Igneal - Een avontuur zonder begin

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
strawberrybunny
Potlood
Potlood

Hallo :D
Ik zou graag ook mee willen doen :)
Ik vind het verhaal heel leuk ik heb ook alles gelezen.
Het duurde wat langer met lezen, omdat ik de reacties ook las. xD
Als ik nog kan kiezen dan kies ik voor : - Goed, het is een dorp. Maar meer weten we ook niet. Igneal besluit voorzichtig het dorp te benaderen.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

strawberrybunny schreef:Hallo :D
Ik zou graag ook mee willen doen :)
Ik vind het verhaal heel leuk ik heb ook alles gelezen.
Het duurde wat langer met lezen, omdat ik de reacties ook las. xD
Als ik nog kan kiezen dan kies ik voor : - Goed, het is een dorp. Maar meer weten we ook niet. Igneal besluit voorzichtig het dorp te benaderen.
Wauw! Na bijna een jaar (ja, bijna jarig :P ) nog een nieuwe lezer erbij! Altijd geweldig! :-D

En ja, je kan zeker nog kiezen. Ik schrijf de laatste tijd ietsje minder vaak Igneal, dus updates liggen rond de 1-2 weken (afhankelijk van snelheid stemmen)
strawberrybunny
Potlood
Potlood

oke dan weet ik dat :)
Welcome in my world
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Igneal krijgt koude voeten, hij durft niet meer :)

Die leek me wel interessant ^^

Ooh het stukje van dat ie moet kokhalsen kwam een klein beetje raar op me over omdat het zo verlaat gebeurd, verder nice nice nice! ^^ Ik ben weer bij goed hea ^^
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Veel verschillende keuzes dit keer! Ik heb deze gecombineerd: (beide 2 stemmen)

- Nice, werd tijd! Igneal bedankt Barden en vraagt hem mee te komen.
&
- Goed, het is een dorp. Maar meer weten we ook niet. Igneal besluit voorzichtig het dorp te benaderen.

===

Met een grote grijns op zijn gezicht keek Igneal naar het dorp. Igneel...
“Barden, vriend... Ik weet niet hoe ik je moet bedanken!”
Barden haalde zijn schouders op. “Ik ben alleen een stukje met je meegelopen. Dank is niet echt nodig.”
“Maar toch...”
“Als je me dan echt zo graag wilt bedanken,” zei Barden met een knipoog, “neem me dan mee naar Feaya. Ik heb altijd al eens een Igneel-vesting willen bezoeken.”
Igneal keek de reus bedachtzaam aan. “Ik dacht dat je al eens eerder bij de Igneel was geweest?”
Een bulderende lach galmde over de vlakte. “In het dórp, ja. Je dacht toch niet dat ze me zomaar binnen laten in hun gefortificeerde vestigingen?” Barden legde een zware hand op Igneals schouder. “Maar met jouw hulp moet het lukken.”
“Met mijn hulp?”
Zonder te antwoorden liep Barden verder richting het dorp. Igneal haastte zich om hem in te halen en ging naast hem lopen.
“Hoe bekend ben je met het dorp? Ik bedoel... als we er verder niks van weten zullen we voorzichtig moeten zijn.”
“Het is gewoon een dorp,” verzuchtte Barden. “Niks speciaals- helaas.”
“Hm, laten we toch maar niet al te enthousiast worden.”
“Ik ben het niet die enthousiast staat te doen, Igneal...” Barden wees met zijn duim naar Igneal. Tot zijn schrik zag hij dat het vuur om zijn lichaam een onregelmatige vorm hadden aangenomen. Blauwe vlammen likten aan de grond onder zijn voeten, en losse flarden schoten van zijn schouders omhoog.
Zodra hij zich bewust werd van zijn vuur, wist Igneal het snel weer te bedwingen.
“Ik raad je wel aan je een beetje in te houden, zometeen,” zei Barden. “Het kan nogal onvriendelijk overkomen als je bij je eerste ontmoeting direct in vlammen opgaat.”
Gepikeerd knarste Igneal met zijn tanden. “Dat hoef je mij niet te vertellen, het is niet alsof ik het expres doe.”
“Des te sneller je je krachten onder controle hebt, des te beter, Aiden.”

