Al als kind was ik wat langer dan het gemiddelde kind. Toen ik nog tiener was bracht mijn lengte vele voordelen met zich mee, zoals; dat ik alles kon zien bij een evenement en dat je wat ouder leek, dan het gemiddelde kind. Gelukkig valt dit nu mee, want wordt nu gemiddeld negentien geschat, wat het voordeel met zich mee brengt dat ik op mijn dertigste op iemand van in de twintig lijk, hoop ik.
Mijn lengte had nog méér positieve gevolgen voor mij als persoon, niemand deed mans tegen mij en keken wel uit voor mij. Het is eigenlijk wel grappig, want zo sterk ben ik nou ook niet. Vaak kreeg ik ook met gemak sigaretten en drank mee en ik was dat mannetje die voor iedereen die rotzooi moest halen. Nu word ik pas om mijn legitimatie gevraagd, beetje laat, vind je niet? Ik ben nu toch al verpest.
Natuurlijk bracht het lang zijn ook nadelen met zich mee. In de klas was ik altijd de verdachte, als ik samen met mijn klasgenoten aan het rotzooien was. Het irritant zijn doe ik nu nog steeds, maar dan op een andere manier. Misschien was ik toch altijd de dader?
Al met al een onbezonnen jeugd, met het feit dat ik altijd lang was en nu al de 1.97 gehaald heb. Mensen vroegen vaak aan mij, hoe kan je zo lang zijn? Daarop antwoordde ik; Ja heb altijd voer van de Appie Heyn gehad. Misschien doet de grootste supermarkt van Nederland wel wat met het eten? Heb namelijk meer mensen gesproken en vroeg wat hun aten en de meeste hadden ook voer van de Appie gegeten.
Tegenwoordig ben ik blij met mijn lengte en zie tot mijn grote verbazing dat er mensen dié nog langer zijn en dat je het gevoel hebt dat je niet de enige bent. Klinkt een beetje raar, maar vroeger ben ik doodgegooid met mijn lengte. Nu kan ik wat voor mensen aanpakken, die ergens niet bij kunnen. Dat is zo handig voor mensen, maar ik wórdt weer gebruikt als werkpaard, net zoals in der tijd dat ik drank en sigaretten moest halen voor anderen.
Wat ben jij lang!
-
- Potlood
- Contacteer:
Zo hé.. 1.97
Leuke column, goed geschreven, maar ik wordt schrijf je toch echt als ik word

Leuke column, goed geschreven, maar ik wordt schrijf je toch echt als ik word

Veni 

Leuke column!
Reginleif, Heritage of the Gods
1.97 is idd niet klein zeg, leuke column hoor!
The quiet scares me cause it screams the truth