wind, een geluid wat haar altijd liet ontspannen. Haar gedachten dwaalden af naar wat Aneirin haar gezegd had toen ze Jonathans herinnering aan hem vertelde.
“De woorden van Cr’denar klinken alsof hij Jonathans vader kende. Vreemd. Ik kan me zo niet bedenken dat ik ooit gehoord heb van een Tywell die het leven van een wyning redde. Volgens mij is dat net zo’n interessant vraagstuk als waarom Jonathan trouw heeft gezworen aan de keizerin, zeker als je in gedachten houdt dat ze zijn ouders heeft laten vermoorden. Dat is in ieder geval één ding wat we morgen aan hem zullen vragen.”
Een loodzwaar gevoel nestelde zich in haar maag bij het denken aan de laatste zin. Morgen zou ze weer de confrontatie aan moeten gaan. Ondanks dat ze hem als klein jongetje was geweest en zijn angst en verdriet had gevoeld, maakte dat het idee niet makkelijker. De man die gevangen zat en zijn jongere versie hadden niet verder van elkaar af kunnen staan. Wat er met zijn ouders was gebeurd gaf hem sowieso niet het recht om anderen zonder genade af te slachten.
Bij die gedachte voelde ze de woede weer in zich omhoog komen, maar ze wist dat die woede snel weer weg was als ze echt met hem zou moeten praten. Dan werd ze door haar angsten geregeerd. Ze balde haar handen tot vuisten. Ze wilde niet zwak zijn!
“Rose…”
Ze draaide zich geschrokken om bij het horen van die zachte stem. Dillan staarde haar met vreemd glinsterende ogen aan. Haar maag trok vervelend samen; ze had het gevoel alsof hij haar al langer aan het bekijken was.
Hij stak zijn hand op, haar blik er naartoe trekkend. Als versteend volgde ze met haar ogen zijn hand die teder de haren uit haar gezicht streek, te laat doorhebbend hoe dicht hij bij haar was gekomen. Alle alarmbellen gilden in haar lijf, maar het lukte haar niet om zich te bewegen. Zelfs niet toen ze zag dat hij zijn ogen sloot en zich naar haar toe boog. Het zachte contact van zijn lippen op de hare was de verlossing.
Uit pure reflex haalde ze uit. Zijn hoofd schoot opzij van de kracht van haar klap.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

HAHAHAHAHAHA, eindelijk de romance! Ik wist dat Dillan met zoiets aan het worstelen was. Hij voelde iets voor Rose, dat was overduidelijk. Best grappig dat hij als antwoord op zijn kus een klap krijgt. Arme Dillan. :p
-Maaike-
Computer
Computer

Haha. Rose is geloof ik niet echt gemaakt voor romantische dingen. Die arme jongeman ziet eindelijk zijn kans schoon wordt ie vol in z'n gezicht gemept :P

Ik ben heel nieuwsgierig naar dat gesprek met Aneirin, Jonathan en Rose. Misschien krijgen we dan eindelijk de antwoorden waar we zo "wanhopig" naar uit kijken :P Misschien vertelt hij eindelijk waarom hij Rose nodig heeft..

Ga zo door!