Het dorp lag er rustig bij. Barden en Igneal kwamen via een kleine zijstraat, een rustig paadje zonder mensen. Het duurde niet lang voordat ze bij het dorpsplein kwamen, een geplaveid stuk woestijn, gecentreerd rond een kleine waterbron. Bij de bron stond een oudere vrouw met een kan, kennelijk zojuist gevuld met water.
Igneals hart maakte een sprong. Een Igneel, eindelijk een Igneel! Mijn ras, mijn mensen...
Verder was er niemand te zien, het was nog vroeg. Zo kalm als hij zichzelf kon houden, liep Igneal op de vrouw af, op de voet gevolgd door Barden.
“Goedendag, beste vrouw,” sprak Igneal, zijn stem trillend van spanning. “Hoe gaat het met u vandaag?”
De vrouw keek even kort naar de twee mannen en wilde verder lopen, toen ze plotseling stokstijf bleef stilstaan. Langzaam draaide ze zich naar Igneal, haar ogen wijd opengesperd.
Bezorgd keek Igneal de vrouw aan. “Is alles wel goed met u?”
Zodra hij weer sprak, liet de vrouw de kan uit haar handen glijden, haar vingers stijf opengesperd. Met een klap viel de kan kapot op de grond, en water spatte op Igneals voeten.
Zuchtend keek Igneal naar beneden. Hij hield niet van natte voeten. Hij opende zijn hand en liet zijn vlammen opkomen, om zijn voeten te drogen.
De vrouw voor hem sperde haar mond wijd open, in een geluidloze kreet van angst. Verward keek Igneal naar Barden. Deze schudde zijn hoofd; hij had ook geen idee wat er aan de hand was.
Een zacht geluid verliet de lippen van de vrouw, een gefluisterd woord.
“Wat zegt u?” Igneal keek de vrouw vragend aan.
“Aiden...”
Bij het horen van zijn ‘naam’, nam Igneal direct een stap naar voren. Direct wist de vrouw zichzelf los te rukken van haar verbijstering, en gillend rende ze weg, het dorp uit.

- Keuze Moment -

Igneal rent achter de vrouw aan om haar te pakken te krijgen.
Igneal draait zich om naar Barden en bespreekt het gebeuren met hem. Grote vriend zal wel raad weten!
Igneal laat de vrouw rennen en gaat verder het dorp in. Misschien is er iemand anders die wel normaal met hem wilt praten.
Dit... kan niet goed zijn. ABORT! ABORT! Vlucht uit het dorp en herorganiseren. De reactie kwam niet echt over alsof hij welkom was.
strawberrybunny
Potlood
Potlood

- Igneal rent achter de vrouw aan om haar te pakken te krijgen.
Ik zou wel willen weten waarom ze nou weg rent xD
Welcome in my world
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik ga ook voor achter de vrouw aan rennen :)
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Igneal laat de vrouw rennen en gaat verder het dorp in. Misschien is er iemand anders die wel normaal met hem wilt praten.

Wie weet... :)
Freya
Potlood
Potlood

Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Oeh! Gelijkspel! Dat is altijd spannend ^^

Saskia en Marina kunnen het verschil maken! ;-) [of stiekeme geheime nieuwkomers :P]
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Saskjezwaard
Computer
Computer

I'm a merciful god :3 Omdat Jodie jarig is ga ik met dr keuze mee... en anders had ik het ook gekozen, maar nu lijk ik aardiger :D
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Thou art too kind, milordess (you no woman enough to be milady, you too evil)
Marina
Potlood
Potlood

Oei, mijn eerste keus is:

ps.
Barden en Igneal kwamen via een kleine zijstraat

dan denk ik eerder:
Barden en Igneal liepen via een kleine zijstraat
Barden en Igneal kwamen via een kleine zijstraat aan
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Oh ik zie nu pas dat je je post had aangepast, Marina xD Ik zat braafjes te wachten omdat je iets had gezegd van ik reageer later nog xD

Maargoed, we hebben weer eens een gelijkspel ;-) Alleen kan ik mijn gewoonlijke combineren-van-de-keuzes aanpak niet toepassen :P

Dussss nog stiekeme lezers die het gelijkspel willen doorbreken? Zo niet dan zal ik het zelf moeten doen :o Ik schrijf het volgende stukje een dezer dagen !
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Okayyy ik zit hier helemaal vast :P het is een belangrijke keuze en ik wil hem eigenlijk niet zelf voor jullie gaan maken xD

Willen jullie onderbouwen waarom jullie stemmen wat jullie stemmen? Dan kies ik degene met de beste onderbouwing!!
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Volgens mij zal de vrouw te angstig en hysterisch zijn om nog een woord uit te brengen. Dus kan Igneal beter iemand anders zoeken om te vragen wat er aan de hand is :)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Sorry, heeft erg lang geduurd :-O
Volgende keer zal weer wat sneller zijn, zodra de stemmen binnen zijn ;-)

