Twee harten, Twee gevoelens

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Ruka
Typmachine
Typmachine

Dit is een eerste versie van mijn verhaal. Natuurlijk wil ik opbouwende hulp en die kan ik ook goed gebruiken. Hoe ik bijv. zinnen mooier kan formuleren. Maar nu wil ik vragen aan de mensen die een hele lange verbeter post hier willen zetten, dit PLEASE, in een PB naar mij willen zenden?
Als het hier staat in het topic.... Dan word ik daar altijd nogal treurig van en ga ik, ben ik bang, niet meer door (doe ik niet met opzet :().

“Het is gevaarlijk!” Een meisje met rode krullen keek boos naar haar vriendin. Haar bruine ogen waren niet enkel boos, maar ook bezorgd.
“Aya, jij vind alles gevaarlijk. Zelfs een spin.”
“Die zijn ook gevaarlijk!” Riep Aya verontwaardigd door de slaapzaal heen. Er stonden achttien bedden in deze kamer, negen aan de ene kant, negen precies tegen over die bedden. Af en toe zat er een raam tussen, waarbij de zwarte gordijnen op dit moment open waren. De donkere houten nachtkastjes, paste goed bij de bedden en de dekens leken al dertig jaar oud te zijn. Verbleekt en sommige dekbedden hadden flinke gaten.
De twee meisjes waren de enige die boven waren, de andere waren beneden aan het wachten op het eten.
“Morgan, denk nog even na voordat je domme beslissingen maakt. Hier in de buurt is verder niks. Alleen bomen.” Toen Aya dat zei keek Morgan boos om. Ook al had Aya gelijk, dat wilde Morgan niet voor lief nemen. Het weeshuis lag vijftien kilometer in het bos. Dat maakte het een lange tocht naar de beschaving.
“Ik ben hier al achttien jaar, ik kan toch niet nóg langer blijven?” Morgen zuchtte diep terwijl ze uit het raam keek en neerkeek op het lange zandpad. Dit pad kronkelde zich door het bos en kwam ooit uit bij een verharde weg.
“Vraag het anders, je bent volwassen, Misschien mag je gewoon gaan.” Aya wilde niet dat haar vriendin gepakt zou worden als ze ging ontsnappen.
Niemand probeerde te ontsnappen van de vrouw. Als je al iets verkeerd deed kreeg je een klap en als je tegen haar in ging had ze een zweep of liniaal voor op je rug.
“Jij denkt dat ze me laat gaan?” vroeg Morgan ongelovig aan Aya.
“Misschien, ze zal toch niet boos zijn als je niet ontsnapt?” Dat was een logische gedachte van Aya, maar de vrouw kon om niks boos worden.
“Dat geloof je echt?” Morgan begon Aya haast te geloven, maar ze begon toch haar nachtkastje te doorzoeken. In de hoop dat ze misschien iets vond wat ze mee kon nemen. Aya knikte nog zelfverzekerd, maar Morgan kwam terug om haar eigen gedachte, ze geloofde haar niet.
“Ik ga gewoon.” Ze was niet van plan om terug te krabbelen van haar besluit.  Aya pakte de arm van haar vriendin vast en sleurde haar mee.
“Eerst eten dan maar?” Morgan schudde haar halflange blonde haren door elkaar. “Zonder eten kun je niet weg!” Aya keek streng naar haar vriendin, die zich over gaf en mee de trap af liep. Het was hier druk. Kinderen liepen overal door de gangen heen.
“Kun je niet nog een jaartje blijven? Dan ben ik ook achttien.3” Morgan antwoordde niet op de vraag en liep snel door. “Luister nou! Als je weg gaat ze je pakken!” schreeuwde Aya woedend, haar gezicht was bijna roder als haar haren en de zaal werd gedekt in stilte. Alleen een paar kindjes waren nog aan het brabbelen. Morgan draaide zich om naar Aya en met grote passen liep ze op haar af. Ze wilde haar mond openen, maar ze voelde een warme, klamme hand haar pols pakken.
“Wat was jij van plan?” Morgan stond verstijfd en ze keek met grote ogen naar haar vriendin. Ze voelde de dikke buik van de vrouw tegen haar rug en een rilling liep over haar lichaam.
Morgan was klein vergeleken met de dikke vrouw die boven haar uit torende.
“Niks.” Zei ze emotieloos, terwijl ze nu woedend naar Aya keek. Enkelen tellen later voelde ze een stekende pijn door haar wang en werd ze bijna gedwongen de vrouw aan te kijken door een andere hand die aan haar kin trok.
“Ik wil geen ‘niks’ horen van jou” De vrouw sleurde haar mee naar een kamer die ze al te goed kende. De ramen die in de kamer zaten, waren bedekt met zwarte gordijnen.
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Silena
Balpen
Balpen

Ik heb je een pb'tje gestuurd met wat dingen die mij opvielen :]
Verder lijkt me dit wel een interessant verhaal. Ik vraag me af waarom het bij de fantasy staat, maar daar zal ik vast snel genoeg achter komen als je nog een stukje plaatst :]
  • Er zijn geen problemen, er zijn mensen.
Ruka
Typmachine
Typmachine

Oei, dat duurt nog een tijdje voordat je dat te weten krijgt :p Maar ik vind het leuker om spannend te houden X3 Iedereen mag altijd nog afhaken :P
Dankjewel voor je reactie Silena, ik heb een paar dingen beter omschreven (hoop ik :P)
Ook heb ik er even van gemaakt dat het maar een vrouw is. Dat was nog een stukje van de oude versie dat het twee vrouwen waren X3

Haar tranen hadden deze grond al te vaak gevoeld. Haar shirt werd omhoog geduwd. Nu haar rug onbedekt was, waren er horizontale littekens zichtbaar, die afstaken tegen haar blanke huid. De vrouw pakte een van de linialen. Morgans' handen zochten naar het enige voorwerp in de kamer en grepen het houten stoeltje stevig vast. Ze boorde haar nagels in het hout.
De vrouw haalde uit en Morgan zette haar tanden op elkaar om niet te schreeuwen. Het hout van de liniaal raasde over haar rug. In plaats van met de vlakke kant, sloeg de vrouw met de smalle kant, wat zorgde voor een gemene pijn. Het was moeilijk om niet te huilen, maar het lukte haar. Ondanks de tranen die achter haar ogen prikten, gaf ze niet toe aan haar eigen zwakheid. Morgan wist niet hoeveel klappen ze had gekregen of hoe lang het had geduurd, maar na wat voor Morgan veel te lang duurde, werd ze meegesleurd en naar de trap geduwd.
“Geen eten voor jou.” Alsof de vrouw dacht dat Morgan dat erg zou vinden, alsof ze nu honger zou hebben. Eten was het laatste waar Morgan aan kon denken. Ze rende met pijn de trap op en achter op haar witte shirt ontstonden rode vlekken van het bloed. Het eerste wat Morgan dan ook deed was haar shirt uit en bekijken hoe hard de vrouw nu geslagen had. Ze stond met haar rug naar de langwerpige spiegel in de badkamer. Het was een grote ruimte, met aan een kant hokjes waar oude douchegordijnen voor hingen. Aan de muur hingen enkele spiegels waarbij de schimmel langs de randen stond.
Zoals haar shirt al aangaf, waren er enkele sneeën die waren gaan bloeden. Anderen waren slechts vuurrood, maar zorgden net zo goed voor een brandende pijn.
“Vanavond ga ik gewoon.” Dit was voor Morgan de druppel en in plaats van haar te stoppen, hadden ze ervoor gezorgd dat ze juist zou ontsnappen. Ze liep naar haar kamer en trok een zwart shirt aan, dan zou het bloed niet zo opvallen. Ze pakte een zaklamp van de grond en een flesje. Ze had een paar dagen geleden een broodmes uit de keuken gestolen en in haar nachtkastje gelegd. Deze spullen stopte ze in een oude versleten rugzak, dit waren de enige spullen waar ze iets aan zou kunnen hebben in het bos.

Ze bleef boven en na een tijdje kwamen alle andere kinderen om te gaan slapen.
“Het spijt me Morgan.” Aya was naar haar toe gelopen en keek haar vriendin bezorgd aan, maar Morgan had daar geen zin in.
“Kom op, zeg alsjeblieft iets.” Morgan wende haar hoofd af en hoopte hierbij dat Aya weg zou lopen. “ook goed, ik wil je toch niet meer kennen.” Aya liep weg en ging in bed liggen. Dit deed ze omdat ze hoopte dat Morgan dan toch naar haar toe zou komen. Na een uur geschreeuw aan te hebben gehoord, sliep iedereen. Nu was het tijd voor Morgan. Zo zachtjes mogelijk liep ze door de slaapzaal heen. Toen ze de deur opende kwam er een straal licht naar binnen en ze sloop zo snel mogelijk door de deur. Nu stond ze in de lange gang. Rechts van haar bevonden zich nog twee andere slaapzalen, ieder met nog achttien bedden. Tegenover haar was een deur, waarvan niemand wist wat zich er achter bevond en naast die deur bevonden zich de douches. Aan het eind van de gang was er nog een kamer, waarvan werd gezegd dat het de kamer van de vrouw was. Links van haar hield de gang op en was een groot raam.
Ze werd uit haar gedachte gehaald door zware voetstappen, ze waren al bijna boven aan de trap. Zonder na te denken rende Morgan de deur in die voor haar neus stond.
Morgan liep haast tegen een zwart blok op en toen haar ogen aan het licht gewend waren zag ze dat dit de kamer van de vrouw moest zijn. Het zwarte blok waar ze bijna tegenop was gelopen, was een bed. Zachtjes vloekte ze in zichzelf, ze had kunnen weten dat ze hier zou belanden. Links van haar zag ze een klerenkast en rechts een bureau in de hoek, met een apparaat dat ze niet kende, maar de voetstappen achter haar hielden niet op. Sterker nog, dit was de enige deur waar de voetstappen op af moesten gaan. Morgan sprong richting het bureau en ging zo dicht mogelijk in de hoek zitten. Toen ze het geluid van de deur hoorde hield ze haar adem in en probeerde nog dichter tegen de muur aan te kruipen. Ook al was dat niet meer mogelijk, toch probeerde ze door de muur heen te komen. Ze keek naar de voeten van de vrouw en telkens als ze te dicht bij kwam werd Morgan omgeven door angst en wilde ze gillend wegrennen. Tot haar opluchting kon ze zichzelf inhouden. De vrouw liep een deur door en Morgan kwam van de muur toen ze een kraan hoorde lopen. Dat moest de badkamer zijn, ze kroop onder het bureau vandaan en liep richting de deur, enkel stopte de kraan en tot haar spijt was het bureau het dichtst bij en kon ze enkel daar weer onder springen. De druppeltjes zweet sijpelde over haar voorhoofd, de vrouw kwam inderdaad terug, ze had het nooit gehaald tot de deur. Tot haar schrik kwamen de voeten richting het bureau.
Ze wist dat ze gepakt zou worden. Dat ze nooit had moeten ontsnappen. Maar de vrouw ging op de stoel zitten, zonder dat ze Morgan in de gaten leek te hebben.
Het onbekende apparaat begon te tikken, ze kon het niet thuis brengen.
Ze bleef geruisloos zitten en hoopte dat de vrouw snel weg ging, de voeten stonken, alsof ze altijd dezelfde schoenen aan had. Opeens stopte het tikken.
“Wat moet dat?” hoorde ze de akelige stem door de kamer roepen.
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Ruka
Typmachine
Typmachine