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Jee! Eindelijk een beetje romantiek :) Ik had het me alleen wel ietsje anders voorgesteld, haha. Arme Dillan.
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Romy: Yesss, het was opgebouwd :D ben blij dat het niet uit het niets kwam, dat zou niet echt goed zijn geweest xD
@ Maaike: Hahaha, nee, Rose is indd niet zo romantisch ingesteld :P en antwoorden zullen bij het volgende stukje komen, wordt eindelijk dat gedeelte onthuld :3
@ Mooonie: Hahaha, de romantiek wordt wel beter xD voor eventjes dan.... gheheheh :twisted:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even staarden ze elkaar aan; hoorde Rose alleen hun hijgende ademhaling en het kloppen van haar hart. Toen wendde Dillan zijn blik af naar de grond, zijn hand beschermend tegen zijn getroffen wang.
“Waarom deed je dat nou?” vroeg hij klaaglijk.
Nog steeds lichtelijk in schok om wat hij had gedaan keek ze hem aan. “Waarom ik dat deed? Denk je dat ik het leuk vind als iemand zonder aankondiging zijn tong in mijn mond probeert te douwen?”
“Waarom niet? Ik zou het wel leuk vinden,” voegde hij er zachtjes aan toe.
Rose kon het niet helpen: ze moest lachen. Hij schudde met licht opgetrokken lippen zijn hoofd. “Ach ja, lach maar, dat doet toch iedereen. Neem me maar niet serieus.”
De lach gleed van haar gezicht af bij zijn vol walging uitgesproken woorden. Voorzichtig schoof ze dichter naar hem toe en legde haar hand op zijn schouder. Hij dook ineen.
“Dillan, het spijt me dat ik je geslagen heb. Ik verwachtte het alleen niet. Het is… ik ben nog niet gaan denken aan mannen op zo’n manier. Na die weken met Jonathan… het is gewoon nog niet in me opgekomen. Het ligt niet aan jou.”
“Het zal wel. Wil je alsjeblieft weggaan voordat ik mezelf nog meer voor gek zet?”
Bijtend op haar wang bestudeerde ze zijn weggedraaide profiel waarvan ze zo weinig af kon lezen. Even kwam ze in verleiding om weg te lopen en de volgende dag gewoon te doen alsof er niets gebeurd was. Het zou de makkelijkste weg zijn. In haar hoofd zag ze al hoe het verder zou gaan. Hij zou haar ontwijken, geforceerd normaal tegen haar doen als ze een gesprek moesten voeren en al die tijd zou ze haar beste vriend kwijt zijn. Haar maag verkrampte. Dat moest ze ten allen tijde zien te voorkomen.
“Nee, ik ga niet weg voordat je me verteld hebt waarmee je zit. Natuurlijk ben je van slag door die klap die ik je gaf, hoewel je die verdiende, maar volgens mij zit dit dieper. Alsjeblieft, vertel me waarom je zo doet.”
Hij bleef stuurs naar de grond kijken. Met een gefrustreerde zucht liet ze zich van het bankje afglijden en hurkte ze voor hem neer. Meteen wendde hij zijn blik af, maar niet voordat ze een glimp van tranen in zijn ogen had kunnen opvangen.
“Dit gaat niet alleen om mij, hè? Het incident met die tuinman speelt ook een rol. En nog meer. Vertel het me, dan kan ik je helpen.”
Het bleef stil tussen hen. Rose speurde zijn gezicht af, maar hij had zich weer van haar afgesloten. Tijd voor een andere aanpak, deze werkte duidelijk niet.
Ze sloeg hem zachtjes op zijn knie en kwam overeind. “Nou, dan niet. Het doet me zeer om je zo verdrietig te zien, maar je wil kennelijk niet geholpen worden. Ik snap het, slachtoffer spelen is makkelijk. Dan krijg je alle medeleven, maar hoef je niet de grote stap te zetten om je leven te veranderen. Ik vind het laf, maar wie ben ik?”
Vanuit haar ooghoeken zag ze dat hij zijn vuisten balden. Een lachje kroop op haar gezicht; dat ging de goede kant op.
“Dan laat ik je nu stikken in je zelfmedelijden en ga Elmen opzoeken. Al hou ik niet van zijn gezelschap, hij is tenminste niet zo’n bangerik als jij.”
Dillan sprong overeind, een abrupte beweging waar ze van schrok. “Hou op met me vergelijken met Elmen!” schreeuwde hij met overslaande stem. Met grote, boze passen beende hij op haar af en greep haar bij haar schouders vast. Te dicht bij; oude gedachten dwaalden langs de rand van haar gedachten. Verstijfd van angst staarde ze hem aan.
“Altijd is het Elmen dit, Elmen dat. Ja, ik begrijp het, Elmen is veel beter dan ik! Dat hoef jij me niet te vertellen, dat doen mijn ouders al genoeg. Altijd dat commentaar, altijd moet iets beter. Ik haat hem!”
Opeens leek het alsof hij leegliep: alle woede verdween uit hem en werd vervangen door verdriet. “Ik haat hem,” zei hij terwijl de tranen over zijn wangen stroomden. “Ik haat hem.”
Nu hij niet langer een bedreiging was keerde Rose’ gezonde verstand terug en kon ze zich weer bewegen. Met handen die nog trilden van de shock duwde ze hem voorzichtig naar het bankje toe. Hij liet zich als een zoutzak neervallen en bleef voor zich uitstaren. Niet wetend wat ze moest doen of zeggen streelde ze hem maar troostend over zijn schouder.
Opeens keek hij haar aan en probeerde te glimlachen, maar zijn poging faalde jammerlijk. “Erg hè, dat ik mijn eigen broer haat.”
“Hoe komt het?” vroeg ze zachtjes.
“Toen we klein waren leken we heel erg veel op elkaar. Je wil niet weten hoe vaak ik Elmen ben genoemd, alsof ik geen eigen identiteit was. Hij was altijd in alles beter dan ik: hij was slimmer, netter, verantwoordelijker… Perfect. Elke keer als mijn moeder of mijn leraren hem prezen keek hij me aan met dat lachje: ‘kijk eens, zo moet je zijn.’ Elke keer weer.
Hij haalt gewoon het bloed onder mijn nagels vandaan met alles wat hij zegt en doet. Ik schaam me dood voor hem en ben tegelijkertijd bloedjaloers. Hij krijgt alle meisjes omdat hij zo mysterieus is, ik ben altijd alleen maar een vriend. En elke keer moet ik toezien hoe-”
In een opwelling drukte Rose een kus op zijn wang. Hij stopte midden in zijn zin. Met wijd opengesperde ogen voelde hij over zijn wang. Het zag er zo schattig uit dat ze zich niet kon beheersen en hem nog een keer kuste. Ongelovig staarde hij haar aan.
“Waarom deed je dat?”
“Omdat ik je schattig vind,” zei ze met een glimlach. “Maar even serieus, je moet jezelf niet zo de grond inpraten, daar is totaal geen reden voor. Je bent de beste mens- nee Lys die ik in deze nieuwe wereld ben tegengekomen, mezelf inclusief. En dat zeg ik niet zomaar.”
Hij staarde haar met grote ogen aan; als een kind dat erkenning zocht. “Meen je dat?”
Rose rolde met haar ogen. “Nee, natuurlijk niet. Stiekem vind ik Elmen helemaal geweldig en blablabla.”
Een mager gegrinnik kwam over zijn lippen. Met een wrange glimlach keek ze hem aan.
“Dillan, ik moet je waarschuwen dat ik het niet meer zo op intieme aanrakingen heb, alleen als ik er zelf de controle over heb. Dus als ik terugdeins dan ligt het niet aan jou, maar aan de herinneringen die in me opkomen. Oh, en ik ben chagrijnig in de ochtend, daar wil je niet langs wakker worden. En ik heb niet al te veel geduld. Met al die tekortkomingen, wil je het met me proberen?”
De stralende lach die ze zo goed kende verlichtte zijn gezicht. Gefascineerd keek ze ernaar.
“Natuurlijk! Als jij het ook wilt? Ik zal de liefste vriend zijn die je je maar kunt wensen.”
Glimlachend pakte ze zijn hand vast. “Dat denk ik ook.”
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Leuk geschreven :)

“Omdat ik je schattig vind,” zei ze met een glimlach. “Maar even serieus, je moet jezelf niet zo de grond inpraten, daar is totaal geen reden voor. Je bent de beste mens- nee Lys die ik in deze nieuwe wereld ben tegengekomen, mezelf inclusief. En dat zeg ik niet zomaar.”

Volgens mij zeggen ze dat je alles voor een "maar" niet moet geloven, arme Dillan
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Lief van Rose! Maar arme Dillan... hij ligt zo overhoop met zijn gevoelens. Hopelijk gaat het nu ietsje beter :)
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Geen commentaar. Ik hoop alleen niet dat het zo'n kleffe relatie wordt. Hahahaha. Snel verder!!!
MissRolex
Balpen
Balpen

Terug bijgelezen :D en yaay, daar komt de romantiek ^^ Het is wel zielig voor Dillan dat hij zichzelf zo onderschat enzo. Maar dat zal wel verbeteren door zijn relatie met Rose, hoop ik toch :p. Snel verder :D!
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
yociame
Balpen
Balpen

Dillan is zielig, maar wel een schatje.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Aahh....zo schattig! :)
-Maaike-
Computer
Computer

O. Dus ze vindt hem toch leuk? Wat een onverwachtse draai... Ik bedoel ik weet wel dat ze hem aardig en misschien leuk vond, maar leukleuk? Ik ben benieuwd wat Elmen hier meegaat doen. En Jonathan. Kan er niets aan doen, maar volgens mijn wordt ie bloedjaloers :O Hehe.

Ga zo door!