========

Verbaasd keken Igneal en Barden haar na.
"Lijkt erop dat je een naam voor jezelf hebt gemaakt, jochie."
Igneal knikte. "Afgaande op mijn dromen... mijn herinneringen... Volgens mij was ik geen goed man."
Barden haalde zijn schouders op. "Mensen veranderen. Wie weet, misschien is dit alles deel van Freya's plan. Je geheugenverlies, je nieuwe bestaan... een kans op een nieuw leven."
"Freya?"
"Je kent de Moeder niet?" antwoordde Barden verbaasd. "Freya, moeder van alle Elementae, vrouw van Ahn, vader der Elementae? Jullie godheid, degene die jullie vereren?"
Igneal schudde zijn hoofd en tikte met twee vingers tegen zijn voorhoofd. "Leeg, weet je nog?"
"Ja, dat weet ik, maar toch. Ik bedoel, iedereen kent de legende. Hoe Freya en Ahn vijf zonen en vijf dochters kregen, en hoe daar de vijf rassen der Elementae uit zijn ontstaan."
"Ik ken het niet. En eerlijk gezegd boeit het me nu ook niet zo veel. Ik heb lang genoeg gewacht, het is tijd om uit te vinden wie ik was."
Barden legde een zware hand op Igneals schouder. "Je hebt gelijk. Laten we iemand anders zoeken."
Afwachtend verkenden Igneal en Barden de rest van het dorp. De weinige huizen waren allen potdicht; de deuren waren op slot en de ramen verzekerd met dikke, houten planken.
"Tegen de zandstormen," merkte Barden op. "Als ze de huizen hier niet zouden versterken, zou bij de eerste de beste windvlaag het hele dorp uiteengerukt worden."
Na een korte tijd werd een gedempt geluid hoorbaar. In het uiterste zuiden van het dorp lag een kleine herberg, schots en scheef van de vele zandstormen die het gebouw ternauwernood had overleefd. De klanken die buiten hoorbaar waren werden duidelijk voortgebracht door de aanwezige gasten, die nu lawaaierig aan hun ontbijt zaten.
"Als geen van de gasten Igneel zijn," zei Igneal, "zal in ieder geval de herbergier dat wel zijn."
Barden knikte en volgde Igneal naar binnen.

Van binnen zag de herberg er even vervallen uit als van buiten. Planken hingen half los van de muren, de vloer was hobbelig en in de hoek lag een kapotte tafel op de grond.
Aan de verscheidene tafels zat een dozijn mannen, de een lang en benig, de ander klein en dik. Ze droegen echter allen dezelfde kleding: pikzwarte broeken en vuurrode jassen.
Niemand keek op of om toen de twee mannen binnenkwamen. Hoopvol liep Igneal naar de herbergier, die net bezig was een kroes bier te vullen, en wenkte zijn aandacht.
"Beste man, kunt u mij vertellen-"
Onder het uitslaken van een luide kreet liet de herbergier de kroes uit zijn hand vallen.
"Heer Aiden!"
Direct sprongen alle mannen op en richtten hun blik op Igneal.
"Igneal," sprak Barden vlug, "ik denk dat we beter-"
Barden bleef midden in zijn zin steken. Zijn ogen rolden naar boven en met een zucht viel de reus naar de grond. Met een luide klap viel hij op de houten planken, waar hij roerloos bleef liggen.

- Keuze Moment -

- Paniek! Barden is ineens uitgeschakeld, wat gebeurt hier? RENNEN!
- Wat?! Barden is neer? Volle defense, Igneal laat zichzelf niet hetzelfde overkomen.
- Ja doei! Vol in de aanval, Igneal stijl! Die kereltjes in het rood hebben er vast wat mee te maken!
- Vreemd, maar zal niks met die mannetjes te maken hebben. Igneal negeert de rode mannen en ontfermd zich over Barden.
- Wat gebeurt hier allemaal? Hoe dan ook, 1 tegen 13 geen goed idee. Igneal doet zijn best om de vrede te bewaren en een conversatie te beginnen.
NeleVanHol
Balpen
Balpen

Damn spannend stukje!!!
Vol in de aanval Ingeal stijl!!! Is zien wat er gebeurt dan ;)
Marina
Potlood
Potlood

Sorry dat ik het je zo moeilijk heb gemaakt en te laat ben om mijn eerdere keuze te onderbouwen.

Maar jeeeh, het is toch mijn keuze geworden. :)

Leuk stukje inderdaad! Had niet verwacht dat Barden zo snel al op de grond zou liggen. Nu Barden om is, zal zijn versuffende werking ook zijn afgenomen. Dus ga ik ervanuit dat Igneal zich meer op de nog staande mensen zal richten, dan op de slappe Barden. Igneal neemt eerst actie en gaat later pas nadenken. En om meer te weten te komen over zijn verleden kan ie altijd later nog achter die vrouw aan.

Ik zie het zo voor me dat de handen van Igneal meteen gaan gloeien. Maar Igneal is ook vereerd dat hij Heer Aiden wordt genoemd. Ik zie dus een combinatie van 2,3,en 5 voor me. Maar als ik dan toch moet kiezen, zou ik eerst toch nog voor 5 gaan, een conversatie beginnen, om te kijken of de rode mantelmannetjes hem goed gezind zijn, Igneal ligt ten slotte nog niet op de grond. Noemen ze hem Heer Aiden omdat ze hem vereren? Of toch niet. Maar zodra iemand ook maar een hand naar hem opheft, dan alsnog in de aanval.

Heb ik het hiermee een klein beetje goedgemaakt?

PS. hoe zit het eigenlijk met die landkaart?
strawberrybunny
Potlood
Potlood

WOW ik zag dat niet aan komen O.O arme Barden.
Ik denk dat het beter is als de Igneal gewoon rustig blijft en niet al die mannen in brand zet xD
Daar kom je veel verder mee... (soms dan) en daarom ga ik voor :
Wat gebeurt hier allemaal? Hoe dan ook, 1 tegen 13 geen goed idee. Igneal doet zijn best om de vrede te bewaren en een conversatie te beginnen.
Welcome in my world
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Marina schreef: Heb ik het hiermee een klein beetje goedgemaakt?

PS. hoe zit het eigenlijk met die landkaart?
Helemaal goedgemaakt! Mooie analyse! :-D

Ik ben trouwens sowieso blij met de uitgebreidere antwoorden! Alleen een keuze maken is natuurlijk ook goed, maar die een beetje onderbouwen is vaak leuker, én het helpt mij een beter beeld te vormen hoe jullie graag zouden willen dat de keuze uitpakt ;-)

Die landkaart staat al maanden in mijn boekje xD Ben er helaas nog niet aan toegekomen deze uit te tekenen. Helaas zal dit nog wel even duren; ik heb zojuist een 'opdracht' aangenomen om een eenakter voor toneel te schrijven.

We need more voting! :-D
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Vol in de aanval! hophop hop GOoooo IGNEAL! ^^ ik miste heethoofd. Hij kan toch niet zomaar aanzien dat Barden ineens tegen de vlakte gaat :P
Freya
Potlood
Potlood

1 tegen 13? Ik ga voor conversatie...
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

In mijn kerstvakantie weer tijd! xD Heb het heeel erg druk met werk even :O

Anderhalve week nog dus ongeveer! ;-)
Marina
Potlood
Potlood

Ik vind het zonder vermelding van onze achterliggende onderbouwing soms juist spannender. :)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha dat kan ook wel inderdaad :p

Goed, hier issie dan! Sorry voor de vertraging, ik werk momenteel héél erg veel (als in: tien uur per dag 5 dagen in de week, dus ben dan te kapot om nog te schrijven xD). Ik weet nog niet hoe snel ik na de vakantie kan gaan, maar ik blijf mn best doen eens in de twee weken iets te schrijven (afhankelijk van snelheid keuzes ook natuurlijk :P ). Deze vakantie krijgen jullie sowieso nog een stukje (afhankelijk van of er genoeg gestemd is weer natuurlijk ;-) ), daarna wordt t even aankijken. Ik ga in ieder geval zoals altijd gewoon nog door met het verhaal :-) We zijn nog niet aan het einde toe!

En dan nu...

=========================================

Verward schoot Igneals blik heen en weer. Hij stond op het punt om instinctief zijn vuur op te laten komen en in de aanval te gaan, toen hij zich bedacht. Met moeite wist hij zijn vlammen in bedwang te houden en rechtte zijn rug.
"Wat hebben jullie met mijn reisgenoot gedaan?" vroeg Igneal op beheerste, maar strenge toon. Hij had geen idee of de mannen hem goed gezind waren of niet, maar misschien kon hij zich er doorheen bluffen.
De mannen om hem heen bleven zwijgen, de monden half geopend, alsof ze een geest gezien hadden.
"Ik herhaal, wat is er met hem gebeurd?"
Een grote man met een blonde baard nam een aarzelende stap in Igneals richting en stak een weifelende hand naar hem uit, alsof hij wilde bevestigen dat Igneal vaste vorm had.
"Bent... bent u het echt?"
Igneal slikte. Al had hij dan een deel van zijn geheugen teruggekregen, hij wist bij lange na nog niet wie hij precies geweest was.
"Ja. Ik ben het."
Even was het stil, toen sprong de bebaarde man naar voren. Igneal had geen tijd om te reageren, de man was te snel. Zijn armen sloten zich stevig om hem heen.
"Hij is het!" riep de man huilend uit, terwijl hij Igneal stevig knuffelde. "Hij is het echt!"
Een luid gejuich steeg op. De mannen sprongen op de tafels, vielen elkaar in de armen en sloegen elkaar joviaal op de schouders. De waard greep direct een dozijn kroezen en liet het bier rijkelijk vloeien.
"Vandaag is de drank van de zaak!" schreeuwde hij boven het gejuich uit. "We vieren dat Heer Aiden is wedergekeerd!"
Met een moeilijk gezicht keek Igneal naar de bebaarde man, die hem nog steeds niet had losgelaten. Hij voelde zich ongemakkelijk en opgelaten, en wist niets beters te bedenken dan de man zachtjes op zijn hoofd te kloppen.
"Het is al goed, beste man, het is al goed. Je kunt me nu wel weer loslaten."
Snikkend liet de man hem weer los en veegde met zijn mouw de tranen van zijn gezicht.
"Ik ben zo blij dat u het bent, zo blij dat de verhalen niet waar zijn."
"Verhalen?"
De man knikte. "Dat u dood zou zijn... Dat uw broer u heeft gedood, om uw vrouw te wreken."
"Mijn... mijn vrouw?"

