GONE: Verlaten.

Hier vind je alle role play verhalen; van romantisch tot dramatisch!
Plaats reactie
Kim.
Puntenslijper
Puntenslijper

Wat doe je als alle volwassenen spoorloos verdwenen zijn?

'Wat doe je als alle volwassenen spoorloos verdwenen zijn? Het ene moment stond de leraar nog over de Burgeroorlog te praten. En het volgende moment was hij weg. Leraar aanwezig. Leraar weg.

Geen 'poef'. Geen lichtflits. Geen knal. Tijdens een doodgewone schooldag ziet de veertienjarige Sam tot zijn verbijstering zijn leraar pal voor zijn ogen verdwijnen. Zomaar ineens… weg! Algauw blijkt dat iedereen die ouder is dan vijftien jaar op hetzelfde moment is verdwenen. Bovendien is er een ondoordringbare barrière rond de stad opgetrokken, waardoor internet, televisie en mobieltjes geen enkel signaal meer ontvangen. Een enorme chaos breekt uit. Er zijn geen artsen en politieagenten meer. En wie zorgt er voor de achtergebleven baby's?'

Op een normale schooldag, ergens in een stadje genaamd Perdido Beach, gebeurt er iets vreemds. Sam Temple ziet tot zijn verbijstering zomaar ineens de leraar geschiedenis verdwijnen. Ondertussen is iedereen boven de vijftien jaar verdwenen, op hetzelfde moment, in heel Perdido Beach. Er breekt al snel een chaos uit, er zijn baby's en peuters die verzorging nodig hebben, maar er zijn geen volwassenen. Ook ligt de verbinding bij zowel mobiele telefoons, televisies en internet plat. Er bevindt zich ook een vreemde muur waardoor ze opgesloten zitten. Het gebied met de kerncentrale als middelpunt, noemen ze de FAKZ (Fall-out Alley Kinder-Zone). Ze zitten vast en kunnen niet meer verder. Maar dan ontdekken de kinderen onder de vijftien jaar, dat sommigen over een gave beschikken. Buiten de stad bevindt zich ook een groep die hoort bij de school: Coates Academy, een school voor moeilijk opvoedbare kinderen. Caine (de leider van het groepje) sluit zich bij Sam aan, en hij lijkt heel aardig te zijn. Maar al snel verandert hij in een gemeen iemand. Wat moeten ze doen? En hoe moeten ze uit de handen blijven van het gemene groepje van Caine? Er zijn heel veel vragen, maar heel weinig tijd, want Sam wordt bijna vijftien jaar...

-------------

Waarschuwing: Als je het boek(en) nog niet gelezen hebt, zal het waarschijnlijk moeilijk worden om aan deze rpg deel te nemen. Of je nu een, twee of alle delen gelezen hebt, maakt niet uit. Maar je kan het altijd proberen ;)

Ik wil de bestaande personages uit het boek níét in de rpg. Je mag zelf een personage bedenken, plaats hem in je post en ik voeg hem aan het lijstje toe ;)

------------------------------------------

Karakterkaart:
Naam:
Leeftijd: (t/m 14)
Geslacht:
Freak/normalo (Freak: Iemand met een gave, normalo: Iemand zonder gave)
Ben je een freak, wat is je gave?
Hoe sterk is jouw gave?
De sterkte wordt uitgedrukt in 'streepjes'. Hier de verklaring:
-Één streep is zwak, bijna onmerkbaar.
- Twee strepen is al vrij sterk, Jack en Diana hebben twee strepen.
- Drie strepen is héél sterk, bijvoorbeeld Taylor en Dekka hebben er drie.
- Vier strepen is legendarisch. Hier kunnen er maximaal twee of drie van zijn. Deze personen zijn heel belangrijk voor het verhaal.
- Onthoud dat de krachten via de handen gaan: laserogen kunnen niet, laserhanden wel.
- Wees vooral creatief, verzin zelf iets waar Michael Grant niet aan gedacht heeft.

--
Uiterlijk: (Foto mag)
Karakter:
Heb je nog familie in de FAKZ of zijn ze allemaal 'gepoeft?'

-----------------------------------------

Lijst van personages:
- Emmeline West (Kim.)

----------------------------------------
Karakterkaart:
Naam: Emmeline West
Leeftijd: 13
Geslacht: Vrouw
Freak/normalo Freak
Ben je een freak, wat is je gave? Tijdelijk andermans gaven blokkeren, dit wordt niet opgemerkt door anderen. Ze kunnen dus niet aanvoelen van welke richting de blokkade wordt opgeroepen. Haar gave werkt in een straal van tien meter om haar heen en ze moet zich concenteren op een persoon, ze kan niet meerdere gaves tegelijk blokkeren.
Hoe sterk is jouw gave? Twee strepen.
Uiterlijk: Emmeline is een redelijk onopvallende verschijning. Ze heeft donkerrood halflang haar, tot over haar schouders, een sneeuwwitte egale huid en onschuldige hazelnootbruine ogen. Ze is slank en tenger gebouwd, met lange ledematen. Fysiek is ze vrij zwak, alleen als ze in het nauw zit zal ze gaan vechten.
Karakter: Emmeline begeeft zich altijd op de achtergrond en ze verdwijnt als het ware in de menigte. Toch is ze niet zo verlegen als ze lijkt. Ze doet alsof. Emmeline wíl niet in de schijnwerpers staan. Van zichzelf is ze ook niet zo ondernemend, maar ze is goed in plannen bedenken en toneelspelen. Ze houdt ervan om anderen voor de gek te houden en doet dat dan ook graag.
Heb je nog familie in de FAKZ of zijn ze allemaal 'gepoeft?' Ze heeft een oudere zus van 16, maar die is helaas ook gepoeft. De rest van haar familie woonde buiten Perdido Beach, dus is ze alleen.

-----

Succes! Geef je nu maar even op, ik geef wel aan wanneer we beginnen met spelen, is dat goed?
LittleLongboardGirl
Balpen
Balpen

Hoi! Ik wil wel meedoen, alleen ben ik vanaf morgen op kamp. Ik denk dat ik donderdag dan wel weer in staat ben om te reageren, maar dat je het even weet (:

Karakterkaart:
Naam:
Feey
Leeftijd: net twaalf.
Geslacht: Vrouw.
Freak/normalo (Freak: Iemand met een gave, normalo: Iemand zonder gave) Normalo.
Ben je een freak, wat is je gave? -
Hoe sterk is jouw gave? -
Uiterlijk: (Foto mag) Feey heeft lichtbruin haar dat halverwege haar rug valt. Ze is vrij gespierd - voordeel van op karate zitten - en een scherp gezicht, met daarin groene ogen en een smalle mond. Haar huid is gebruind en heeft meestal wel wat blauwe plekken.
Karakter: Feey was nooit erg op haar mondje gevallen, zeker omdat ze talent had voor haar vechtsport, maar sinds de FAKZ is ontstaan merkt ze al snel dat ze toch wat voorzichtiger moet zijn. Karate heeft nou eenmaal niet heel veel nut als de vijand je met een oogwenk kan vermoorden...
Feey staat graag in de schijnwerpers en trekt graag met de leiders van de FAKZ op.
Heb je nog familie in de FAKZ of zijn ze allemaal 'gepoeft?' Feey was enigskind en wordt nu vergezeld door haar kat, Fire, die ze na het ontstaan van de FAKZ heeft gevonden.
We could be a story in the morning but we'll be a legend tonight.
nowatjuhh
Puntenslijper
Puntenslijper

Karakterkaart:
Naam: Noa Shame
Leeftijd: 13
Geslacht: vrouw
Freak/normalo: Freak, kan krimpen tot zo klein dat je me niet meer kan zien en heeel groot worden
Hoe sterk is jouw gave? 3 strepen
Uiterlijk: Blond krullend haar, groene ogen 1.70 meter, normaal. een best witte huid, niet zo gespierd en ook niet zo sterk, draagt vaak jurkjes. en als ze rust wilt maakt ze zich al vrij snel extreem klein.
Karakter: houd niet van onzinverhalen, kan niet tegen te veel stress, heeft de neiging weg te lopen voor problemen maar als ze nodig is voor bijv. een spionage missie of om aandacht te roepen doet ze dat wel gewoon, als ze alleen wilt zijn word ze heel klein en kruipt ze weg in bijv. een muizenhol, staat altijd open voor nieuwe ideen en andermans mening, is heel betrouwbaar en helpt graag.
Heb je nog familie in de FAKZ of zijn ze allemaal 'gepoeft?'
een broertje van 5 net niet meer in de kinderopvang heeft de gave om voorwerpen weer te helen bv. een kapotte vaas, 2 strepen, Noa zal dr leven geven voor der broertje het ergste wat kan gebeuren vind ze is dat haar broertje iets overkomt. broertje heet Jamy ze had een moeder die zwanger was maar die is gepoeft, de grote vraag is wel, wat is er met de baby gebeurd, is die ook gepoeft? dat weet niemand
you have to wake up to make you're dreams come true| big fan of GONE, TWILGHT| favorite music: ONE DIRECTION!
legolas.the.elf
Nieuw
Nieuw

Karakterkaart:
Naam: ariana mary bradley (roepnaam ari)
Leeftijd: veertien
Geslacht: Vrouw.
Freak/normalo (Freak: Iemand met een gave, normalo: Iemand zonder gave) Normalo.
Ben je een freak, wat is je gave? ze is een freak, ze heeft de gave mensen volledig te verlammen. dit kan ze op een straal van twintig meter, ze kan het met meerdere personen tegelijk, maar alleen als ze zich bedreigd voelt.
Hoe sterk is jouw gave? ze heeft 3 streepjes
Uiterlijk: (Foto mag) ze heeft zwart golvend haar en groene ogen. ze is lang voor haar leeftijd namelijk: 1:80. ze is slank (zoals iedereen in de FAKZ) maar wel gespierd.
Karakter: ze is doortastend, slim en heeft doorzettingsvermogen. ze is heel onzeker, en vraagt niet snel dingen aan anderen, en weet hoe ze in leven moet blijven. in de FAKZ merkt ze dat ze hier niets meer aan heeft, omdat de FAKZ alles zozeer heeft veranderd, dat ze er niets meer van begrijpt. ze is verward, en heeft soms paniekaanvallen.
Yellow
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik heb het boek (de boeken?) zelf niet gelezen, maar misschien is het verstandig om de titel van het boek en de schrijver duidelijk te vermelden.
I'm from Yellow Drops. Osmond's my buddy.
MeTheWriter
Balpen
Balpen

Voor yellow:
Titel: Gone, hiervan zijn op het moment 5 delen waarvan verlaten deel 1 is.
Schrijver: Michael Grant
FantasyL
Nieuw
Nieuw

...
Ise
Nieuw
Nieuw

.
Laatst gewijzigd door Ise op 29 mei 2013 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ik heb een paar recensies gelezen op het internet, dus ik snap wel waar het verhaal heen gaat. Weet alleen niet of ik dan een poging mag wagen om mee te doen. :D Weet ook niet wat precies de bedoeling is, het verhaal letterlijk overnemen of een eigen draai geven?
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Sil
Puntenslijper
Puntenslijper

Is dit nog actief? Zoja, zou ik graag meedoen. ^^
Ik ben een groot fan van de serie, heb alle vijf de boeken en overweeg om de zesde in het Engels te kopen (staal wel niet zo net in mijn boekenkast, maarja :P)
Wild.
Nieuw
Nieuw

Ik doe mee! :)

Karakterkaart:
Naam: Alyss Sarah Caldwell
Leeftijd: (t/m 14): net 13 jaar oud.
Geslacht: Meisje.
Freak/normalo (Freak: Iemand met een gave, normalo: Iemand zonder gave): Een freak.
Ben je een freak, wat is je gave?: Alyss kan de elementen besturen.
Hoe sterk is jouw gave?: hij begon in 3, maar de gave ontwikkelt zich, de sterkte is op weg naar de 4 streepjes.
De sterkte wordt uitgedrukt in 'streepjes'. Hier de verklaring:
-Één streep is zwak, bijna onmerkbaar.
- Twee strepen is al vrij sterk, Jack en Diana hebben twee strepen.
- Drie strepen is héél sterk, bijvoorbeeld Taylor en Dekka hebben er drie.
- Vier strepen is legendarisch. Hier kunnen er maximaal twee of drie van zijn. Deze personen zijn heel belangrijk voor het verhaal.
- Onthoud dat de krachten via de handen gaan: laserogen kunnen niet, laserhanden wel.
- Wees vooral creatief, verzin zelf iets waar Michael Grant niet aan gedacht heeft.
--
Uiterlijk: (Foto zoek ik nog even): Lange blonde krullen, met (grote) blauwe ogen. Alyss is erg lang voor haar leeftijd, 1.76. Ze is ook erg slank. 'Vormen' heeft ze eigenlijk niet of nauwelijks. Dit kan komen doordat ze zo dun is.
Karakter: Alyss is een vrolijk meisje, dat erg van kletsen en lachen houdt. Ze is een echte flapuit en kan niet tegen onrecht. Ze probeert anderen altijd te helpen. Diep van binnen is Alyss erg onzeker. Dit kan komen omdat ze mishandeld en verwaarloosd werd thuis. Dit heeft ze echter altijd verborgen gehouden. Ergens was ze dus ook wel blij dat haar ouders verdwenen. Ze is enigskind. Alyss is heel erg slim en houdt van de natuur, van dieren, van zingen en van haar vrienden.
Heb je nog familie in de FAKZ of zijn ze allemaal 'gepoeft?: Alyss is enigskind en heeft dus geen broertje/zusje. Wel heeft ze een nichtje in de FAKZ, van veertien jaar oud. Omdat hun ouders een slechte relatie hadden, mochten ze elkaar niet zien, maar dat zal nu veranderen.
Hatseflats Ultimate Form
Nieuw
Nieuw

Pffft!

Haha, ik had niet naar de datum gekeken. Stom! Sorry mensun
Plaats reactie

Terug naar “Roleplay Verhalen”