Paul Harland Prijs en andere schrijfwedstrijden
-
- Toetsenbord
Aaah als ik zo snel ff naar je topic kijk, ga je het wel van me winnen :P
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
-
- Tipp-Ex team
Haha, you never now. Je bent heel goed in tweedes worden, misschien lukt dat ook wel bij de PHP! Het kan alle kanten op gaan (zie de scores onderaan de eerste post... Die dikke onvoldoende heeft me wel een paar plaatsen gekost).
Ik wil iets opsturen dat beter is dan de vorige keer ('x en y' dus)... Dat betekent dat ik het vertrouwen moet hebben in ieder geval de top 15 te redden. Dat vertrouwen is nu nog héél ver te zoeken! Zeker gezien de niet lyrische reacties hier. Hoewel veel mensen het wel leuk vonden om te lezen valt er nog een hoop te verbeteren, en met 'leuk' win ik niks
Ik wil iets opsturen dat beter is dan de vorige keer ('x en y' dus)... Dat betekent dat ik het vertrouwen moet hebben in ieder geval de top 15 te redden. Dat vertrouwen is nu nog héél ver te zoeken! Zeker gezien de niet lyrische reacties hier. Hoewel veel mensen het wel leuk vonden om te lezen valt er nog een hoop te verbeteren, en met 'leuk' win ik niks

-
- Toetsenbord
Ah ik ben mezelf ook lekker aan het uitdagen: nieuw genre, nieuwe schrijfstijl aan het toepassen. Erg leuk maar ook lastig, zorgt er ook voor dat ik mijn normale snelheid absoluut niet haal :P (normaal schrijf ik 10k in een paar daagjes)
Ben benieeuuwd ^^
Ben benieeuuwd ^^
-
- Tipp-Ex team
Nog een leuke wedstrijd gevonden!
http://www.young-adults.nl/lezenschrijv ... fwedstrijd
Met aantal woorden tussen 15.000 en 20.000 dus voor de mensen die 10.000 te weinig vinden...
Volgens mij schrijven ze vaker wedstrijden uit met verschillende thema's dus de moeite om in de favorieten te zetten.
http://www.young-adults.nl/lezenschrijv ... fwedstrijd
Met aantal woorden tussen 15.000 en 20.000 dus voor de mensen die 10.000 te weinig vinden...
Volgens mij schrijven ze vaker wedstrijden uit met verschillende thema's dus de moeite om in de favorieten te zetten.
- Saskjezwaard
- Computer
Tijgerlelie, als je besluit om het in te sturen en je wil nog iemand hebben die er objectief naar kijkt en eventuele schrijffouten eruit haalt, kan je gerust bij mij aankloppen :p geldt trouwens ook voor de rest die besluit mee te doen. uit ervaring weet ik dat je bij je eigen verhaal veelal over de spel- en logicafoutjes heen leest :p
Ik ga trouwens ook proberen mee te doen, maar moet nog wel even een idee krijgen xD een verhaal van 10k heb ik nog nooit geschreven, dus dat wordt denk ik wel een uitdaging. Vooral omdat ik totaal niet weet hoe de opbouw in elkaar moet zitten. Oh, en ik heb de neiging uitgebreid te zijn xD dat wordt een leuke oefening :p
Ik ga trouwens ook proberen mee te doen, maar moet nog wel even een idee krijgen xD een verhaal van 10k heb ik nog nooit geschreven, dus dat wordt denk ik wel een uitdaging. Vooral omdat ik totaal niet weet hoe de opbouw in elkaar moet zitten. Oh, en ik heb de neiging uitgebreid te zijn xD dat wordt een leuke oefening :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
-
- Toetsenbord
Is voor mij ook de eerste 10k :o en dan ook gelijk ander genre en schrijfstijl -.-
waar ben ik aan begonnen... :p
waar ben ik aan begonnen... :p
-
- Tipp-Ex team
Jullie kunnen het! Als ik het kan...
Zojuist de zandvogels afgeschreven! Hoewel nog niet helemaal tevreden over het einde...
Het is nu naar mijn strengste beoordeler (oftewel, mijn moeder
). Als wij tevreden zijn hou ik je aan je aanbod Saskjezwaard! Dan wil ik nog wel een onbevooroordeelde mening over het einde. Als je wat op papier heb mag je dat dan natuurlijk ook aan mij sturen....
Zojuist de zandvogels afgeschreven! Hoewel nog niet helemaal tevreden over het einde...
Het is nu naar mijn strengste beoordeler (oftewel, mijn moeder

-
- Toetsenbord
Waarom zijn wij op dit tijdstip nog wakker?....
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. Zullen we gewoon met zn drietjes de top drie bezet gaan houden? :D
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. Zullen we gewoon met zn drietjes de top drie bezet gaan houden? :D
-
- Tipp-Ex team
- Saskjezwaard
- Computer
Dat vind ik een goede, Chris, die top 3 bezet houden :p en dan wordt jij, geheel in stijl, tweede en gaan Tijgerlelie en ik uitvechten wie er met de winst vandoor gaat xD nehhh, dat wordt 'm niet :') ik ben al helemaal blij met rapporten met verbeterpunten :p
En ik heb een idee
jeej xD nu nog zien uit te werken en het passend te maken in minder dan 10 k... xD
Je moeder je grootste criticus? Dat zou ik ook wel willen xD maar die van mij heeft niet echt verstand van schrijven, dus als ik het haar zou laten lezen zou ze het meteen al goed vinden, zelfs al is het prut :') maar als het door de keuring komt, zie ik het vanzelf wel verschijnen^^
En ik heb een idee

Je moeder je grootste criticus? Dat zou ik ook wel willen xD maar die van mij heeft niet echt verstand van schrijven, dus als ik het haar zou laten lezen zou ze het meteen al goed vinden, zelfs al is het prut :') maar als het door de keuring komt, zie ik het vanzelf wel verschijnen^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
-
- Tipp-Ex team
Ik ben wel beetje ambitieus... Ga voor de top 15 dit keer, dan heb ik mezelf verbeterd. Of dat gaat lukken is de vraag natuurlijk!
Jeuj! Succes met uitwerken, ben benieuwd wat eruit komt
Ja, is erg handig zo'n moeder! Ze is een heuse taalnazi en leest verschrikkelijk veel (hoewel geen fantasy). Stuur het altijd pas op als ik redelijk tevreden ben, anders komt t rood terug
Nu is ze natuurlijk tegelijk m'n grootste fan! Maar ja, das een tak van moeders (en vaders, maar die van mij leest niet veel meer dan verkeersborden
)
Jeuj! Succes met uitwerken, ben benieuwd wat eruit komt

Ja, is erg handig zo'n moeder! Ze is een heuse taalnazi en leest verschrikkelijk veel (hoewel geen fantasy). Stuur het altijd pas op als ik redelijk tevreden ben, anders komt t rood terug

Wow Blieje, dat ging snel
.
Ik ben van gedacht verandert. Het gaat niet Tristan en Irene worden dat ik ga opsturen maar een ander.
Vorig week liet dit verhaal mij niet los en ik had geen tijd om het op te schrijven. Ik werd er zelfs een beetje depressief van zonder goed te weten waar dat vandaan kwam. Maar nu heb ik eindelijk een beetje tijd over s'avonds om te schrijven. Heb gisterenavond al de eerste verhaallijn neergepend. Meestal doe ik dat niet maar ik vond het wel noodzakelijk
.

Ik ben van gedacht verandert. Het gaat niet Tristan en Irene worden dat ik ga opsturen maar een ander.
Vorig week liet dit verhaal mij niet los en ik had geen tijd om het op te schrijven. Ik werd er zelfs een beetje depressief van zonder goed te weten waar dat vandaan kwam. Maar nu heb ik eindelijk een beetje tijd over s'avonds om te schrijven. Heb gisterenavond al de eerste verhaallijn neergepend. Meestal doe ik dat niet maar ik vond het wel noodzakelijk

http://haardvuur.blogspot.be/ The fireplace were true magic happens.
-
- Tipp-Ex team
Inderdaad Blieje! Je had er haast mee
Ben benieuwd wat het wordt...
Mijn mams was tevreden! Dus nu commentaar verwerken en dan even weekje laten liggen (als er nog tijd voor is) en dan hopen en hopen...
Succes allemaal