"Geen twijfels?" Tyler keek zijn broer vragend aan terwijl hij hem in zijn ceremoniële gewaad hielp.
Aiden schudde zijn hoofd. "Vader zou het zo hebben gewild."
Een flauwe glimlach verscheen op Tylers gezicht. "Dat wel, ja."
De twee broers zwegen even terwijl Aiden de plooien van zijn kleding glad streek.
"Het is te groot," zei hij lichtelijk teleurgesteld.
Tyler legde zijn hand geruststellend op Aidens schouder. "Het valt bijna niet op. Vader was niet langer dan jij, alleen wat breder."
"En dikker..."
Een seconde lang was het stil, toen barstten beide mannen in lachen uit.
"We zouden eigenlijk geen grappen moeten maken over de overledenen," bracht Tyler uit terwijl de tranen van het lachen hem over de wangen liepen.
Even later waren de broers uitgelachen en legden ze de laatste hand aan hun kleding.
Aiden wilde de tent uitstappen, toen Tyler hem tegenhield.
"Weet je het echt heel zeker? Je bent net twintig en dit is een serieuze verplichting. Ik weet dat dit is wat Vader voor je in gedachten had, maar hij is er nu niet meer. Niemand zal het je kwalijk nemen als je je bedenkt."
Aiden haalde zijn schouders op. "Zo erg is het niet, Tyler. Ik denk dat ik er prima mee zal kunnen leven."
Hij lichtte het doek dat voor de ingang van de tent viel een stukje op, waardoor de twee naar buiten konden kijken. Aan het einde van het witte pad, op een klein prieeltje, stond een beeldschone jonge vrouw. Haar lichtbruine haren waren in een staart gevlochten, en een krans van bloemen sierde haar hoofd. De sneeuwwitte jurk die ze droeg liet haar eruit zien als een engel, en met een stralende blik keek ze naar de mensen die op de stoelen om haar heen hadden plaatsgenomen.
"Je hebt haar niet gezien sinds de begrafenis... Zijn twee ontmoetingen genoeg voor een huwelijk?"
"Een politieke verbintenis, een verstandshuwelijk," sprak Aiden met een glimlach. "En daarbij, ze is beeldschoon..."
Kordaat stapte Aiden de tent uit, het pad op, zijn toekomstige vrouw tegemoet. Tyler keek zijn broer met een bedroefde blik na. Toen schudde hij zijn hoofd en toverde een glimlach tevoorschijn, en met vrolijke tred nam hij plaats naast zijn broer, als getuige van het huwelijk tussen Kaylee, vrouwe van de Kazega, en Aiden, Heerser van de Igneel.

Wankelend stapte Igneal naar achteren en hield zich staande aan de bar.
"Mijn heer? Is er iets mis?" vroeg de bebaarde man bezorgd.
"Het is niets," antwoordde Igneal vlug, "slechts een herinnering die mij even door het hoofd schoot."
De man legde een hand op Igneals arm. "Er is veel gebeurd tijdens uw afwezigheid. We moeten praten. Maar niet hier, het is hier niet veilig voor u."
Igneals aandacht verscherpte direct. "Hoe bedoel je?"
Een flauwe glimlach speelde om de lippen van de man. "Laten we zeggen dat u geluk heeft dat u mijn compagnie tegen het lijf bent gelopen, slechts enkelen zijn nog trouw aan de rechtmatige heersers van de Igneel." De man sloot zijn hand om de pols van Igneal en probeerde hem mee te trekken. "Maar kom nu vlug mee, er is nog een tweede compagnie gestationeerd in dit dorp, en als die u vinden, hebben we een probleem."
"En nu is het genoeg!" Igneal sloeg de hand van de man weg en duwde hem een stuk naar achteren. "Ik ga nergens heen voordat ik wat antwoorden krijg!"
"Maar mijn Heer, de andere soldaten..."
"Niks 'mijn Heer'! Ik eis antwoorden! Wie ben jij? Wat weet jij van mijn broer en vrouw? Wat is er allemaal gebeurd?"
De man keek Igneal verbijsterd aan. "U herkent mij niet? Ik ben het, Gueyan? De achterneef van uw vrouw, Kaylee? De enige commandant in het leger van Ignelia, die geen Igneel is maar van Kazega afkomst?"
Igneal schudde zijn hoofd.
"U heeft mij persoonlijk aangesteld... Hoe kunt u-"
Igneal bracht Gueyan tot zwijgen door zijn hand op te heffen. "Wat er ook precies met mij is gebeurd, het heeft me ernstig geheugenverlies opgeleverd. Slechts recentelijk begin ik mijn herinneringen terug te krijgen, maar ik ben er nog lang niet."
Gueyan zweeg even. "Het verbaast me niets, volgens de verhalen had Heer Tyler u behoorlijk toegetakeld... Maar mijn Heer, we móeten nu echt weg."

- Keuze Moment -

- Igneal stemt in. Eerst maar eens naar een veilige plek, dan verder praten over alles.
- Igneal weigert koppig. Hij gaat nergens naartoe totdat hij een beetje wijs wordt uit deze situatie.
- Igneal gaat met de man mee, mits hij éérst verteld wat hij weet van zijn broer en vrouw.
- Igneal gaat weg, maar zonder Gueyan. Hij heeft al die tijd in zijn eentje gereisd, dat is hem altijd al prima afgegaan. Als deze kerel hem nu niets wilt vertellen, zoekt hij wel een ander.
+ Bovenop de bovenstaande keuzes: als hij meegaat, neemt Igneal dan Barden mee of laat hij hem liggen?
strawberrybunny
Potlood
Potlood

Ik kies voor deze :) Denk dat je niet veel meer aan Barden hebt... dus ik zeg laten liggen. (sorry Barden xD )
Igneal stemt in. Eerst maar eens naar een veilige plek, dan verder praten over alles.
Welcome in my world
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hahaha, je laat hem gewoon liggen! XD

Naja, hij is tenminste omringd door bier, there are worse ways to go xD

Trouwens, over zes dagen is Igneal een jaar oud! :O Wat gaan we doen om het te vieren ???
strawberrybunny
Potlood
Potlood

Party!!
Welcome in my world
Marina
Potlood
Potlood

Slappeling ligt in 1 keer op de grond. Hij laat net als Balwin, nu ook Barden achter.

Voor nu veilig genoeg in de bar. Igneal gaat met de man mee, mits hij éérst verteld wat hij weet van zijn broer en vrouw.
( Ik vind optie 2 en 3 wel beetje op elkaar lijken. 2 is wel iets algemener.)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

oh ja je hebt wel een beetje gelijk :P interpreteer 2 maar als een "nee ik ga niet mee!" :P
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik heb wel minstens vier stemmen nodig, anders kan ik niet verder schrijven :P

Of, als degenen die nog meelezen dat liever hebben, zouden we nu ook kunnen ophouden met het stemmengedeelte en dat ik het verhaal gewoon naar mijn eigen keuzes verder schrijf. Dat kan ook, als de meerderheid dat wilt, maar ik vind het zelf leuker als jullie de keuzes maken :P Maar vooral wil ik het verhaal afmaken, en als er niet genoeg gestemd wordt zullen we iets anders moeten bedenken :P Roept u maar :)
Freya
Potlood
Potlood

Nee, nee, wacht even - wat is er met Kaylee gebeurd? Waar is Tyler? En wat is er eigenlijk aan de hand met Barden? Hij verteld wat hij weet, dan gaat Igneal misschien wel mee.
CrossMyLimits
Puntenslijper
Puntenslijper

Mooie datum om in te springen als newbie, toch? :)

Ik stem voor de eerste optie, Igneal gaat mee naar een veilige plaats en dan mag hij verklaringen eisen. Hij neemt Barden mee!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Optie 1, barden wordt meegenomen
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Wooeehh 5 stemmen is genoeg voor stukje :-D
KABLAMMM groot stukje want we krijgen allemaal uitleg :O de mouw komt uit de aap!

===========================

Igneal knikte. “Goed dan, ik geloof je, voor nu. Ik ga met je mee. Maar zodra we op een veiligere plek zijn wil ik antwoorden.”
“Natuurlijk, mijn Heer,” antwoordde Gueyan.
“En hij gaat met ons mee,” zei Igneal wijzend naar Barden.
Gueyan knipte met zijn vingers en gebaarde naar zijn mannen. Twee potige kerels kwamen kordaat op Barden aflopen en tilden de reus met niet al te veel moeite op.
“Volgt u mij,” sprak Gueyan terwijl hij naar de achterdeur van de herberg liep. Igneal liep hem voorzichtig achterna, zich op zijn hoede houdend voor eventueel gevaar. De rest van de mannen volgde zwijgzaam.

De achterdeur bood toegang tot een klein, smal steegje. Gehaast volgde de groep Gueyan door klein steegjes en verlaten paden, en al snel hadden ze het dorp achter zich gelaten.
“Okay, nu vind ik het genoeg geweest,” zei Igneal na een half uur te hebben gelopen. “Het is tijd voor wat antwoorden.”
Gueyan keek wantrouwend om zich heen, maar er was in de verste verte niemand te bekennen. “Uiteraard, mijn Heer, maar we zullen wel moeten blijven doorlopen. Als u wordt gezien door een patrouille is alles verloren.”
Igneal knikte en kwam naast Gueyan lopen. “Dus?”
“Dus... Waar te beginnen?”
“Wie ben ik?” vroeg Igneal direct.
Een kleine glimlach speelde om Gueyans mond. “Heer Aiden, van de Igneel? Zoon van Koning Liam, Heerser van de Igneel.”
Igneal humde instemmend. “Zo ver was ik ook al gekomen, ja. En verder? Mijn vrouw, mijn broer?”
Gueyan zuchtte. “Helaas is dat onduidelijk. Volgens Duane heeft uw broer Tyler u gedood, nadat u uw vrouw had vermoord.”
Igneal verstomde. Is dit echt waar? Ben ik in staat om mijn eigen vrouw te doden? Bevend staarde hij naar zijn handen, de bron van zijn verzengende vuur.
“Gelukkig zijn er nog steeds enkelen die hier niets van geloven,” sprak Gueyan gehaast toen hij Igneals blik zag. “Ik weet dat u... niet beschouwd werd als de meest welwillende Heerser, maar u zou uzelf nooit kunnen zetten tot het vermoorden van uw eigen vrouw. Daarvoor hechtte u teveel waarde aan de laatste wens van uw vader, dat weet ik zeker.”
“De laatste wens van mijn vader...”
Gueyan knikte. “Een kleinkind, een zoon van u en Vrouwe Kaylee.”
“Heb ik kinderen?”
Gueyan schudde zijn hoofd. “Vrouwe Kaylee heeft u nooit kunnen zegenen met nageslacht. In dat opzicht is uw vaders plan nooit geslaagd.”
“Plan?”
“Een halfbloed als Koning van de Igneel. Als Kaylee een zoon had gebaard, half Igneel, half Kazega, zou hij de rechtmatige troonopvolger zijn van beide de Igneel en de Kazega. Een stap dichter bij de wens van wijlen Koning Liam; het verenigen van alle clans en het verwijderen van de haat jegens de halfbloeden.”