(Ik vind het heel moeilijk om mooie zinnen te maken, excuses hiervoor! Je kan altijd een PM sturen met dingen die ik beter kan doen. Dat vind ik juist handig!)

Morgan dook nog verder in elkaar en met haar hand voelde ze een steentje. Ze gooide hem tegen de kast en de vrouw keek achterom.
“In de kast is het niet slim je te verstoppen.”
Toen de vrouw naar de kast liep zag Morgan dit als haar kans en ze liep zachtjes naar de deur, achter de vrouw aan. De geverfde blonde haren hadden flinke uitgroei en het leek alsof ze haar krullen nooit doorgekamd had. Haar dikke lichaam liep lomp door de kamer. Toen de vrouw bij de kast was deed Morgan de klink omlaag. Dat hoorde de vrouw en ze keek woedend om, de ogen van de vrouw en Morgan kruiste elkaar.
“Jij!” Toen de vrouw dat zei opende Morgan de deur en rende door de gang. De trap af. Met moeite opende ze een raam. Ze probeerde zichzelf er doorheen te wurmen. Met een kreet greep de vrouw de arm van Morgan vast. Morgan had nog nooit zoveel angst gevoeld, haar arm begon pijn te doen door de greep van de vrouw. Ze werd naar binnen getrokken en ze kon niks inbrengen. De vrouw was sterker als haar. Ze had met haar andere hand de blonde haren van Morgan vast gegrepen.
“De kinderen huilen!” Door deze zin liet de vrouw Morgan los. Het was Aya, dat herkende Morgan meteen. Morgan herstelde zichzelf en het lukte haar nu om zichzelf door het raam te wurmen. Ze had Aya niet meer gezien en de vrouw ook niet, haar ogen waren gericht op de duisternis. Haar voetstappen leken door de bomen te weerkaatsen op het harde zand en al snel werden de voetstappen dof door de bladeren die een dikke deken op de grond vormde. Ze bleef rennen, totdat ze niet meer kon, de ronde maan aan de hemel zorgde voor een klein beetje licht. De kale takken van de bomen zagen er griezelig uit, alsof ze door een spookbos liep.
Ze ging hijgend tegen een boom aan staan, ze moest rusten. Ze luisterde naar de stilte, tot haar geluk was het ook stil, zelfs de wind leek niks te doen.
Toen het na een paar minuten nog stil was, zuchtte ze. Als ze nu maar haar spullen had, maar toen de vrouw haar vast had gepakt, was haar rugzak gevallen. De wind steeg op en zorgde voor rillingen, maar ze moest toch gaan lopen. Terug gaan was geen optie en stil staan ook niet.
Ze hoorde zoveel, nu ze midden in het bos was en de wind weer was begonnen dat iedere stap haar bang maakte. De wind maakte de bladeren zweven en de bomen bewegen. De wind huilde in haar oren en ook al zou er iemand lopen, dan zou ze het nog niet horen. Iedere minuut die ze liep leek ze niet vooruit te komen. Alles leek op elkaar en het liefst wilde ze terug, ze had geen idee hoe laat het was en hoe ver ze al was.
Ze was moe, vies en bang, maar ze durfde niet te gaan slapen in dit bos.

