De Wereld van Vampiers
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Hier de nieuwe chatbox voor deze RP.
Waar gaat het verhaal over?
In onze ogenschijnlijke normale wereld, leeft meer dan wij bewust van zijn. Ja, er bestaan verhalen over allerlei wezens, maar de mensen weten niet dat deze ook écht bestaan. Helaas is de wereld niet rustig en vredig. Kwaadwillende Vampiers willen de wereld domineren, zij worden ook wel Duistere Vampiers genoemd. Dan heb je nog de goedaardige Vampiers, ook wel de Witte Vampiers genoemd. Zij zijn bereid om kosten wat het kost de Duisteren tegen te houden.
Wie doen er al mee?
Jorinduh, Ruka, Nienn, CN, Arin, Selina, Tessa
Het staat voor iedereen vrij om alsnog mee te doen met deze RP. Kies een kant, maak een personage aan en waag je in de strijd.
Waar gaat het verhaal over?
In onze ogenschijnlijke normale wereld, leeft meer dan wij bewust van zijn. Ja, er bestaan verhalen over allerlei wezens, maar de mensen weten niet dat deze ook écht bestaan. Helaas is de wereld niet rustig en vredig. Kwaadwillende Vampiers willen de wereld domineren, zij worden ook wel Duistere Vampiers genoemd. Dan heb je nog de goedaardige Vampiers, ook wel de Witte Vampiers genoemd. Zij zijn bereid om kosten wat het kost de Duisteren tegen te houden.
Wie doen er al mee?
Jorinduh, Ruka, Nienn, CN, Arin, Selina, Tessa
Het staat voor iedereen vrij om alsnog mee te doen met deze RP. Kies een kant, maak een personage aan en waag je in de strijd.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Gezien er door Nien niet is gereageerd, is nu de eerst volgende aan de beurt. En dat is Arin.
Jorinduh toch? Zij heeft als eerste gepost en aangezien we er nu allemaal één post hebben is de eerste weer aan de beurt toch? Of heb ik iets gemist?
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
Ik zal voor de duidelijkheid even de volgorde posten, dan hoeft niet iedereen zelf te kijken
Oh wat ben ik toch aardig... *Aureooltje zweeft boven hoofd* :
Jorinduh,
Ruka,
Cubiculum Nephila,
Silena,
Arin (ik... jeej!!
),
Tesserell,
Asmoran,
En dan weer vanaf het begin bij Jorinduh.

Jorinduh,
Ruka,
Cubiculum Nephila,
Silena,
Arin (ik... jeej!!

Tesserell,
Asmoran,
En dan weer vanaf het begin bij Jorinduh.
Laatst gewijzigd door Arin op 18 jan 2012 16:45, 4 keer totaal gewijzigd.
Hoe maken vampiers eigenlijk mensen een vampier? Door een enkele beet? Door eerst hun bloed aan een mens te geven en dat ze dan overleiden?
Hebben vampiers een speciale kracht, of.. zou dat kunnen? Hebben alle vampieren bijv. de kracht dat ze mensen kunnen hypnotiseren (bij vampire diaries bijv.)
Of is het op iets gebaseerd? Twilight? Cirque the freak? Vampire diaries? True blood?
Want dat is wel handig om te weten X3
Ik ben?
Hebben vampiers een speciale kracht, of.. zou dat kunnen? Hebben alle vampieren bijv. de kracht dat ze mensen kunnen hypnotiseren (bij vampire diaries bijv.)
Of is het op iets gebaseerd? Twilight? Cirque the freak? Vampire diaries? True blood?
Want dat is wel handig om te weten X3
Ik ben?

Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
Echt super van dat lijstje Arin! dankjewel, ik ben zo'n doos soms, ik dacht dat iemand anders was enzo... Sorry sorry, als dank, zal ik vandaag posten 

Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Moest je nou echt enkel alle waardeloze Vampier gerelateerde film en series opnoemen?Ruka schreef:Hoe maken vampiers eigenlijk mensen een vampier? Door een enkele beet? Door eerst hun bloed aan een mens te geven en dat ze dan overleiden?

Bedoel, kom op... Interview with a Vampire, The Strain, Blade, Dracula, Queen of the Damned. Dát zijn pas films.

En over het algemeen, in elke film/serie, is het feitelijk maar één ding wat echt telt; het bloed van een Vampier drinken.
Daar zit immers het "virus" in.
Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat die methode ook hier geldt?
En over krachten, zoals hypnotiseren, die verschillen per Vampier. De ene kan hypnotiseren, de ander kan gedachten lezen, etc. Uiteraard telt daarin leeftijd en ervaring ook mee.

Ho ho... The vampire diaries is goed... Daar zit een verhaal in X3 Een goed verhaal. De rest heb ik niet eens gezien. Alleen cirque de freak, stomme film. De boeken zijn wel leuk.
Niks tegen the vampire diaries graag X3, heb je dat gezien?
Achja, maar niet overal kunnen vampiers zichzelf dingen aanleren? Kan dat hier bijv. wel? Moet een persoon overlijden MET vampier bloed in zich? Of als hij dat in zich heeft is het goed? X3
Niks tegen the vampire diaries graag X3, heb je dat gezien?
Achja, maar niet overal kunnen vampiers zichzelf dingen aanleren? Kan dat hier bijv. wel? Moet een persoon overlijden MET vampier bloed in zich? Of als hij dat in zich heeft is het goed? X3
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
Is het niet gewoon:
Vampier bijt mens, vampier zuipt mens helemaal leeg, mens dood.
En
Vampier bijt mens, vampier zuipt mens niet leeg, mens wordt vampier?
Hoe komen er anders nieuwe vampiers? Er zullen niet veel mensen zijn die denken: "Hé, laat ik eens een vampier gaan bijten en zijn bloed opdrinken zodat ik er zelf ook een word. Dat lijkt me namelijk nogal onwaarschijnlijk en dan zouden er ook geen vampieren zijn die tegen hun wil in vampier zijn geworden?
En
Hoe komen er anders nieuwe vampiers? Er zullen niet veel mensen zijn die denken: "Hé, laat ik eens een vampier gaan bijten en zijn bloed opdrinken zodat ik er zelf ook een word. Dat lijkt me namelijk nogal onwaarschijnlijk en dan zouden er ook geen vampieren zijn die tegen hun wil in vampier zijn geworden?
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Je moet het zo zien, het "virus" muteert het lichaam. Wij zien dat als sterven (dit door een lange oude achtergrond die ooit in Oost-Europa is gebaseerd op onwetendheid over dood, dieren, ziektes en het vergaan van het menselijk lichaam). Dus moeten ze Vampierbloed hebben gedronken om een Vampier te worden na het sterven? Ja.
Moeten ze per se sterven om een Vampier te worden? Nee.
En ja, ik heb Vampire Diaries gekeken, en ik vond het niks, net als True Blood belachelijk is, om nog maar te zwijgen van Twilight
.
Zichzelf dingen aanleren, wil je dat iets meer specificeren? Wat zelf aanleren? Beheersing?
Een gave is een gave, dat is "aangeboren". Dat kan je jezelf niet aanleren. Dus dingen als gedachten lezen (of misschien wel beheersen), hypnotiseren, zijn je toebedeeld of niet.
Moeten ze per se sterven om een Vampier te worden? Nee.
En ja, ik heb Vampire Diaries gekeken, en ik vond het niks, net als True Blood belachelijk is, om nog maar te zwijgen van Twilight

Zichzelf dingen aanleren, wil je dat iets meer specificeren? Wat zelf aanleren? Beheersing?
Een gave is een gave, dat is "aangeboren". Dat kan je jezelf niet aanleren. Dus dingen als gedachten lezen (of misschien wel beheersen), hypnotiseren, zijn je toebedeeld of niet.
Euhm... Een vampier bijt zijn pols open... Een vampier stopt de pols in de mond van het mens. Geen keus.
Vampier breekt de nek van de mens, mens is dood, word wakker als vampier X3
Bijv.
En je hebt mensen die vampier willen worden, dus er zullen wel mensen zijn die dat graag doen :p
Euhm. Als een vampier iets wil, zoals veranderen in een dier. Kan hij dat dan leren?
Een gave is "aangeboren" maar vampiers worden niet geboren X3 Nouwja... Soms wel, ligt er weer aan:p
Er zijn zoveel dingen, dat we gewoon even moeten kijken hoe en wat
Edit:
Ik vind The vampire diaries wel cool :p Dus jij mag niks zeggen daar over!!
:p
Maar TVD gaat wel iets verder hoor, als gewoon leuk, mooie vampiers.. Leuk goede vampiers.. :p
Vampier breekt de nek van de mens, mens is dood, word wakker als vampier X3
Bijv.

Euhm. Als een vampier iets wil, zoals veranderen in een dier. Kan hij dat dan leren?
Een gave is "aangeboren" maar vampiers worden niet geboren X3 Nouwja... Soms wel, ligt er weer aan:p
Er zijn zoveel dingen, dat we gewoon even moeten kijken hoe en wat
Edit:
Ik vind The vampire diaries wel cool :p Dus jij mag niks zeggen daar over!!

Maar TVD gaat wel iets verder hoor, als gewoon leuk, mooie vampiers.. Leuk goede vampiers.. :p
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Jawel? Want die personen zijn gedwongen om het bloed te drinken? Vamp maakt snee bij zichzelf (vaak pols) forceert mens ervan te drinken (of dit gaat vrijwillig) en presto; nieuwe vampier.Arin schreef:Is het niet gewoon:
En
Als er meer dan drie liter bloed uit je wordt gezogen, of je verliest dat door een enorme wond, dan sterf je gewoon. Het menselijk lichaam kan zich niet redden met minder dan drie liter. (gemiddeld persoon heeft zes liter bloed, dus min drie, is drie)
Een mens moet echt geïnfecteerd raken met het virus dus. (vroeger dacht men dat bepaalde dierenbeten dit veroorzaakte, maar dat was niet meer dan rabiës (hondsdolheid). vandaar ook dat mensen ooit dachten dat Vampiers de dieren konden beheersen, of zichzelf in dieren konden veranderen)
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Daarom staat het ook tussen haakjes, lieve schatRuka schreef: Een gave is "aangeboren" maar vampiers worden niet geboren X3 Nouwja... Soms wel, ligt er weer aan

