
Verhaal/Situatie
Wat als je opeens wakker word in een kamer die je nog nooit hebt gezien, om je heen liggen enkel nog wat andere. Sommige zijn al bijgekomen, maar andere liggen nog in diepe slaap. Het enige wat je kan herinneren is waar je het laatste was. Thuis, op een missie, misschien wel op school? Maar hoe kom je in deze kamer terecht, waarom ben je überhaupt in deze kamer?
In het midden van deze kamer staat een keukentje, niet veel bijzonders, enkel een koelkast en enkele opberg kastjes. Een stem verteld dat ieder enkel twee dingen mag meenemen, iedereen mag zelf kiezen wat hij of zij meeneemt. Als het maar twee dingen zijn.
Al snel blijk dat ze goed in de gaten gehouden worden, de stem blijft ook steeds terugkeren als je iets doet wat niet mag. Zoals stiekem drie dingen willen pakken, dan sluiten alle deuren zich, zodat je er niet uit kunt. Het ziet er dus naar uit dat je bekeken word, alles wat je doet word gezien door "de stem"
De kamer waar je in zit heeft niet enkel een keukentje, maar heeft ook aan iedere muur 3 deuren, dus 12 deuren. Maar welke deur moet je kiezen?
Als je verder komt bij het labyrint, blijkt het dat dit een van de normaalste kamers is, je kan namelijk in een lange gang komen, met aan het einde een klein puntje licht. Als je er dan voor kiest om deze gang uit te lopen kan het goed een uur duren. Maar je kan ook in een geheel donkere kamer komen, dat je op de tast een andere deur moet vinden, dan spelen ze met je gevoel om de meest vreemde dingen aan je vingers te laten voelen.
Misschien kom je zelfs in een kamer met een monster, die zul je moeten verslaan om er uiteindelijk langs te kunnen komen. Het ene monster test je kracht, terwijl de ander je verleidingen test. Zoals een tafel vol met eten, maar als je dan iets pakt, word het monster wakker en zal je aanvallen. Een put met water, dat als je drinken wil, je opgegeten kan worden door een monster die er in zit.
Het labyrint speelt niet alleen binnen af, zo kan het zijn dat je bij een deur naar buiten komt, een heg van tien meter hoog. Maar als je er overheen wil klimmen, dan zullen er vliegende draken zijn die ervoor zorgen dat je er niet overheen komt. Maar zelfs bij het buiten labyrint ben je niet veilig voor de spelletjes die "de stem" met je uithaalt.
Naarmate de mensen sterker worden met hun krachten worden de kamers ook sterker. In plaats van houten deuren worden ze van ijzer en zo ook de heggen buiten, de heggen worden van metaal en hoe sterker je word hoe verder je bij het einde bent.
Spullen
Je hebt een teken, dat teken is een driehoek met twee rondjes erin. Als dat teken op een deur staat betekend het dat je bij een zogenaamde "Safe" point bent. Daar kun je opnieuw twee dingen pakken, de andere spullen hoef je niet weg te doen, maar mag natuurlijk wel. Als je geluk hebt kun je een tas kiezen, dan kun je daar je spullen in doen. Ook kan er in plaats van een keukentje zelfs bedden bij staan of een badkamer bij zitten.
Labyrint
De mensen die het labyrint hebben gemaakt zijn de kwaadste niet en hebben er zelfs wc's in gezet. Maar die wc's zijn niet altijd wat je hoopt dat het is. Het kan zijn dat als je een deur van de wc opent, je in een zwart gat kijkt, ondertussen gaan alle andere deuren op slot en heb je geen andere keus dan in het gat te springen. Dan kom je weer in de meest vreemde situatie terecht en moet je toch je weg weer vervolgen. Iedereen wil natuurlijk wel uit het doolhof.Misschien sommige niet. Je hebt er natuurlijk rare karakters bij zitten.

Magie
Het labyrint zit in een fantasie wereld in koninkrijk 3. Van de 4, dit koninkrijk is bezig met een oorlog die deze wil gaan houden tegen koninkrijk 1 en de baas van koninkrijk 3, Yasu is dus in de mensenwereld gaan zoeken voor personen. Maar zolang deze natuurlijk geen kracht hebben, heeft hij er niks aan.
Iedereen heeft een sieraad, daarin zit een edelsteen. De kleur geeft aan welke kracht je kunt.
Rood; vuur
Blauw; water
bruin; aarde
wit; lucht
Niet ieder sieraad werkt bij iedereen, sommige zullen nooit vuur kunnen sturen, terwijl de ander nooit water zou kunnen sturen. Diegene die water kan besturen kan nooit vuur besturen, maar wel lucht. Dat geld ook andersom. Die vuur kunnen sturen kunnen ook aarde sturen, ook degene die aarde kunnen sturen zullen vuur kunnen sturen. Dat geld ook voor water en lucht.
Maar naarmate ze het weten te gebruiken hoe sterker ze worden in hun kracht.
Doel
De mensen kennen elkaar over het algemeen niet, Of als iemand twee karakters heeft, kunnen dat natuurlijk best broer en zus zijn.
Ze zijn natuurlijk voor een rede uitgekozen, maar dat weten ze zelf niet.