“Nog gefeliciteerd met je achttiende verjaardag,”zei Tyler zachtjes.
Aiden beantwoordde zijn woorden met een verdrietige glimlach. Terwijl de andere Igneel de begraafplaats langzaam weer verlieten na hun respect te hebben getoond aan Koning Liam, stonden de twee broers zij aan zij bij zijn graf.
“En nu?” vroeg Tyler.
“Nu... nu zal ik heersen,” antwoordde Aiden kalm.
Tyler knikte. “Koning Aiden.”
“Nee,” sprak Aiden op strenge toon. “Heer Aiden. De titel van Koning blijft van vader.”
“Aiden... je kunt niet-”
“Ik heb gesproken,” zei Aiden afstandelijk, “en ik zal vaders wens in vervulling doen gaan. Ik zal de clans verenigen onder één banier, en het onrecht in deze wereld voor eens en voor altijd de wereld uit helpen. Wat de kosten daarvan ook moge zijn.”
Zonder nog op antwoord van zijn broer te wachten draaide Aiden zich om en liep weg. Langs het pad stond Kaylee, zijn toekomstige bruid, op hem te wachten. Haar ogen stonden vol tranen en ze reikte naar Aiden om hem te omarmen.
“Niet nu, Kaylee,” sprak Aiden kortaf. Hij wendde zijn hoofd van haar af en liep vlug langs haar heen. Terwijl hij met grote passen doorliep zag hij vanuit zijn ooghoek hoe Tyler op haar afliep en haar hand pakte. Huilend viel ze hem om de nek, en hij zag hoe Tyler haar dicht tegen zich aan hield en liefkozend haar haren streelde.
“Meester?” De jonge stem van Alana klonk twijfelachtig en verward. “Meester, bent u verdrietig?”
Zonder waarschuwing haalde Aiden uit en sloeg het meisje in haar gezicht. “Vraag me dat nooit meer! Ik ben nu verantwoordelijk voor de clan, ik moet hele generaties naar een betere toekomst leiden. Ik kan het me niet veroorloven zwakte te tonen.”
Alana opende haar mond om iets te zeggen, toen haar blik om Aidens gezicht viel. Hij had zijn ogen dichtgeknepen terwijl tranen over zijn wangen stroomden, en hij leek uit alle macht op zijn lip te bijten om te voorkomen dat hij het zou uitschreeuwen.
Alana boog haar hoofd en sloeg liefdevol haar armen om Aidens middel. “Ja, meester. Vergeef mij mijn woorden.”

Igneal schudde zijn hoofd en wreef in zijn ogen. De herinneringen die met vlagen terugkwamen putten hem langzaam uit.
“Goed, mijn vrouw is dus dood, maar mijn broer leeft nog?”
“Duane zegt dat-”
“Wie is die Duane?” bracht Igneal plotseling gefrustreerd uit.
Knarsetandend antwoordde Gueyan: “Uw neef, Duane. Nadat uw vrouw was gedood en u was verdwenen, beschuldigde hij uw broer er van u gedood te hebben om zo uw plaats op de troon over te nemen. Duane is een overtuigende spreker; bijna iedereen geloofde hem en Heer Tyler werd verstoten. Duane zetelt nu als Heerser van de Igneel, al is dit niet onbetwist.”
“Maar nu ben ik terug...”
“Maar nu bent u terug,” antwoordde Gueyan met een mysterieuze glimlach.

- Keuze Moment –

- Igneal laat zich verder leiden door Gueyan, waar ze ook heen gaan.
- Igneal dwingt Gueyan hem naar Tyler te leiden.
- Igneal dwingt Gueyan hem naar Duane te leiden.
- Het is hier allemaal veel te onveilig voor Aiden. Igneal dwingt Gueyan hem naar de Kazega te leiden.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

de mouw uit de aap... dat geeft een vies beeld ;).

ik ga voor de optie naar Duane leiden! troon terug eisen, ook al zal dat natuurlijk wat probleempjes opleveren xD.