Uhm... het veranderen in een dier... ik weet het niet. Zelf vond ik het altijd niet kloppen

Maar dat valt best te discussiëren

Nee, maar het was een voorbeeld :p Zullen we het houden op iets besturen dan...
Het is gewoon fijn om te weten en een duidelijke lijn te stellen. Aangezien er zoveel kan :p
Het is gewoon fijn om te weten en een duidelijke lijn te stellen. Aangezien er zoveel kan :p
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
Ah.. gezellige boel bij die vampieren, mensen forceren om bloed te drinken
Waarom zouden ze dat eigenlijk doen? waarom wil je een extra vampier als je ook het mens gewoon leeg kan drinken
Of zijn ze gewoon zo puur evil

Waarom zouden ze dat eigenlijk doen? waarom wil je een extra vampier als je ook het mens gewoon leeg kan drinken

- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Nou, bij mijn personage was het uit pure kwaadaardigheid.Arin schreef:Ah.. gezellige boel bij die vampieren, mensen forceren om bloed te drinken![]()
Waarom zouden ze dat eigenlijk doen? waarom wil je een extra vampier als je ook het mens gewoon leeg kan drinken![]()
![]()
![]()
Maar het gebeurt ook vaak genoeg om zo een partner te krijgen, of een volgeling, of een "kind".

Het is inderdaad behoorlijk druk al bij het Vampierverhaaltje!
Gezellig! En ik heb net mijn stukje geschreven en eigenlijk de directrice bevolen om Ruki dat nieuwe Vampiermeisje rond te leiden... En ik besef me nu pas dat ik dat eigenlijk helemaal niet hoor te doen :oops:
Ruka en Tesserell, vergeven jullie mij?
ps. Soul mates
Ik snap niet echt veel van dit soort discussies 

Gezellig! En ik heb net mijn stukje geschreven en eigenlijk de directrice bevolen om Ruki dat nieuwe Vampiermeisje rond te leiden... En ik besef me nu pas dat ik dat eigenlijk helemaal niet hoor te doen :oops:
Ruka en Tesserell, vergeven jullie mij?

ps. Soul mates

De tijd vliegt als je de wekker in de lucht gooit : )
ow, ik heb me er niet eens aan gehouden o_0 :p
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
Ja, ik dacht dat hij naar kantoor zou moeten komen voor zijn gedrag o_0 OMIGOD sorry voor de verwarring, ik was er niet geheel bij, dat blijkt nu wel X3
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
Zo te zien wil asmoran ook meedoen, je ideetje wordt erg populair 
Wie is er dan nu eigenlijk? de volgende in het lijstje? of asmoran? of kan asmoran zijn post er gewoon ergens in de volgorde tussenzetten?
Nougoed, we zien wel

Wie is er dan nu eigenlijk? de volgende in het lijstje? of asmoran? of kan asmoran zijn post er gewoon ergens in de volgorde tussenzetten?

Nougoed, we zien wel

- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Ik ben gewoon, Asmoran is nu de laatste in het rijtje.
Sorry dat ik er zo tussen kom maar Jorinduh had gezegt dat ik mijn lijstje mocht maken en dat ik me er ergens in mocht proberen te mixen. Ook had ik geen wetenschap van deze chat waarin blijkbaar een beurtrol was afgesproken, dit systeem heb ik namelijk nog nooit eerder tegen gekomen in dit soort RPG verhalen.
IK kan mijn stukje trouwens altijd verwijderen en dan reposten wanneer mijn beurt is als jullie dat liever hebben.
IK kan mijn stukje trouwens altijd verwijderen en dan reposten wanneer mijn beurt is als jullie dat liever hebben.
"Its all right. Its like stumbling on a rock on the roadside. It's petty...a small thing really. The place you want to go is more distant...farther off. So...it's all right you'll stand up. and you'll start walking. Soon..."- Guts (Berserk)
Ik heb met CN afgesproken dat ik achteraan aansluit (dus na Tesserell). Dit om verwarring te voorkomen.
"Its all right. Its like stumbling on a rock on the roadside. It's petty...a small thing really. The place you want to go is more distant...farther off. So...it's all right you'll stand up. and you'll start walking. Soon..."- Guts (Berserk)
- Cubiculum Nephilia
- Typmachine
Yup, ben bezig met het uitschrijven van mijn stukje
. Jullie kunnen snel genoeg een bericht plaatsen 

ik kan overal wat mee X3
Is goed hoor, want Ruki kan er antwoord op geven
Is goed hoor, want Ruki kan er antwoord op geven

- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi