Inspiratie- Topic!

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Heb jij dat ook weleens,
Je vingers jeuken om maar die toetsen in te drukken.
Het begin speelt zich in scenes steeds voor je ogen af, keer op keer.

Maar dan als je die stap hebt gezet en je eerste toets hebt ingedrukt laat je je weer met een zucht naar achter vallen.
Je hebt geen enkel idee waar dit verhaal naar toe moet leiden...

Nou ik dacht misschien dat we elkaar daar met zijn allen wel een handje in zouden kunnen helpen.
Met zoveel geweldige schrijvers op een site moet er wel een hoop overtollig fantasie zijn toch?!

Ik zal maar een start maken met een idee,

Het gaat over een meisje dertien jaar, ze denk dat ze gek is aangezien ze denkt dat ze een geest ziet.
Wat ze niet weet is dat haar ouders al heel lang een geheim voor haar hebben...
Ze heeft ooit een zusje gehad, die vermoord is...

Nu heb ik dus al wel aardig wat voor het verhaal.. maar in werkelijkheid heb ik alleen iets voor het begin in het einde...

Het einde is dan met de ontdekking van de moord en de moordenaar en het begin beetje een introductie van het meisje en haar probleem...

mijn vraag aan jullie, wat zouden jullie in het midden doen :O wat voor ideeen hebben jullie hiervoor.. Ik zat eerst te denken dat ze bevriend met de moordenaar raakt ofzo :o maar dan?

NOu dit was een beetje een voorbeeld.. maar natuurlijk zou ik jullie tips ook erg waarderen als jullie die hebben :)

Groetjes,

Jodie
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
xYaartje
Ex-staflid
Ex-staflid

@ Jodie: Misschien kun je haar ook meer met de geest van haar zusje laten doen? Praten, meer over haar zusje leren, enz. enz. misschien nog iets met de ouders die denken dat er iets mis is met haar?

Goed, ik ben zelf bezig met een paardenverhaal. Een meisje verhuist naar Engeland, om daar met haar ouders en zus een manege te beginnen. Nu gaan er financiële problemen oplopen. Echter moet ik nog bedenken hoe het tussen haar en de nieuwe stalknecht gaat lopen (Verliefd worden ze, maar hoe of wat weet ik nog niet, hij zit ook bij haar op school). Echter wil ik nog enkele gebeurtenissen hebben in de zomer en de eerste 3 maanden dat de manege open is, maar mijn inspiratie loopt een beetje dood, van alles is welkomxD
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Geweldig initiatief! Leuk bedacht JodieJJ!

JodieJJ misschien dat je voor je verhaal inspiratie kan vinden uit het programma Paranormale Kinderen, op SBS6 komt dat geloof ik.
Zoals xYaartje al zei, je kan gebruiken dat het meisje dus haar zusje af en toe ziet als een vage verschijning. Meestal (in van die horrorfilms dan) zijn die geesten boos, of willen ze gerechtigheid en zorgen dan voor bizarre gebeurtenissen. Dus wellicht dat die geest soms de boel op stelten zet, of het meisje in gevaar brengt, maar niet met de intentie om haar te doden. Gewoon om haar aandacht te trekken en in de goede richting te duwen van de moordenaar.

Voor xYaartje:
Je kunt doen dat er in het begin wat problemen zijn met de manegepaarden ofzo. Mensen die ze verkeerd berijden en daardoor ongelukjes krijgen. Wat voor een slechte naam voor de manege zorgt. De stalknecht staat echter achter hen en wilt de familie liever steunen, en daardoor raken ze verliefd?
En dan nog een paar snobs erbij met eigen paard die graag stoken tussen de stalknecht en familie. Je hebt van die vervelende mensen...

Voor mijzelf... Ik heb eigenlijk te veel verhalen. Sommigen als zelfs helemaal in hoofdstukken verdeeld met korte informatie als boek achterkant erbij. Zo gaat mijn langste verhaal De Elementenreeks het langzaamst.
Het verhaal gaat over een magiër die moet vluchten voor zijn koning, want hij heeft een oogje op de koningsdochter en zij ook op de magiër. De magiër begint pas te vrezen voor zijn leven, wanneer de koning ontdekt dat zijn dochter zwanger is, terwijl zij was beloofd aan een buurland om een alliantie te maken en zo sterker te staan.
Dus terwijl er een beloning wordt uitgeloofd voor de magiër zijn hoofd, wordt de dochter weggebracht in het geheim naar een klooster om daar te bevallen. De magiër wilt zich dat echter niet laten gebeuren en gaat opzoek naar zijn geliefde.
Dit deel van de reeks, moet er dus feitelijk mee eindigen dat de magiër het klooster vindt en zijn geliefde net misloopt die wordt vervoerd naar het buurland.
Ik krijg helaas niks uit mijn vingers voor de opvulling daartussen. :( Wie helpt mij?!
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

misschien dat je uhm de magier ondertussen, in zijn reizen iets ontdekt wat er tussen die aliantie speelt.. dat het bevoorbeeld uit zou lopen op een dictator heerschappij of dat ze zich willen samenvoegen zodat ze andere landen kunnen overheersen... en dat terwijl de magier een toct naar zijn geliefde maakt hij meteen een staking tussen die oorlogen gaat proberen te maken.. door bijv.. een rebellie op te zetten?

ps nog bedankt voor de tips het heeft me echt weer op ideeen gebracht :)

x yaartje, ik denk dat ik jouw het best via msn kan helpen niet waar?
xYaartje
Ex-staflid
Ex-staflid

@ CN: dank voor je help! Ik kan er zeker wat mee, moet alleen nog bedenken wat er in de zomer tijdens de opknapping kan gebeuren. Als iemand een idee heeft zijn ze welkom!
Elice*
Balpen
Balpen

Er wordt gezegd dat als je echt goed wil kunnen schrijven dat je het beste slechts alleen een schrijfblok en een pen overal mee naar toe neemt. Hierop schijn je je beter te kunnen uiten dan op het toetsenbord van je computerscherm. Tenminste, dat word gezegd, maar iedereen verschilt van persoon tot persoon dus ook aannemelijk in methode. Dus kan ik dit niet garanderen.

Ik heb dit, toegegeven, nog niet uitgeporbeerd. Maar ik zat er dan vandaag aan te denken om een schrijfblok te kopen voor mezelf en een pen dat lekker schrijft. Maar als je je prettig voelt door op het toetsenbord te tikken is dit natuurlijk overbodig.

Als je jezelf echt wilt uitdagen kun je ook op google zoeken naar ''prompts generator''. Dit zijn sites die je een bepaald trefwoord of een hele zin geven waarover je moet schrijven. Van daaruit kun je een heel verhaal verzinnen.
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
Dropje
Potlood
Potlood

Ik heb dus idd letterlijk me vingers op mijn toetsenbord en zit zonder inspiratie.
Wie wil mij als het kan opweg helpen met dit.

Transformatie
vergif
tegengif
liefde
held
vriend en vijand
denkbeeldig figuur- fantasie
Angst-Flashback techniek
geheime liefde

Dit heb ik namelijk op papier staan en kom maar steeds niet verder. De bedoeling is om hier een verhaal over te schrijven met een flashback er in omdat ik met een flashback opdracht zit.

En de flashback techniek is ook nog iets waar ik mee zit.

Helppppp

liefsssssssssss
Saskjezwaard
Computer
Computer

Oeh, wat moeilijk. Ik zal even komen meehelpen brainstormen ;)

- iemand drinkt vergif waardoor hij verandert in een of ander monster. Zijn vriendin/ haar vriend zoekt een tegengif ernaar om hem/haar te helpen terug te veranderen. Het monster wil zijn geliefde doden, maar ze weet hem over te halen door hem terug te laten denken aan de goede tijden. Ze kan hem daarmee overhalen om het vergif te drinken en hij verandert weer terug. Zijn geliefde is dan zijn held.
Oké, dat is wel heel erg zoetsappig. Ander idee.
-De hoofdpersoon is niet tevreden met zichzelf en transformeert zichzelf met behulp van een paar cursussen in een charmant, maar oppervlakkig iemand. Het meisje dat stiekem verliefd op hem is, moet het lijdzaam toezien. De man gaat op weg om veel vrouwen te versieren, maar er is er eentje bij die graag speelt met mannen en zij dient hem vergif toe. Bijna doodgaand redt zijn grote liefde (het meisje) hem met tegengif.

Oké ze lijken beiden op elkaar :? je hebt wel een paar moeilijke woorden gekozen. Kun je die niet veranderen of moet je perse die vijf woorden erin zetten?
Nou ja, hopelijk heb ik je hiermee wat verder geholpen. Wat is de flashback techniek eigenlijk?
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Dropje
Potlood
Potlood

Nee alleen de flashback techniek moet ik toepassen en de rest heb ik verzonnen omdat ik er wel een verhaal bij moet maken

super, fijn dat er mensen zijn die mee willen denken THNX
Laatst gewijzigd door Dropje op 21 mar 2011 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Dropje
Potlood
Potlood

Paula67 schreef:Dit is een opdracht voor je cursus korte verhalen?

Hoofdpersoon
- heeft vroeger iets engs meegemaakt waardoor hij/zij nu lijdt onder angstaanvallen. Om de angst onder controle te houden, grijpt hij/zij terug op een transformatietechniek.
- de overige woorden doen mij denken aan Shakespeare motieven rond macht en liefde. Een middeleeuws hof of een Romeinse Keizer.

In je verhaal kun je de flashback op verschillende manieren verwerken
- Hoofdpersoon maakt nu iets mee wat herinneringen aan vroeger oproept
- Hoofdpersoon leeft in de 21e eeuw en reist terug in de tijd

Het gaat erom dat je speelt met de tijd waarin iets gebeurt, dat kan ook door de chronologie te verwisselen of de gebeurtenissen van het einde tot het begin te vertellen.

Succes :super

THNX,

In je verhaal kun je de flashback op verschillende manieren verwerken
- Hoofdpersoon maakt nu iets mee wat herinneringen aan vroeger oproept

Hier dacht ik zelf aan
Dropje
Potlood
Potlood

Pffffffffff ik het mezelf wel moeilijk gemaakt ik denk dat het nog even aan de kant ga leggen.
Mag ik jullie adviezen wel opslaan in mijn laptop?
Dropje
Potlood
Potlood

Hoe lijkt jullie dit?

Inspiratie: Love story

Dit verhaal wil ik laten gaan over een man die op een kantoor werkt met zijn secretaresse. De man heeft 2 pakken in de kast met 7 dezelfde overhemden, voor iedere dag één.
De secretaresse zit bij dat bedrijf undercover omdat ze de man van haar leven wil ontmoeten. Één ding weet ze zeker, en dat is een man in pak.
Dan heeft de secretaresse een lijst bij haar waar op staat, waar haar ideale man aan moet voldoen.

Alleen hoe kan ik nu het beste beginnen?

xxx
Dropje
Potlood
Potlood

Op een zomerse doordeweekse dag gaat Nick naar zijn kantoor en word voorgesteld aan zijn nieuwe secretaresse.
“Goedemorgen! Mijn naam is Nick,”antwoord Hij nog wat slaperig.
“Goedemorgen Nick! Ik ben Els , ik ben je nieuwe secretaresse en hoop op een mooie samenwerking,” Zegt Els opgewekt.
“Dat zal wel goed komen met zo'n 'mooie' dame,” zegt hij blozend en draait zich naar het bureau.
“Nou, ik ben wel eerst toe aan koffie, Als jij dat even voor ons op wil halen aan de einde van de gang?, Praten we dan verder goed?,” Antwoord hij zo professioneel mogelijk.

Kun je een verhaal zo wel beginnen?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Jaa, alleen kun je in het begin beter iets meer omschrijving geven, zoals hoe de karakters eruitzien, wat voor kantoor hij is.. hoe zijn karakter een beetje is.. ( wat je goed tijdens dialogen kunt laten zien) Dit zorgt ervoor dat mensen die je stuk lezen meteen meer bij het hoofdkarakter betrokken worden
Dropje
Potlood
Potlood

Dan gewoon schrijvende weg of echt alleen in een dialoog
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Uhm hoofdpersonages zou ik schrijvende weg, vooral in het begin omschrijven en andere karakters uiterlijk bij bijv. eerste oogopslag en karakter in dialogen. Iets nieuws ( gebouw personage enz. enz. ) kun je het beste bij de eerste blik erop omschrijven in de loop van het verhaal kun je je omschrijving uitgebreider maken.
Dropje
Potlood
Potlood

THNX, ben erg blij met de reactie's
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik waag me aan nog een fantasie erbij, omdat ik ook nog iets wil schrijven waarbij echt alles fantasie is, lijkt me een leuke uitdaging.

Ik heb nu een paar elementen en mijn hoofdpersoon bedacht.
Elementen,

*tot nu toe* twee landen. Ca'dahar, (het schaduwland) en Kenlan.
Ca'dahar is een vernietigd land, terwijl Kenlan juist rijk is. Het verhaal speelt zich af in Kenlan.