Na vermoeid door te hebben gestapt zag ze in de verte een puntje licht. Maar heel blij kon ze er niet van worden. Het leek nog minstens twee uur lopen te zijn. Toch bleef ze doorlopen en langzaam kroop het lichtje vooruit. Na een half uur lopen leek ze een silhouet te zien van een huis. Ze liep er hoopvol op af en ze kwam aan bij een klein hutje. Ze liep naar de deur, en toen ze er op klopte, opende deze vanzelf door de kleine aanraking van Morgan. Ze moedigde zichzelf in gedachte aan, wat ervoor zorgde dat ze naar binnen stapte. Ze kon met moeite een bed onderscheiden van een aantal kastjes. Zonder na te denken pakte ze het matras van het kapotte bed af en legde deze op de grond. Ze plofte neer, ze was te moe om verder bang te zijn. Nu ze eenmaal lag, was het ook niet moeilijk om in slaap te vallen. Alles was beter als midden in het bos te blijven. Al dacht ze niet na over dat ze nu makkelijker te zien was in het oppervlakte van het hutje.

Ze werd wakker van een druppend geluid, dat steeds sneller en harder ging, regen. Toen ze haar blauw/grijze ogen opende zag ze alles wat er in het hutje was, de zon was opgekomen en nu zag ze hoe vies het was. Met een ruk stond ze op en stond verstijfd in het midden van het hutje. Er stonden oude blikken en er lag naast het matras een dood dier, het was een vogel, maar wat het verder was wist ze niet. Ze drukte haar hand op haar lippen, dat ze hier was gaan slapen. Ze keek omhoog naar het geluid, in het dak zaten gaten, maar niet zo groot dat ze nat zou worden. Er lagen overal stukken servies op de grond en het kleine aanrecht lag vol met doden muizen en insecten. Morgan kon zich niet bewegen en sloeg haar armen om zichzelf heen, alsof ze iemand nodig had haar te troosten.
Zo bleef ze staan, totdat de regen weer minder werd. Nu kwamen de druppels enkel nog van de bomen en waren er kleine plasjes ontstaan in het huisje
Ze schrok van voetstappen en toen ze omdraaide zag ze een persoon in de deuropening staan.
“Wat doe jij hier?” Zo’n stem had ze nog nooit gehoord, deze stem was laag. Ze deinsde achteruit en zocht naar een plek om te ontsnappen.
“Wat ben jij?” Probeerde ze zo stoer mogelijk te zeggen. De man tegenover haar keek haar vragend aan.
“Ik ben Sean, het is koud, ik kan je naar een hotel brengen?” Morgan kon niet aan de stem wennen van de persoon. Ze was de naam nu alweer vergeten. “Hoe kom je hier terecht?” De persoon leek bezorgd.
“Ik was op weg naar de stad.” Zei ze moeizaam, Morgan moest moeite doen om niet in huilen uit te barsten. Toen de persoon een stap dichter naar Morgan toe deed, stapte Morgan ook achteruit.
“Je komt van het weeshuis?” De persoon keek verbaasd, alsof het vreemd was dat er iemand uit een weeshuis kwam. Ze durfde de persoon voor het eerst aan te kijken en ze knikte traag. Hij had halflang donker haar, maar toen ze zijn ogen bekeek waren deze licht. De man liep vastberaden op Morgan af en legde zijn hand op haar rug om haar een paar passen vooruit te laten gaan. Heel rustig en geleidelijk, maar anders zou ze zo blijven staan.
“Woont u daar?” Morgan wist niet wat ze moest verwachten, maar nu wilde iemand haar helpen. Ze liet de persoon toe dat ze het hutje uit werd geleid en ze werd begroet door de lage ochtend zon.