Dit is een soort test, als ze door het labyrint komen, is het dus de bedoeling dat hun in het leger komen van "de stem" Yasu.
Dus als ze uit het labyrint zijn hoeft het verhaal nog niet te stoppen!
Tijd
De tijd dat het zich afspeelt is in het heden, maar dus wel met een klein laagje magie. dus het kan best zijn dat er ook een hele kamer vol zit met water en dat je daar dus doorheen moet zwemmen wil je bij de andere deur aan komen. Dan hoeft het water niet gelijk eruit te vallen.
De stem
De stem mag door iedereen gespeeld worden. Het is namelijk de bedoeling dat de stem alleen er is als je iets doet wat niet mag.
Het kan ook zijn dat je zo vervelend bezig bent, dat je word opgehaald. Mannen die geheel zwart gekleed zijn en ook een zwart gezicht hebben, zullen je komen halen. Om je daarna in een kamer te zetten. Ze zullen je daar pijnigen, om ervoor te zorgen dat je niet nog eens vervelend doet. Het is ook de bedoeling dat als je dan terug gaat, de andere worden afgeschrikt.
Wereld
http://i300.photobucket.com/albums/nn27 ... dkaart.jpg
Links onder Koninkrijk 1: Adriv
Dit koninkrijk lijkt alsof de tijd stil heeft gestaan. Het lijkt zich nog af te spelen in het victoriaanse tijdperk. Zo mooi zijn de dames en heren gekleed. Maar hebben ze weinig humor en zijn ze heel netjes en fatsoenlijk. De mensen zijn over het algemeen aardig tegen elkaar.
Zo verafschuwen ze koninkrijk 3, aangezien hun fantasie wezens toe laten en volgens hun leidster Zisa, niet vertrouwen op de kracht van de mens.
Koninkrijk 1 is heel nuchter en zorgt dus alleen voor menselijke wezen, de meeste mensen hebben magie en zijn zelf heel sterk, maar dit mag ook geen betrekking hebben tot dierlijke dingen. Hun leidster Zisa kan Yasu niet uitstaan, dat is de grootste reden voor de oorlog.
Links boven Koninkrijk 2: Trech
Dit koninkrijk heeft hun technologie flink uitgebreid, zo is hun technologie beter als de onze. Vliegende auto’s en zwevende huizen zijn niet vreemd voor hun. Het is dan ook niet voor niks dat hun geen oorlog zullen krijgen, hun hebben er totaal geen behoefte aan en hun leven rustig en zijn niet uit op vijanden creëren. Als er een bijeenkomst is tussen de vier bazen zal Stephan ook netjes blijven en zorgt er liever voor dat hun een schat krijgen als dat er oorlog komt. Hun zullen eerder voor koninkrijk 1 vechten dan voor koninkrijk 3. Dit omdat ze een betere band hebben met Zisa aangezien deze ook altijd beleeft blijft.
Koninkrijk 3: Wiset
Rechts boven. Yasu laat ieder wezen toe en zoeken meer naar magie, ook hoe ze deze kunnen creëren, dat is ook de rede dat hun stenen hebben die je een bepaalde kracht kunnen geven. Yasu geloofd zowel in de kracht van de mens als in de kracht van dieren. De mensen, wezens en dieren leven dan ook in harmonie met elkaar. Na de eerste aanval van Zisa, heeft Yasu haar de oorlog verklaard.
Ze wonen in simpele stenen huizen, zoals wij die hebben. Maar met wat meer architectuur.
De rede dat hij het doolhof heeft opgezet is omdat hij benieuwd was of de magische stenen ook op normale mensen werkte. Hij weet namelijk dat deze stenen op mensen werken die al een kracht hebben, bijvoorbeeld vuur, dat hun dan door zo’n steen ook de kracht van aarde kunnen krijgen. Ook dat die van lucht, de kracht van water kunnen krijgen. Maar als het op mensen werkt, kan hij natuurlijk een groot leger maken met “normale” mensen. Die hij dan sterker maakt met zijn krachten.
Yasu is altijd eerlijk en als hem iets niet aan staat zal hij dat ook eerlijk zeggen. Dat maakt vaak Zisa en Stephan boos. Ze hebben niet overdreven veel technologie, maar gebruiken het net zoals ons. Ze kunnen met elkaar bellen met kleinere apparaatjes, waar ze eigenlijk ook alles mee kunnen, maar verder is hun technologie niet super spannend.
Koninkrijk 4: Yaroreria
Xantax is een centaur, in zijn koninkrijk leven dan ook de wezens die nergens meer bij horen. In koninkrijk 3 kunnen natuurlijk niet alle fantasie wezens wonen en daar zorgt Xantax nu voor. Voor draken, eenhoorns, meermensen enz. heeft hij een plek gegeven waar voor hun de beste omstandigheden zijn. Zodat ze daar in vrede kunnen leven.
Als hun voor iemand moeten vechten is het voor Koninkrijk 3, aangezien hun meer voor de fantasie wezens doen dan koninkrijk 1.
Karakter regels
-Het lijkt me slim om met niet meer als 4 karakters te RP'en
- De karakters kennen elkaar eigenlijk niet, tenzij het familie is.
Schrijftijd
Er wordt geschreven in hij-vorm, verleden tijd.