Beide landen vereren hun eigen goden. ( Is een belangrijk element, hier ontstonden de oorlogen uit in de landen..)

hoofdpersonage:
Naamloos :P, ( iemand leuke ideeen )
Stille man, komt uit Ca'dahar, is daar vandaan gevlucht.
Heeft de kracht om mensen gruwelen te laten aanschouwen.

Dat was wel even het belangrijkste, ik heb al wel wat ideeen wat ik wil laten gebeuren, maar die zijn nog niet belangrijk. Ik zou graag wat dingen van jullie willen horen :P

Nu mijn vraag. :)
Wat voor dingen zouden jullie graag willen dat er in voorkomen, wat voor personages, wat voor wezens? Wat lijkt jullie nou echt leuk om te lezen, ook kwa verhaallijn *plot*.
Saskjezwaard
Computer
Computer

http://babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/ voor de naam :P haha, kun je er eentje kiezen met betekenis^^
Wezens: elfen (muhaha xD) haha, just kidding. Ehh... die vraag is moeilijk, aangezien er niet zoveel duistere 'bekende' wezens zijn. Draken (in alle soorten en maten, schaduw, levende, dode...)? Orcs, aardmannen. Ik had trouwens in een verhaal gelezen dat wezens door elke schaduw heen konden stappen, dus dat ze vanaf punt A naar punt B konden komen, ook al was het zo'n twintig kilometer verderop. Dat was echt spooky omdat je dan nooit veilig bent. Maar misschien iets voor jou verhaal? Trollen, heksen, toverkollen, dwergen, feniksen, dwaallichten, kabouters, brownies (haha xD). Op internet staat wss wel een lijst.
Personages? Een verwend snotjoch dat niks heeft meegemaakt en dan opeens vol aan de bak moet in het leven. Waah, jou ideeën geven, geeft mij weer ideeën :P Een vrouw met haar tong eruit gesneden en mysteries achter haar ogen? Iemand die zichzelf de beste vindt, maar dat eigenlijk niet is, maar daar zich daaruit praat? Een vrouw/man met een zilveren tong die alleen maar onzin kan zeggen, maar toch niet zo dom is als hij/zij voordoet? Als jij ze niet neemt, zijn ze MIJN xD
En plot, dat had ik al gezegd, geen idee :(
Maar hopelijk heb je er iets aan en als je de voorstellen van personages niet gebruikt, vanaf nu zit er mijn copyright op :P haha, miss duiken ze ooit nog ergens op^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Er zijn genoeg Duistere wezens, als je goed nadenkt...
Nacht Elven, Vampiers (zoals ze ooit bedoelt waren) of anders de Upior (speciaal type vampier), Weerwolven, Gevallen Engelen, Demonen, Duivels, Faunen, Heksen, Tovenaars/Magiër, Zombies, Geesten, Draken...
Alles kan wel kwaadaardig zijn. Elke munt heeft twee kanten. Laat je fantasie gewoon op de loop. Combineer anders iets.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Chantalx
Balpen
Balpen

Dit is zó herkenbaar. Ik heb vaak heel veel ideeën als ik net op bed lig.. en natuurlijk heb ik dan geen laptop, geen kladblok oid bij de hand! Heel vervelend :p Dus nu ligt er voortaan een kladblok naast mijn bed waar ik snel iets op kan schrijven :D

En vaak heb ik ook alleen een bepaald stuk in gedachten (begin, eind, gebeurtenis) en zit ik dan helemaal vast. Helaas...
"I love the fact that when I open a new book, I am invited to a new world, a new universe, and a whole new life without leaving my bedroom." - Bookfessions.tumblr.com

Verhaal: Keerpunt (Romantisch Prieel)
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Don't let me talk about it! Dit is echt precies waar ik altijd last van heb. :P
Dan heb ik een perfecte scene in mijn hoofd, die eigenlijk niet zomaar uit het niets kan voortbestaan. Die typ ik dan, maar dan heb ik de hele opbouw er naartoe niet, omdat ik dat dan 'saai' vind om te typen.
En tja, in mijn hoofd weet ik natuurlijk precies hoe de gebeurtenis is ontstaan, maar vertel dat je lezers maar eens, haha.
Babette<3.
Balpen
Balpen

Owkee, ik zit dus echt helemaal vast met mijn fantasyverhaal. Echt he-le-maal.
Mijn verhaal speelt zich af in -naamloos-, een dorp/stadje in -ooknaamloos- (iemand ideeen?), waar de achttienjarige Jesiah woont. Er heerst een vreselijke ziekte, waarvan niemand weet hoe hij te bestrijden is. Mensen worden ziek en sterven, telkens weer. Ook haar vader is stervende en vertelt in zijn laatste uren aan Jesiah dat er maar één tegengif is, namelijk een kristal. Het kristal is het steentje in een ring, die nietsvermoedend gedragen wordt door de prinses van -naamloos- (het land).
Haar vader sterft na de laatste woorden, en Jesiah is ontroostbaar. Ze snapte niet waarom haar vader het niet eerder had verteld, zodat ze hem kon redden.
Dan wordt haar zusje ziek en gaat Jesiah op zoek naar de steen...

Verder heb ik dus helemaal niets...
Ik weet alleen dat Jesiah 'redder' betekend ofzo, dus daarom koos ik dit. Maar ik weet niet wat ze allemaal moet tegenkomen enzo tijdens haar reis.
Iemand ideeen?
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Leuk, een fantasyverhaal :D dan moet ik haast wel helpen^^
Ik heb zelf twee sites voor mijn fantasynamen: voor jongens: http://babybytes.nl/namen/herkomst/jongens/ voor meisjes: http://babybytes.nl/namen/herkomst/meisjes/ en voor de random namen voor steden: http://www.rinkworks.com/namegen/
Die eerste twee moet je zelf kijken welke namen je fantasyachtig vindt klinken, ik neem eigenlijk altijd Engelse of Ierse omdat ik dat zelf mooi vind klinken, maar dat ligt aan je smaak. Bij de derde site moet je gewoon op de knop 'generate names' klikken en dan krijg je heel veel variatie, waarbij je zelf moet kijken wat je het mooiste vind klinken. Sommigen zijn namelijk prut.
Hopelijk is nu je namenprobleem opgelost^^ trouwens, ik dacht dat Jesiah een jongen was totdat je over haar vader begon :P

wat ze allemaal moet tegenkomen, tja, dat vind ik eigenlijk moeilijk. Met Zilveren Nacht, een van mijn verhalen, doe ik alles op de improvisatie, er zit wel een rode draad door het verhaal, maar alles wat er na elkaar gebeurt, is een logisch vervolg van het voorafgaande. En aan de hand van wat er gebeurd is van tevoren, bedenk ik weer iets nieuws. Ik denk dat het bij jou verhaal ook zo werkt, dat je nu wat grote gebeurtenissen moet bedenken en van daaruit eigenlijk moet improviseren om naar de volgende grote gebeurtenis te komen.
Ik zal je wat ideeën geven die in mijn opkomen als ik eraan denk, misschien dat het je helpt:

- het eerste waar ik aan dacht, dat ze een jongen tegenkomt die ook een ziek familielid heeft en dat ze daarom samen gaan reizen (haha, cliché xD)
- waarom weet alleen Jesiahs vader het en waarom kan dat kristal dat, en waarom draagt die prinses dat? Misschien dat je, als je deze vragen beantwoordt, weer wat verder kan door gebeurtenissen die dat veroorzaakt
- ze trekt door een stad en wordt beroofd
- ze komt ergens in een stad iets (een huis, kamer) tegen wat haar bijna haar missie doet vergeten
- het naamloze land van de naamloze prinses is in oorlog met het naamloze land van Jesiah. Daardoor moet ze sneaky de grens over steken met bijbehorende problemen
- ze moet geld verdienen voor de reis naar prinses
- ze ontmoet allemaal interessante personages die haar willen helpen of tegen willen werken om een of andere onderliggende reden.
- de prinses wil haar ring niet afgeven (haha, lijkt mij een leuke twist xD)

Hmm, dat was het eerste wat in mijn opkwam. Hopelijk heb je er iets aan. Ik heb het expres heel vaag gehouden zodat je zelf je eigen twist erin kan stoppen^^
Babette<3.
Balpen
Balpen

Owkee, kzal fv kijken op die namensites.
Jesiah is vooral een jongensnaam, maar ik heb hem gekozen door de betekenis (redder xD).
Haha, je vind je liefdesidee cliche, maar de verhaallijn niet? xD
Nouja, ik ga fv kijke en k denk wel dat ik je ideetjes ga gebruiken xD.
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Mikado
Potlood
Potlood

Als ik denk aan princess is dat heel cliché voor mij in de tijd van de middeleeuwen. xD
Ik denk dat je eerst moet nagaan wat de ziekte is (voor jezelf) en waarom dat kristal het enige middel is.
Is het betoverd of is het gewoon een magisch kristal. Als het een magisch kristal is lijkt het me logisch dat er ook magiers of iets in die trant te vinden zijn.
Als er zo'n magier is lijkt het me stug dat de princes het kristal draagt zonder daar besef van te hebben (tenzij ze nogal naief is).

Mijn ideeen:

- De Princess raakt de steen kwijt
- Jesiah reist mee met zigeuners (die mensen zijn echt coelw 8D)
- Ze krijgt zelf de ziekte *onheilspellend muziekje*
- De Princess is weg dus moet Jesiah verder reizen of haar zoeken

Meer weet ik even niet :P
__

En ik zit ook vast xD

Even snele uitleg:

Alyssia droomt. Ze droomt over een jongen. Elke nacht volgt ze hem als zijn schaduw en gaat mee in zijn leven. Maar het wordt erger. Alyssia valt steeds sneller in slaap en begint de jongen ook te zien overdag maar niemand anders ziet hem.
Wanneer ze denkt hem weer te zien krijgt ze een ongeluk. Ze valt in de wereld van deze jongen. Het blijkt dat ze een [naam] is en dat er meer zijn van haar soort. Deze zijn gekoppeld aan iemand van hun ''droomwereld'' eentje die parallel staat aan de Aarde.
Later blijkt dat haar beste vriend ook met de zelfde symptomen te kampen had en een paar anderen. Ook zij zijn door een ongeluk, ziekte of andere reden in de droomwereld beland.
De [naam] willen terugkeren naar hun eigen wereld.

Waar zit ik vast:
Ze hebben een blokkade nodig xD

Terug naar hun wereld kan maar op 1 (of 2) manieren.
Ik dacht er aan dat de wereld uit balans was waardoor de twee werelden te dicht bij elkaar zaten. Maar dan weet ik weer niet hoe ze de werelden in balans krijgen.

Heeft het verhaal eigenlijk slechterikken nodig?
Want ik kan geen reden bedenken waarom iemand de balans wil verstoren zodat 2 werelden eraan gaan XD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Een verhaal hoeft niet altijd slechterikken te hebben, het is wel leuk om iemand het uit onwetendheid of angst te doen. Dat hij bijvoorbeeld dacht dat hij zo iets voor elkaar kon krijgen, maar dat hij daardoor juist de balans verstoort. Of zij, kan natuurlijk ook :P

Wat bedoel je met blokkade?

Als je kan bedenken waarom de werelden uit balans zijn geraakt, kun je het op die manier ook oplossen. Maar ergens heb ik het gevoel dat je dat nog niet helemaal weet, aangezien je anders de vraag niet zou stellen :P
Ehh, mijn eerste ingeving is door de rust en vrede te herstellen (ahhhh xD), een andere is door een magische ingreep. Aangezien je verhaal toch niet helemaal reallife is. Een andere is dat ze de ruimte ingaan en tegen de werelden gaan duwen xD haha, dat was eigenlijk het eerste wat in me opkwam, heb je wss niet zoveel aan :P anders misschien zwaartekracht gebruiken?
Hopelijk heb je hier iets aan^^
Mikado
Potlood
Potlood

Met blokkade bedoel ik iets dat hen belemmerd om hun doel te bereiken. Dus slechteriken of iets wat hun afremt hun doel te bereiken.

Je brengt me wel op ideeën :p
Jelle
Potlood
Potlood

@ Jodie... Waarom is het geen familie, of iemand die in iedergeval dichtbij de familie staat? Iemand die ze vertrouwen en die zogenaamd ook bezwijkt onder het verdriet?

Ik werk vaak door middel van een kladblok. Soms is mijn inspiratie gedaald tot het dieptepunt, en knal ik maar even een filmpje of wat relaxte muziek aan. Zo breng ik mijn gedachten even naar iets anders. Na zo'n tien minuten ongeveer grijp ik mijn kladblok en schud dan een gesprek of gebeurtenis uit mijn mouw.
Vaak zijn het kleine stukjes, maar die uiteindelijk kunnen leidden tot een verhaal.
Ben nu bezig met het verhaal 'Een nieuwe start'. Zat nietsvermoedend Dr.Quinn te kijken, en op dat moment begonnen mijn vingers te jeuken. Ik schreef een kort nietsbetekend stukje op over twee pasgetrouwde jonge mensen op een emigratieschip. Het was eigenlijk niet veel bezonders, maar heb het later uitgewerkt.

Vaak werkt dat voor mij het beste, gewoon opschrijven wat er op dat moment in me opkomt.
Ik zal zeggen, Probeer:D
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Zo weer even een schop omhoog geven :).

Een vraag aan jullie, wat zouden jullie graag willen terug zien in een oorlogsthriller, die voornamelijk op het psychische aspect is gericht :O,
Een bepaalde scene, actie, bladiebladiebla,
Ik ben bezig met een herschrijving, en ik snak naar inspiratie xD

(Deze vraag geld zowel voor in de oorlog als na de oorlog. )
Silena
Balpen
Balpen

Oorlog, dat vind ik altijd een gevaarlijk onderwerp, haha. Wat ik altijd wel erg interessant vind om over te lezen - en in een oorlogsverhaal past dat denk ik heel goed - is hoe twee geliefden elkaar kwijt raken. In bijvoorbeeld een drukke menigte, of in het heetst van de strijd. En hoe ze elkaar dan weer proberen op te zoeken. Het ligt eraan wat voor personages je gebruikt, maar de man in zo'n situatie kan bijvoorbeeld helemaal gek worden van verlangen. Letterlijk gek. Het ligt er ook aan hoe lang het duurt voor ze elkaar weer vinden. Vinden ze elkaar na een paar uur, een paar dagen, een paar jaar, of helemaal niet? En natuurlijk gebeurd er nog veel meer dan dat, want ondanks dat ze van elkaar gescheiden zijn, gaat de oorlog ook nog steeds door.

Ik heb al een poosje een idee voor een fantasy verhaal. Over draken, magiërs en gewoon mensen zonder speciale gaven. Magiërs kunnen de draken aan hun wil onderwerpen door middel van hun magie. De draken hebben hun eigen wereld, apart van die van de mensen en magiërs. Die wereld loopt in dit verhaal gevaar. Natuurlijk hebben de draken bondgenoten in de wereld van mensen en magiërs, maar in principe zijn het die laatsten die hun vijanden zijn. Het hele verhaal zit in zekere zin in mijn hoofd, maar mijn probleem is altijd het begin. Wat moet ik vertellen? Wat moet ik absoluut niet vertellen? Moet het meteen spannend zijn? Moet ik gewoon beginnen bij - bij wijze van spreken - de hoofdpersoon die in bad zit of net uit bed komt?
  • Er zijn geen problemen, er zijn mensen.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Jemig wat is hier lang niet meer gepost, even hier weer wat leven in blazen (kon dat maar in het echt :))
Dit idee kreeg ik door een dans die op tv uitgezonden werd. Ik heb ook geen idee hoe ik dit moet beginnen. Alsjeblieft help me er even mee :) :

Een voorwerp dat iedereen wil, maar 1 meisje in handen heeft. Iedereen achtervolgt haar. maar niemand kan het voorwerp van haar afpakken. Want het voorwerp is een deel van haar ziel. maar ze denken dat ze het wel kunnen afpakken. Ze speelt ermee, de anderen kunnen het voorwerp telkes net niet pakken. Net op tijd heeft ze het telkens weer. De tegenstanders worden steeds gefrustreerder. Maar het meisje gaat door. En haar tegenstanders ook. Het meisje heeft geen angst. Nooit. Haar tegenstanders wel.

Kan iemand me helpen met het begin? De rest komt wel maar het begin is lastig, altijd bij mij dan...
Shit happens, just flush it and move on!
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Mena, begin misschien met het voorwerp voor te stellen zonder dat het duidelijk word dat dit het voorwerp is dat iedereen wilt, maak dat later duidelijk, het hoeft geen lange scene te zijn, één pagina volstaat voor proloogje?
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Wannabe
Balpen
Balpen

Nou ik heb een verhaal waar ik aan begonnen ben. Maar ik heb echt geen idee hoe ik verder moet gaan.
Speelt zich af in de 17e/18e eeuw. Het gaat over een meisje dat wakker word op een schip zonder enig idee hoe ze daar is gekomen.
Ik dacht er aan dat ze het dienstmeisje was van de prinses en de koning, en dat toen ze jarig was een feest kreeg. Mensen wilden de prinses ontvoeren voor losgeld, en dachten dat ze de prinses hadden meegenomen wat dus niet zo was.

Maar eigenlijk weet ik niet of dat zo'n leuk idee is en ik weet sowieso niet hoe ik verder moet. Arg :c
Quoth the Raven, ''Nevermore''
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hm, ten eerste wil ik even een vraagteken willen plaatsen bij het feest voor een dienstmeisje geven. Dat past namelijk niet echt bij het beeld dat ik van de 17e/18e eeuw, dat is meer iets van de moderne tijd. Maar goed, de reden voor het feest kan ook goed veranderd worden^^
Maar ik heb ergens het idee dat jouw idee vaker is gebruikt, het komt me nml heel bekend voor. Maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het een slecht idee is, zolang je het maar goed uitwerkt :P verrassingen en onverwachte wendingen erin stoppen kan dat al een heel eind op weg helpen^^

Wat ik bij het helpen van Jodie met haar plot merkte, dat het stellen van vragen haar goed hielp, dus doe ik dat ook bij jou :P
- wat doet het meisje als ze wakker wordt, laat ze haar ontvoerders in de waan dat ze de prinses is of verklapt ze per ongeluk dat ze het dienstmeisje is?
- Wat doen de ontvoerders als ze merken dat ze de prinses niet is?
- Waarvoor willen ze de prinses hebben, alleen losgeld of is er ook nog een onderliggende reden?
- En wat willen ze met dat losgeld doen?
- Waarom zagen ze het dienstmeisje voor de prinses aan?
- Waar willen ze de 'prinses' heenbrengen?

Zo, dat waren de vragen die ik nu kon bedenken=) hopelijk heb je er iets aan!
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Goed, boem, daar kom ik met mijn ideeën. :3

Ik heb dus een verhaal. Goh, ik heb een verhaal. :3 Ik zal even wat dingetjes op een rijtje zetten.