- Komatsu Nana/Hachi
Ruka
Typmachine
Typmachine

“Je kan waar we naartoe gaan eerder een dorp noemen. Ben je ooit uit het weeshuis geweest?” Dit verschijnsel leek een gesprek met Morgan te willen voeren, maar Morgan knikte enkel. Het licht dat Morgan had gezien was van een kerk, dat zag ze toen ze dichterbij kwam.
“Welkom in River Falls” Morgan keek om naar de man en ze schrok van zijn gezicht. Zijn kaaklijn was in een mooie lijn die perfect stond met zijn gezicht en zijn neus was precies zoals het hoorde. Morgan voelde aan haar eigen neus. Deze was niks vergeleken bij die van de gedaante, ze vond altijd dat ze een te grote neus had, hij was niet overdreven groot, maar ze vond hem nooit mooi. Haar ogen waren grijs/blauw een saaie kleur, maar ze zag de kleine witte puntjes die in haar ogen zaten niet, deze maakte haar ogen net iets specialer, ook al zag ze dat zelf niet. Haar mondje was klein en als ze moest lachen had ze kleine tandjes. Ze was niet dik, noch dun, ze was enkel klein. Misschien net 1.60.
“Als je nog geen plek hebt om te slapen kun je anders wel bij ons verblijven?” Morgan werd uit haar gedachte gehaald en ze keek voor het eerst rond. Er waren geen hoge gebouwen te vinden, enkel de paar kerken die ze vanaf hier kon zien. Er liepen een aantal mensen over straat.
Ze zag nog een persoon, deze leek meer op de persoon langs haar. Dezelfde grof uitgesneden kaken en een andere uitdrukking, maar ook andere kleren.
“Waarom zie jij er zo anders uit als de meisjes in het weeshuis?” Morgan vond het een normale vraag, maar de man keek verbaasd naar Morgan om.
“Omdat ik geen meisje ben.” Zei hij simpel en Morgan sloeg een hand voor haar mond. Ze had gehoord dat er iets anders moest zijn. Maar dat ze het in het levend mocht zien wist ze niet.
“Hoe noem je jezelf dan?” Morgan keek verbaasd naar eenzelfde verschijning die langs liep.
“Sean....” Morgan keek vreemd naar hem en nu pas snapte Sean wat ze bedoelde.
“Een man, of jongen.” Hij voelde zich een vader, waarom had hij een meisje, wat was opgegroeid in een afgelegen oord meegenomen? Waarom was hij degene die haar moest vinden?
“Hebben jullie daarom geen borsten?” De ogen van Sean werden groot bij deze vraag en hij schudde zijn hoofd.
“Inderdaad, mag ik vragen hoe oud je bent?” Hij keek om naar Morgan, Ze deed als een kind van elf. Ze was er nu pas achter aan het komen dat er verschillende geslachten waren.
“Ik ben achttien!” voordat Sean nog verder kon denken had ze haar leeftijd al gezegd, achttien. Hij had medelijden met haar, waarom hadden zo'n meisje niet gewoon fatsoenlijk voorlichting gegeven.
“Nog nooit gehoord van een vader en moeder?” Morgan keek weg toen Sean deze vraag stelde. Natuurlijk had ze er over gehoord. Maar de meisjes die in het weeshuis kwamen, waren vaak allemaal vanaf hun geboorte daar gekomen. Net zoals Morgan zelf, ze was opgegroeid in het weeshuis en daar werd enkel over de vrouw gesproken en de rest van de meisjes.
“Jawel, maar dat zijn benamingen, meer niet!” Morgan kreeg weer tranen in haar ogen, ze voelde zich zo dom. Het leek alsof hij alles wist en dat zij niks wist.
“We gaan naar het huis van mijn zus, daar woon ik ook, maar mijn broer ook. Dus niet bang zijn.” Sean wist niet goed hoe hij op Morgan moest reageren, dus hij had besloten haar mee te nemen naar zijn zus. Die wist vast wat ze met haar aan moest.

- Komatsu Nana/Hachi
Ruka
Typmachine
Typmachine

Morgan gaf geen antwoord, maar bekeek alle huizen die er waren, ze vond de huizen mooi, ze leken op het weeshuis, maar dan waren ze.... mooier. Achter sommige ramen waren allemaal kleren te zien. Sommige kleren glinsterde in de zon. Maar veel tijd om te kijken had ze niet, want Sean liep door.
“Wat doet een man?” vroeg ze uit het niets en Sean zuchtte zacht, maar hij probeerde te reageren alsof de vraag heel normaal was.
“Die doen hetzelfde als een vrouw, enkel zijn ze sterker en hebben meer spieren.” Sean kon moeilijk nu alles uit gaan leggen.
“Kinderen komen daar toch vandaan?” Morgan had zoiets gehoord, vader en moeder een meisje zou een moeder zijn, dus had je nog iets anders nodig, dan zou je een kindje krijgen. Als ze met een pop gingen spelen en deden dat het een kindje was, had de lerares gezegd dat ze vadertje en moedertje moesten doen. Nu was ze er helemaal zelf achter gekomen dat het dus een man moest zijn. Ze was haast trots op zichzelf bij deze ontdekking.
“Ja, zoiets inderdaad. Over een uurtje zijn de winkels open. Wil je dan iets leuks halen?”
Morgan keek naar Sean en knikte blij. Ze vond zichzelf nog steeds stoer over haar ontdekking en niks kon meer stuk. Ze vond Sean zelfs niet meer heel eng. Enkel nog ontzettend interessant, maar dat was ieder mannelijk figuur dat langs was gelopen. Na enkele minuten was ze dan aangekomen bij het huis, dit huis leek bijna even groot te zijn als het weeshuis. In plaats van een groot blok, leek dit huis meerdere dakjes te hebben en was wit. Het had een kleine veranda en langwerpige ramen. Hij opende de deur en een jonge vrouw kwam aanlopen, toen ze Morgan zag keek ze gelijk op naar Sean.
“Sean?” vroeg ze wat achterdochtig en hij schudde zijn hoofd.
“Ik heb niks gedaan, ze was in het hutje van de oude houthakker. Ze komt uit het weeshuis.” Sean zei het snel, alsof hij haast had met vertellen wat er aan de hand was. De vrouw keek Morgan onderzoekend aan en glimlachte.
“Ik ben Flora, dat is Josh.” Flora wees naar achter en Morgan zag nu pas dat er iemand in een deuropening stond, weer een man. Flora stak haar hand uit en Morgan pakte deze twijfelend aan. De andere man kwam uit de deuropening vandaan en stak ook zijn hand uit.
“Josh.” zei hij, ook al was hij al voorgesteld.
“Morgan.” zei ze zachtjes en Flora keek nog steeds met een boze blik naar Sean. Alsof hij iets verkeerds had gedaan.
“Hij heeft me alleen uitgelegd dat hij een man is.” zei Morgan daarom, ze wilde niet de rede zijn dat er mensen ruzie maakte. Hierbij keek Flora enkel nog bozer naar Sean. Flora dacht dat hij het met haar gedaan had.
“Nee, niet op die manier Flora, ga jij haar even lekker de rest van de wereld uitleggen?” Met een strak gezicht liep hij een deur door en Morgan kon enkel naar de grond kijken. Ze had ervoor gezorgd dat ze boos op elkaar waren, dat was helemaal niet de bedoeling geweest.
Ze keek op naar Flora, haar bruine stijlen haren hingen langs het gezicht van de vrouw en kwamen tot het midden van haar rug. Haar ogen waren in tegenstelling tot die van Sean donker groen.
De andere jongen keek met een lachje naar Morgan.
“Heeft hij niks geks gedaan?” vroeg hij enigszins bezorgd. Morgan schudde haar hoofd terwijl ze met moeite zich los trok van zijn helder groene ogen.