Hmmm.. nu had ik ergens wel weer het verhaal van Geisale ? ( wad dat hhaar naam ook al weer xD ) terug willen zien, aangezien dat deel volgens mij meer licht werpt op de situatie tussen de landden de haat voor halfbloeden enz.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Wow das schnell xD

Troon terugeisen een probleem?NEEEEE JOOOOOHH :P

En je snapt de plaatsing van Gisela helemaal :P Ik ben ook van plan om na dit chapter, weer een gisela chapter erin te gooien ;-)
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Moet iets doen hè in de vakantie ;) kan net zo goed eens verrassend vroeg reageren
Marina
Potlood
Potlood

Optie 3.
Freya
Potlood
Potlood

Ik ga voor optie 2 - naar Tyler.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Optie 3 it is ;-)

=======

Igneal bracht Gueyan tot stoppen. "Als dat is waar ik thuishoor, wil ik daar heen."
"Naar Duane, naar de hoofdstad? Maar-"
Met een vlugge beweging greep Igneal Gueyan bij zijn kraag en trok hem naar zich toe. "Wilde je je rechtmatige Heerser tegenspreken?"
Een doodse stilte viel onder de manschappen van Gueyan. De jonge man slikte even, en schudde toen zijn hoofd. "Het spijt me, Heer Aiden. U bent lang weg geweest, we zijn niet meer gewend uw wil te volgen."
Een machtige schreeuw deed Igneal en Gueyan opzij springen. De twee mannen die Barden hadden gedragen keken met geschrokken ogen toe hoe de reus op zijn voeten sprong en woest om zich heen keek. Toen zag Barden Igneal, en hij kalmeerde direct.
"Dus," vroeg de gigant met een scheve glimlach, "wat heb ik gemist?"
"Hoe... Wat...?"
Barden gaf Igneal een knipoog. "Slaapziekte. Ik val soms zonder enige aanleiding spontaan in slaap. Altijd al gehad, al sinds ik een klein jongetje was. Nouja, klein..."
"Dus toen je neer ging-"
"Viel ik in slaap, ja. Dat is waarom ik op mijzelf leef. Niemand heeft behoefte aan een- Ik zei dat het je niks aanging!"
Terwijl hij een glimlach onderdrukte knikte Igneal naar zijn metgezel. "Korte samenvatting: Ik ben de rechtmatige Heerser van de Igneel, we gaan nu naar de hoofdstad om mijn neef van de troon te stoten."
Barden was even stil, krabde aan zijn hoofd en knikte toen. "Oké."
Met grote passen begon Barden te lopen, vergezeld door Igneal die hem verder invulde over de details.
"Commandant?" Een van de twee mannen die Barden hadden gedragen keek vragend naar Gueyan.
"Ik was vergeten hoe direct hij was." Nadenken wreef de jonge commandant over zijn hals, waar Igneal hem bij de kraag had gegrepen. "En de kracht van zijn wil."
"Het zal wennen worden. Zijn leiderschap is altijd al... anders geweest dan dat van Heer Tyler."
Nadenkend keek Gueyan naar Igneal. "Wie weet. Dit is niet langer de man die bekend stond als de Vuist van Vuur. Hij is veranderd."
"Hij is nu een beter man?"
"Wie weet... Wie weet..."

Zachtjes vloekend slenterde Balwin doelloos door het zand.
"Stomme vuurman, laat me gewoon achter zodra hij een nieuw vriendje heeft gevonden... Maanden samen reizen en één dag met meneer hoog-en-groot en hij is weg."
Een vlaag wind deed het zand opstijgen en Balwin beschermde zijn gezicht met zijn mouw. Toen hij zijn arm weer liet zakken zag hij dat zijn weg geblokkeerd werd door een stevige vrouw. Haar wilde, donkere haren wapperend in de wind.
"Jij daar, kaboutertje!"
Geschrokken sprong Balwin naar achteren. Trillend op zijn benen keek hij toe hoe de vrouw een glanzend touw tevoorschijn haalde, gesponnen van vuurblonde haren.
“Waar is mijn zoon?!”

- Einde van Chapter 5 -

====

Dan heb ik nieuws: Aangezien het aantal stemmers (lezers weet ik uiteraard niet maar stemmers zijn nodig voor dit type verhaal:P ) flink achteruit is gelopen, ik mij de laatste tijd mateloos irriteer aan het slechte onderhoud van de site en er toch gewerkt wordt aan een nieuwe versie, heb ik besloten om een pauze in te lassen voor Igneal. Het plan is om met Chapter 6 verder te gaan als de nieuwe site er is (of als ik onverhoopt van een hele hoop mensen te horen krijg dat ze willen dat het verder gaat en gaan stemmen, dan maak ik wel een uitzondering :P ). Ik zal dan iedereen die heeft meegedaan een PBtje sturen dat het verder gaat, met een korte samenvatting van Ch1-5.

Nog een paar tipjes van de sluier voor Chapter 6:
- Gisela en Thymen vervolgen hun reis om de Steenprins te pakken voordat hij hun pakt
- De twee verhaallijnen komen steeds dichter bij elkaar
- "Oy oy oy oy oy..."
Marina
Potlood
Potlood

Oooh, wat jammer. :( Ik wil natuurlijk wel dat je verder gaat.

Leuk einde trouwens.

Komt er weer een nieuwe site aan?
strawberrybunny
Potlood
Potlood

Jammer dat het even stopt.
Ik wist niet dat er weer een nieuwe aan kwam :(
Welcome in my world
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord