Een avondje bioscoop

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Het is donker in de zaal. De reclames zijn begonnen. Enkele laatkomers zoeken een veilig plekje op een van de bioscoop stoelen. Schuin voor mij zit een man. Eenzaam en alleen. Hij lijkt op niemand te wachten, hij komt hier niet voor de gezelligheid. Hij heeft zijn jas nog aan, een simpele spijkerbroek en foute gympies.
De film begint. Het geroezemoes verstomt en het enige dat te horen is, is het geluid van de film. Muziek bij de intro, stemmen tijdens de verschillende scènes. Af en toe glijd mijn blik af naar de man schuin voor ons. Zou hij eenzaam zijn, vraag ik mezelf af als ik in de pauze met een vriendin naar de kantine loop. De man blijft achter in de zaal. Hij hoeft geen popcorn, cola of chips. Hij komt voor de film, niet voor de gezelligheid.
Na de pauze zit de man nog altijd op zijn stoel. Hij beweegt zich niet en even vraag ik mij af of hij uberhaupt wel leeft. Als de film afgelopen is en iedereen de zaal verlaat, blijft de man zitten. Hij heeft betaalt voor de film, dus ook voor de aftiteling. Hij heeft betaalt voor de hele film, niet voor de gezelligheid.
Ik leef onrustig en onzeker, tussen de liefde en de leegte.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik vind het een leuk verhaaltje, maar ik weet niet of je het als collum kan tellen. Bij een collum geef je namelijk meestal in de vorm van een verhaaltje je mening over actueel nieuws. Dat doe je hierin niet echt, dus miss. kun je dat voor de volgende keer proberen..
You're the one who cries, when you're alone..
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Darkstar schreef:Ik vind het een leuk verhaaltje, maar ik weet niet of je het als collum kan tellen. Bij een collum geef je namelijk meestal in de vorm van een verhaaltje je mening over actueel nieuws. Dat doe je hierin niet echt, dus miss. kun je dat voor de volgende keer proberen..
Misschien wil ik dat niet ;)
Met een beetje lees-kunst haal je mijn mening hier trouwens wel uit..
bedankt voor je reactie
groetjes
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Okee, maar dan kun je het miss. beter posten bij overige verhalen, want dan denk ik dat het hier niet helemaal bij collums past..
You're the one who cries, when you're alone..
Chaija
Balpen
Balpen
Contacteer:

Darkstar schreef:Okee, maar dan kun je het miss. beter posten bij overige verhalen, want dan denk ik dat het hier niet helemaal bij collums past..
Tja, meningen verschillen zie ik
Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”