Zingend door de regen

Schiet in een stuip of grinnik achter je pc. Hier kun je alles kwijt wat met humor te maken heeft.
Plaats reactie
karazmin
Puntenslijper
Puntenslijper

De belevenissen van een ouderwetse herenparaplu.

Ik zal maar met de deur in huis vallen: Ik ben een paraplu. Zo'n zogenaamde ouderwetse herenparaplu. Stevig en degelijk gemaakt van de beste materialen en met een mooi houten handgreep. Vanzelfsprekend ben ik zwart, een andere kleur is ondenkbaar voor een paraplu van stand.

Eigenlijk moet ik bekennen dat ik nog steeds de neiging heb om mijzelf een “parapluie” te noemen. Toch doe ik het niet. Een beetje te snobistisch en opschepperig.
Daar sta ik boven, je moet je nooit te goed voelen voor de wereld waarin je je begeeft. Ik heb het wel eens gedaan. Mezelf op die manier voorgesteld maar het parapluutje die ik op het station tegenkwam wist niet waar ik het over had! Ze dacht dat ik een buitenlander was die nog geen fatsoenlijk woord Nederlands sprak.
Het irriteerde dat zo'n goedkoop en opvouwbaar schermpje in mij een paraplu zag die ergens over de grens is vervaardigd. Zo'n roze gevalletje als zij, die – en daar was ik zeker van – waarschijnlijk zelf uit China komt. Tegenwoordig komt alles daarvandaan niet waar?

Waar was ik?

Oh ja, ik introduceerde mezelf bij u. Om u verder een goed beeld van mij en mijn baas te geven moet ik de heer die ik tijdens de aanvallen van het hemelwater bescherm beschrijven.
Hij is een echte heer die keurig gekleed over straat gaat. Nette schoenen, een goede onopvallende jas en altijd fris geschoren. Hij werkt voor de universiteit en is een echte professor.
Niets om je voor te schamen, zou u zeggen. Een nette beschaafde man als de professor die mij vrijwel altijd meeneemt. Ook als er geen regen wordt verwacht.
“Je kunt nooit weten – en beter mee verlegen dan om verlegen” zijn de dingen die hij soms zegt. Al verdenk ik hem er stiekem van dat hij een paraplu als ik ben, meer als een statement ziet. Een accessoire die zijn verschijnen als heer van stand compleet maakt.
Zeker, ik kan hem daar geen ongelijk in geven. Elke heer hoort in feite een paraplu bij zich te hebben.
Het maakt het plaatje af, als u begrijpt wat ik bedoel.

Het is een genot om met hem door de stad te lopen, althans wanneer het niet regent. Want dreigen de hemelsluizen open te gaan en mijn professor mij boven zijn hoofd uitklapt ondergaat de man een transformatie.

Hij …. en mijn hardhouten handvat wordt rood als ik het wil vertellen, Hij begint dan te zingen!
Het was tot daar aan toe als mijn baas een aria uit Tosca neuriede, of de Matheus Passion of iets anders met klasse en geschiedenis.
Zelfs een deuntje uit een operette was tot daar aan toe geweest. Deed hij dat maar!!
Maar nee, het repertoire van de professor bestaat uit – ik kan het amper onder woorden brengen – uit populaire liedjes.

En altijd, altijd begint hij met “Singing in the Rain” Het kan zijn dat u die kent, schijnt redelijk bekend te zijn. Het is de minst erge, zoveel wil ik u wel zeggen.
Daarna komt een riedeltje dat over een regen gaat die uit mannen bestaat en is er een liedje over regendruppels die op iemands hoofd vallen.
Alles in het Engels, maar anders dan het roze ding van het station spreek ik mijn talen wel dus is het vertalen voor mij geen probleem.

Gelukkig zingt mijn baas niet al te hard en merken niet al te veel mensen het op. Die hebben het vaak ook te druk met hun mobiele telefoons of hebben van die kleine dingetjes in hun oren. Niemand let meer op elkaar, dat was vroeger wel anders. Toen hadden mensen nog oog voor een ander.
Kan niet zeggen dat ik daar erg rouwig om ben. Op die manier zien ze niet dat de professor zich in de regen aanstelt en zich zelf de ster uit een musical waant.

Over dat roze ding van het station gesproken.
We kwamen haar en haar mevrouw tegen. Nou ja, ik zeg wel “mevrouw” maar u moet me vergeven dat ik in haar geen dame zie. Kort rood – welzeker geverfd! – haar en een spijkerbroek die af leek te zakken.
Niet het type vrouw waar mijn professor mee om hoort te gaan.
Ik was dan ook behoorlijk geschokt toen ik die roze plu – anders kan ik haar niet noemen – door de gangen van de universiteit zag paraderen. Later kwamen we ze op de campus tegen en mijn baas groette haar alsof ze oude bekenden waren. Ik ben bang dat het een studente is die bij hem college volgt.
Als rechtgeaarde parapluie sta ik er van te kijken wat voor types hier studeren.

Gelukkig regende het niet op dat moment.
Ik moet er niet aan denken dat dat roze ding getuige is van de zang-escapades.
Die schande zal te groot zijn. Daar moet u het toch met mij over eens zijn.
Ridicule is nothing to be scared of
Spookje
Puntenslijper
Puntenslijper

Hoi Karazmin, wat een grappig stukje :)

Deze zin:

"Het irriteerde dat zo'n goedkoop en opvouwbaar schermpje in mij een paraplu zag die ergens over de grens is vervaardigd. Zo'n roze gevalletje als zij, die – en daar was ik zeker van – waarschijnlijk zelf uit China komt. "

zou ik aanpassen. De paraplu is er zeker van, maar zegt dan waarschijnlijk, wat zijn uitspraak verzwakt, vind ik.
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey hey Karazmin,
Wat een grappig verhaal, weer wat anders. Jouw paraplu is een egte heer zeg :P Ik wil weten wat ''plu'' heeft gezegd. Hoop dat je snel verder schrijft of is dit weer een van de oneshot-gevalletjes :>
XxJenna
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
BrILjanTje
Potlood
Potlood

Wat tof bedachten goed geschreven! EN een leuk personage die parapluie :)

Net een echte Engelde gentlemen. ZO schattig dat de heer een verborgen kant heeft :)
Kara Thrace and her special destiny? That sounds like a bad cover band.

I don't want to be human ! ... I'm a machine! And I can know much more!
Dreamrose
Balpen
Balpen

Haha, dit verhaaltje heeft mijn dag weer vrolijk gemaakt :D
Leuk, dat door een verhaal je humeur kan opklaren ^^
Als een zonnetje op een regenactige dag, dan hoeft die parapluie ook niet dat gezang aan te horen! XD
Live it, Love it, Read it.
Don't judge a book, by the cover.
Music on, World off.
May the odds be EVER in your favor.
nurias
Vulpen
Vulpen

Leuk geschreven en bedacht. Ik leef helemaal in met de paraplu en zijn zingende eigenaar.
Saevir
Puntenslijper
Puntenslijper

In één woord: briljant!

Ik weet niet of ik ooit zo'n origineel verhaal tegen ben gekomen. Hoe kom je er bij om over een paraplu te schrijven? Ik vind je schrijfstijl erg prettig lezen en ik heb er eigenlijk niets op aan te merken. :)
Raages
Potlood
Potlood

Geweldig verhaal en dit bewijst eens te meer dat een goed verhaal niet ingewikkeld behoeft te zijn. Ook van iets eenvoudigs is met wat fantasie iets bruikbaars te maken.
DayDream21
Puntenslijper
Puntenslijper

Wat een leuk verhaal zeg! Echt ongelooflijk origineel en daar hou ik van :P
Mag ik vragen hoe je op het idee gekomen bent?
Nienke98
Puntenslijper
Puntenslijper

Geweldig dit!
Dit soort humor is echt precies wat je nodigt hebt om op te vrolijken!
Leuk geschreven!
...Through the dark there's a way
There's a love, there's a place
Where we don't have to hide
We can dream all night...
~Adam Lambert - Nirvana
Plaats reactie

Terug naar “De Comedy Club”