Igneal - Een avontuur zonder begin

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dat is geen 'd', Saskia, dat is een t met een bol buikje die zn hoedje heeft afgezet.

Krijg je als je om half 1 gaat schrijven xD
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Baldwin vereerd in de d ;)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Recht voor zijn raap vragen (op enigszins ondankbare toon)!
Afbeelding
Kira
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik lees ook mee!

Igneal is blij dat Balwin voor hem opkwam. Aardige kabouter! Heel aardig! Waarom eigenlijk, vind ie Igneal heel erg lief ofzo? Toch maar even heel direct recht voor zn raap vragen!

Dat wil ik wel zien:P
Words find their way, from our fantasy through our past. But we have to write them at last. Only then can a story be.
The words are already in my head for ages. Still I am afraid to write them down, to release what's only mine.
It needs time.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Woooh een nieuwe lezer erbij! Gezellig ^^
Marina
Potlood
Potlood

Nee hoor, die bal die houdt hij lekker bij zich.

Maar wat moet die kabouter van hem? Recht voor zijn raap vragen dus.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hahaha, stel dieven xD

Ik schrijf dit weekend het volgende stukje, stemmen kan nog tot ik ga schrijven (ik waarschuw tzt wel ^^ )
Emena
Potlood
Potlood

Oeh kan ik nog heel snel stemmen?

Igneal vertrouwd het niet zo. Balwin zet best wel wat op het spel om hem te beschermen, dat doet hij niet alleen om aardig te zijn. Hij wilt iets van hem, maar wat. Hij probeert er subtiel achter te komen. Subtiel!

(niet dat ik uit de reacties hierboven niet op kan maken dat die stem er niet toedoet)

En sorry voor mijn afwezigheid, ik hoop dat het me vergeven wordt...
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha, geen probleem, Emena, het is geen verplichting ofzo, ben allang blij dat je weer meestemt :D Des te meer stemmen, des te spannender ^^
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Uitslag:

I - Igneal vertrouwd dit voor geen meter, Balwin moet iets in zijn schild voeren. Hij heeft hem geen enkele reden gegeven om hem te beschermen, dit is gevaarlijk. Beter om Balwin maar dood te maken. FIRE!
I - Igneal vertrouwd het niet zo. Balwin zet best wel wat op het spel om hem te beschermen, dat doet hij niet alleen om aardig te zijn. Hij wilt iets van hem, maar wat. Hij probeert er subtiel achter te komen. Subtiel!
IIII - Igneal is blij dat Balwin voor hem opkwam. Aardige kabouter! Heel aardig! Waarom eigenlijk, vind ie Igneal heel erg lief ofzo? Toch maar even heel direct recht voor zn raap vragen!
II - AAAGOSSIIEEE WAT LIIIEEFFF! Balwin ging liegen voor Igneal! Hij is er zo dankbaar voor dat hij zijn bal teruggeeft. Vriendjes!

Ik ga schrijven ^^
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Tada!

============

Igneal glimlachte naar de kabouter. Hij is raar en een schijtluis, maar wel aardig.
"Te aardig..." mompelde hij zachtjes.
"Wat zei u?" vroeg Balwin.
"Waarom?" sprak Igneal langzaam.
Balwin schudde zijn hoofd, met een niet-begrijpende blik op zijn gezicht.
"Waarom loog je voor me? Je bent me niets schuldig..."
Balwins gezicht betrok. Nadenkend nam hij zijn bolhoedje van zijn hoofd en krabde aan zijn kruin. "Zoals ik eerder al zei, mijn enige bescherming is mijn bol. En aangezien... In de huidige situatie reis ik liever met u mee, zodat ik nog enige bescherming heb, dan dat ik in mijn eentje verder trek."
Igneal keek hem wantrouwend aan. Hij vertrouwde het nog steeds voor geen meter. Er zat hem iets heel erg dwars, alsof Balwin iets heel belangrijks voor hem verzweeg.
"Hm."
"Hm?"
"Gewoon, hm." Igneal pakte Balwins knapzak van de grond en wierp het naar de kleine man. "Laten we maar weer verder lopen, ik kom die kerel niet graag opnieuw tegen."

