'Wat doe je als alle volwassenen spoorloos verdwenen zijn? Het ene moment stond de leraar nog over de Burgeroorlog te praten. En het volgende moment was hij weg. Leraar aanwezig. Leraar weg.
Geen 'poef'. Geen lichtflits. Geen knal. Tijdens een doodgewone schooldag ziet de veertienjarige Sam tot zijn verbijstering zijn leraar pal voor zijn ogen verdwijnen. Zomaar ineens… weg! Algauw blijkt dat iedereen die ouder is dan vijftien jaar op hetzelfde moment is verdwenen. Bovendien is er een ondoordringbare barrière rond de stad opgetrokken, waardoor internet, televisie en mobieltjes geen enkel signaal meer ontvangen. Een enorme chaos breekt uit. Er zijn geen artsen en politieagenten meer. En wie zorgt er voor de achtergebleven baby's?'
Op een normale schooldag, ergens in een stadje genaamd Perdido Beach, gebeurt er iets vreemds. Sam Temple ziet tot zijn verbijstering zomaar ineens de leraar geschiedenis verdwijnen. Ondertussen is iedereen boven de vijftien jaar verdwenen, op hetzelfde moment, in heel Perdido Beach. Er breekt al snel een chaos uit, er zijn baby's en peuters die verzorging nodig hebben, maar er zijn geen volwassenen. Ook ligt de verbinding bij zowel mobiele telefoons, televisies en internet plat. Er bevindt zich ook een vreemde muur waardoor ze opgesloten zitten. Het gebied met de kerncentrale als middelpunt, noemen ze de FAKZ (Fall-out Alley Kinder-Zone). Ze zitten vast en kunnen niet meer verder. Maar dan ontdekken de kinderen onder de vijftien jaar, dat sommigen over een gave beschikken. Buiten de stad bevindt zich ook een groep die hoort bij de school: Coates Academy, een school voor moeilijk opvoedbare kinderen. Caine (de leider van het groepje) sluit zich bij Sam aan, en hij lijkt heel aardig te zijn. Maar al snel verandert hij in een gemeen iemand. Wat moeten ze doen? En hoe moeten ze uit de handen blijven van het gemene groepje van Caine? Er zijn heel veel vragen, maar heel weinig tijd, want Sam wordt bijna vijftien jaar...
-------------
Waarschuwing: Als je het boek(en) nog niet gelezen hebt, zal het waarschijnlijk moeilijk worden om aan deze rpg deel te nemen. Of je nu een, twee of alle delen gelezen hebt, maakt niet uit. Maar je kan het altijd proberen

Ik wil de bestaande personages uit het boek níét in de rpg. Je mag zelf een personage bedenken, plaats hem in je post en ik voeg hem aan het lijstje toe

------------------------------------------
Karakterkaart:
Naam:
Leeftijd: (t/m 14)
Geslacht:
Freak/normalo (Freak: Iemand met een gave, normalo: Iemand zonder gave)
Ben je een freak, wat is je gave?
Hoe sterk is jouw gave?
De sterkte wordt uitgedrukt in 'streepjes'. Hier de verklaring:
-Één streep is zwak, bijna onmerkbaar.
- Twee strepen is al vrij sterk, Jack en Diana hebben twee strepen.
- Drie strepen is héél sterk, bijvoorbeeld Taylor en Dekka hebben er drie.
- Vier strepen is legendarisch. Hier kunnen er maximaal twee of drie van zijn. Deze personen zijn heel belangrijk voor het verhaal.
- Onthoud dat de krachten via de handen gaan: laserogen kunnen niet, laserhanden wel.
- Wees vooral creatief, verzin zelf iets waar Michael Grant niet aan gedacht heeft.
--
Uiterlijk: (Foto mag)
Karakter:
Heb je nog familie in de FAKZ of zijn ze allemaal 'gepoeft?'
-----------------------------------------
Lijst van personages:
- Emmeline West (Kim.)
----------------------------------------
Karakterkaart:
Naam: Emmeline West
Leeftijd: 13
Geslacht: Vrouw
Freak/normalo Freak
Ben je een freak, wat is je gave? Tijdelijk andermans gaven blokkeren, dit wordt niet opgemerkt door anderen. Ze kunnen dus niet aanvoelen van welke richting de blokkade wordt opgeroepen. Haar gave werkt in een straal van tien meter om haar heen en ze moet zich concenteren op een persoon, ze kan niet meerdere gaves tegelijk blokkeren.
Hoe sterk is jouw gave? Twee strepen.
Uiterlijk: Emmeline is een redelijk onopvallende verschijning. Ze heeft donkerrood halflang haar, tot over haar schouders, een sneeuwwitte egale huid en onschuldige hazelnootbruine ogen. Ze is slank en tenger gebouwd, met lange ledematen. Fysiek is ze vrij zwak, alleen als ze in het nauw zit zal ze gaan vechten.
Karakter: Emmeline begeeft zich altijd op de achtergrond en ze verdwijnt als het ware in de menigte. Toch is ze niet zo verlegen als ze lijkt. Ze doet alsof. Emmeline wíl niet in de schijnwerpers staan. Van zichzelf is ze ook niet zo ondernemend, maar ze is goed in plannen bedenken en toneelspelen. Ze houdt ervan om anderen voor de gek te houden en doet dat dan ook graag.
Heb je nog familie in de FAKZ of zijn ze allemaal 'gepoeft?' Ze heeft een oudere zus van 16, maar die is helaas ook gepoeft. De rest van haar familie woonde buiten Perdido Beach, dus is ze alleen.
-----
Succes! Geef je nu maar even op, ik geef wel aan wanneer we beginnen met spelen, is dat goed?