Het gaat over twee koninkrijken, Victory (overwinning) en Vincer (verlies) - vraag me niet hoe lang ik op die namen heb zitten blokken. Latijn doet wonderen. :3

Victory bestaat uit vier districten, Aqua, Terra, Ignis en Air. De Witte Stad is de hoofdstad ervan. De vier districten hebben ook elk een hoofdstad, Aqua de Blauwe Stad, Terra de Groene Stad, Ignis de Rode Stad en Air de Paarse Stad. Die zijn natuurlijk wel vier keer zo klein als de Witte Stad >:3. De Witte Stad bestaat ook weer uit vier delen, Water, Vuur, Aarde, Lucht, maar in de Stad wonen mensen vanuit heel Victory.
Elke inwoner in Victory bezit een element. Eén van de vier. Eén van de hp's uit mijn verhaal bezit Water, de andere Vuur maar degene die Vuur bezit kan niets met haar krachten doen omdat ze verbannen is naar het Groene Eiland. >:3
Er is een Witte Ridder, de heerser van Victory. Die van Vincer is de Zwarte Ridder. Er is al meer dan vijftien jaar een strijd tussen goed en slecht, wit en zwart, Victory en Vincer. De Zwarte Ridder is de broer van de Witte Ridder, en ze hebben ook een zuster, Estamera (die naam moet ik echt veranderen hoor >.<). Zij heerste vijf jaar over Victory en maakte het tot een duister, onverdraaglijk oord. Als het verhaal begint is het drie jaar geleden dat de Witte Ridder, heer Remardius, zijn zuster verjaagde naar haar broer Castellius, de Zwarte Ridder. De wrok bleef.
Nou goed. Dat is dat. xdd Elke burger van Victory krijgt rond zijn zestiende verjaardag een opdracht. Deze is persoonlijk en kan uit van alles bestaan. Het belangrijkste gegeven is dat deze opdracht meestal bestaat uit iemand anders redden. Op welke manier dan ook. Soms gaat dat om de hele bevolking, soms maar om 1 persoon.
Okee, dat was dat. xdd Vincer is het tegenovergestelde van Victory. Het is er grauw, grijs, altijd slecht weer. De krachten van heer Castellius en vrouwe Estamera - die overigens ook een heksachtig persoon is - overheersen er. Er wordt veel haat gezaaid en veel gemoord. Sommige mensen uit Vincer verhuizen naar Victory, alleen maar om de sfeer daar te verzieken.
Soms worden er besluiten genomen en komen de Witte en de Zwarte Ridder en vrouwe Estamera bij elkaar om tot een vredesverbond te komen. Maar meestal worden die pogingen verijdeld.

Uhm. Nu ga ik misschien wel wat dingen verklappen. xd Maar ik moet gewoon even advies hebben zodat ik alvast door kan spelen op het tweede deel. :3

Lucian en Persiah hebben de kwade machten verslagen. Maar door een vloek die op heer Remardius, heer Castellius en vrouwe Estamera rustte, stierven ze alledrie toen heer Castellius vermoord werd. Lucian blijkt de zoon van heer Remardius te zijn - Lucians moeder had een relatie met heer Remardius en raakte zwanger van hem - en neemt het leiderschap op zich. Veel mensen vinden dat hij gekroond moet worden en dat gebeurt dus ook enzo. :3 En dan gaat het verhaal verder, ongeveer 20 jaar later.
Catullus, één van de meest dappere krijgers van Vincer, zweert dat hij niemand zal vermoorden, alleen ernstig verwonden. Er is één uitzondering: de prinses van Victory, de dochter van Lucian en Persiah. Catullus reist af naar Victory.
En nu zit ik dus te denken. Moet ik Catullus uit de school laten klappen over zijn missie en Harmony onder laten duiken zonder dat zij weet waarvoor, en haar stiekem Catullus laten bezoeken omdat ze denkt dat hij niets kwaads in de zin heeft, of moet ik Catullus met zijn troepen het kasteel aan laten vallen en Harmony ook echt laten doden en met een schuldgevoel achter laten blijven, moet ik Catullus... wat moet ik doen? xdd
Ik schrijf graag alvast verder op dat deel, omdat ik deel 1 al een heel eind in mijn hoofd heb zitten. :3 Misschien is het niet heel slim maar ik wil gewoon eerst eens een grove versie maken. Misschien kunnen jullie me daarbij helpen? :3
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Saskjezwaard
Computer
Computer

Alvast sorry, maar ik ga brutally honest met je zijn. Advocaat van de duivel spelen enzo. Ik weet niet of je iets met je verhaal wil gaan doen, zoals proberen het uit te geven, of dat je het gewoon voor de lol schrijft. Als je het voor de lol schrijft, zou ik mijn commentaar niet zoveel aantrekken. Maar als je er wel iets serieus mee van plan bent, wat ik eigenlijk wel denk, aangezien je bezig bent met de geschiedenis enzo, dan zou ik mijn commentaar toch wel goed overwegen.
Ik wil als eerst even zeggen dat, wat ik hieronder ga zeggen, niet lullig bedoeld is. Het is vooral om je over je verhaal na te laten denken en het te verbeteren. Want ik weet dat het niet leuk is als iemand je verhaal bekritiseert op de essentie.

Als eerste heb ik de vraag die ik ook naar mijn hoofd kreeg, toen ik een deel van mijn plot op een andere site zette. Die vraag zette mij aan het nadenken. De eerste keer las ik hem trouwens aanvallend, maar dat was volgens mij niet zijn bedoeling :P
Er zijn namelijk veel fantasyverhalen. Wat is er eigenlijk anders aan de jouwe?
Als je dat voor jezelf op een rijtje weet te zetten, heb je meteen al je sterke punten te pakken ;)
Want nu komt het voor mij standaard over, het kan ook doordat je het heel vaag hebt opgeschreven. Land dat in oorlog is met een ander land en waar natuurlijk de goede overwint. Zo komt het op mij globaal gezien over.
En dan heb je ook nog een hele sterke scheiding tussen goed en kwaad. Victory is goed, helder, wit, puur etc. , Vincer is duister, zwart, alleen maar slechte mensen, grauw etc. Persoonlijk vind ik dat saai om te lezen. Want jammer genoeg is goed versus kwaad zo'n uitgekauwd onderwerp geworden dat je met iets heel vernieuwends moet komen om het interessant te maken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook een wereld heb opgebouwd waar ook eerst een hele sterke scheiding tussen goed en kwaad was. Schaduw tegen licht. Dat is namelijk heel makkelijk om te verzinnen. Maar de uitdaging ligt er in om het juist daarvan af te laten wijken.
Wat ik met dat verhaal doe, is om de schaduwvolken een eigen identiteit en cultuur mee te geven waardoor het zwarte karakter meer naar grijs toetrekt. En bij de lichtvolken hetzelfde, meer grijs maken door ze ook gruwelijke dingen te laten doen.

Wat ik je dus zou aanraden is om die sterke scheiding weg te halen. En na te denken wat juist heer Castellius en zijn zuster aandrijft om slecht te doen, dus ze meer menselijk te maken. Want niemand is shining good or pure evil.
Dat geeft je verhaal al meteen een enorme boost. Want er zitten wel leuke dingen in! Zoals die vloek dat alledrie de machthebbers doodgaan, die vind ik leuk^^ zal lekker onverwacht komen haha :P

En wat ik je ook zou aanraden om over na te denken, is Lucians afkomst. Hoewel ik het heel leuk vind dat die moeder vreemd is gegaan (toch?), is een troonopvolger die het van zichzelf niet weet ook al een uitgemolken begrip in fantasyverhalen. Het grote probleem van fantasy schrijven is vechten tegen de clichés :P

En daarmee komen we op je eigenlijk vraag --' god, hoop ongevraagd advies erbij gekregen :P maar het lijkt mij persoonlijk heel leuk als je je eerste idee doet, maar met een grote MAAR. Kijk eens, heel groot^^ oké, vaag dingetje tussendoor --'
Maar ik zou het persoonlijk leuk vinden als je er een interessante twist aangeeft. Dus dat ze wel naar Catullus gaat, maar dat het verhaal niet verder gaat op de clichémanier die nu meteen mijn gedachten inspringt. Namelijk dat ze dan verliefd wordt op hem en hij op haar en dan uiteindelijk haar niet doodt. Maar juist met een wending erin, dat ze misschien wel verliefd wordt op hem, maar hij niet op haar omdat ze een heel vervelend karakter heeft, en hij haar alleen maar gebruikt voor zijn doelen. Of dat hij thuis een liefje op hem heeft wachten waar hij helemaal dol op is, en daarom niet op haar verliefd wordt. En haar toch blijft gebruiken voor zijn eigen doelen :P en hem dan wel een interessant karakter meegeven, zodat de lezer zijn kant steunt, ondanks zijn daden. Lijkt mij leuk om te lezen^^

Hopelijk heb je er iets aan! En kijk maar wat je ermee doet. Het is denk ik het beste als je op dit soort dingen gewezen wordt als je het verhaal nog niet definitief in je hoofd hebt, want dan kan je er nog veel aan veranderen. Anders moet je je in soms hele vreemde bochten wringen om het toch nog goed te krijgen(:
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik moet je even heel erg bedanken, ik denk dat ik hier inderdaad wel heel veel aan ga hebben. Ik ga denk ik ook wat dingen aanpassen, ik ga er even goed over nadenken. :3

Dat met de scheiding van goed en kwaad, dat die zo sterk is, daar heb ik zelf ook al over nagedacht. Het is indd wel cliché, zo standaard. Ik weet niet goed hoe ik het anders zou doen. Heb jij misschien 'n advies?

@ Tweede verhaal, wat je daar zegt vind ik 'n heel goed idee. Ben er heel blij mee, ik kan er echt wat mee. :3 Ik ga eens proberen het verhaal grofweg in elkaar te zetten. Bedankt! :3
Saskjezwaard
Computer
Computer

Wat denk ik vooral kan helpen, is om de scheiding van goed en kwaad weg te halen en door iets anders in te vullen. En daarbij te kijken naar de echte wereld. Bijvoorbeeld dat Vincer in een bar klimaat leeft waar niet veel groeit, veel natuurrampen zijn en mensen in armoede leven. Dan krijg je al snel dat ze met een scheef oog naar hun overbuurland kijken, die wel een vruchtbaar klimaat hebben en luxueus leven. En Victory doet eigenlijk niets om Vincer te helpen, omdat het hun zorgen toch niet zijn. Problemen ontstaan bijna altijd door twee partijen.
Wat je ook kunt doen, is ze allebei een andere religie geven en dat ze elkaar daarom aanvallen. Hoewel dat ook wel vaker is gebruikt, dus daar zou ik mee oppassen. Of ze allebei een eigen cultuur geven die botst met elkaar. Of ze stereotypen geven van het andere land "Vincers zijn alleen maar lui, Vicorianen zijn egoïstisch" en dat ze steeds in dat beeld bevestigd worden door selectief te kijken.
Ook een optie is dat Vincer in een grote ramp terechtkwam die de bevolking aangreep, bijv. een aardbeving of een oorlog of zoiets, waardoor er een roep om een sterke, autoritaire leider was. En heer Castellius was er als de kippen bij om hen te helpen. En nadat die ramp was opgelost, dat hij de bevolking van Vincer gebruikte om zijn eigen haatgevoelens op Victory los te laten.

Maar bij die laatste optie zou ik oppassen dat je Castellius te slecht maakt. Eigenlijk zou ik daar gewoon over het algemeen voor oppassen :P Want mensen worden niet slecht geboren, maar slecht gemaakt. Dus als je hem een goede geschiedenis meegeeft, waar Remardius ook een grote, negatieve rol speelt, denk ik dat het het geheel leuker maakt.
Ik had iets in gedachten, kijk maar of je het iets vindt.

Castellius is de oudste, maar doordat hij druk en onhandelbaar is, schenken zijn ouders meer aandacht aan de rustigere, gehoorzamere tweede zoon, Remardius. Remardius is zich bewust van zijn lievelingsrol en gebruikt dat ook. Estamera en Castellius worden hecht omdat ze beiden er niet tegen kunnen dat hun ouders één kind zo bevoordelen. Castellius heeft zoiets van, ze vinden toch dat ik onverantwoordelijk en opstandig ben, dan word ik maar ook zo. Dus die gaat zich te buiten aan dingen die niet behoorlijk zijn voor een kroonprins. Het komt tot een uitbarsting die leidt dat zijn ouders hem onterven. Ze kunnen ook niet anders. Castellius vertrekt naar Victory, hij wil niet onder het juk van zijn broer leven, maar zweert dat hij ooit zijn troon terug wil krijgen.
Dan waart er een ziekte door het land die veel slachtoffers maakt, ook aan het hof. Veel mensen denken dat dit een vloek is, opgeroepen door Castellius. Ze smeken de koning en koningin om hem terug te nemen. Dat doen ze niet. Uiteindelijk worden ook zij ziek en sterven ze. Ook Remardius raakt geïnfecteerd en ligt vijf jaar lang op een ziekbed. In die tijd neemt Estamera het over, omdat er altijd iemand van koninklijk bloed moet regeren. Ze heeft veel ideaalbeelden, maar heeft nooit geleerd om te regeren. Die lessen kreeg een vrouw niet. Daardoor zakte het land, mede door invloed van de ziekte, verder in de puin. En Estamera was te koppig om hulp aan te nemen. Uiteindelijk raakt Remardius aan de betere hand, verbiedt hij haar om te regeren en laat al haar nieuw ingevoerde wetten ontbinden. Er zaten een paar goede tussen, maar hij wil er niks van weten. Verbolgen vertrekt Estamera naar Vincer, waar ze zich bij Castellius voegt.

Kijk maar of je er iets aan hebt, ik weet niet of je al een geschiedenis had uitbedacht en dit er niet meer tussen past. Of je het gewoon niets vindt, kan natuurlijk ook :P
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Nomnomnom, ik heb nu dit. Ik heb een heel groot deel van al je adviezen meegenomen. :3 Een heel erg groot deel, je hebt me echt enorm geholpen. Nog aanpassingen?

Vincer leeft in een bar klimaat. Er groeit weinig, er zijn veel natuurrampen en mensen leven er in armoede. De inwoners van Vincer verachten Victory. Dat land heeft het wel goed. Er heerst een goed klimaat en het is er vruchtbaar en weelderig. Victory doet echter niets om hun buurland Vincer te helpen. Ze zijn egoïstisch en hebben geen oog voor de zorgen van andere landen. Daarbij heeft Vincer weer vooroordelen en koesteren ze een steeds grotere haat tegen Victory, dat in volle glorie ontwikkelingen maakt tot een machtig, belangrijk land. Ze kijken niet om naar Vincer.
Dan ontstaan er veranderingen in de Koninklijke familie van Victory. Castellius, de eerstgeboren Prins van Victory, ontwikkelt zich als een onhandelbaar, druk kind. Zijn twee minuten jongere broer Remardius krijgt daardoor meer aandacht. Hij is gehoorzamer en rustiger en zich terdege bewust van zijn lievelingsrol, niet alleen bij zijn ouders maar ook bij de rest van de inwoners van Victory. Estamera en Castellius worden hecht omdat ze beiden er niet tegen kunnen dat Remardius alle aandacht krijgt. Ondertussen heeft Remardius een korte maar krachtige affaire met Elena, de moeder van Remardius’ ‘zoon in het geheim’.
Castellius legt zich neer bij zijn lot en doet dingen die niet behoorlijk zijn voor een kroonprins. Het komt tot een uitbarsting die leidt naar dat zijn ouders hem onterven omdat zij niet anders kunnen. Na een grote ramp in Vincer heeft het land een sterke behoefte aan een machtige, autoritaire leider. Castellius ziet zijn kans schoon en vertrekt naar Vincer. Hij heeft geen zin om zich te onderwerpen aan Remardius en koestert inmiddels een grote haat voor zijn bevoorrechte, voorgetrokken tweelingbroer. Wel zweert hij ooit de troon terug te zullen krijgen.
Dan waart er een ziekte door het land die veel slachtoffers maakt. Ook aan het hof: de koningin overlijdt aan de gevolgen. Veel mensen denken dat dit een vloek is, opgeroepen door Castellius, die zich inmiddels tot Zwarte Ridder heeft gemaakt. De burgers smeken de koning Castellius terug te nemen. Als hij dit weigert, vergiftigt Estamera hem. Omdat Remardius ook geveld wordt door de ziekte en in bed terecht komt, kan hij niets tegen haar beginnen. Estamera neemt de macht in Victory over omdat er altijd iemand van Koninklijke bloede moet regeren. Ze heeft echter niet veel verstand van regeren. Dat werd een vrouw niet geleerd. Het land zakte, mede door de invloed van de ziekte, verder in het puin. En Estamera was te koppig, te egoïstisch en machtsziek om hulp aan te nemen.
Uiteindelijk raakt Remardius aan de betere hand, verbiedt hij haar om te regeren en laat al haar nieuw ingevoerde wetten ontbinden. Er zaten een paar goede, nuttige wetten tussen, maar Remardius wil dat niets herinnerd wordt aan zijn zuster en wil er niets meer van weten.
Verbolgen vertrekt Estamera naar Vincer, waar ze zich bij Castellius voegt. Remardius hoort van de nieuwe titel van Castellius – de Zwarte Ridder – en doopt zichzelf tot Witte Ridder, als een tegenpool voor zijn broeder.

Drie jaar daarna is de situatie onveranderd. Remardius ‘geheime zoon’ is inmiddels zestien jaar oud en ontvangt zijn opdracht. Zijn moeder Elena vertelde hem jaren geleden dat hij de zoon van Remardius is.
Nog steeds weigert Victory Vincer te helpen, vooral na de daden van Castellius en Estamera. De haat wordt groter en groter en de situatie slechter en slechter, maar toch communiceren de landen nauwelijks met elkaar. Uiteindelijk proberen ze tot een vredesverbond te komen. Maar Castellius en Estamera laten Remardius alleen maar in de val lopen. Eén van de schepen van Victory wordt helemaal weggevaagd, de anderen zijn zwaar beschadigd. Er zijn veel doden, waaronder Lucians pleegvader Claus.

Nomnomnom, dan komt dus dat hele verhaal van Lucian en Persiah. :3 En daarna als die drie heersers uiteindelijk dood zijn (wauw dat klinkt echt grof) besluit Lucian de kroon op te eisen enzo.

En dan dat tweede verhaal/deel/ding over Catullus en Harmony. Maar dat ga ik nog wel uitmelken... Ik denk dat in het verhaal zelf vooral de haat tussen Remardius en Castellius centraal zal staan. En in het andere deel de haat tussen Vincer en Victory, die allebei nog steeds egoïstisch zijn en vooral Victory is daar een volhouder in.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ha, dat klinkt als een leuk verhaal! Het zou trouwens ook wat zijn als ik mijn eigen adviezen niet leuk zou vinden haha xD maar nu heb je het mooi troebel gemaakt wie 'goed' en 'slecht' is, wat altijd interessant om te lezen is^^ goe gedaan! Nog ergens anders hulp mee nodig? Als je het nog aandurft tenminste haha :P
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Als ik weer hulp nodig heb trek ik weer aan de bel. :3 In ieder geval heeeel erg bedankt voor je hulp, ik ga even aanpassingen doen. :3
lmk
Potlood
Potlood

Waar ik heel erg mee zit is dat ik het begin heb en het einde weet en een paar belangrijke gebeurtenissen die in mijn verhaal voor gaan komen.
Maar om van gebeurtenis naar gebeurtenis te gaan vind ik moeilijk, wat ik er dus tussendoor moet verzinnen en het naar een gebeurtenis toe moet leiden, hebben jullie tips?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Wel daar ben je niet de enige mee :P ik laat Saskia altijd voor me brainstormen gheheh xD
lmk
Potlood
Potlood

hahaha handig :')
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”