Uren later begon het te schemeren. Igneal had al opgemerkt dat de dichtheid van het bos rap afnam: de bomen stonden verder uit elkaar en de grond zag er minder groen en vruchtbaar uit.
Balwin sjokte hijgend achter Igneal, en hij wilde net voorstellen om te stoppen, toen ze de laatste bomen van het bos passeerden.
Voor hen lag een uitgestrekte vlakte. Zo ver als het oog reikte, was er zand, zand en nog eens zand. Igneal keek Balwin twijfelend aan.
"De Vlakte," zei Balwin. "Zover we weten is er geen einde aan het zand."
Igneal zuchtte. Weer geen Igneel, weer de verkeerde keuze gemaakt.
Hij draaide zich om, om Balwin voor te stellen maar weer terug te lopen, toen zijn oog op de laatste boom van de bosrand viel. In het hout was een teken gekerfd, een teken dat hem heel bekend voorkwam...

"Dit is de Arcrest, Aiden."
Liam haalde zijn hand over het geborduurde embleem dat zijn mantel sierde. "Ons familiewapen, de trots van de Igneel."
"Ik heb het vaker gezien," zei Aiden, "op huizen, muren, bomen, zelfs in stenen op de grond."
Liam knikte. "Ignalia is moeilijk te vinden; verscholen tussen het zand, verborgen door de weerspiegelingen van het water. De Arcrest is ons baken, ons licht in de duisternis. Het vertelt ons waar Ignalia is. Waar we ook zijn, de Arcrest zijn overal in de wereld geplaatst. Waar we ook zijn, de Arcrest wijst ons naar huis."

Zachtjes begon Igneal te lachen. Harder en harder, tot de tranen over zijn wangen liepen.
"Wat?" riep Balwin angstig. "Wat is er aan de hand?"
Igneal antwoordde niet. Hij bleef lachen tot hij niet meer kon.
Eindelijk... Eindelijk een teken, een teken van hoop.
Na enkele minuten bedaarde hij. Balwin keek hem nog steeds vreemd aan, enigszins bezorgd maar ook beangstigd.
"Alles wel goed met u?"
Igneal knikte, terwijl hij zachtjes bleef nagrinniken. "Ik weet waar we heen moeten. Ons doel ligt in de uitgestrekte zandvlaktes."
Met hernieuwde moed verliet Igneal de bosrand, en liep met grote passen de woestijn in.
Thuis!

- Einde van Chapter 3 -

========

En dat was chapter 3! We zijn al een halfjaar bezig met Igneal! Ik ben blij met de hoeveelheid lezers ^^
Omdat er dit keer geen keuze is voor het verhaal, ga ik dit keer een open vraag stellen:

Wat zou jíj leuk vinden, dat er hierna gaat gebeuren? Alles mag, als het maar in de wereld en bij de karakters die je kiest past. Of je wilt nieuwe karakters introduceren, dat kan natuurlijk ook :p

De Arcrest:
Afbeelding
Marina
Potlood
Potlood

Jaah, naar de woestijn, eindelijk. :D

Deze vond ik zo grappig:
Gewoon, hm.
Jij hebt vast veel leukere ideeën, dus ik kijk nog lekker even de kat uit de boom.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik ben net terug uit Lübeck van conferentie, mijn treinreis duurde 8,5 uur en was HEEL vermoeiend... Maar ik heb wel de tijd benut om Igneal te schrijven ;) (en nog 2,5 verhaal).

Dus hierbij, het 'Duitse' begin van Igneal, chapter 4!

