Leesboeken
OMG ja ik stond een keer in de Hema een boek open te maken (wat niet mocht maar whatever) en toen kwam zo'n vrouw naar me toe die daar werkt 'Ja, dat mag niet.'
Ik zo van 'maar ik moet toch weten hoe de schrijftstijl is voordat ik het boek ga kopen.'
Zij 'Je kunt op de achterkant lezen waar het over gaat.'
Ik 'schrijfstijl, dat is iets anders dan waar het over gaat.'
Zij '...'
Ik ook '...'
en vervolgens ging ze weg, zei me moeder 'goh, je zou maar zo dom zijn.' (':
Ik zo van 'maar ik moet toch weten hoe de schrijftstijl is voordat ik het boek ga kopen.'
Zij 'Je kunt op de achterkant lezen waar het over gaat.'
Ik 'schrijfstijl, dat is iets anders dan waar het over gaat.'
Zij '...'
Ik ook '...'
en vervolgens ging ze weg, zei me moeder 'goh, je zou maar zo dom zijn.' (':
When the power of love overcomes the love of power.
Emilia, are you serious? xD Hier mag dat wel xD alé, of ze zijn te tam om er iets op te zeggen xD
Ik verveelde me en ging dus maar gewoon voor de kassa dat boek beginnen lezen omdat ik heel de winkel vanbuiten ken en mijn ouders nog wat zochten. De verkoopster keek eens, hield mij wel in het oog, maar zei der niets op xD
Haha, hier is het probleem eerder dat als je iets in je handen hebt, dat ze meteen denken dat je het op een lopen gaat zetten, erg irritant xd
Ik verveelde me en ging dus maar gewoon voor de kassa dat boek beginnen lezen omdat ik heel de winkel vanbuiten ken en mijn ouders nog wat zochten. De verkoopster keek eens, hield mij wel in het oog, maar zei der niets op xD
Haha, hier is het probleem eerder dat als je iets in je handen hebt, dat ze meteen denken dat je het op een lopen gaat zetten, erg irritant xd
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~
Nano: 6670/50 000
-
- Balpen
22-11-1963 (of 11-22-1963, kan er even niet meer op komen) van Stephen King.
2011, Al Templeton ligt op sterven en verteld een goede vriend van hem over de tijdpoort die in zijn eetcafe zit. Als je erin gaat, kom je uit op een dag in september, 1958, om twee minuten voor twaalf. Als je weer terug gaat (hoe lang je ook in het verleden blijft hangen), zijn er in 2011 maar 2 minuten voorbijgegaan. Elke keer dat je teruggaat is er een volledige reset.
Al vraagt aan zijn goede vriend Jake Epping om de moord op John F. Kennedy te voorkomen. Er is alleen wel een probleem ..
Het verleden wilt niet veranderd worden.
Het wordt verteld door Jake zelf. Ikzelf vind t echt een leuk verhaal, alleen is het op sommige stukken een beetje langdradig en op andere stukken weer overduidelijk te actievol. Maarja, niemand is ooit helemaal tevreden. Al met al is het toch het lezen (van die 880 bladzijden) waard (:
2011, Al Templeton ligt op sterven en verteld een goede vriend van hem over de tijdpoort die in zijn eetcafe zit. Als je erin gaat, kom je uit op een dag in september, 1958, om twee minuten voor twaalf. Als je weer terug gaat (hoe lang je ook in het verleden blijft hangen), zijn er in 2011 maar 2 minuten voorbijgegaan. Elke keer dat je teruggaat is er een volledige reset.
Al vraagt aan zijn goede vriend Jake Epping om de moord op John F. Kennedy te voorkomen. Er is alleen wel een probleem ..
Het verleden wilt niet veranderd worden.
Het wordt verteld door Jake zelf. Ikzelf vind t echt een leuk verhaal, alleen is het op sommige stukken een beetje langdradig en op andere stukken weer overduidelijk te actievol. Maarja, niemand is ooit helemaal tevreden. Al met al is het toch het lezen (van die 880 bladzijden) waard (:
"the truth is this: sometimes they don't want to be written down in poems, arms pinned to the ground by heartfelt words and broken promises."
nachtschade, de flirt vind ik een heel leuk boek
van internet:
Calla Tor heeft haar lotsbestemming altijd geweten: na haar eindexamen op de Mountain School wordt ze het wijfje van de aantrekkelijke alfawolf Ren Laroche.
Ze zal zij aan zij met hem vechten, hun roedel leiden en de heilige plaatsen voor de Hoeders bewaken.
Maar wanneer ze de wetten van haar meesters met voeten treedt doordat ze een rondtrekkende, knappe mensenjongen redt, begint Calla te twijfelen aan haar lot, haar bestaan en de diepste essentie van de wereld die ze tot nu toe heeft gekend. Als ze haar hart volgt, zet ze misschien alles op het spel, inclusief haar eigen leven. Is verboden liefde dat ultieme offer waard?
het is een triloogie, ik heb het eerste deel uit (in het nederlands) en het tweede deel gereserveerd.
het derde deel is nog niet uit in het nederlands, die komt 12/11/2012
de delen zijn:
de flirt- nightshade
de keuze- wolfsbane
de eindstrijd- bloodrose
ik heb alleen het eerste boek nog maar gelezen dus weet niet of de andere twee ook mooi zijn.
van internet:
Calla Tor heeft haar lotsbestemming altijd geweten: na haar eindexamen op de Mountain School wordt ze het wijfje van de aantrekkelijke alfawolf Ren Laroche.
Ze zal zij aan zij met hem vechten, hun roedel leiden en de heilige plaatsen voor de Hoeders bewaken.
Maar wanneer ze de wetten van haar meesters met voeten treedt doordat ze een rondtrekkende, knappe mensenjongen redt, begint Calla te twijfelen aan haar lot, haar bestaan en de diepste essentie van de wereld die ze tot nu toe heeft gekend. Als ze haar hart volgt, zet ze misschien alles op het spel, inclusief haar eigen leven. Is verboden liefde dat ultieme offer waard?
het is een triloogie, ik heb het eerste deel uit (in het nederlands) en het tweede deel gereserveerd.
het derde deel is nog niet uit in het nederlands, die komt 12/11/2012
de delen zijn:
de flirt- nightshade
de keuze- wolfsbane
de eindstrijd- bloodrose
ik heb alleen het eerste boek nog maar gelezen dus weet niet of de andere twee ook mooi zijn.
-
- Typmachine
- Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela
Zielen - Stepenie Meyer
I know, de schrijfster van Twilight. Maar dit boek is VEEEEEL beter! Ik vind hem echt zo gaaf....
Zoek zelf maar op waarover het gaat
:D:D:D:D:D:D:D:D
I know, de schrijfster van Twilight. Maar dit boek is VEEEEEL beter! Ik vind hem echt zo gaaf....
Zoek zelf maar op waarover het gaat

Shit happens, just flush it and move on!
-
- Typmachine
- Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela
Gone, here!!! Ik heb ze gelzen ( 1 t/m 4). Ik vond het erg oppervlakkig geschreven maar toch een leuke verhaallijn. Maar lees hem gewoon zelf, want mijn vrienden vinden het wel geweldig geschreven 

Shit happens, just flush it and move on!
Ik heb ooit de eerste twee boeken gelezen eigenlijk. Vond ze super eng, maar toen was ook pas het tweede boek uit. Dus toen was ik nog jonger. Misschien dat ik het nog eens ga proberen... 

Het gaat over dat iedereen vanaf 15 ineens verdwijnt en er is een soort koepel over een gebied waardoor ze worden afgesneden van de rest van de wereld. En dan zijn er nog de freaks (mensen met een gave) en de normalo's (mensen zonder gave). En er is de hele tijd ruzie (': en drama... en enge, bovennatuurlijke dingen.
En coyotes. God, ik heb een trauma aan coyotes door Gone!
En coyotes. God, ik heb een trauma aan coyotes door Gone!
Die moet ik ook nog halenmena1998 schreef:Jochem, doen! ANGST is uit! het vijfde deel! Die wil ik hebben
Iemand nog een leestip?

Ken je chemical garden trilogie al? Deel 1 en 2 zijn erg spannend

- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
- Saskjezwaard
- Computer
Ik denk dat je dan heel gezellig met Emilia kunt praten, Maaike, die was er een hele tijd gek op 

And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Haha cool
Derde boek komt toch pas begin volgend jaar in het Engels uit?
De cover die ik heb gezien is al wel heel vet
(groen met hetzelfde meisje weer)

Derde boek komt toch pas begin volgend jaar in het Engels uit?

My head is a jungle...
My head is a jungle...
My head is a jungle...
My head is a jungle...
-
- Typmachine
Haha, ik las dat bericht van Emilia bovenaan de pagina en ik moest hardop lachen. :p
Ik ben nu aan het babysitten, en mijn oppaskindje, meisje van 6, keek me verontwaardigd aan: 'Wat?
'
Ze pakte mijn telefoon uit mijn handen, maar kon het natuurlijk niet lezen.
Typisch. xD
Ik heb zelf eigenlijk best veel leesboeken waarin ik nog niet eens heel hoofdstuk heb gelezen. Ik ben zó'n moeilijke lezer dat bijna geen enkele schrijfstijl me voor een lange tijd blijft vasthouden. Ook geeft bijna elk verhaal op een gegeven moment een vibe af, waarbij ik denk: 'Hé, dit ken ik al. Zucht, laat maar zitten. -.-'
Hm, weet iemand misschien een interessant boek met een vlotte schrijfstijl en een verhaallijn die niet verveelt? xD
Ik hou namelijk wel ontzettend veel van lezen, maar niks boeit mij genoeg.
Ik ben nu aan het babysitten, en mijn oppaskindje, meisje van 6, keek me verontwaardigd aan: 'Wat?

Ze pakte mijn telefoon uit mijn handen, maar kon het natuurlijk niet lezen.
Typisch. xD
Ik heb zelf eigenlijk best veel leesboeken waarin ik nog niet eens heel hoofdstuk heb gelezen. Ik ben zó'n moeilijke lezer dat bijna geen enkele schrijfstijl me voor een lange tijd blijft vasthouden. Ook geeft bijna elk verhaal op een gegeven moment een vibe af, waarbij ik denk: 'Hé, dit ken ik al. Zucht, laat maar zitten. -.-'
Hm, weet iemand misschien een interessant boek met een vlotte schrijfstijl en een verhaallijn die niet verveelt? xD
Ik hou namelijk wel ontzettend veel van lezen, maar niks boeit mij genoeg.

In welk genre lees je meestal?
Zelf vind ik Starters (van Lissa Price) een goed boek, dat is een beetje fantasie/sci-fi achtig. Dat las heel vlot
Zelf vind ik Starters (van Lissa Price) een goed boek, dat is een beetje fantasie/sci-fi achtig. Dat las heel vlot

My head is a jungle...
My head is a jungle...
-
- Typmachine
Hm, ik lees eigenlijk het liefst drama en thriller.
Met andere genres ben ik vaak zelfs nóg kieskeuriger over de schrijfstijl. xD
Edit;
Mijn telefoon post de hele tijd te vroeg, namelijk als ik nog middenin mijn bericht aan het typen ben. -.-
Zucht. Hij is nodig aan vernieuwing toe, al heb ik er voorlopig nog een héle tijd geen geld voor...
Met andere genres ben ik vaak zelfs nóg kieskeuriger over de schrijfstijl. xD
Edit;
Mijn telefoon post de hele tijd te vroeg, namelijk als ik nog middenin mijn bericht aan het typen ben. -.-
Zucht. Hij is nodig aan vernieuwing toe, al heb ik er voorlopig nog een héle tijd geen geld voor...
Als je van thrillers houdt is misschien 'Dertien' van Stuart MacBride iets? (:
"De kranten noemen hem 'Birthday Boy'. Hij kidnapt meisjes vlak voor hun dertiende verjaardag. Hij eist geen losgeld en laat geen enkel spoor na. Tot de gedupeerde ouders een jaar later een zelfgemaakte verjaardagskaart ontvangen met een kiekje van hun vermiste dochter, gekneveld, vastgebonden aan een stoel en met tranen op haar gezicht. Ieder jaar stuurt Birthday Boy een nieuwe kaart om de ouders van zijn slachtoffers getuige te maken van de lijdensweg van hun kind. Rechercheur constable Ash Henderson is bepaald geen prototype keurige agent: hij is gescheiden, onlangs in rang teruggeplaatst, staat onder verdenking van corruptie en heeft enorme gokschulden. Als hij op de Birthday Boy-zaak wordt gezet, is dat een mooie kans om zijn goede wil te tonen. Maar de zaak ontspoort volledig: Birthday Boy ontdekt dat Ash naar hem op zoek is, er verdwijnen steeds meer meisjes, en ook Ash' eigen dochter wordt bijna dertien jaar..."
"De kranten noemen hem 'Birthday Boy'. Hij kidnapt meisjes vlak voor hun dertiende verjaardag. Hij eist geen losgeld en laat geen enkel spoor na. Tot de gedupeerde ouders een jaar later een zelfgemaakte verjaardagskaart ontvangen met een kiekje van hun vermiste dochter, gekneveld, vastgebonden aan een stoel en met tranen op haar gezicht. Ieder jaar stuurt Birthday Boy een nieuwe kaart om de ouders van zijn slachtoffers getuige te maken van de lijdensweg van hun kind. Rechercheur constable Ash Henderson is bepaald geen prototype keurige agent: hij is gescheiden, onlangs in rang teruggeplaatst, staat onder verdenking van corruptie en heeft enorme gokschulden. Als hij op de Birthday Boy-zaak wordt gezet, is dat een mooie kans om zijn goede wil te tonen. Maar de zaak ontspoort volledig: Birthday Boy ontdekt dat Ash naar hem op zoek is, er verdwijnen steeds meer meisjes, en ook Ash' eigen dochter wordt bijna dertien jaar..."
My head is a jungle...
My head is a jungle...
- Saskjezwaard
- Computer
Als iemand van psychologische stoornissen en heel heftige levensverhalen houdt, dan is Gebroken Kind van Marcia Cameron een aanrader! Er zitten echt stukken bij waarbij je denkt: hoe wreed kan een mens zijn. Ik heb echt op bepaalde plekken in het verhaal zitten janken om wat haar is aangedaan... En dan gaat alles weer even goed, maar is er altijd wel weer een terugval. Maar ik vind het ook mooi om te lezen dat er ook nog goede mensen zijn die wel om anderen geven. Die een mishandeld kind liefde geven. En dat de hp zelf zo veerkrachtig is. Schokkend, maar prachtig boek.
Het gaat om Marcia Cameron die vroeger door haar moeder geestelijk en lichamelijk is mishandeld. Daarbij moet je denken aan urenlang opsluiten in een donkere kast, telkens een slagersmes boven haar vingers houden en haar voor te houden dat ooit haar vingers eraf worden gesneden, een keer een mes in haar zij steekt zodat haar lever beschadigd raakt... en nog veel meer gruwelen. Niet meer dan logisch dat ze zich gaat dissociëren van de werkelijkheid en meerdere persoonlijkheden ontwikkelt, onder wiens aanwezigheid ze in haar volwassen leven nog onder lijdt. Echt een aanrader, Jodie, bedankt
voor het eerst sinds tijden dat ik een boek niet weg kon leggen.
Het gaat om Marcia Cameron die vroeger door haar moeder geestelijk en lichamelijk is mishandeld. Daarbij moet je denken aan urenlang opsluiten in een donkere kast, telkens een slagersmes boven haar vingers houden en haar voor te houden dat ooit haar vingers eraf worden gesneden, een keer een mes in haar zij steekt zodat haar lever beschadigd raakt... en nog veel meer gruwelen. Niet meer dan logisch dat ze zich gaat dissociëren van de werkelijkheid en meerdere persoonlijkheden ontwikkelt, onder wiens aanwezigheid ze in haar volwassen leven nog onder lijdt. Echt een aanrader, Jodie, bedankt

And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
-
- Typmachine
- Contacteer:
De zwerm van de schrijver Frank Schätzing.mena1998 schreef:Heeft iemand hier nog een tip?
Voor de kust van Peru verdwijnt een visser op mysterieuze wijze van de aardbodem. In Noorwegen ontdekken onderzoekers van een oliemaatschappij een nieuwe wormsoort, waarvan miljoenen exemplaren op de zeebodem leven. Tegelijkertijd tonen de walvissen voor de kust van British Columbia bijzonder vreemd, agressief gedrag.
Er lijkt geen verband te bestaan tussen deze gebeurtenissen, maar de Noorse bioloog Sigur Johanson gelooft niet in toeval. Walvisdeskundige Leon Anawak evenmin. Er vinden steeds meer incidenten plaats en het leven in de wereldzeeën lijkt tegen de mensheid in opstand te komen. De beide wetenschappers komen tot dezelfde onheilspellende comnclusie: er staat een ramp te gebeuren. Bij hun zoektocht naar de oorzaak van deze gebeurtenissen zien zij hun ergste nachtmerrie bewaarheid worden...
Geen idee of je van thrillers houdt. Het enige wat je af kan schrikken zijn de 924 pagina's. Het heeft mij vanaf het begin tot het einde geboeid gehouden.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
Daarnet "Ik ben de sterkste" uitgelezen. Een dun boekje (270 p.), maar het vertelt toch wel een goed verhaal. Dus is wel leuk om te lezen
Het enige nadeel is dat het een vertaalt boek is, en de vertalen heeft behoorlijk wat spellingfouten. En ook leestekens zijn heel vaak vergeten. Diegene die het heeft vertaalt heeft het niet goed gedaan!
Maar het idee achter het boek is leuk, dan ik raad hem wel aan om het te lezen

Maar het idee achter het boek is leuk, dan ik raad hem wel aan om het te lezen

It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Ellie Goulding
-
- Fijnschrijver
Ik ben aan het lezen in de 'Rome Trilogie' van Francine Rivers. (: Voor de 3e keer. xd Even zoeken naar de beschrijving van deel 1... xd
Een Stem in de Wind
Tijdens de belegering van Jeruzalem door de Romeinen wordt een jonge vrouw, Hadassah, gevangen genomen. Na allerlei omzwervingen wordt ze als slavin verkocht aan de rijke Romeinse familie Valerianus. Julia Valerianus en haar oudere broer Marcus leiden een leven vol rijkdom en vertier, maar ondanks alles zijn ze niet gelukkig en vinden ze niet de innerlijke rust waarnaar ze opzoek zijn. Ook hun ouders, Decimus en Phoebe, voelen dat er in hun leven iets essentieels ontbreekt. Hadassah daarentegen valt op door haar toewijding aan de familie en door de rust en tevredenheid die ze uitstraalt. Zij is een overtuigd christen, maar durft niet voor haar geloof uit te komen in het rijk waar iedere christen wordt beschouwd als een bedreiging voor de gevestigde orde. Dat plaatst haar voor een innerlijk conflict... met levensgrote consequenties.
De eerste hoofdstukken zijn bloederig en best um, goor. Ze moeten er geen film van maken, zeg maar, met duizenden gekruisigde lijken, een verwoeste stad en ontbindende lichamen, maar daarna ontwikkelt het verhaal zich op een bizarre manier. Ik heb echt heel hard gehuild na deel 1 en in deel 2 nog harder. (: Echte aanraders.
Een Stem in de Wind
Tijdens de belegering van Jeruzalem door de Romeinen wordt een jonge vrouw, Hadassah, gevangen genomen. Na allerlei omzwervingen wordt ze als slavin verkocht aan de rijke Romeinse familie Valerianus. Julia Valerianus en haar oudere broer Marcus leiden een leven vol rijkdom en vertier, maar ondanks alles zijn ze niet gelukkig en vinden ze niet de innerlijke rust waarnaar ze opzoek zijn. Ook hun ouders, Decimus en Phoebe, voelen dat er in hun leven iets essentieels ontbreekt. Hadassah daarentegen valt op door haar toewijding aan de familie en door de rust en tevredenheid die ze uitstraalt. Zij is een overtuigd christen, maar durft niet voor haar geloof uit te komen in het rijk waar iedere christen wordt beschouwd als een bedreiging voor de gevestigde orde. Dat plaatst haar voor een innerlijk conflict... met levensgrote consequenties.
De eerste hoofdstukken zijn bloederig en best um, goor. Ze moeten er geen film van maken, zeg maar, met duizenden gekruisigde lijken, een verwoeste stad en ontbindende lichamen, maar daarna ontwikkelt het verhaal zich op een bizarre manier. Ik heb echt heel hard gehuild na deel 1 en in deel 2 nog harder. (: Echte aanraders.
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3