Kwaliteit
Geplaatst: 12 okt 2006 22:03
'Briljante foto's, de absolute top in foto's' , staat er op de eveloppe van het Kruidvat. Je moet maar lef hebben om dat van je automatisch ontwikkelde vakantieprentjes te zeggen. Maar voor die prijs zal het waarschijnlijk wel kloppen.
Prijs en kwaliteit dienen verband met elkaar te hebben. Als je een goedkoop Koreaans autotje aanschaft, verwacht je niet dat de portieren bij het dichtslaan hetzelfde geluid maken als bij een Mercedes, want daar zit gewoon minder plastic aan.
Maar het gaat lang niet altijd op, die prijs/kwaliteitverhouding. Vooral in de horeca komt het veel voor dat de kwaliteit in geen enkele verhouding staat van de prijs. Soms in positieve, soms in negatieve zin.Wie wel eens in een hotel slaapt, weet dat uit ervaring. Dure hotels met beroerde kamertjes, slechte bedden en mager ontbijt, ze zijn er genoeg.En andersom ook. Hotels zonder uitstraling, met een low-budget prijs, maar met alle gemakken en serviece, goede bedden en een vorstelijk ontbijt bestaan er ook.
Dit stukje is gratis, u hoeft mij er niets voor te betalen. Het heeft ook weinig kwaliteit, want tien minuten geleden wist ik werkelijk niet waar ik het over zou hebben. Omdat de vakantiefoto's op de printer lagen, is het dit geworden. een beetje een Koreaans verhaaltje: Véél plastic, en weinig kosten.
Stel u voor dat u zou moeten betalen. niet een klein bedragje, maar laten we zeggen vijftig euro voor dit artikel,
Dan zou ik natuurlijk veel meer mijn best moeten doen om een behoorlijk onderwerp te vinden, er wat tijd in moeten steken om achtergrondinformatie te verzamelen, en zonder fouten moeten tikken, om u een kwalitatief hoogstaand artikel te leveren.
Als ik dat niet zou doen, was ik net zo'n oplichter als die hotelhouder die mij voor veel geld zo'n rottig kamertje gaf.
De moraal van dit verhaal, want er moet wel wat leerzaams in zitten voor de lezertjes, is, dat je nooit weet wanneer je belazerd wordt, en als je het weet, is het te laat.
Zelf vind ik het ook laat genoeg worden, welterusten dus, en tot de volgende keer.
J++
Prijs en kwaliteit dienen verband met elkaar te hebben. Als je een goedkoop Koreaans autotje aanschaft, verwacht je niet dat de portieren bij het dichtslaan hetzelfde geluid maken als bij een Mercedes, want daar zit gewoon minder plastic aan.
Maar het gaat lang niet altijd op, die prijs/kwaliteitverhouding. Vooral in de horeca komt het veel voor dat de kwaliteit in geen enkele verhouding staat van de prijs. Soms in positieve, soms in negatieve zin.Wie wel eens in een hotel slaapt, weet dat uit ervaring. Dure hotels met beroerde kamertjes, slechte bedden en mager ontbijt, ze zijn er genoeg.En andersom ook. Hotels zonder uitstraling, met een low-budget prijs, maar met alle gemakken en serviece, goede bedden en een vorstelijk ontbijt bestaan er ook.
Dit stukje is gratis, u hoeft mij er niets voor te betalen. Het heeft ook weinig kwaliteit, want tien minuten geleden wist ik werkelijk niet waar ik het over zou hebben. Omdat de vakantiefoto's op de printer lagen, is het dit geworden. een beetje een Koreaans verhaaltje: Véél plastic, en weinig kosten.
Stel u voor dat u zou moeten betalen. niet een klein bedragje, maar laten we zeggen vijftig euro voor dit artikel,
Dan zou ik natuurlijk veel meer mijn best moeten doen om een behoorlijk onderwerp te vinden, er wat tijd in moeten steken om achtergrondinformatie te verzamelen, en zonder fouten moeten tikken, om u een kwalitatief hoogstaand artikel te leveren.
Als ik dat niet zou doen, was ik net zo'n oplichter als die hotelhouder die mij voor veel geld zo'n rottig kamertje gaf.
De moraal van dit verhaal, want er moet wel wat leerzaams in zitten voor de lezertjes, is, dat je nooit weet wanneer je belazerd wordt, en als je het weet, is het te laat.
Zelf vind ik het ook laat genoeg worden, welterusten dus, en tot de volgende keer.
J++