============

-- Chapter 4 --

‘Water!’ De meest voorkomende uitspraak van de reizigers die na een lange tocht door de Aharra-woestijn het eerste dorp in de Groenlanden bereiken. De waard van ‘Den Kleine Dorstlesser’ is het dan ook gewend geraakt, om voor iedere vreemdeling die door zijn deuren komt wandelen, direct een kroes water voor te zetten.
“Alcohol!” De waard trok verbaasd zijn wenkbrauwen op toen de vrouw die tegenover hem zat verontwaardigd de kroes uit zijn handen sloeg.
“Heb je me niet gehoord? Alcohol heb ik nodig, drank! Of moet ik het voor je uitspellen? Al-co-hol!”
Verbijsterd pakte de waard een glas en schonk een laag van zijn goedkoopste likeur. Tot zijn schrik greep de vrouw hem bij zijn kraag en trok hem met een onverwachte kracht naar zich toe.
“Waar zie je me wel voor aan man? Geef me verdomme een normaal glas.”
De vrouw liet de waard weer los en haastig rommelde hij in het kabinet om een schone kroes te vinden.
“En geef me wat normaals!” schreeuwde de vrouw over de bar heen. “Niet dat vruchtenbocht dat je me net probeerde voor te zetten!”
Trillend als een rietje tapte de waard een volle kroes bier en schoof het over de toonbank. De vrouw gooide een drietal munten naast het glas en nam direct een flinke teug.

Drie kroezen later voelde Gisela zich weer zichzelf.
“Zal ik er nog maar eentje inschenken?” vroeg de waard. De kalende man was al snel van de schrik bekomen, en bediende Gisela nu als een vase gast.
Gisela wenkte naar de man. “Laat maar komen.” Met een grijns stelde Gisela vast dat de enige regel in de wereld nog steeds geldig was: Met geld kan alles.
“Dus,” zei de waard terwijl hij Gisela’s vierde bier tapte, “het komt niet vaak voor dat Westerlingen het water afslaan.”
Gisela haalde haar schouders op. “Ik moet ’t niet. Geef mij maar echt vocht, niet dat slappe aftreksel.”
De waard glimlachte terwijl hij de schuimlaag afmaakte en het schoof het druipende glas naar voren. “Dat is de juiste instelling! Ik moet zeggen, ik heb nog nooit een vrouw zoals u ontmoet.”
Gisela waaide de woorden van de waard weg. “Je zegt net zelf dat je nog nooit een Westerling hebt gehad die water afslaat, tuurlijk ben ik dan speciaal.”
“Nouja, bíjna nooit. Een paar dagen geleden is hier een Westerling aangekomen, die weigerde het water ook. Maar aangezien hij niet kon betalen, hebben we hem in de trog gegooid.” De waard begon hardop te lachen, waarbij zijn gezette buik lustig meeschudde. “Heeft hij toch zijn watertje gekregen!”
Gisela trommelde nadenkend met haar vingers op de bar. Ik dacht dat ik in de Groenlanden rust zou kunnen vinden... Zijn ze dan zelfs tot hier doorgedrongen?
“Weet je toevallig waar ik die kerel kan vinden?”
De waard aarzelde, en Gisela wees direct op haar buidel. “Goede informatie is mij evenveel waard als goed bier.”
De waard dacht even kort na, en knikte toen. “Sindsdien is hij hier elke dag geweest. Ik weet niet waar hij het vandaan heeft, maar hij heeft nu geld. Hij zit daar, aan het einde van de bar.”
Gisela’s ogen volgden de richting waar de waard op wees en verslikte zich bijna in haar bier. Aan het einde van de bar zat een Domanium, gekleed in grijze vodden met een kroes voor zich op de bar. Duidelijk een Westerling...
Gisela keek nog eens goed naar de man, en bedacht zich ineens dat ze dit gezicht herkende: ze had hem gezien op de dag dat ze door de Laïgra in een kooi gestopt was. Die irritante zwakkeling!

- Keuze Moment -

Gisela negeert de Domanium. Blech, zoek het uit. Ze gaat wel met de waard praten.
Gisela barst in lachen uit, die kerel was zo zwak, het is niet te geloven. Schaterend rolt ze van haar stoel af, DIT IS ZO GRAPPIG!
Gisela is nog niet helemaal dronken. Ze is eigenlijk erg benieuwd wat de man hier doet. Stiekem. Ze gaat hem subtiel ondervragen.
Gisela vertrouwt het voor geen meter. Er zijn geen Westerlingen in de Groenlanden, hij is hier niet zomaar. Ze gaat hem eens haarfijn ondervragen. Gisela-style.
Gisela is zo blij een bekend gezicht te zien (al is het dat gezicht), dat is zo lang geleden! Emotioneel valt ze de Domanium om zijn nek en versiert hem.

==

En nu, ZZZZzzzz....
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Haarfijn ondervragen!
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

WAAAUUUUUW

Vijf minuten na de post xD We hebben hier wel heeeeeel trouwe lezers ;p
Emena
Potlood
Potlood

de laatste optie klinkt zo grappig...

Maar liever toch gisela-style ondervragen :P
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Haha het is maar net wanneer ik toevallig online ben :-P
Afbeelding
Marina
Potlood
Potlood

Gisela barst in lachen uit, die kerel was zo zwak, het is niet te geloven. Schaterend rolt ze van haar stoel af,
DIT IS ZO GRAPPIG! <-
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Zouden jullie het overigens leuk vinden als ik op gegeven moment een landkaartje erbij gooi?
yociame
Balpen
Balpen

ondanks het feit dat andere opties leuker geformuleerd zijn, kies ik toch voor ondervragen.
en naar mijn mening zijn landkaarten altijd goed. ik vind het altijd leuk om een betere inschatting tekrijgen hoe de wereld er uitziet
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Gisela-style ondervragen!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ook ondrrvragen xp en graag een kaartje mister, huphup aant werk
Freya
Potlood
Potlood

Nog een stem voor ondervragen.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

okidoki!

============

"Hey!" Gisela schreeuwde luid over de bar, maar de Domanium keek niet op. Kordaat sprong ze van haar stoel af en liep richting de man.
Ik vertrouw dit voor geen meter... Dit kán geen toeval zijn.
"Hey!" riep Gisela opnieuw, en ze greep de man in zijn kraag. "Wat doe jij hier?"
Met lamme ogen keek Thymen haar aan. Dikke wallen ontsierden zijn gezicht en een flinke snee liep over zijn voorhoofd.
"Bwuh," mompelde hij, terwijl hij probeerde Gisela's hand van hem af te duwen. "Niks beters te doen."
Gisela liet zich op de stoel naast Thymen zakken, haar hand nog steeds in zijn nekvel. "Ja, ja dat zal wel. Spuug eens even heel snel uit wat je hier doet!"
Plotseling draaide Thymen zich met een woeste beweging om, waardoor hij Gisela bijna van haar stoel afmepte.
"Je wilt weten wat ik hier doe?" riep hij met wijd opengesperde ogen. "Dat zal ik je vertellen! Ik ben hier door jóu!"
"Door mij?" Gisela was enigszins van haar stuk geslagen door de plotselinge omslag van de Domanium.
"Ja, jij! Als je me had geholpen, als we die Laïgra te pakken hadden kunnen krijgen... Dankzij jou ben ik verbannen!"
Gisela had haar positie weer hervonden en keek hem vragend aan. "Verbannen?"
Thymen zuchtte diep en liet zich weer op zijn stoel zakken. "Ik ben haar achterna gegaan, maar het lukte me niet meer haar te vinden. Toen ik terug kwam in Argania, hebben ze me veroordeeld voor de dood van mijn... 'meerdere'."
Thymen kreunde en nam een flinke slok uit zijn kroes. "Ze hebben me in rang teruggezet en publiekelijk te schande gezet. Twee maanden en tweehonderd liter alcohol later ben ik nu hier. Niet langer een Hashishin, niet langer een burger van Argania. Ik heb niets meer!"
Zijn laatste woorden gingen gepaard met een hevig gesnik, en ongegeneerd barstte Thymen in tranen uit. Gisela schuifelde wat ongemakkelijk heen en weer op haar stoel, en legde ten einde raad haar hand maar op zijn schouder.
"Tsja... Succes ermee maar dan he!" sprak ze met een grote glimlach op haar gezicht, en haastte zich snel weer terug naar haar eerdere plaats aan de bar.
"Wat heeft u met hem gedaan?" vroeg de waard bezorgd toen Thymen jammerend met zijn hoofd op de bar beukte. "Ik weet dat het een dronkenlap is, maar ik heb hem nog nooit zó gezien..."
Gisela haalde haar schouders op. "Niks gedaan. Gewoon gevraagd wat hij hier deed, dat is alles."
De waard trok net zijn mond open om een weerwoord te geven, toen de deur van de taveerne open klapte. In de deuropening stond een lange man. Hij droeg een lange, bruine jas en een grote hoed met een brede rand die een verduisterende schaduw over zijn gezicht wierp.
De adem van de waard stokte in zijn keel. Zijn lippen fluisterden de naam van de man. 'Caesar, de Steenprins'
Steenprins? Steen? Een Rumi?
"Wat is er mís met jullie?" riep Gisela luid uit. Ze draaide zich om naar Caesar, terwijl ze naar Thymen wees. "Eerst die Domanium, nu Rumi's! Wat doet half Eghesia in de Groenlanden?"
Caesar grijnsde vanonder zijn hoed.
"Ik weet wat jij bent, vrouwtje."
Gisela's hart sloeg een slag over. Snel keek ze om zich heen om zich ervan te verzekeren dat de man alleen was.
"Rustig maar," sprak hij kalm. "Ik ben hier niet voor jou. Vandaag niet althans."
Hij stak een bevende hand uit en wees naar Thymen. "Ik ben hier voor jou."

