Discussies

Reageer hier op de discussies, of start je eigen onderwerp.
Plaats reactie
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Serieuze vraag.

In hoeverre mogen moderators en beheerders posts editten van leden? Hoever kunnen ze hierin gaan zonder de inhoud te verdraaien? En als er iets veranderd word, moet hier dan een duidelijke reden voor gegeven worden? Of zijn moderators god? Is er uiteindelijk ruimte voor discussie over serieuze punten betreffende beleiden, of moeten leden schikken en aanpassen? Hoever kun je als team gaan in het uitvoeren van dingen, zonder hierbij leden te betrekken? Maakt het ook nog een verschil of je een (al dan niet persoonlijke) band hebt met een betreffend lid? Hoever kun je gaan? Waar ligt de grens?

Vraag ik me af, als nieuwbakken beheerder...
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

In mijn mening mag een beheerder of moderator alleen editten wanneer de poster serieus de regels heeft overtreden, daarbij vind ik dat een moderator dit ook moet meldden aan de poster en hierbij moet overleggen.
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

En wanneer je een vriendschapsband hebt met een bepaald lid? Zou je dan ook anders omgaan met een post? Of zou je op dezelfde manier reageren? Zou je de moeite nemen om een pb te sturen nadat je een halve post aanpast? Gewoon om te verduidelijken op de edit regel onder een post? Of heeft dit naar jouw mening geen toevoeging?
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Geen toevoeging. Een vriendschapsband mag je in mijn ogen niet voor laten gaan. Ik zou mijn mail misschien anders opstellen dan bij andere, omdat je de persoon nou eenmaal kent, maar het zal op hetzelfde uitkomen.

Daarbij zou ik voor ik edit eerst contact opnemen met de poster. ( wanneer de post echt niet kan, heel beledigend of met seksuele context ) zou ik de post wel even weghalen voor anderen dat ze het niet kunnen lezen.
marly
Typmachine
Typmachine

Zelf heb ik het altijd belangrijk gevonden om de leden op de hoogte te stellen van verandering van berichten. Als het gaat om een kleine wijzing zoals het verwijderen van een link volstaat een uitleg onderaan het bericht lijkt me. Wanneer het gaat om het verwijderen van delen van het bericht moet dit zeker in overleg gaan met de eigenaar van het bericht. Dat voorkomt denk ik een hoop kwade en teleurgestelde gezichten. Zelf vind ik dat je dan ook naar de ander uitstraalt dat je te vertrouwen bent waardoor leden sneller met een probleem bij je zullen komen.

Een moderators is zeker niet verheven boven de leden en moet melden wat hij/zij doet en waarom dit het geval is.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Dus je zou niet standaard via een pb laten weten dat je een post aangepast hebt? En wanneer je een post per direct verwijderd, zou je dan een pb sturen naar dat lid? Of een waarschuwing geven?

Maar Marly, zou je standaard een verduidelijking sturen naar een lid? Of moeten ze het doen met de korte algemene versie die in een post komt? EN hoe verzeker je je ervan dat een lid dit daadwerkelijk ziet? Niet iedereen leest oude posts terug? Hoe zorg je ervoor dat iets aankomt, maar niet iemand met de grond gelijk maakt? Of dat een vertrouwensband niet opgebouwd kan worden?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Pb sturen met uitleg. Ik vind beweegredenen iets belangrijks om te laten zien en de post op eigen pc bewaren, zodat lid hem altijd nog kan terugzien en misschien door bespreking waarom dit niet kon. Voor een waarschuwing ligt het er een beetje aan, wat er aan de hand was.
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

En waar trek je de grens tussen een lid zelf een post aan laten passen en het voor die persoon te doen? Dat vind ik nogal een ingewikkelde, zelfs na de tijd dat ik al voor mod speel XD

God, i'm such a spammaz! Denk dat ik zo maar naar bed ga XD
marly
Typmachine
Typmachine

Om het bijeenvoegen van dubbelpostst zou ik geen pb sturen. Als het gaat om het verwijderen van een link of delen van een tekst wel. Dat lijkt me wel zo eerlijk naar de ander toe. Gelukkig heb ik het nog niet vaak hoeven doen maar dat is het eerste wat ik doe. Wanneer het anderen geen kwaad doet zou ik het lid waarschijnlijk zelf de post laten aanpassen. Waarom niet als dat wel kan.
Afbeelding
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik denk dat wanneer je de reden van de aanpassing vermeld, dat dit in principe voldoende zal zijn. Zodra je een waarschuwing achterlaat, krijgt de persoon hier ook melding van. Hier achteraan nog een PB sturen is dus dubbelop.

Over wanneer je wel of niet wat mag verwijderen staat bovenaan, (zoals al aangegeven) als men de regels overschrijd. Maar buiten de verhalen om zijn er een tal van overbodige reacties die het forum/personen kunnen schaden of een negatieve invloed kunnen hebben. Ik vind dat de beheerders hierop altijd het laatste woord hebben, zonder dat overleg met de poster nodig is.

Iets wat gen toevoeging is aan de reactie/vraag, is dus overbodig.
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ook als je hierbij iemand juist het idee geen ongewenst te zijn?
marly
Typmachine
Typmachine

Ik denk dat je het een lid altijd moet melden. Bij een waarschuwing even uitleggen waarom dit is in plaats van in een korte zin. Dat maakt dingen duidelijk en voorkomt teleurgestelde gezichten.
Tevens is een uitleg vaak wel gepast zodat je weet dat het in de toekomst niet weer gebeurd. Het maakt niet uit welke functie je hebt, het gevoel van een ander moet je meenemen in je uitvoeringen tenzij het echt uit de hand loopt en de poster mensen openlijk uitscheld of kwetst. Dan nog moet er een begeleidend bericht mee gaan die dan zakelijk moet zijn zonder te kwetsen.
Afbeelding
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Mirry schreef:Of zijn moderators god?
Ja, maar zelfs de lagere goden kunnen uitleg geven waarom ze iets doen. Het zorgt voor transparantie en maakt iedereen duidelijk dat er over elk optreden nagedacht is en wordt. Ik vind niet dat je als moderator betrokken moet raken in een zinloze discussie waar iedere deelnemer zijn of haar eigen standpunt al heeft ingenomen. Een verspilling van tijd en energie. In tegenstelling tot als de betrokkenen open voor elkaar staan door het stellen van vragen en geven van antwoorden, maar zelfs dan blijf ik vinden dat de moderator het laatste woord heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Discussie topic”