Het gevaar van de camera

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Ronaldjecas
Potlood
Potlood
Contacteer:

De ene mobiel is nog uitgebreider dan de Swing200 van KPN. Dat is lang geleden zeg! Dat ik een Swing 200 had. Weet nog wel dat ik tien euro beltegoed had per maand, of wat was het nou 10 gulden? Boeit niet vroeger, alleen de rekening van nu! Tegenwoordig kan je veel meer met een mobiel dan alleen maar bellen en smsen. Trouwens, dat is met ieder apparaat. Het kan niet High-tech genoeg tegenwoordig.

Je kunt met een mobiel namelijk, internetten, muziek uploaden en natuurlijk foto’s en filmpjes maken. De revolutie van de mobiele telefoon is nog lang niet over, want binnenkort hebben we complete pc/mobieltjes, als dat al niet bestaat? Misschien vergeet ik nog een aantal functies, maar voor mij gaat die revolutie al te hard. Laat staan dat ouderen mensen er nog iets van begrijpen.

Het is allemaal wel leuk die mobiele revolutie, maar er zitten ook diverse gevaren aan een mobiele telefoon. Denk aan de foto’s en filmpjes die gemaakt worden. Op de meest onverwachte momenten kan er een video of foto van jou gemaakt worden, terwijl je dat misschien helemaal niet op prijs stelt. En om even terug te komen op de ouderen, die merken niet eens dat er een filmpje gemaakt wordt. Kan het beter geen ouderen meer noemen, maar digileken. Of ga mee met de tijd, is namelijk ook een oplossing om niet meer zo genoemd te worden.

Onlangs nam nog een jongeman van een middelbare school nog een complete ontsnapping op uit zijn klas, met zijn medeleerlingen. De bewuste lerares staat nu lekker voor schut op de videosite Youtube. De leerling is geschorst vanwege de openbaring op de video site en mevrouw de lerares heeft het nieuws gehaald. Daar is de lerares vast blij mee, nu ze niet meer wordt serieus genomen.

Het is wel lachen, maar het slachtoffer baalt enorm, want zo filmpje gaat heen en weer op het Internet. Er zou een bepaald privacy verbod hierop moeten komen. Dus niet zomaar klakkeloos iemand voor paal zette op het Internet. Er moet dan maar, misschien gewoon een overeenstemming gemaakt worden tussen de mensen die het opnemen en met de personen die op dat filmpje staan. Als dat niet zo is, moet er gewoon maar aangifte gedaan worden tegen diegene die het plaatst op het net. Tv sterren krijgen er toch ook voor betaald om op tv te komen. Dus behandel je slachtoffer dan ook als een ster, of het filmpje nou grappig is of niet!
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Om toestemming te moeten vragen om iemand te moeten filmen gaat wel een beetje erg ver, maar laatste zin is wel grappig =P
You're the one who cries, when you're alone..
Roosj
Balpen
Balpen
Contacteer:

Even over die lerares... dat vind ik toch echt haar eigen schuld hoor. Als je nou nog niet merkt dat er 15 leerlingen naar buiten klimmen...
Begin van je column vind ik een beetje rommelig, eerlijk gezegd. Daarna wordt het wel wat duidelijker.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Je kunt ook gewoon mobieltjes kopen waar géén foto -en filmfunties ed opzitten, toch?
The best way to make your dreams come true, is to wake up
Reginleif
Potlood
Potlood
Contacteer:

Maar dat moet je dan maar aan andere mensen duidelijk maken he ;)
Ik ben het er wel mee eens, alleen van die lerares vondik dom. Dan vraag je er gewoon om.
Reginleif, Heritage of the Gods
Valerie
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik wou dat wij zulke leraren hadden :x
Veni :)
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

De KPN swing.. Ik had de eerste met prepay verkrijgbaar in het donker rood en zwart en inderdaad 10 gulden per maand.
Ding woog een kilo en trots dat ik was..!!

Whahaha..
kelly-aislin-audrey
Balpen
Balpen

Valerie schreef:Ik wou dat wij zulke leraren hadden :x
Goh.. had toch naar die school moeten gaan, aangezien ik daar wel aan gedacht heb toen ik naar de eerste ging
Voor was was was, was was is!
Reginleif
Potlood
Potlood
Contacteer:

Valerie schreef:Ik wou dat wij zulke leraren hadden :x
Wij hadden er zo een, die zei gewoon; 'als je het saai vind ga je maar weg' dus de halve klas liep weg :roll:
Van hem was ook een filmpje op internet gezet. Die jongen die 'm erop had gezet was 2 dagen geschorst...
Valerie
Balpen
Balpen
Contacteer:

Tja misschein is zo'n leraar/lerares ook weer niet alles, maar voor één dagje is het natuurlijk wel leuk 8) :lol:
Veni :)
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Niet je beste column, maar het onderwerp is wel leuk :)
The quiet scares me cause it screams the truth
Reginleif
Potlood
Potlood
Contacteer:

Valerie schreef:Tja misschein is zo'n leraar/lerares ook weer niet alles, maar voor één dagje is het natuurlijk wel leuk 8) :lol:
Wij hadden ´m iets minder dan een half jaar, dus dat viel wel mee =P
Just_here_for_you

Hm, ik weet dat overal staat dat het met een mobieltje is opgenomen, is niet waar.
Ik zit zelf in die klas, al heb ik er verder niets mee te maken.
Het is opgenomen met TWEE camera's, waarvan eentje OP een tafel stond, duidelijk zichtbaar. de andere ging van hand tot hand in de klas.
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”