Vanavond ga ik haar proberen voor me te winnen. denkt Peter als hij in de spiegel kijkt en zijn vlinderdasje goed doet.
Hij gaat een avond uit met Liesbeth, de meid waar hij al 4 maanden dolverliefd op is.
Enige tijd later belt hij bij Liesbeth aan. Haar moeder doet open.
"Hallo Peter," zegt ze, "mijn dochter komt er zo aan, momentje nog!"
Peter knikt. Ik hoop dat deze mevrouw na de date mijn schoonmoeder is, denkt hij in trans.
Dan staat Liesbeth voor zijn neus. Peter kijkt naar hoe oogverblindend ze eruit ziet. Hij voelt daardoor alleen nog maar meer kriebels in zijn buik.
"Nou, zullen we?" vraagt hij stotterend aan Liesbeth.
Liesbeth knikt. "Gezellig!" zegt ze en loopt met Peter mee.
Peter glimlacht naar Liesbeth en pakt haar bij haar arm. Liesbeth vindt dit echter niet prettig en trekt haar arm terug.
"Ik heb liever niet dat je dat doet." zegt ze.
Peter knikt. "Oké, zal ik dat niet meer doen." zegt hij begripvol.
Hij voelt zich echter wel teleurgesteld, maar geeft de hoop niet zomaar op.
Misschien krijgt ze tijdens de date wel meer interesse in me. denkt hij.
Vriendelijk begeleidt Peter Liesbeth naar de stoel.
"Dames gaan voor." zegt hij liefjes.
Liesbeth glimlacht naar Peter en gaat op de stoel zitten. Peter gaat naast haar zitten en kijkt geïnteresseerd naar haar. Liesbeth kijkt terug en glimlacht een beetje, maar toch merkt Peter dat ze zich nog steeds ongemakkelijk voelt.
"Als er iets is kun je het me gewoon vertellen." zegt hij onzeker tegen haar.
Liesbeth knikt. "Nee, het gaat prima." zegt ze.
De film begint. Peter voelt de kriebels in zijn buik weer opkomen. Hij probeert voorzichtig tegen Liesbeth aan te gaan zitten, maar Liesbeth duwt hem terug.
"Sorry Peter, maar ik heb al aangegeven dat ik het niet prettig vind dat je zomaar aan me zit," begint ze, "het is niet omdat ik je niet aardig vind, maar iets anders."
Peter zucht. Waarom doe ik dit eigenlijk? denkt hij gefrustreerd.
Enige tijd later merkt Peter dat Liesbeth niet meer naar de film aan het kijken is. Hij probeert te volgen waar Liesbeth naar kijkt, maar hij kan het onmogelijk zien in het donker. Hij zucht teleurgesteld en gaat achterover zitten. Pogingen tot toenaderingen lijken tevergeefs. Liesbeth wil geen enkele vorm van intiem contact met Peter.
Als de film is afgelopen gaan Liesbeth en Peter naar de disco. Peter glimlacht vrolijk naar Liesbeth.
"Dansen?" vraagt hij.
Liesbeth knikt. Peter pakt Liesbeth vast bij de heupen en merkt dat Liesbeth weer terugdeinst.
"Zit niet steeds zo aan me!" snauwt ze.
Peter zucht diep. "Sorry." zegt hij bang.
Liesbeth kijkt rond. Haar blik blijft weer ergens steken. Peter zucht weer diep en probeert te zien waar Liesbeth naar kijkt. Hij ziet een vrouw met lange zwarte haren. Het deert hem niet.
Vrouwen kijken zo vaak naar andere vrouwen, denkt hij vol onbegrip, al snap ik niet waarom, er zijn toch ook mannen op de wereld?
Hij vraagt of Liesbeth iets wil drinken. Liesbeth is echter niet aanspreekbaar. Zij heeft het te druk met het kijken naar de vrouw. Peter kniest en gaat wat te drinken halen voor zichzelf.
Als hij terugkomt is Liesbeth weg. Verbaasd kijkt hij rond naar waar ze is gebleven, maar hij kan haar nergens meer vinden. Geïrriteerd gooit Peter het glas drinken op de grond en loopt naar buiten.
"Ik vind het wel goed," mompelt hij geërgerd, "ik weet niet wat die meid mankeert, maar ik ga naar huis!"
Als Peter buiten is ziet hij twee zoenende mensen tegen een muur aan staan. Met een vieze en jaloerse blik kijkt hij ernaar. Als hij goed kijkt ziet hij dat het twee vrouwen zijn en dat één van die twee Liesbeth is. De andere vrouw is die vrouw waar Liesbeth naar stond te kijken. Peter knijpt zijn ogen dicht, kijkt nog even vlug naar de twee en loopt dan zo snel als hij kan weg.
"Getverdemme," moppert hij met pijn in zijn hart. "heb ik lopen daten met een lesbienne!"
Een mislukte date
-
- Vulpen
Wel een leuke one shot, maar ik heb verhaal technisch het een en ander aan te merken. Waarom wil Liesbeth niet aangeraakt worden? Waarom is ze gedurende de date continue gefrustreerd? Het is moeilijk voor te stellen dat zij mee ging op date, want ze wil dat duidelijk niet. Ik denk dat het plot beter had gewerkt als je Liesbeth ook had uitgeschreven. Zo kan je haar juist wat meer ongemakkelijk laten. Bijv: wel toelaten de arm vast te pakken, maar haar wat ongewennig laten zijn.
Vervolgens kan je Liesbeth bij de eerste vrouw die ze dan tegen komt laten denken iets van 'waarom krijg ik kriebels in mijn buik van ene vrouw?' bijv.
Snap je wat ik bedoel Bliefje?
Vervolgens kan je Liesbeth bij de eerste vrouw die ze dan tegen komt laten denken iets van 'waarom krijg ik kriebels in mijn buik van ene vrouw?' bijv.
Snap je wat ik bedoel Bliefje?
Ik begrijp zeker wat je bedoelt, Masterbreel! Alleen dan is de opdracht niet meer juist. Het was namelijk deze:
je hp is helemaal in love met een vriendin van hem. Ze gaan op date, maar dan blijkt dat zij het helemaal niet als date ziet. Ze valt zelf ook nog eens op vrouwen
Dus in feite is Peter de HP. En als ik dan ook nog in het perspectief van Liesbeth ga schrijven klopt het niet meer. De HP weet namelijk niet wat Liesbeth denkt en voelt, snap je?
je hp is helemaal in love met een vriendin van hem. Ze gaan op date, maar dan blijkt dat zij het helemaal niet als date ziet. Ze valt zelf ook nog eens op vrouwen
Dus in feite is Peter de HP. En als ik dan ook nog in het perspectief van Liesbeth ga schrijven klopt het niet meer. De HP weet namelijk niet wat Liesbeth denkt en voelt, snap je?

Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Ik mis wat diepgang in het stuk... want zoals het geschreven snap ik uberhaupt iet waarom Liesbeth mee isgegaan ze lijken namelijk ook geen vrienden te zijn. Doordat je niet echt dieper op hun relatie in gaat vind ik het einde ook niet echt heel krachtig...
Ik denk trouwens dat het prima is om het vanuit peter te svhrijven... ik zou wel wat meer op zijn emoties in gaan dat geeft het stuk ook wat meer leven
Ik denk trouwens dat het prima is om het vanuit peter te svhrijven... ik zou wel wat meer op zijn emoties in gaan dat geeft het stuk ook wat meer leven
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom