Onweer

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Ronaldjecas
Potlood
Potlood
Contacteer:

Het dondert en het bliksemt soms zo hard, dat ik er wakker van schrik. Zo ook een aantal weken geleden, het leek wel een bom die insloeg. Ik blijf mij tot op de dag van vandaag verbazen hoe hard onweer wel niet kan zijn.

De laatste jaren komt steeds vaker onweer voor in Nederland en het geluid van zo’n knal wordt ook steeds harder. De voortdurende inslagen bij mij in de buurt zijn ook niet meer op twee handen te tellen. Dit hevige onweer komt mede door de opwarming van de aarde en de onregelmatige temperaturen in dit prachtige kikkerlandje.

Het is misschien ook weer wat over geromantiseerd als ik zeg dat ik geniet van het geluid bij onweer. Maar toch het idee dat het buiten aan het onweren is, heeft zeker iets romantisch voor mij. Je denkt lekker veilig thuis te zitten en je hoort het onweer steeds dichter bij je gezellige huisje komen. Aan de ene kant ben ik ook weer bang dat het te lang duurt en ik doe maar voor de zekerheid alle stekkers uit het stopcontact. Een goede voorzorgsmaatregel, want je kunt letterlijk bijna al je elektrische apparaten die aan staan in de containerbak gooien. Bel trouwens maar de vuilopruiming, want anders is het slecht voor het milieu.

Ik wil niemand bang maken maar de kans op een inslag is 1 op 5. Waarom vaardigt het KNMI niet een weeralarm af als het gaat onweren? Dit kan tenslotte ook mensenlevens kosten, denk bijvoorbeeld aan boeren die op het open land werken in het altijd drassige weiland. Of is dat een beetje overdreven, een weeralarm?

Onweer blijft een mooi natuur fenomeen, wat iets engs en romantisch heeft. Het zal er altijd blijven en het zal nog heviger gaan worden. Ach, waar schrijf ik trouwens over? Terwijl er orkanen huishouden buiten Europa en ik loop mij beklag te doen over een beetje onweer. Erg egoïstisch tegenover de rest van de wereld en als ik echt last krijg van de angst, moet ik maar een bliksemafleider kopen. Best een goed idee, kan ik lekker veilig vanuit het raam naar de mooie bliksem kijken en luisteren naar die mooie knallen. Dan kan ik eindelijk het leed en de schade van mijn buurtbewoners bekijken.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Mooi geschreven, vind onweer ook altijd mooi.
Maar die laatste zin vind ik een beetje raar: Dan kan ik eindelijk het leed en de schade van mijn buurtbewoners bekijken.
Haat je de mensen in je buurt dan zo erg, dat je het leuk vind dat te zien?
You're the one who cries, when you're alone..
Roosj
Balpen
Balpen
Contacteer:

Darkstar schreef:Mooi geschreven, vind onweer ook altijd mooi.
Maar die laatste zin vind ik een beetje raar: Dan kan ik eindelijk het leed en de schade van mijn buurtbewoners bekijken.
Haat je de mensen in je buurt dan zo erg, dat je het leuk vind dat te zien?
Dat dacht ik nou ook =P ^^
The best way to make your dreams come true, is to wake up
Ronaldjecas
Potlood
Potlood
Contacteer:

hahhahaha, was gewoon een grapje... Iedereen heeft goede buren en slechte buren.. Hoop dat jullie een leuke column vinden?

Groetjes Ronald
Valerie
Balpen
Balpen
Contacteer:

Leuke column hoor ;)
Veni :)
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Vind ik ook :)
You're the one who cries, when you're alone..
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”