The One Shot Club

The One Shot Club bestaat uit leden die elkaar opdrachten geven om een verhaal te schrijven. Zowel de aanvragen als de eindresultaten zijn hier te vinden!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

The One Shot Club

De oneshot club is inmiddels verplaatst naar een eigen fora. In dit fora worden vanaf nu af aan ook de eindresultaten gepubliceerd. Het idee is oorspronkelijk van Sabbientje en Mirry!

Een tijdje geleden hebben we een topic gehad over de One Shots Club.
Nu hoor ik jullie vragen, wat was de One Shots Club ook al weer. :P
Ik zal het in het kort even uitleggen.

Wat is ‘De One Shot Club?’
De One Shot Club is gewoon een clubje van mensen die korte verhalen schrijven.

Is dat alles?
Nee, natuurlijk is dat niet alles.
Om het leuk te maken is het de bedoeling dat je elkaar opdrachten geeft en zo elkaar uitdaagt om dingen te schrijven en uit te proberen, die je anders niet zo snel zou doen.

Hoe werkt dat dan precies?
Het is eigenlijk heel simpel. Je post een berichtje in dit topic dat je graag een opdracht wilt. Iemand van het forum, dit mag iedereen zijn die zin heeft een leuke opdracht te verzinnen, geeft je dan een opdracht.
Je gaat je verhaal schrijven en als je het klaar hebt, plaats je je verhaal hier. Je post het verhaal dus in een apart topic en zet de link hier weer in het topic, zodat we hem terug kunnen vinden en indien je het leuk vond, kun je meteen een nieuwe opdracht vragen.

Is dat alles?
In het kort is dat inderdaad alles.
Let wel dat er voor deze verhalen dezelfde regels gelden als de rest van het forum.
Verder kun je aangeven dat je graag een bepaald genre wil proberen. Indien je niet graag Fanfictie schrijft, zou je dus juist de uitdaging aan kunnen gaan door om een fanfictie te vragen.

Dat was het wel zo in het kort.
Als er nog vragen zijn, kunnen jullie die gerust stellen.
Voor iedereen die de uitdaging aan wil gaan, heel veel succes en plezier.

Bron: Sabbientje
Why are you so frightened? Have you no faith?
Xatham
Banned
Banned

Uhh... Oké. Ik wil wel een opdracht! :D

Ik schrijf geen fan-fictie, voor de rest wil ik (denk ik) alles wel proberen :P

Geef aub een echte opdracht. Aan alleen zoiets als: 'Schrijf een romantisch verhaal' (alleen een genre) heb ik niets.
As the phoenix arises from his ashes...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Oke, opdracht voor jouw :P ik wil dat je een scene schrijft vanuit een seriemoordenaar die of zijn volgende moord beraamd of pleegd :) Vooral de gedachtengang lijkt me interressant maar dat mag jij weten xD heheh :P

Goede opdracht? of niet :P
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ik wil ook wel een opdracht... Met de verhalen in mijn hoofd kom ik niet verder, maar voor wedstrijden ofzo schud ik zo iets uit mijn mouw.
Alles mag in feite, al ben ik niet bepaald een fan van "fan-fictie" schrijven. Ik zou zeggen; verras me.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Xatham
Banned
Banned

JodieJJ schreef:Oke, opdracht voor jouw :P ik wil dat je een scene schrijft vanuit een seriemoordenaar die of zijn volgende moord beraamd of pleegd :) Vooral de gedachtengang lijkt me interressant maar dat mag jij weten xD heheh :P

Goede opdracht? of niet :P
Ik heb nog nooit iets geschreven dat ook maar in de buurt komt van iets detectives/moordachtig iets. Maar alles verdient een poging. Ik heb al een soort van plot bedacht maar voor het hier op het forum staat kan misschien even duren. Ik ben bezig! :D
Jelle
Potlood
Potlood

Ik zou ook wel een keer een opdracht willen doen, om te kijken wat ik er van terecht breng. Als iemand een idee heeft, je bent van harte welkom:D
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Mogelijke opdracht voor Jelle: je personage zit vast in een kelder en hij/zij vindt geen weg naar buiten. Hoe is hij daar gekomen en hoe komt hij daar uit? Dat is jouw opdracht :p

Mogelijke opdracht CN: een oude man die 40 jaar in de gevangenis heeft gezeten komt vrij. Hoe ervaart hij de wereld die hij 40 jaar niet gezien heeft en kan hij zich aanpassen of zal hij hervallen in oude gewoontes?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

me wilt ook een opdracht :) hehe
Saskjezwaard
Computer
Computer

Weet je, ik vond die gedachtengang van een moordenaar heel goed bedacht! eigenlijk wil ik hem nu :P haha xD ik zal hem maar overlaten aan Xatham.
Een nieuwe voor jou. Ehm... ik zal eens eentje bedenken.

Iemand is opgesloten in een kamer en je komt er pas aan het einde achter dat dat voor zijn eigen veiligheid is, dus dat hij een beetje gek in zijn hoofd is. Lijkt me leuk om te lezen^^ is het iets?
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Xatham
Banned
Banned

Saskjezwaard schreef:Weet je, ik vond die gedachtengang van een moordenaar heel goed bedacht! eigenlijk wil ik hem nu :P haha xD ik zal hem maar overlaten aan Xatham.
Een nieuwe voor jou. Ehm... ik zal eens eentje bedenken.

Iemand is opgesloten in een kamer en je komt er pas aan het einde achter dat dat voor zijn eigen veiligheid is, dus dat hij een beetje gek in zijn hoofd is. Lijkt me leuk om te lezen^^ is het iets?
Waarom zouden niet twee mensen dezelfde opdracht uit kunnen voeren? :P
Wie weet geef jij er net weer een andere draai aan?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Sask ik dwing jou hem ook te schrijven :P is toch leuk om te wetn hoe twee mensen dezelfde opdracht maken?

en ik ga er mee bezig :P ( love crazy people, you know ;) )
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ik accepteer je opdracht Patrick
Jelle
Potlood
Potlood

Ik ga zo snel mogelijk met je opdracht aan de gang;)....
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
Mikado
Potlood
Potlood

Mag ik een opdracht? ()=D
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

wat voor stijl verhalen vind je leuk Mikado?
Mikado
Potlood
Potlood

Bedoel je genres?
Alles behalve romantisch en horror :p
Jelle
Potlood
Potlood

http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... =76&t=6755

Bij deze mijn opdracht:D..... Hopelijk goed uitgevoerd....
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Iemand zin om mij een opdracht te geven?
Liefs eentje met romantiek of drama ;d
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Babette<3.
Balpen
Balpen

xIMISSYOU - Uhh, drama :D ! ,, nou, dan... een man wordt wakker, midden op straat en alles is verlaten. De hele wereld is leeg en nergens is nog een mens of levend wezen te bekennen.

Verder mag je het zelf invullen, de enige regel is dat hij het enige levende wezen op aarde is. Zelfmoord, hij wordt gek, gaat hij de hele wereld over reizen op zoek naar toch nog een overlevende, denkt hij dat het een hele grote supriseparty is... Verzin het ;D.
You can take everything I have
You can break everything I am
Like I'm made of paper
Go on and try to tear me down
I will be rising from the ground
Like a skyscraper.
Xatham
Banned
Banned

Jodiejj gaf mij de volgende opdracht:
ik wil dat je een scene schrijft vanuit een seriemoordenaar die of zijn volgende moord beraamd of pleegd
Hier is mijn uitwerking van de opdracht: Klik!

En ik wil me meteen weer aanmelden voor een nieuwe opdracht (A)
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Opdracht voor Mikado: een meisje heeft zelfmoord gepleegd. Mensen vragen zich af waarom. Waarom heeft ze het gedaan? Is er iemand die er meer vanaf weet?
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Bij deze mijn opdracht: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... 997#p67997

Ik wist geen passende titel, dus dan maar het overduidelijke... Ik heb het in Word geschreven en daarin netjes tab gebruikt voor het aangeven van een nieuwe alinea of gesproken zin. Maar meestal verdwijnt dat bij het plaatsen op het forum.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Ook mag er een nieuwe opdracht worden gegeven. Dit werkt beter dan zelf verzinnen :P
Babette<3.
Balpen
Balpen

@ Xatham,
Een meisje/jongen van 14 weet dat hij/zij bijna doodgaat & heeft nog een maand te leven. Hoe vult hij/zij deze dagen in & hoe verteld hij/zij dit aan vrienden of eventueel de persoon waarmee hij/zij een relatie heeft ?

& Iemand een opdracht voor mij met een beetje drama ?
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
Xatham
Banned
Banned

Oei, dat gaat een lastige opdracht worden. Maar goed, ik neem hem aan! Ik ben benieuwd wat ik ervan weet te maken :P
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... =76&t=6791 Bij deze mijn opdracht :D

&En ik wil er nog wel eentje, het is best een goede oefening :p
~*~
~*~

Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Babette: je hoofdpersonage wordt gepest en besluit eindelijk tegen zijn pestkop op te staan. Beslis zelf maar of dit heel erg extreem is of juist subtiel en of het helpt ;)
@ xIMISSYOU: je hoofdpersonage wordt verliefd op een onbereikbaar iemand en begint heel erg obsessief in zijn/haar liefde te worden.

Zeg het maar of jullie het iets vinden, anders probeer ik wel iets anders te verzinnen =)
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Babette<3.
Balpen
Balpen

@ Saskje - Owkee isgoedd. Het kan alleen wel fv duren door de situatie waar ik nu inzit ;s.
Like I'm made of paper
Like a skyscraper.
Mikado
Potlood
Potlood

Patrick: Leuk :D
Ik ga er aan beginnen!