Mijn mams was tevreden! Dus nu commentaar verwerken en dan even weekje laten liggen (als er nog tijd voor is) en dan hopen en hopen...
Succes allemaal

-
- Toetsenbord
Ik moet mezelf echt even gaan dwingen om anders te schrijven xD Niet alles tijdens het schrijven perfectioneren, maar eerst het verhaal neerkalken. Anders ga ik problemen krijgen met de tijdslimiet van de wedstrijd en het 10k gebeuren.... HMMMMM
-
- Tipp-Ex team
Je kunt m altijd bewaren tot fantastels toch? Heb je langer de tijd...
-
- Toetsenbord
Dat ziet er ook wel uit als een leuke wedstrijd ^^
Nee maar tijd is niet zo'n probleem, ik kan ontzettend snel schrijven. Ik moet alleen even een andere aanpak gebruiken, aangezien ik nu 10k moet hebben. Daar zit ik beetje mee te kloten :P maar komt wel goed denk ik ^^
Nee maar tijd is niet zo'n probleem, ik kan ontzettend snel schrijven. Ik moet alleen even een andere aanpak gebruiken, aangezien ik nu 10k moet hebben. Daar zit ik beetje mee te kloten :P maar komt wel goed denk ik ^^
Tristene en Tijgerlelie, ik ben inderdaad heel snel, het is een verhaal van wat meer dan 8000 woorden en heb er een paar dagen over gedaan. Ja, als ik eenmaal op dreef ben komt er vanzelf inspiratie boven drijven...
Echter heb ik niets over vreemde wezens of een futuristische stad of zo geschreven, maar iets totaal anders. Toch zit er wat fantasy in...
Ik ben zelf ook benieuwd!
Echter heb ik niets over vreemde wezens of een futuristische stad of zo geschreven, maar iets totaal anders. Toch zit er wat fantasy in...

Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Aaah, ik heb zojuist mijn inzending voor de PHP af! Nu lekker checken en nalezen, kijken of er puntjes niet op de I staan. Morgen versturen! Ben benieieuwd!
Waar schrijven jullie over? Of mogen we dat niet vertellen voor de wedstrijd?
Waar schrijven jullie over? Of mogen we dat niet vertellen voor de wedstrijd?

-
- Tipp-Ex team
Gefeliciteerd! Ik ben nog aan het schaven... Weet niet of ik het voor 1 juli wel af krijg!
Mijn hele inzending staat hier online
Nouja, de eerste versie dan, alleen het eind nog niet.
Er is voor zover ik weet geen regels voor verhalen lezen van deelnemers onder elkaar, zolang de jury maar niet weet wie wat geschreven heeft. En ik heb hier op het forum nog geen juryleden gezien
Mijn hele inzending staat hier online

Er is voor zover ik weet geen regels voor verhalen lezen van deelnemers onder elkaar, zolang de jury maar niet weet wie wat geschreven heeft. En ik heb hier op het forum nog geen juryleden gezien

Stel, je bent niet door naar de tweede ronde, krijg je dat wel te weten? Of moet je dan alsnog de hele procedure afwachten en op die middag verschijnen? Heb er op de site wat over gezocht maar kon er niets van vinden. 

Het laatste contact is altijd het zwaarste.
-
- Tipp-Ex team
Verschilt per jaar, eerste jaar dat ik meedeed kreeg je wel te horen of je door de voorselectie was (dat was 2008 volgens mij). Laatste jaren kreeg je het niet van te voren te horen en moest je inderdaad op de dag zelf verschijnen. Wel zo spannend! En ook voor alle vrijwilligers wel zo leuk als er een beetje opkomst is natuurlijk. Als je alleen naar de dag zou komen als je zelf wat gewonnen hebt is ook wel beetje jammer... Dan komen er welgeteld vijf mensen 
Gezien de kwaliteit van de top tien kun je denk ik zelf een redelijke inschatting maken hoe ver je komt?