My head is a jungle...
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Jaja, sowieso dat Jonathan jaloers wordt. Ik wacht op de Jonathan-Rose romance. Oké?! :c
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Glenn: Hahahah, zeker arme Dillan xD zo was het in ieder geval niet bedoeld :P
@ NeleVanHol : Bedankt nog voor je like en natuurlijk je reactie :D Haha, volgens mij vindt iedereen hier Dillan zielig, mooi zo^^
@ Romy: Hahaha, is dat geen commentaar positief of negatief xD Ghehe, een geheel klefvrije relatie kan ik niet beloven, eigenlijk heb je me juist op ideeën gebracht... En als Jonathan en Rose ooit een relatie krijgen (áls xD) dan moet je nog heel lang wachten... simpelweg omdat ik niet meteen verder ga met deel 2 maar even aan andere verhalen dan wil werken xD
@ MissRolex: Jeej, de romantiek xD volgens mij niet degene die sommigen verwachten :P En Rose gaat zeker aan Dillan werken!
@ Yociame: Ik weet nog steeds niet of het een compliment is als een jongen schattig wordt genoemd xD
@ Mooonie: Hahaha, kort maar krachtig xD
@ Maaike: Grr, je hebt te veel door xD er zit een reden achter... kom je pas bij deel 2 achter ghehe xD bloedjaloers... go and see for yourself :P hoewel dat pas het volgende stukje is, of die daarop, ik ben goed in dingen er opeens bijverzinnen --'
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoofdstuk 16

Verstijfd van de kou werd Rose wakker. Het lukte haar met moeite om overeind te komen; haar spieren protesteerden en haar nek deed zeer van haar ongemakkelijke houding waarin ze had liggen slapen. In haar ogen wrijvend keek ze om zich heen en trok verbaasd haar wenkbrauwen op toen ze Dillan op de grond zag liggen. Hij sliep nog; opgekruld op zijn zij met zijn armen om zijn lichaam geslagen en zijn mond wagenwijd open. Grinnikend zakte ze op haar knieën naast hem neer.
“Wakker worden, slaapkop,” fluisterde ze in zijn oor en schudde hem zachtjes door elkaar.
Hij reageerde niet.
Met gefronste wenkbrauwen schudde ze harder en harder, totdat ze hem per ongeluk omduwde en hij op zijn rug belandde. Nog steeds waren zijn ogen gesloten. Hield hij haar voor de gek?
Opeens kwam de herinnering naar boven van een ander gezicht dat niet meer wakker werd: haar moeder. Paniek borrelde op terwijl Dillans trekken steeds meer overgenomen werden door die van haar moeder. De bleke huid, de gesloten ogen die nooit meer zouden openen… Zonder na te denken gaf ze Dillan een klap in zijn gezicht.
“Wakker worden,” smeekte ze met een bijna hysterische stem. Gedachten spoelden over haar heen, raasden door haar geest, nam alle logica met zich mee. Jonathan was op een of andere manier ontsnapt, dat kon niet anders. Hij had Dillan vermoord! Waar was hij, waar verstopte hij zich. Wat had hij met Dillan gedaan?
In een vlaag van helderheid drukte ze haar vingers tegen Dillans keel om zijn hartslag te voelen. Door de gekmakende paniek lukte het haar niet om de slagader te vinden. Haar handen trilden, ze probeerde ze stil te houden, maar bij elke poging werd het alleen maar erger. Haar borst zwol op, werd pijnlijk en benam haar haar adem. Nee, ze wilde hem niet kwijt! Ze had al zoveel mensen verloren, nog eentje zou ze niet overleven, dat wist ze-
Dillan deed zijn ogen open, knipperde versuft en sloot ze weer. “Lameslape, tis te vroeg,” mompelde hij slaperig.
Vol ongeloof zag ze dat hij zich op zijn rug draaide en een gemakkelijke houding probeerde te vinden.
Niet…dood?
De halve snik was al ontsnapt voordat ze het doorhad. Meteen drong ze de opluchting vermengd met restjes paniek weg, wat voelde alsof ze een hap stekels door moest slikken. Met moeite wist ze haar gezicht weer strak te krijgen. Ze moest niet zwak zijn…
“Dillan, wakker worden,” zei ze met een stem die gelukkig niet vreemd klonk. Haar binnenste voelde nog wel bibberig. “Anders vat je dadelijk kou.”
Hij mompelde iets onverstaanbaars en reikte met zijn hand naar zijn niet-aanwezige dekens. Met halfdichte ogen wendde hij zijn gezicht naar haar toe. “Waazijmijdekes?”
“Die liggen nog in je bed. Opstaan, dan gaan we eerst even ontbijten en daarna kan je verder slapen.”
Dillan liet zich met moeite overeind trekken en plofte meteen op het bankje neer. Hij schudde zijn hoofd, schudde zijn hoofd nog een keer, maar bleef de versufte blik in zijn ogen houden. Lichte irritatie begon onder haar huid te jeuken. Hoe kon hij daar zo suf zitten terwijl zij nog een paar minuten geleden dacht dat hij dood was?
“Ben je nog steeds niet wakker?”
Hij onderdrukte een gaap. “Nooit gehoord van het gezegde: maak een slapende elf niet wakker?”
“Nee, in ons dorp hadden we alleen maar mensen, weet je nog?” snauwde ze scherper dan ze in gedachten had. Gelukkig merkte hij de ergernis in haar stem niet op. Ze dwong zichzelf om kalm te worden, hij kon er ook niets aan doen dat zij zich zo aanstelde.
“Nou, de ene helft van de elfen is chagrijnig als je ze onverwachts wakker maakt en de andere helft krijg je niet wakker. We houden nogal van slaap.”
“Dus daarom die rustuurtjes,” mompelde ze.
“Precies.” Hij gaapte en rekte zich uitgebreid uit. Dit keer was zijn blik iets wakkerder toen hij haar aankeek. “Gaan we eten? Ik heb honger.”
Weer was er de vlaag van irritatie die ze snel wegdrukte. Ze was gewoon zenuwachtig voor wat er zou gebeuren als ze Aneirin zou tegenkomen. De halve nacht had ze in angst gezeten om haar ontmoeting met Jonathan, voordat ze eindelijk op Dillans schouder in slaap was gevallen. Nu ze er weer aan dacht voelde ze de kriebels opnieuw omhoog komen.
Dillan kwam overeind en pakte haar hand vast. In een reflex trok ze hem terug; toen pas drong het tot haar door dat Dillan het maar was en dat hij er teleurgesteld uitzag. Ze wist een glimlach op haar gezicht te plakken en liet haar hand in de zijne glijden.
“Sorry, ik ben een beetje zenuwachtig. Ik hoop maar dat Aneirin niet in de eetzaal is.”
Met zijn ogen tot spleetjes gekregen keek Dillan naar boven, waar een mager herfstzonnetje hen met haar stralen probeerde te verwarmen. “Zo te zien is het al redelijk laat, ik denk dat Aneirin genoeg andere dingen te doen heeft dan op ons wachten. Je hoeft je geen zorgen te maken, hoor.”
Daar had hij gelijk in, ze hadden de stadhouder nog nooit gezien bij het middageten. Zelfs bij het ontbijt was zijn aanwezigheid een zeldzaamheid. Ze voelde een last van haar schouders vallen en wist voor het eerst deze dag een echte glimlach te produceren.
Hij kneep bemoedigend in haar hand. “En nu gaan we eten, ik rammel.”
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Lol. Ik had inderdaad al door dat hij niet dood zou zijn. Ik wist gewoon dat die slaapuurtjes er iets mee te maken hadden, daar was gewoon iets mee. Elfen houden gewoon van slapen, hahaha. Geloof me.. niet alleen elfen. :c
Ga maar snel verder. Je laat ons nog steeds op 't moment wachten totdat de échte confrontatie met Jonathan komt, we weten namelijk nog steeds niet wat hij haar zo graag wilt vertellen? Sadistje. :p
+ ik vertrouw Dillan nog steeds niet. Hij is té lief. Hij voert iets in z'n schild, ik zweer 't je! Geef mij maar Elmen.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hahaha, al gecheckt of je stiekem geen elf bent :P het zou wel fijn zijn, dan mag je midden op de dag op je werk gewoon een uurtje slapen :3 Hahah, je hebt me door xD Maar speciaal voor jou is hier nu.... pampadampadam!... de confrontatie :D En waarom Dillan? :')
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kennelijk had Aneirin vandaag niks in zijn agenda staan; hij keek glimlachend op van zijn bord met eten toen Rose en Dillan binnen kwamen. Ze vond de stadhouder meer dan ooit op een slang lijken, wachtend totdat hij kon toeslaan. Zijn blik gleed af naar hun verstrengelde handen en zijn glimlach werd nog breder, zo zijn witte tanden onthullend. Plotseling had ze het gevoel dat ze een grote fout had gemaakt door haar relatie met Dillan zo openlijk te laten zien. Ze wist het zeker: Aneirin zou deze informatie ooit tegen haar gebruiken.
“Zo, de tortelduifjes zijn terug van hun nachtje weg. Hebben jullie goed geslapen? Ik hoop van wel, dat maakt het gesprek met de verrader alleen maar makkelijker.”
Bij het horen van zijn woorden voelde Rose de stramheid en alle pijntjes in haar lichaam extra goed. Ze wist een kreun binnen te houden. “Is het erg als we de ontmoeting uitstellen totdat we fatsoenlijk geslapen hebben? Ik voel me niet echt lekker.”
Aneirins glimlach werd ijzig. “Wat hadden we afgesproken gisterenavond, Rose?” zei hij met een dreigende ondertoon die haar alleen maar boos naar hem deed kijken. “We zouden vanochtend gaan. Ik heb je al een paar uur respijt gegeven, ik begrijp dat het moeilijk voor je is, maar meer tijd krijg je niet. Je gaat nu mee.”
“Alstublieft, heer Aneirin,” probeerde Dillan nog, “Het is een zware nacht geweest.”
“We gaan.”
Het kleine beetje gespeelde vriendelijkheid dat nog over was, was nu compleet verdwenen. Voor haar stond de stadhouder die Elmen waarschijnlijk zo bewonderde: autoriteit uitstralend, de situatie onder controle houdend… Ze had altijd een hekel aan dat soort figuren gehad.
Hij stapte langs haar heen de kamer uit, niet eens omkijkend of ze zou volgen. Hij wist dat ze er dit keer niet onderuit kon komen; een wetenschap die ze deelden. Met opeengeklemde kaken volgde ze hem. Dillan griste twee broodjes van een schaal en kwam snel achter hen aan.
“Hier, dan krijgt de angst minder grip,” zei hij en drukte eentje in haar hand. Ze kon het niet opbrengen om naar hem te glimlachen. Grimmig begon ze het broodje met haar tanden in stukken te scheuren.
Bij elke pas die ze zette leek het alsof de steen die in haar maag zat zwaarder werd. Na een paar happen kreeg ze haar broodje niet meer weg en gaf ze het aan Dillan, die het hongerig opschrokte. Hij pakte haar hand weer vast en dit keer was ze er blij om. Het gaf haar de moed om verder te stappen.
Het was alsof Aneirin een sluiproute had genomen; voor haar gevoel hadden ze nog minstens vijf minuten moeten lopen voordat het witte marmer overging in het onbuigzame graniet. Haar hart sloeg een slag over en ze bleef abrupt staan. Het was alsof Aneirin dat gevoeld had:hij draaide zich om en wierp haar een waarschuwende blik toe. Het wakkerde de woede jegens hem weer aan. Ze rechtte haar schouders en probeerde haar kalmte weer te hervinden.
Een klein lachje verscheen op zijn gezicht voor hij zich omdraaide en de wenteltrap afliep. Zich afvragend of ze nu precies reageerde zoals hij had gewild, volgde ze hem naar beneden.
Hij had de bewaking aangescherpt: deze keer stonden er twee wachters voor de stalen deur en bogen zodra ze de stadhouder zagen. Zonder problemen konden ze doorlopen naar binnen.
In de kerkers was het een stuk kouder dan in de rest van het paleis en ongewild begon Rose te klappertanden. Dillan keek haar bezorgd aan, maar zijn aandacht werd al snel afgeleid door de grauwe kerkers om hem heen. Zijn ogen schoten waakzaam op en neer, speurend naar de verrader. Ze kon de spanning in zijn lichaam bijna voelen, maar zei er niks van. Haar gedachten waren te veel gericht op de man die ze zo zou ontmoeten.
Toen ze de hoek omgingen bleef Dillan abrupt stilstaan en greep haar hand zo stevig vast dat ze haar botten waarschuwend hoorde kraken. Deze keer vond ze het niet erg: de pijn weerhield haar ervan om Jonathan als een angstig wicht aan te gapen. Haar benen waren opeens zo week als gelei.
Jonathan stopte met het jakkerende geijsbeer in zijn kleine cel en beende naar de glazen wand toe. Zijn blik gleed over haar heen en bleef hangen bij haar hand die nog steeds verstrengeld was met die van Dillan. Zijn mond vertrok van walging.
“Gekozen voor de nietsnut van een elf? Ik dacht dat je een betere smaak had.”
Dillans greep werd bij ieder woord pijnlijker tot ze het niet meer aankon; met een ruk trok ze zich los. Meteen had ze er spijt van, niet alleen verscheen er iets kwetsbaars op Dillans gezicht, ook leek het alsof ze zich iets van Jonathans mening aantrok. Ze was niet bang wat hij van haar dacht, maar voor wat hij haar aan kon doen.

Edit: aangepast na Mooonies feedback
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Nou, waarom stop je nou net voor de confrontatie! :( Dillan is wel snel op zijn teentjes getrapt...Hij vat alles zo persoonlijk op, bijvoorbeeld wanneer Rose haar hand lostrekt. Maarja, volgensmij heeft hij een beetje een minderwaardigheidscomplex dus dat verklaart het wel.
Deze keer vond ze het niet er: de pijn weerhield haar ervan om Jonathan als een angstig wicht aan te gapen.
Er = erg
yociame
Balpen
Balpen

onaardig sadistisch kreng dat je bent sas, waarom houd je ons zo lang in spanning? Ik ben boos, en teleurgesteld en meer van dat soort onzin XD
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Hihihihihihihihih. Of Jonathan wilt Rose op haar zwakke plek raken of hij is jaloerssssss. Hoop 't tweede. Snel verder, auuuubbbbb, svppppppp.
-Maaike-
Computer
Computer

Mwaah, dat is de aanloop naar de confrontatie. Niet dé confrontatie :( En ik liep nog wel twee stukjes achter en je kondigt met luid tromgeroffel aan.. lichtelijk teleurgesteld dat het spannende gesprek en het wellicht niets/alles onthullende verhaal van Jonathan nog niet is geweest *pruillip*

Ik vraag me nog steeds af of ze wel echt gek op Dillan is. Het zou me niets verbazen als het een of andere spreuk is van die Aneirin. Jonathan sluit ik even uit, gezien zijn cel die tegen dat soort dingen beschermd is.

Hm, plaats maar gauw dat gesprek waar ik al zo heel lang op wacht (A) ga zo door!

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Mooonie: Jep jep, you're right, met je opmerking en het foutje dat je hebt gevonden^^ ik heb m aangepast!
@ Yociame: Hahahah xD ik hou er gewoon van om jullie in spanning te laten :twisted:
@ Romy: You'll see, you'll see^^ over twee stukjes om precies te zijn :P
@ Maaike: Hahaa, ik ben iets uitgebreider geworden dan ik van plan was xD maar hier dan, speciaal voor jou - en de anderen die erop wachten- de confrontatie! :evil:
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ze had geen idee wat ze terug moest zeggen, haar hoofd leek gestopt te zijn met werken zodra ze hem aankeek. Gelukkig wist Aneirin dat wel, hij stapte dichter naar de cel toe waardoor Jonathans aandacht naar hem uitging. Meteen voelde ze iets van de spanning in haar lijf wegvallen.
“We zijn hier niet voor nutteloze steken onder water uit te delen, maar om onze vragen beantwoord te zien.” Hij draaide zich naar haar om. “Toch, Rose?”
Het kostte haar alle moeite van de wereld om een simpel “Ja” over haar lippen te krijgen. Met een glimlach op zijn gezicht wenkte Aneirin haar dichterbij. Het was alsof ze het lopen verleerd was onder die ogen die haar zo oplettend opnamen. De ene voet voor de andere voet… nog een stap…
Het liefste was ze nu zover weggerend als ze kon, maar ze beheerste zichzelf en bleef uiteindelijk op een meter afstand van de glazen wand staan. Ze moest haar blik dwingen om langs Jonathans lichaam omhoog te dwalen en hem in zijn felblauwe ogen te kijken.
“Vertel wat je gisteren hebt gezien,” beval hij haar met lage stem.
Opeens besefte ze zich iets: dit keer had zij de machtspositie. Hij zat opgesloten, was veilig achter een glazen wand gestopt en hij wilde iets van háár. Er was iets wat hij niet wilde wat ze zag en hij had geen idee of het deze herinnering was geweest. Bij die gedachte stroomde een groot deel van haar angst weg en werd haar geest weer een stuk helderder.
Ze rechtte haar rug. “Dat vertel ik je pas als je mijn vragen beantwoord. Allemaal.”
Hij staarde haar zo moordzuchtig aan dat ze wist dat, als er geen glazen wand tussen hen in had gezeten, ze dood op de grond had gelegen. Iets van de oude angst flakkerde op, maar ze wist het dit keer te onderdrukken.
“Nee.”
Even was ze van haar stuk gebracht – ze had verwacht dat hij er alles voor over zou hebben- , maar ook dit keer bracht Aneirin redding. Hij ging naast haar staan en glimlachte laatdunkend naar de gevangen man.
“Dan vertelt ze het niet. Ik moet zeggen dat je herinnering heel… interessant is. Het werpt een geheel nieuw licht op je situatie.”
Jonathans blik schoot tussen hen heen en weer. Uiteindelijk knikte hij onwillig. “Eerst de herinnering, dan beantwoord ik je vragen.”
Ze lachte schamper. “En dan daarna weigeren om iets te vertellen. Nee, dat gaat niet door. Eerst de vragen en daarna de herinnering. Het is kiezen of delen.”
Zijn ogen waren niets meer dan twee glinsterende spleetjes. Ze keek uitdagend terug, hier zou hij niet meer onderuit komen. Toen nam hij een besluit: zijn gezicht ontspande en hij trok zijn mondhoek op in een verwrongen lachje.
“Vraag maar raak.”
Meteen rolde de vraag uit haar mond die al wekenlang in haar hoofd rondspookte: “Waarom heb je het gedaan?”
“Opdracht van de keizerin,” zei hij kortaf.
“Waarom heb je me dan niet naar haar gebracht?”
Hij boog zich naar haar toe. Zijn blik werd nog intenser, voor haar gevoel bestond haar wereld alleen nog maar uit die onmenselijke blauwe ogen. De angst woelde opnieuw rond in haar buik en benam haar de adem.
“De machtposities veranderden,” zei hij nog steeds met dat half verwrongen lachje, “en ik koos de kant die het voordeligst was.”
“Wat veranderde er dan precies?” klonk Aneirins stem vanuit de verte.
Eindelijk wendde Jonathan zijn blik af en kon ze weer inademen. Hij trok langzaam één wenkbrauw op. “Ik kan me niet herinneren dat ik ingestemd heb om jouw vragen te beantwoorden, stadhouder. Dit is iets tussen mij en Rose. Jij en ik hebben geen historie met elkaar.”
“Weet je dat zeker?” vroeg Aneirin. “Hoe denk je anders dat ik de wond op je borst herkende? Dat is niet iets wat je aan iedereen laat zien.”
Ze keek naar Jonathan, verwachtend dat er iets van paniek of angst bij hem zou doorschemeren, maar hij liet alleen een luie grijns zien. “Als ik tegen jou had moeten vechten had je hier niet gestaan. Je bent maar een miezerige stadhouder van een stad zonder invloed. Ik verlies niet van een niemand.”
Op Aneirins gezicht kwam een wetend lachje, alsof hij net iets bevestigd had gezien. “Oh, sorry, mijn schuld, dan heb ik iemand verslagen die sprekend op je lijkt. Rose, ga vooral verder met je vragen, ik ben benieuwd wat hij erop te zeggen heeft.”
Jonathan bleef zijn blik op de stadhouder gericht houden. “Leg uit wat je bedoelt.”
“Gek,” zei Aneirin terwijl hij langzaam zijn wenkbrauwen optrok, “ik kan me niet herinneren dat ik ingestemd heb om jouw vragen te beantwoorden. Maar ik ben de beroerdste niet, ik vertel het je graag als je me alle informatie geeft die ik wil hebben.”
Jonathan wendde zich abrupt van hem af, waardoor Rose weer zijn beklemmende aandacht opgedrongen kreeg. “Had je nog vragen?” snauwde hij haar toe.
“Eh… ja, eh… wat wilde de keizerin met mij doen? Het heeft iets met mijn magie te maken, maar wat precies?”
“Ze wilde je uitmelken, je magie in zichzelf opnemen.” Hij perste zijn lippen op elkaar en zijn ogen schoten naar Aneirin. Met zijn blik op de stadhouder gericht praatte hij verder: “Als ze van genoeg mensen hun krachten heeft gestolen, kan ze die gebruiken voor de oorlog. Een grensstad zou een ideaal doel zijn.”
Vanuit haar ooghoeken zag ze Aneirin knikken ten teken dat hij het begrepen had. Zelf snapte ze er nog minder van dan eerst. Zijn antwoorden waren niet bevredigend, maar ze wist niet welke vragen ze nog meer moest stellen. Behalve eentje, die al tijden in haar rondspookte.
“Waarom heb je twee maanden gedaan alsof je Duyrk…” Haar stem brak halverwege. De onuitgesproken woorden trilden in de lucht alsof ze ze toch had gezegd. Waarom was je zo wreed?
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

WOWWOWWOW, ga alsjeblieft snel verder! Ik weet ineens niet meer zeker of je dit eerder had verteld, maar ik wist zeker dat Jonathan haar nodig had voor haar magische krachten.
ZIE JE, ZIE JE. Hij deed gewoon alsof hij Duyrk was, omdat hij haar leuk vindt. Geef het nou maar toe! :c
EINDELIJK DIE CONFRONTATIE WAAR WE ZO OP HEBBEN GEWACHT. Omg. Nu wil ik weten wat Jonathan te zeggen heeft. TEAM JONA, whoehoe.
-Maaike-
Computer
Computer

Yes, hehe eindelijk :P Daar wachtte ik al héél lang op :P maar moest je echt in het midden stoppen? Heh.. nu heb je alleen maar mijn vermoedens bevestigd xD

Vast binnenkort, komt de koningin van Jonathan langs, sleurpt de krachten van Rose op en dan kan de oorlog beginnen (het concept van deel 2?) Hoelang tot het einde nog, eigenlijk?

Ga zo door, I want more! :sweet

My head is a jungle...
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hèhè, het stukje is eindelijk naar tevredenheid bijgewerkt. Ik heb echt nog nooit zó lang op een scene gezeten, ik had hem al anderhalve week ofzo af, maar hij was niet goed genoeg. Dus na Jodie veelvuldig gestalkt te hebben heeft ze het eindelijk goedgekeurd :D
Abel, Mooonie en NeleVanHol, thankies voor de likes^^
@ Romy: Rose had het al een keer eerder gevraagd, dus eigenlijk klopt bovenstaand stukje niet helemaal... (a) en je zult vanzelf zien of je gelijkt hebt of niet.... :P
@ Maaike: Ehh, eigenlijk was het niet echt het juiste punt om te stoppen kwam ik later achter xD is niet echt een spannend antwoord wat ie geeft. Maar goed, hier dan wel het antwoord xD en hoelang tot het einde... geen idee xD in mijn hoofd duurt het korter dan het is. Ruwe schatting is nog zo'n 10 stukjes... Jezus, ik ben echt slecht in schatten hahaha xD hoelang is het al geleden dat ik het einde aankondigde? Hahaha :P
---------------------------------------------------------------------------------------------