[Sorry voor de late reactie]
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Hmmm, ik sta ook wel open voor een opdracht.
Anyone? @.@
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Durft nou niemand wat voor mij te verzinnen? :o :(
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ow, sorry CN, ik had niet gezien dat jij ook nog eentje wilde :$ ik zal mijn hersens eens aan het werk zetten, zeg maar of je het iets vindt.

Ehh, een racistische soldaat strandt ergens in het land/streek waar de mensen wonen die hij discrimineert. Mag je zelf verzinnen wie :P

@Classy Cat: wat zou je precies willen en wat juist niet? Nu geef ik alleen realistische voorbeelden, zou je ook eens iets anders willen proberen, zoals fantasy, horror, historische verhalen etc. ?
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

@saskje, dank je! Ga ik zeker even aan werken :D
~*~
~*~

Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Saskjezwaard schreef: @Classy Cat: wat zou je precies willen en wat juist niet? Nu geef ik alleen realistische voorbeelden, zou je ook eens iets anders willen proberen, zoals fantasy, horror, historische verhalen etc. ?
Ik zou alles opzicht wel willen proberen! Horror vind ik echt nice, maar historische verhalen zijn niet echt mijn ding. En wat fantasy betreft, niet al te ver weg van het realistische... :P
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ha, oorlog is mijn ding ^^. Ik accepteer de opdracht.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hmm, dan ga ik iets horrorsachtig proberen te verzinnen :P

Ehm... waah, nu weet ik weer waarom ik het nooit schrijf, ik kan nooit iets verzinnen xD
De hoofdpersoon komt erachter dat hij een niet geheel menselijke stalker heeft die het niet zo goed met hem voorheeft.
Hm, best wel cliché :( zeg maar of je hem wil, anders probeer ik wel iets anders te verzinnen ;)
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik denk dat ik er wel iets leuks van zou kunnen maken! :P
Dus, ik wil het wel proberen...
Maar het gaat dan nog wel even duren. Volgende week heb ik namelijk tentamens.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Mijn one-shot is af! en hier te vinden:http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... =76&t=6808
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik ben weer in voor een nieuwe opdracht xD ( ik hoop me bij deze wel goed aan de opdracht te kunnen houden xD hehee xD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Iemand komt erachter dat heel haar/zijn leven een leugen is. En dat kun je heel groot denken. Misschien is ze geadopteerd (is wel een beetje cliché), misschien zijn haar ouders stiekem van de maffia, of, meer in de fantasy^^, gebeurt er iets wat ze nooit had verwacht.
Had ik nog ergens in mijn hoofd zitten als reserve-idee :P vind je het wat of zal ik iets anders verzinnen?
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Kan ik daar een one-shot van maken :o dan wordt het een heel verhaaljoh wahaha xD
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hmm, tja, klein probleempje maar :angel haha, ik bedenk er gewoon een paar en soms zijn die ideeën een beetje groot :P

NEXT!

iemand vermoordt per ongeluk een man/vrouw en probeert dit te verbergen. (hmmm, beetje cliché maar xD)

Next?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik heb mijn verhaal gepost: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... =76&t=6831 Eindelijk af! Heel anders dan de jouwe, Xatham. Hopelijk krijgen jullie een heel klein beetje medelijden met mijn hoofdpersoon^^
Ik wil ook graag een nieuwe opdracht :angel het liefste een keer iets van horror/griezelverhaalachtig, maar iets ontzettend zoetsappigs zou ik ook wel een keer leuk vinden^^
Komo
Puntenslijper
Puntenslijper

Wat een fijn topic. Ik zoek naar een uitdaging. Ik lijkt me leuk iets te schrijven dat niet met de liefde te maken heeft, niet direct tenminste.

Heeft iemand een opdracht voor mij?
Ik wou nog iets zeggen, maar ik weet niet meer, dan was het zeker niks
Komo
Puntenslijper
Puntenslijper

Saskjezwaard, ik heb dit bedacht:

Het is nacht, een man klopt op een deur, een oude vrouw doet open. Hij heeft onderdak nodig, is op doorrijs. Zij laat hem binnen.

Als hij binnenstapt in de hal van het huis, hangt er een weeïge, rotte lucht.

Wat gebeurt er? Waar gaat de man heen? Waarom laat de oude vrouw hem binnen? En wat is de oorzaak van de vreemde geur?
Ik wou nog iets zeggen, maar ik weet niet meer, dan was het zeker niks
Saskjezwaard
Computer
Computer

Oeeeh, nice, die wil ik wel doen :D

Weet je, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat jij maakt van een vorige opdracht die ik heb gegeven. Jodie die hem uiteindelijk heeft geschreven, heeft er heel iets anders van gemaakt, dus vind ik dat ik dezelfde opdracht nog een keer mag geven^^

Iemand zit opgesloten en je komt er pas op het einde achter dat het voor zijn eigen veiligheid is, dus dat hij gek/geweldadig is.
Plaats reactie

Terug naar “The One Shot Club”