Gezien de kwaliteit van de top tien kun je denk ik zelf een redelijke inschatting maken hoe ver je komt?
-
- Toetsenbord
Lees een paar van de vorige winnende verhalen, dan zie je meestal het verschil wel.
Er doen genoeg auteurs mee die van schrijven hun werk hebben gemaakt, ik weet niet hoe het voor jou is maar ik zie mij zelf niet daarvan winnen :)
EDIT:
Ben btw bang dat ik het niet meer ga halen met de wedstrijd mee te doen dit jaar. Maar aangezien het een jaarlijks evenement is en je met twee verhalen mag meedoen, kan ik mooi de tijd nemen om twee verhalen voor de volgende te maken :)
Er doen genoeg auteurs mee die van schrijven hun werk hebben gemaakt, ik weet niet hoe het voor jou is maar ik zie mij zelf niet daarvan winnen :)
EDIT:
Ben btw bang dat ik het niet meer ga halen met de wedstrijd mee te doen dit jaar. Maar aangezien het een jaarlijks evenement is en je met twee verhalen mag meedoen, kan ik mooi de tijd nemen om twee verhalen voor de volgende te maken :)
-
- Tipp-Ex team
Je weet het nooit Damien, de vorige keer dat ik meedeed belandde ik ook boven een paar broodschrijvers
Maar inderdaad, als je wat winnende verhalen doorleest zou je moeten kunnen inschatten of je daar in de buurt komt. De kwaliteit neemt meestal onder ongeveer plek 30 dramatisch af ook is mijn idee. Als je in de buurt zit van mijn x & y zit je dus al in de top 20
Dan zou je in ieder geval door de voorselectie moeten komen.

-
- Toetsenbord
Damien? XD
-
- Tipp-Ex team
Damn, ik reageer weer eens te snel
Sorry Christian.

Dit hoort wel niet ff bij de PHP, maar wel bij schrijfwedstrijd.
Misschien is dit ook een leuke voor jullie allen:
http://www.schrijvenonline.org/schrijfwedstrijd/117854
Misschien is dit ook een leuke voor jullie allen:
http://www.schrijvenonline.org/schrijfwedstrijd/117854
-
- Toetsenbord
Deze dus:
http://lowlands.nl/schrijfwedstrijd/
(Zonder reclame te maken voor de 'directe concurrent' ;-) )
http://lowlands.nl/schrijfwedstrijd/
(Zonder reclame te maken voor de 'directe concurrent' ;-) )
-
- Toetsenbord
Ik krijg nu heel erg de neiging gewoon een van mn kortverhalen uit te zoeken en ernaartoe te sturen xD
Renske de Greef schrijft trouwens wel leuk, grappig om door haar te worden beoordeeld, dat trekt me dan wel weer... xD
Renske de Greef schrijft trouwens wel leuk, grappig om door haar te worden beoordeeld, dat trekt me dan wel weer... xD
-
- Toetsenbord
Nah, ik stuur alleen wat op als ik het goed genoeg vind :p
Maar 1200-1700 woorden, daar is prima een nieuw verhaaltje voor te schrijven ook ;-) Nog een maand, eens kijken of ik iets leuks bedenk ergens :p
En kan anders altijd nog eerst proberen php te schrijven -.-
Maar 1200-1700 woorden, daar is prima een nieuw verhaaltje voor te schrijven ook ;-) Nog een maand, eens kijken of ik iets leuks bedenk ergens :p
En kan anders altijd nog eerst proberen php te schrijven -.-
zou dit er wat voor zijn?
http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... 4&t=149635
http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... 4&t=149635
-
- Toetsenbord
Ik denk het wel, alleen is het raar om een engelse titel te geven aan een verhaal dat in het nederlands is en verder niets van doen heeft met de engelse titel...
- Saskjezwaard
- Computer
Daar is ie weer, op z'n engelse-titel-jacht :') maar hij heeft wel een beetje gelijk :p