Telefoonboek (one-shot)

De titel zegt het al. One shots die nergens anders bij passen mogen in dit board geplaatst worden.
Plaats reactie
artikel
Computer
Computer

Dit verhaal heb ik gewoon snel geschreven omdat ik iets wou schrijven. Het heeft geen diepe boodschap of dergelijke.

ik hoop dat jullie het iets vinden!

Veel leesplezier!

___________________________________________________________________________________
Telefoonboek
'Doe nou niet zo laf', zegt Emy. De kijkt haar tweelingzus Romy dwingerig aan als ze het dikke telefoonboek op Romy's schoot gooit. Het komt met een zachte dreun op de schoot terecht.
'Ik weet het nog niet zo zeker', antwoordt de tweelingzus.
'Wees nou niet zo'n mietje, laat zien dat je ook iets kan', kleineert Emy. Emy heeft al de telefoon gepakt en staat klaar voor datgene wat hopelijk gaat plaatsvinden. Romy kijkt nog steeds betwijfelend naar haar zus en schudt daarna toch met haar hoofd nee.
'Dan vertel ik mama dat je vorige week vijftig euro van haar hebt gestolen.' Emy gaat naast haar zus op de bank zitten. Ze kijkt boos naar Romy.
'Dat is chanteren!'
'Tja, bel je nou nog of moet ik naar mam gaan?'
Romy kijkt angstig naar Emy. Ze weet dat haar zus zo in elkaar zit, die vind het wel leuk als ze mensen kan verklikken. Emy heeft dat altijd al leuk gevonden en dat zou ze zeker nu ook wel gaan doen als Romy niet mee doet met haar bestel-voor-iemand-anders spelletje.
'Oké, één keertje maar.'
Op het gezicht van Emy verschijnt een kleine glimlach bij het horen dat haar zus het dan toch eindelijk gaat doen. Romy slaat met een klein beetje moed het telefoonboek, dat op haar schoot ligt, open. De pagina waar ze op komt staan allemaal telefoonnummers van restaurants, cafés, snackbars en dergelijke.
'Neem die pizzeria', zegt Emy en ze wijst naar een advertentie van een pizzeria genaamd “Alberto's Pizza”. Romy knikt zachtjes en neemt de telefoon van haar tweelingzus aan. Ze toets het telefoonnummer in. Ze twijfelt nog of ze nou echt wel moet bellen maar haar zus had al op het groene telefoontje gedrukt.
'Met Pizzeria Alberto's Pizza, zeg het maar.' De stem aan de andere kant van de lijn is zwaar en ook heeft het een Italiaans accent.
Emy maakt het gebaar naar haar zus dat ze de telefoon tegen haar oor moet doen en terug moet praten. Romy gaat bibberend met de telefoon richting haar oor.
'Goede middag', zegt Romy stotterend. Ze voelt zich op dit moment niet echt op haar gemak. Zij houdt niet van dit soort spelletjes maar Emy vindt het altijd geweldig.
'Waarmee kan ik u helpen?'
'Heeft u even een momentje?', antwoordt Romy.
'Maar natuurlijk mevrouw.' De stem klinkt vriendelijk maar toch nog steeds raar door het accent.
Romy kijkt naar haar tweelingzus. Emy kijkt Romy raar aan en maakt een gebaar van “Wat?”. Romy gaat iets dichter naar haar zus toe en fluistert in haar oor: 'Wat gaan we bestellen en voor wie?'
'Bestel tien pizza's Hawaï, vijf pizza's Margherita en dan ook nog eens vijf pizza's Tonno.' zegt Emy met een grote lach op haar gezicht. Emy heeft er echt lol mee terwijl Romy het maar dom vindt.
'Bent u er nog?', vraagt de stem aan de andere kant van de telefoon.
'Ja meneer. Ik wil graag tien pizza's Hawaï, vijf pizza's Margherita en vijf pizza's Tonno.'
'Oké, waar moet ik het naartoe laten brengen?'
'Uhm.. Heeft u weer even een momentje', vraagt Romy zo schattig mogelijk.
'Ga uw gang', zegt de stem aan de andere kant van de lijn een beetje geïrriteerd.
Romy kijkt naar Emy en vraagt waar ze de pizza's moeten laten afbrengen. Emy kijk even geschrokken om zich heen, na eventjes hebben nagedacht antwoordt ze met een grote smile: 'Laten ze het maar bij Saskia afleveren. Is goed voor die Sadist.'
Emy had laatst met Saskia ruzie gehad en dat is een beetje heel erg uit de hand gelopen. Saskia heeft altijd al sadistische trekjes gehad. Tijdens de ruzie met Emy heeft ze het lange haar van Emy kort geknipt terwijl de vriendinnen van Saskia het slachtoffer vasthielden. Daarnaast had ze nog een grote snee in Emy's rechter wang gemaakt met de schaar die ze gebruikte voor het knippen van het haar. En Saskia, die bleef maar de hele tijd lachen, zei Emy. Romy keek geschrokken toen ze Emy zo thuis zag komen na school.
'Waar moet ik het nou afleveren?', vraagt de stem nu nog bozer.
'Levert u het maar af bij Karel Martelweg 150, Eindhoven', zegt Romy waarna ze ophangt.
De tweelingzussen schieten in de lach nadat Romy heeft opgehangen. Ze lachen zo hard dat hun moeder naar beneden komt en vraagt wat er aan de hand is.
'Niets', was het antwoordt wat beide zussen zeiden.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
-Maaike-
Computer
Computer

Eerst had ik heel erg zin om die Emy ruw door elkaar te schudden. Gemeen kind! Maar toen kreeg je verhaal een aantrekkelijke draai. Eigenlijk is zo'n actie heel fout, maar een pestkop het betaald zetten is natuurlijk wel heel erg gaaf :D

Die draai maakte het verhaal heel goed! Well done ^_^
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
artikel
Computer
Computer

Ik ben erg blij dat het je zo heeft aangesproken :D
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Plaats reactie

Terug naar “Nergens Anders Passende One Shots”