Evolutie in de liefde

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Ronaldjecas
Potlood
Potlood
Contacteer:

Tegenwoordig heeft bijna iedereen Internet. Mensen die het niet lukt om een relatie in real-life te krijgen gaan op jacht op het Internet. Dit kan doormiddel van een profiel site of dating site. Dating sites genoeg, maar vindt je de ware liefde wel op het Internet? Ik persoonlijk denk dat je er wel een relatie aan kan over houden, maar zou het zelf nooit op die manier doen. Ik snap dat drempel lager is voor mensen, want er zit toch nog een soort van afstand op de digitale snelweg.

Het lijkt mij wel moeilijk om via Internet te zoeken naar een leuk type, je krijgt een algemeen plaatje van iemand die zijn hobby’s en dat soort gezeik opnoemt. Wat in principe weet je niet tegen wie je praat? Misschien is de desbetreffende persoon wel doof? Ach, als mensen er op die manier gelukkig worden, gun ik ze dat wel.

Door deze digitale technieken heb je wel sneller contact met iemand. Namelijk mijn vader vertelde mij dat je vroeger gewoon bij elkaar kwam eten en dan al bijna getrouwd was. Vandaar dat er nu zoveel echtscheidingen zijn! Toen had je namelijk nog geen (mobiele) telefoon en Internet en misschien viel daardoor het percentage ’vreemdgaan’ ook wel mee. De technieken veroorzaken ook relatiebreuken, want de mogelijkheid is er om met iemand anders te praten. Teveel communicatie tegenwoordig?

Voor mij geen Internet date! Moet er niet aandenken, geef mij maar een ontmoeting in het echt! De puurheid die daaruit kan ontstaan is in mijn ogen veel mooier.. Ik zou mij best hopeloos voelen als ik al door profiel van iemand verliefd zou kunnen worden.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Ja dat ben ik eigenlijk wel met je eens..
Maar als ik echt helemaal niemand zou kunnen vinden,
zal ik miss. nog wel ooit een gokje wagen.
Maar dat is wel de laatste optie,
van wat ik ook zal doen..
You're the one who cries, when you're alone..
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik zou mij best hopeloos voelen als ik al door profiel van iemand verliefd zou kunnen worden.
Helemaal mee eens!
The quiet scares me cause it screams the truth
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”