- Keuze Moment -

Gisela houdt er niet van genegeerd te worden. HEY! Steenprinsje! Aandacht hier! We waren nog niet uitgepraat!
Gisela wilt er het fijne van weten. Wat moettie met Thymen, zo'n onbeduidend Domaniummetje?
Gisela negeert de prins volledig en richt zich weer op Thymen. Wat moet die vent van jou?
Gisela is in voor een potje brawlen! Kom maar op Steenprinssie, arme jankende Thymen kan zich toch niet verdedigen.
Gisela is bang dat de prins haar geheim echt kent. Ze kan zich er maar beter buiten houden. 'Tralala ik ben hier niet.'
Laatst gewijzigd door Christian Damen op 30 jun 2013 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Chris, je bent duidelijk niet op je best 's nachts xD alweer een spelfout in je opties :O tututtut! Je hebt geluk dat ik geen officiële grammarnazi ben, anders....
Ik ben trouwens al een tijdje kwijt wat al die namen betekenen waarmee je gooit, dus het zal allemaal wel. Sorry, ik ben heel slecht in fantasy-namen :$ ik kan die van mezelf niet eens herinneren en dan zit er nog een personage aan wat hem/haar kan onderscheiden xD

Oh, en deze snap ik niet helemaal. Het lijkt zichzelf tegen te spreken, maar er zijn enkele aanhalingstekens geplaatst. Uitleg? (a)

Zijn lippen fluisterden de woordeloze naam van de man. 'Caesar, de Steenprins'
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ahja, het idee was daar dat Gisela zijn lippen leest. Maar dat is... mwah. Dus nu fluistert ie het gewoon, en gisela is een hele goede luisteraar! :D

Ik hoop dat je nog wel weet wat Thymen en Gisela zijn xD

Domanium is het ras dat Thymen is (als je dit als doorlopend verhaal zou lezen zou je t nog weten :P ) Rumi (afkorting van Rumidium) zijn de steenmensen. Eghesia is een nieuwe term, dat is dus kennelijk de plaats waar de karakters vandaan komen. Ze zijn nu in de Groenlanden, dat is dus... ergens anders :P
Dat wordt nog wel duidelijk wanneer het kaartje komt. Dat zal echter pas rond mijn vakantie worden :P (die over een week begint)

Also, saskia, je hebt niet gestemd xd
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ahhh, dammit! Zie je, zelfs de beste mensen maken fouten, is niet zo erg als jij dat ook doet :p het is weekend, dan mag ik onaardig doen tegen mensen van mezelf xD

Ik ga voor het zingen :p

T_T ik weet zelfs niet meer wie zij zijn... ik zal mezelf maar niet meer onder het rijtje beste mensen scharen, dat wordt verhuizen naar iets-minder-goede-dan-beste mensen :( en ik had net zo'n mooi kantoortje daar!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Ze wilt er het fijne van weten... Nu ja ik wil er het fijne van weten dus zij ook :) Wat moettie met Thymen?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Fijne van weten :)

Ik zal vanavond nog ff helemaal nakijken :)

( Nu afgeleid met Avatar kijken xD)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

En ik had je nog beloofd het na te kijken, aangezien ik dit stukje iets minder vond dan andere keren xD. Toch niet echt grote foutjes ofzo in gevonden :P. Paar kleine dingetjes.

"Hey!" Gisela schreeuwde luid over de bar, maar de Domanium keek niet op. Kordaat sprong ze van haar stoel af en liep richting de man.
Ik vertrouw dit voor geen meter... Dit kán geen toeval zijn.

Ik vond deze opgeschreven gedachten een beetje onnodig, en storend bij het lezen.

haar hand nog steeds in zijn nekvel.

Volgens mij klopt het niet helemaal dat een hand in nekvel kan zijn xD. Haar hand had nog steeds zijn nekvel beet, zou beter zijn.
Gisela was enigszins van haar stuk geslagen door de plotselinge omslag van de Domanium.
"Ja, jij! Als je me had geholpen, als we die Laïgra te pakken hadden kunnen krijgen... Dankzij jou ben ik verbannen!"
Gisela had haar positie weer hervonden en keek hem vragend aan. "Verbannen?"

Dit vond ik ook wat minder, aangezien je twee normale zinnen ( dialoog er tussen uit gehaald ) met Gisela begint. Ik zou de tweede zin wat anders formuleren.

Thymen zuchtte diep en liet zich weer op zijn stoel zakken. "Ik ben haar achterna gegaan, maar het lukte me niet meer haar te vinden. Toen ik terug kwam in Argania, hebben ze me veroordeeld voor de dood van mijn... 'meerdere'."
Thymen kreunde en nam een flinke slok uit zijn kroes.
Hier doe je hetzelfde.

Steenprins? Steen? Een Rumi?

Hier had ik liever eerst gelezen hoe Gisela er bij zit... Nou ga je van de barkeeper, ineens naar Gisela’s gedachten.

Hmmm.. toen ik het eerst las struikelde ik een beetje met het lezen toen Steenman binnenkwam... Dat is nu wel minder xD, zal wel aan mijn lichamelijke status hebben gelegen xD hahaha.
Marina
Potlood
Potlood

Er het fijne van weten.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

En toen waren er nog maar vier? :O

Vanwege vakantie neem ik overigens even twee weekjes vrij :p Dus er kan nog gestemd worden tot ongeveer 20 juli, dan gaan we weer verder!
Freya
Potlood
Potlood

fijne van weten

Niet langer vakantie, weer aan het werk jij! :P
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Eigenlijk heb je wel gelijk freya :p huphup chris!
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

Had ik deze ronde nog niet gestemd dan? Bij deze: Aandacht! Gisela is toch echt wel veel belangrijker dan zo'n dom domanidingesje! En ze wil weten wat hij hier doet. Dus ook wel een klein beetje 2 maar in de sfeer van 1.
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Zo, daar gaan we weer ;-)

=================

Met lede ogen keek Thymen naar Caesar. Zijn voorhoofd was beurs van de hardhouten bar, en zijn gehele houding leek te zeggen dat hij niet van plan was zich te verzetten.
Met een grijns stak Caesar zijn rechterarm naar achteren en vormde een stenen vuist.
"Het lijkt erop dat je gewillig mee zult komen, maar ik ken jouw type," sprak de steenprins. "Voor de zekerheid zal ik je eerst ter plekke onschadelijk maken, dan-"
"Hey!" Gisela sprong op van haar stoel en sloeg met haar vuist op de bar. "Aandacht hier, steenjochie! Wij waren nog niet uitgesproken!"
Caesar kantelde zijn hoofd lichtjes en keek Gisela verwonderlijk aan.
"Je gaat me eerst eens uitleggen wat iedereen hier doet! Ik dacht eindelijk rust te hebben gevonden, komt m'n halve thuiswereld binnenwandelen! Wat moet jij met zo'n onbeduidend, nietszeggend domaniummetje?"
Caesar glimlachte flauwtjes en richtte zijn aandacht weer op Thymen. "Moeder zal blij zijn met jouw... beëindiging."
"Nou ga jij eens even heel goed luisteren..." Woest kwam Gisela op Caesar aflopen, klaar om hem een ongelofelijke klap te verkopen. "Ik ben nog niet klaar met-"
Gisela's maag klapte ineen toen de andere vuist van Caesar haar met een gigantische klap raakte. Kreunend liet ze zich op één knie vallen, en ze proefde de bittere smaak van gal in haar mond.
"Jij..." bracht ze moeizaam uit terwijl ze weer omhoog krabbelde. "Ik zal je-"
Een tweede klap beukte haar moeiteloos tegen de grond. Gisela keek omhoog en zag dat Caesar haar met een teleurgestelde blik aankeek.
"De verhalen over jou lijken niet te kloppen, halfbloed. Je macht lijkt zwaar te zijn overdreven..."
"Halfbloed?" De zwakke stem van Thymen klonk anders dan voorheen, duisterder, onheilspellender. "Dus dat is hoe je in één klap een Omaga wist te doden..."
"Hah!" Caesar keek Thymen honend aan. "Zij? Een Omaga doden? Dit hier?" Caesar zette zijn woorden kracht bij door nogmaals met zijn steenvuist op het lichaam van Gisela te beuken. "Je staat nog niet op mijn lijst, maar om je vriendje hier een plezier te doen, zal ik jou verder ook afhandelen wanneer ik klaar ben met hem."
Wankelend kwam Thymen van zijn stoel geklommen. Met moeite wist hij in evenwicht te blijven en naar Caesar toe te lopen.
"Deze vrouw heeft mijn leven ooit gered, in een situatie waar ik mij zelf niet uit kon bevrijden."
Caesar keek hem ongeïnteresseerd aan. "Jullie liefdesgeschiedenis boeit me niet. Ik ben hier alleen om de verdere vervuiling van onze bloedlijnen te stoppen. Zij is al een smerig geval, maar van jou moet ik helemaal walgen... Drie bloedlijnen..."
Thymen haalde diep adem en rechtte zijn rug. "Een leven voor een leven... Hierna ben ik je niks meer schuldig."
"Oy! wat wil je doen dan? Een bezopen gevallene, een schim van een strijder, de schaduw van een man van eer. Jij kan-"
Caesar viel abrupt stil toen het licht verdween. Het was alsof van het ene op het andere moment de zon was verdwenen en alle lichten in de taveerne uit waren gegaan. Het was pikkedonker, zwart als een sterrenloze nacht. Angstige kreten van de aanwezigen vergezelden het geluid van omvallende stoelen en glazen terwijl het publiek zijn weg naar buiten zocht.
"En nu dan?" schreeuwde Caesar. "Dacht je me bang te kunnen maken met je trucjes? In het duister kun je niet vechten, zodra ik je weer zie-"
Twee kleine lichtjes verschenen vlak voor Caesar. Een harde klap overstemde het overige lawaai in de taveerne, en Gisela hoorde de steenprins kreunend ineen zakken.
"Je hebt je huiswerk niet gedaan, steenprins," sprak Thymen zacht. "Domania zien in het donker."
Even plots als dat het was verdwenen, keerde het licht weer terug. De taveerne was een puinhoop, en de helft van de bezoekers was op de grond gevallen. Thymen stond naast het bewusteloze lichaam van Caesar, zijn blik gericht op Gisela.
Gisela glimlachte naar hem, voor het eerst in een hele lange tijd.
"Ik wist het. Jij ook, net als ik... Je bent anders."

- Keuze Moment -

Wow, dát was vreemd! Gisela krabbelt op en zuipt weer snel verder.
Beter van verzekeren dat hij niet nog eens achter me aankomt! Gisela sleept zich naar Caesar toe en 'regelt' even dat hij haar nooit meer zal proberen te pakken.
Okay, dat hadden we niet zien aankomen! Het lijkt erop dat Thymen speciaal is, net als Gisela zelf. Vriendjes wordennnn!!!
Ja hallo, grote muil van die Thymen! Staat Gisela niet aan, in elkaar geslagen of niet, ze gaat de strijd met hem aan!
Wacht even, als ie dat altijd al kon, waarom deed hij dat niet toen in de bosjes met de Laïgra? Uitleggen jongeman!!!
Laatst gewijzigd door Christian Damen op 31 jul 2013 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

'Domanium' vind ik geen logisch meervoud, vanwege het -um zou ik 'Domania' of iets dergelijks verwachten.

Pff, eigenlijk wil ik er twee kiezen, mag dat ook? Eerst Caesar afmaken voor de zekerheid en dan (of tegelijk) uitleg vragen. Haar een beetje het werk laten opknappen terwijl hij zelf ook best wat kan, poeh :P Als het niet allebei mag, ga ik voor de laatste.
Afbeelding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ja vooruit dan maar met de Domania xD probleem is dat ik nu al heel lang Domanium gebruik, maar dat is volgens Latijn regels eigenlijk al meervoud xD Domanius was beter geweest XD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik vote met MarquiseCarabas mee. Leuk stukje trouwens, loopt lekker vlot :p
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Saskjezwaard schreef:Ik vote met MarquiseCarabas mee. Leuk stukje trouwens, loopt lekker vlot :p
Haha ja, als ze gaan vechten gaat t wel lekker meestal ^^
MarquiseCarabas
Balpen
Balpen
Contacteer:

-um is enkelvoud/kan enkelvoud zijn toch? Hangt er maar net vanaf welk woord je hebt ;) Lang geleden dat ik latijn op school had. Maar de eerste drie soorten zelfstandig naamwoorden waren -us (-i), -a (-ae) en -um (-a), dacht ik.
Afbeelding
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Leuk stukje ^^ ik miste alleen een beetje uit wiens perspectief het was. En ik ga voor optie 1 xp ghehe geen zinin denkwerk
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

JodieJJ schreef:Leuk stukje ^^ ik miste alleen een beetje uit wiens perspectief het was. En ik ga voor optie 1 xp ghehe geen zinin denkwerk
Ja daar heb je wel gelijk in xD Ik was het ook een beetje kwijt. Komt omdat Gisela en Thymen nog steeds een beetje concurreren over de hoofdrol in hun story-arc... Zodra ik besluit bij een van de twee te blijven moet dat wat beter gaan :p
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Oke :) nieuwsgierig wie het wordt
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

JodieJJ schreef:Oke :) nieuwsgierig wie het wordt
Als jullie voorkeur hebben, laat het me weten! Ook al moet ik waarschuwen dat, zoals jullie nu ongetwijfeld merken, Thymen iets 'cooler' is dan hij in Chapter 2 leek te zijn. Met reden (heel simpele reden eigenlijk xD maar daar komen jullie wel achter :p )
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”