De trekken van zijn gezicht verzachtten. “Opdracht van de keizerin. Angst, haat en woede zijn sterke emoties die je magie aanwakkeren zodat er meer kracht was om over te nemen. Zo simpel is het.”
Ze sloot haar ogen; haar maag was een bodemloze put geworden. Alleen zodat ze meer magie zou hebben had hij haar leven verwoest. Hoe kon hij nog doen alsof hij het erg voor haar vond?
Ze voelde zich alsof iemand haar lichaam had uitgewrongen. Op dit moment wilde ze alleen maar dat het over was, dat ze in bed kon gaan liggen en zichzelf in slaap huilen. Meer niet.
“Je herinnering ging over de dood van je ouders,” zei ze en dwong zichzelf om hem weer aan te kijken.
Hij hief zijn hoofd iets op; dat was de enige uiterlijke reactie die ze kreeg. “Meer niet?”
Meer niet? Alsof de dood van zijn ouders niets voor hem betekende. Maar dat zou vast voor hem ook niet zo zijn als ze dacht aan wat hij allemaal had gedaan.
Ze zuchtte. “Dat was alles. Was er ook niet iets wat je me wilde zeggen? Dan zijn we daar ook weer vanaf.”
Jonathan nam haar langdurig op voordat hij eindelijk knikte. “Ja, ik wilde… ik wilde je op het hart drukken om niet terug naar Nadir te gaan. Nu de keizerin weet dat het daar onbeschermd ligt zal ze het in handen willen hebben. En… Het spijt me. Het is nooit mijn bedoeling geweest om het zo uit de hand te laten lopen. Doe alsjeblieft je best om uit haar klauwen te blijven, dan is dit kleine beetje verzet nog ergens goed voor geweest.”
Zijn woorden kwamen hol binnen. Ze knikte; ze wist niets anders te doen. Op een vreemde manier leek het op een afscheid, behalve dat ze hem nooit zou missen als hij werkelijk zou verdwijnen.
Hij glimlachte lichtjes. “Vaarwel, Rose.”
Het glas spatte uit elkaar met een helder gerinkel. Gillend sloeg Rose haar armen voor haar hoofd. Glasstukjes schoten langs haar heen, boorden zich in haar huid en bleven haken in haar haren. Tussen haar tot spleetjes geknepen ogen door zag ze een gestalte tussen de glinsterende scherven doorrennen. Aneirin wist nog net zijn sierdolk te trekken voor Jonathan zich op hem stortte. De twee mannen vielen op de grond, worstelend om bovenop te komen.
Jonathan won.
Hij graaide naar Aneirins dolk en richtte de scherpe punt op zijn eigen keel. Voordat hij kon toestoten greep Aneirin zijn polsen vast. Grommend probeerde Jonathan zich los te krijgen. Op dat moment schoot Dillan op hen af en trok hem naar achteren. Jonathans aandacht was even afgeleid. Eén moment. Genoeg voor Aneirin om toe te slaan.
Een vreemde kracht gleed van Aneirins handen naar Jonathan en wikkelde zich als nevelige banden om zijn lichaam heen. Jonathans bewegingen verstijfden en hij viel langzaam opzij; zijn blik starend in het niets. Met een klap belandde hij op de grond; de dolk rolde rinkelend uit zijn slappe hand.
“Wachters!” riep Aneirin terwijl hij grimmig kijkend overeind kwam. Glasdeeltjes en stof zaten in zijn haar en er liep een smalle lijn bloed van zijn wenkbrauw over zijn wang.
Snelle voetstappen klonken door de gang en twee wachters kwamen met getrokken wapens de hoek omrennen. Binnen een seconde hadden ze de hele situatie overzien. Eentje stapte op haar af terwijl de ander naar Aneirin toe liep.
“Gaat het, vrouwe?” vroeg de man, aan zijn donkergrijze ogen te zien een wyning, en stak zijn hand uit.
Het drong nu pas tot Rose door dat ze op haar knieën was gezakt. Ze legde haar trillende hand in die van de wachter en liet zich door hem overeind trekken. Haar benen klapten bijna weg onder haar gewicht, gelukkig wist de wachter haar net overeind te houden.
“Vuile slang,” grauwde Dillan en spuugde op de grond, “Ik had meteen door dat er iets mis was, hij gedroeg zich te goed en-”
Jonathans lichaam begon te stuiptrekken. Zijn ogen stonden nog wijd open en zijn gezicht was vertrokken; of het van pijn of iets anders was wist Rose niet. Aneirin liet zich op zijn knieën naast Jonathan vallen, zijn handen onzeker zwevend boven het schokkende lichaam.
“Het is een simpele bindvloek,” mompelde hij, “waarom reageert hij zo?”
Weer een spasme. In Rose’ gedachten vloeiden Jonathans trekken moeiteloos over in die van Duyrk: hij had er precies zo uitgezien. Het enige dat anders was, was dat Jonathan nu muisstil bleef. Op een of andere manier maakte het dat nog enger.
“Dat is eerder gebeurd.” Ze trok zich van de wachter los en strompelde naar Aneirin toe. “Bij de weekviering.”
Hij keek haar oplettend aan. “Wat gebeurde er toen het ophield?”
“Geen idee, ik was met mijn moeder naar buiten gegaan. Maar ik weet wel dat toen ik hem daarna zag alles veranderd was.”
Rose richtte haar blik weer op Jonathan die haar tot haar grote schrik recht aankeek. Zijn ogen schoten gelijk naar Aneirin die half boven hem hing. De stadhouder probeerde hem vast te pakken, maar Jonathan brak door zijn verdediging heen en ramde hem tegen zijn neus. Met een verstikte kreet viel Aneirin naar achteren.
Jonathan krabbelde overeind en schreeuwde een woord. Een ijzige windvlaag blies Rose’ haren naar achteren; het deed opeens pijn om de lucht in te ademen. Haar spieren verstijfden, om uiteindelijk volledig stil te vallen. Alleen haar ogen kon ze nog bewegen.
“Kijk eens aan, de rollen zijn weer omgedraaid,” zei Jonathan met verdacht zachte stem. Hij trapte Aneirin in zijn rug; de stadhouder viel om en bleef net zo ongemakkelijk liggen als zij zich voelde. Met een vuil lachje zette Jonathan zijn voet op Aneirins hand.
“Smerige rat. Dit is nog voor het opsluiten.”
En stampte. Het geluid van brekende botten knarste luid door de verder doodstille kerker. Tranen sprongen in Rose’ ogen bij de gedachte aan hoeveel pijn het moest doen.
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Wauw, Jonathan is nog beter dan ik dacht! Hij weet zich echt overal uit te redden. En volgensmij mag hij Rose wel :) Probeerde hij trouwens zojuist zelfmoord te plegen met de dolk van Aneirin of begrijp ik het verkeerd??
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Wow. Heftige scène. Ik vind dat je het goed beschreven hebt. En om even op Mooonie te reageren.. Jonathan probeerde niet om zelfmoord te plegen? Hij probeerde Aneirin te doden, als ik het goed gelezen heb, haha.
Wel echt super onverwachts dat het glas ineens brak, dit had zo'n mooie filmscène geweest hè.
-Maaike-
Computer
Computer

Heel even dacht ik 'haah! Jonathan is in Dillan gekropen" maar al snel veegde ik die gedachte maar weer van tafel :P Daarna twijfelde ik even of Jonathan samen met Rose in één lichaam zou zitten, vanwege dat spasme.. maar ik geloof dat ook dat niet helemaal klopt :P

Waarom wil de koningin Nadir hebben? En waarom boeit het Jonathan helemaal niets als Rose verteld over die droom? Eerste wilde hij het persé weten... hmzz

Laat die overige tien stukjes maar komen, want het blijft spannend en ik wil nog steeds verder lezen :D

My head is a jungle...
Mooonie
Vulpen
Vulpen

@ROMEH haha, oke. Ik raakte in de war door deze zin: Hij graaide naar Aneirins dolk en richtte de scherpe punt op zijn eigen keel.
Ik dacht zijn eigen keel en niet die van Aneirin.
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Mooonie: hahah, je zult vanzelf zien hoe erg hij Rose eigenlijk mag :P en dat hij zich overal uit weet te redden heeft een reden.... you'll see, you'll see :P en je hebt gelijk! Goed gelezen :D ik zou je er punten voor hebben gegeven als ik wist hoe het OV+ systeem eigenlijk werkt xD hij probeerde indd zelfmoord te plegen, de reden daarvoor.... ghehehe xD
@ Romy: Ja he! Er zijn maar een paar scenes die ik precies voor me zie, maar deze was er ook één van. Alsof iemand een film afspeelt^^ hm... ik dacht al dat dat gedeelte mogelijk problemen op zou leveren. Maar als ik daar te lang op blijf hangen ben ik bang dat de vaart weg is. Ik leg het wel in een van de aankomende stukken beter uit :P
@ Maaike: Yesss, je ideeën kloppen een keer niet xD al weet ik niet echt of ik er blij mee moet zijn, is het dan onduidelijk? En ik verklap gewoon zomaar waarom de koningin Nadir wil hebben, lief he :D maar dat is gewoon pure hebzucht, hebbuh hebbuh hebbuh! Maar die andere vraag.... you'll see, you'll see :3
En sorry, de updates gaan veeeeel slomer vanaf nu, ik doe mee aan nano en de zin voor dit verhaal is eh... verdwenen :( maar ik zal mezelf wel hard aan t werk zetten en proberen minstens één keer per week te posten :twisted: moet af en toe hard voor mezelf zijn xD
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Die gedachte verdween volledig uit haar hoofd toen Jonathan zijn duistere blik op haar richtte. Angst borrelde in haar maag en verwoed probeerde ze haar ledematen aan te sporen om iets te doen, maar er gebeurde niks. Hulpeloos moest ze aanzien hoe hij toegeeflijk glimlachend op haar afliep en uiteindelijk voor haar bleef staan.
“Rose, Rose, Rose toch. Ik had je hoger ingeschat.”
Opeens haalde hij uit. Zijn hand raakte met een kletsend geluid haar wang. Door de kracht viel ze naar achteren; de grond tegemoet. Ze smeekte haar handen om haar val op te vangen. Niks gehoorzaamde haar. De klap waarmee ze met haar hoofd de grond raakte dreunde door in haar schedel.
De wereld golfde en draaide om haar heen. Haar wang klopte pijnlijk en langzaam voelde ze bloed in haar mond druppen. Ze probeerde te slikken. Niks.
Met een ruk trok Jonathan haar hoofd aan haar haren naar hem toe. Zijn gezicht leek te pulseren en zijn trekken vloeiden in elkaar over. Toch waren er die ogen waarin de woede leek te branden, recht door haar heen.
“En dan ook nog met die nutteloze elf,” snauwde hij. Ruw trok hij haar overeind en zette haar op haar knieën. Ze knipperde wezenloos met haar ogen, proberend om de wereld weer helder te krijgen. Het lukte steeds beter.
Het schrapende geluid van metaal vertelde haar dat Jonathan de dolk had opgeraapt. Meteen flitste haar blik naar hem. Hij had echter zijn aandacht niet op haar gericht, maar liep op Dillan af en greep hem bij zijn keel vast. Dillans ogen waren wijd opengesperd en zijn verwilderde blik schoot tussen zijn aanvaller en Rose heen en weer.
Zonder aarzeling stak Jonathan de dolk in Dillans buik. Dillans ogen puilden uit van de pijn en een verstikte kreet rolde tussen zijn verstijfde lippen door.
Dillan!
Ze gilde in haar hoofd. Hete tranen gleden over haar wangen. Haar binnenste verkrampte, deed pijn alsof zij degene was wiens buik was opengesneden. Verwoed stribbelde ze tegen de ketens van haar verstijfde lichaam, maar haar ledematen bleven slap. Ze was nutteloos.
Grijnzend rukte Jonathan het mes omhoog, wat hem nog een schorre kreet opleverde, en liet Dillan daarna vallen. Na het lemmet aan Dillans kleren te hebben schoongeveegd liep hij naar haar toe.
“Misschien is het ook mijn fout,” zei hij nadenkend. Hij klonk veel te normaal, alsof er niets was gebeurd en hij net niet iemand had vermoord. Ze wist niet op wie ze haar blik moest richtten: de sadistische gek voor haar of op het stille, bebloede lichaam op de grond. Jonathan won.
Hij streek haar zachtjes over haar wang; walgend kneep ze haar ogen dicht. “Ik denk dat ik duidelijker had moeten zijn. Jij bent van mij, daar komt niemand aan. Geen nutteloze elf, geen stadhouder, zelfs mijn meesteres niet. Misschien moet ik maar iets permanents achterlaten zodat je het nooit vergeet…”
Haar ogen schoten wijd open. Een grijns kwam op zijn gezicht die zich langzaam uitbreidde totdat ze zich als een prooidier voelde dat elk moment opgegeten kon worden.
“Mijn naam zal voldoende moeten zijn.”
Haar hart begon nog luider te bonken wat ze tot in haar beurse gezicht voelde. De pijn was op de achtergrond, de angst om wat Jonathan ging doen had haar volledig overgenomen. Hij liet het scherpe mes voor haar gezicht dansen. Een druppel bloed welde op vanuit zijn neus en rolde naar beneden. Een herinnering flitste in haar omhoog: hij had ook een bloedneus gekregen toen de pissebedden vochten tegen hun betovering. Even was er hoop, maar die verdween snel door zijn woorden.
“Jammer genoeg hebben we hier geen brandijzer, maar dit zal moeten voldoen,” zei hij en haalde het scherpe lemmet over zijn arm. Bloed welde op uit de wond. Zijn gezicht bleef dezelfde opgewonden uitdrukking houden, alsof hij de pijn niet voelde.
Hij doopte zijn vinger in het bloed en trok een paar runen op de dolk. Een smerig, grauw licht kroop over het wapen heen en zonk weg in het lemmet. De bloederige tekens waren verdwenen, alsof de dolk het bloed had opgeslokt.
Met een grijns vol begeerte greep hij haar lijfje vast en sneed het in één haal open. Haar onderhemd onderging hetzelfde lot. De grijns verdiepte zich terwijl hij de resten van haar kleren wegtrok en ze zijn blik op haar ontblote borsten kon voelen branden. Even fronste hij zijn wenkbrauwen.
“Ik had ze groter verwacht. Maar ik zal het hiermee moeten doen.”
Bloed stroomde nu gestaag over zijn lippen zijn mond in; hij veegde het geïrriteerd weg en pakte haar weer bij haar schouder vast.
“Als je nu goed stil blijft staan hoef ik het niet nog een keer te doen.”

Edit: aangepast na Chris' feedback
Mooonie
Vulpen
Vulpen

Wow! Jonathan is echt geobsedeers door Rose! Gestoorde maniak. Maar nog steeds super cool en mijn favoriete personage :)
En Dillan! Hij is niet dood toch? Dat kun je me echt niet wijsmaken hoor!
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”