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Wat een raar meisje is die Morgan toch. Nooit een man gezien of er zelfs van gehoord en ze is 18. Wel leuk bedacht trouwens. Ben benieuwd hoe lang het zal duren tot Sean Morgan uit zijn huis schopt omdat ze zulke domme vragen stelt. Hihii :P
Schrijf snel verder
Jenna
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Wat een leuk verhaal. Ik vraag me af hoe het afloopt. Ga snel verder. :app:
never give up, there is no such thing as an ending. just a new beginning.
Ruka
Typmachine
Typmachine

Zijn haren waren ook donker, maar had ze korter en omhoog staan. Hij had een zwart shirt aan, dat strak om zijn lichaam zat. Zijn spieren waren goed te zien, iets waar Morgan door gefascineerd raakte en naar bleef staren.
“Wil je anders even in bad?” Josh leek zich ongemakkelijk te voelen door de starende blik van Morgan. Ze keek nu weer naar zijn gezicht en hij leek zichzelf weer iets te ontspannen.
“Dat kan toch niet?” vroeg ze angstig en Josh knikte.
“Natuurlijk wel, nu ben je onze gast, beschouw ons maar even als je familie.” Morgan keek met glunderende ogen naar Josh toen hij dit zei, ze had nooit familie gehad en ze had het idee alsof ze even geadopteerd was. Alsof ze gewild was, zonder na te denken had ze de zin er al uit.
“Waar is mijn kamer?” Meteen keek ze naar de grond, ze wist dat ze dit enkel deden omdat ze anders buiten moest slapen, Flora gebaarde dat ze mee moest lopen en Morgan volgde haar dan ook snel. Ze liepen de brede houten trap op. Een tweepersoons bed stond in het midden van de kamer, met een bureau en een kast tegen de muur. De open haard met houtblokken zorgde ervoor dat Morgan zichzelf in moest houden niet te schreeuwen.
“Dit is je kamer, hopelijk vind je hem mooi? De kamer is van onze ouders geweest, maar we doen er nu niks meer mee.”
Morgan wist niet wat ze moest zeggen, Aya had dit leuk gevonden. De glunderring op haar gezicht verdween, ze was nog steeds blij, maar ze dacht aan Aya. Ze had haar beste vriendin achter gelaten en zelf had ze nu geluk....

“Je hebt een eigen badkamer, dus je hoeft niet bang te zijn dat een van die engerds binnen komen. Ook kun je de deur van je kamer gewoon op slot doen, de sleutel zit er in.” Flora dacht na over wat ze nog meer kon zeggen. 'ga jij haar even lekker de rest van de wereld uitleggen?' Ze dacht na over de zin die Sean had gezegd en ze keek om naar Morgan.
“wat heb je in het weeshuis allemaal geleerd?” Flora keek haar nieuwsgierig aan, waardoor Morgan zenuwachtig begon te worden.
“We hebben geleerd om klok te kijken, te lezen, maar ook rekenen.” Morgan wist niet of dit veel was, drie dagen in de week kwam er een vrouw les geven aan alle kinderen. Eerst de kleine kindjes twee uur, daarna de grotere kinderen vier uur. Ze heeft altijd proberen op te letten, maar de vrouw leerde ze enkel de basis dingen.
“Dat is al heel veel!” zei Flora alsof ze het echt meende, maar eigenlijk was ze verbaasd dat Morgan zo weinig had geleerd.
“Heb je ook dingen geleerd van buiten het weeshuis?” Flora zag al aan de ogen van Morgan dat het niet zo was, ze keek opnieuw naar de grond, iets wat ze deed als het moeilijk werd of als ze liever niet wilde antwoorden. Ze kon nog net haar hoofd schudden. Flora stond er wat verstomd bij, het was apart om een vreemd meisje in je huis te hebben.
“Wil je anders even in bad? Je hebt een lange tocht achter de rug.” Morgan knikte snel en Flora zette het bad aan. Ze pakte een handdoek uit de kast en legde deze op de wastafel.

Flora liep meteen naar beneden en ging verbluft op een houten stoel zitten aan de antieke tafel. De tafel paste goed bij de rest van de keuken, hij had dezelfde kleur als de kastjes.
“Dat arme kind weet niks.” zei ze verbaasd en Josh keek haar vragend aan. Hij kwam binnen en ging tegenover haar zitten. Zijn donkere haren streek hij naar achteren.
“Niks is wel heel weinig vind je niet?” Josh snapte niet waarom ze zo verslagen keek. Maar Flora wist dat als ze haar een tijdje zouden houden, dat ze heel erg op haar moesten gaan letten. Vooral met Sean in de buurt. Ze vroeg zich af wat hij hier deed, deze maand was hij opeens weer terug gekomen.
“Ze weet wel iets, ze kan nog net lezen en schrijven. Maar ze weet niks van hoe het er hier aan toe gaat. Dat je alcohol hebt, dat je jezelf er vreemd bij gaat voelen. Dat jongens en meisjes wel eens iets doen. Althans, volgens mij weet ze het niet. Zoveel heb ik haar niet gevraagd.” Flora stond snel op en begon koffie te zetten, ze pakte uit de ouderwetse houten kastjes alles wat ze nodig had. Josh dacht enkel na over het meisje wat net bij hun was gekomen.
“Dus we houden haar een tijdje?” Flora keek geschrokken om naar Josh.

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Waarom heet de tittel V-story. Zijn flora josh en sean misschien vampiers ofzo?
Een vriend is iemand die het lied van je hart kent, en het opnieuw kan zingen als jij het vergeten bent....
Rubenorignal
Balpen
Balpen

wat een apart verhaal! maar het is echt leuk! in het begin dacht ik waar gaat dit over, maar het is echt interessant! schrijf snel door!
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Ruka
Typmachine
Typmachine

“Je klinkt alsof je het zelfs wilt! Maar het zal moeten inderdaad, als we haar laten gaan, zal ze net als een hondje verdwalen.” Ze wilde geen 'kind' erbij hebben, maar ze voelde zich verplicht.
“En Sean, hoe gaat die zich inhouden op 'nieuw' vlees?” Hij rolde met zijn ogen, Sean vond het wel leuk om met meisjes om te gaan. Maar dan enkel voor een paar dagen plezier en daarna mochten ze gaan. Soms was het iets langer, maar wat altijd zeker was: de meisjes gingen met een gebroken hart naar huis.
“Dat weet ik niet, daar ben ik ook bang voor!” Flora dronk haar koffie snel op en ging op het aanrecht hangen.
“We moeten gewoon bij Morgan blijven. Maar we moeten vooral niet laten blijken dat Sean eng is. Anders word ze nog bang.” Flora dacht na over wat ze moesten doen. Het was simpel om haar verborgen te houden voor alles wat er speelde. Overdag laten rondlopen, 's avonds naar binnen, niks aan de hand. Maar vroeg of laat zal het fout gaan. Dan gaat er iets gebeuren waardoor ze er op een akelige manier achter moet komen.

Morgan zat rechtop in bad en keek de badkamer rond, de wasbak was netjes in een stenen plaat verwerkt, met daaronder een donkerbruin kastje. De grote ovalen spiegel die er boven hing, zorgde ervoor dat de ruimte groter leek. De wc in de hoek was simpel, met een zwarte bril. Ze ging liggen en richtte haar ogen op het plafond, deze was beschilderd, er stonden mensen. Datum's, tijden en namen, Morgan keek haar ogen uit. Toen zag ze de drie bekende, ze stonden naast elkaar, met ieder hun naam er onder. Maar ook een gek getal. 1820? Maar het kon ook bij de oude man horen die er boven stond. Ze zagen er anders uit als nu, maar dat was logisch, de schildering moest wel een paar jaar geleden zijn gemaakt, toen ze nog jonger waren. Haar blik bleef hangen op Sean, hoe komt het dat ze hem zo boos had gemaakt? Morgan stapte uit bad en sloeg een handdoek om haar druipende lichaam heen. Voetstappen van water vormde zich op de wit met zwart betegelde vloer en toen ze uit de badkamer stapte, schrok ze van een jongen die op de rand van haar bed zat. Haar handdoek viel bijna af, doordat haar handen een spastische beweging maakte, maar ze kon hem nog net vasthouden.
“Hallo schoonheid.” Terwijl hij dat zei, onderzocht hij Morgan. Ze deed weer een stapje de badkamer in en Sean keek haar met een grijns aan. Ze wist niet wat ze moest doen en bedacht dat ze nog iets tegen hem wilde zeggen.
“Sorry dat ik je boos maakte. Dat was niet de bedoeling, hopelijk ben je nu niet meer zo boos?” Morgan ratelde deze zin aan elkaar, ze durfde niet te ademen.
“Natuurlijk ben ik niet boos meer, hoe kan ik op een lieftallige dame als Morgan boos zijn?” Hij stak zijn hand uit, ook al stond ze drie meter van hem vandaan. Hierdoor moest Morgan wel naar hem toe en ze liep met kleine pasjes richting het bed. Ze pakte zijn hand vast en hij bracht deze naar zijn lippen, om beleefd op de bovenkant van haar hand, een kus te zette.
“Ik... Flora, weet je waar Flora is?” Morgan hield de handdoek strak vast en Sean stond op, hij liep een rondje om haar heen en ze wist dat hij haar aan het bekijken was.
“Ze is beneden.” Hij legde een hand op de schouder van Morgan, ze verstijfde en durfde niets te doen. Hij liet zijn hand over haar arm glijden en door een harde klap schoot Morgan uit haar positie. Angstig keek ze naar de deur en daar stond Flora.
“Sean!” schreeuwde ze hard en Josh stond boos achter haar. Flora liep naar Morgan toe en Josh sleurde Sean de kamer uit.

“Waar ben jij mee bezig?” Josh snapte niet wat zijn broer bezielde om zo met haar om te gaan.
“Ze is volwassen, doe niet zo overdreven.” Sean had zin in iets, waar kon hij zich op dit moment nu beter aan vergrijpen dan aan zo'n meisje?
“Dat is ze niet, ze moest vast bang zijn geweest. Jij moet leren om jezelf in te houden. Niet iedereen wil jou!” Josh keek om toen hij voetstappen hoorde, Morgan was aangekleed, ze had een spijkerbroek aan die een paar keer was opgerold en een te groot shirt.
“Heb je honger?” vroeg Sean met dezelfde grijns als altijd. Morgan kon enkel knikken, ze had ontzettende honger en kon dat niet ontkennen.
Sean liep naar haar toe en legde een hand op haar rug, zo geleidde hij haar naar de eetkamer.
Josh sloot traag zijn ogen, hij wilde hem aanvallen, hem slaan. Hij hield zich in, nu Morgan er was kon hij moeilijk zijn broer aanvallen.
“Wat vind je lekker? Spaghetti?” zei Sean.
“Dat is toch meer voor 's avonds?” mengde Josh zich in het gesprek en pakte de arm van Sean, om hem zo van Morgan af te halen. Dat lukte hem en Sean zuchtte.
“Als ze dat wil, dan kan ze dat toch krijgen?” hij keek arrogant naar Josh.
“Je kan ook brood krijgen.” Josh ging langs haar lopen en Flora keek verbaasd naar de twee jongens. Sinds wanneer vallen die op hetzelfde meisje? Vroeg ze in stilte. Ze kreeg een lachje op haar gezicht bij deze gedachte, het zou wat zijn als er een heel gevecht zal zijn om een 'kind'.
“Brood vind ik wel lekker, maar avondeten lijkt me spaghetti wel lekker.” Sean rolde met zijn ogen toen Morgan dat zei. Waarom moest ze naar zijn kleine broertje luisteren?

dankjewel voor jullie leuke reacties!!

@Jenna, niet te slim doen jij X3

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Sorry kan het niet helpen. De tittel is vstory. Dusss; moet je het maar niet zo spannend en mysterieus maken. Dan zal ik mijn mond houden. Leuk stukje. Dus die Sean is gewoon is vieze player. En ze vallen nu op hetzelfde meisje. Klink een beetje als vampire diaries. Damon and Stefan... Haha.
Schrijf je snel verder??
Jenna
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ja en twilight en 100 andere boeken waar twee jongens op hetzelfde meisje vallen. Helaas ruka hoe cliche ;)

Ik doe morgen weer stukje:p

- Komatsu Nana/Hachi
ashleykoolen
Balpen
Balpen

@ Ruka hoe cliché dat wel niet mag wezen. vaak zijn dat de leukste verhalen. hihi ik ben zelf verslaafd aan the vampire diaries en Twilight. Ik ga snel de laatste stukjes lezen :app:
Tesserell
Vulpen
Vulpen

I like it :) Tips wil je in pb? Ik stuur nog wel n berichtje ;)
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
Ruka
Typmachine
Typmachine

Als het echt HEEL veel dingen zijn wel, als ze langer worden als een van mijn posts ofzo X3

- Komatsu Nana/Hachi
Ruka
Typmachine
Typmachine

“wat is dat?” Morgan keek verbaasd naar alle glazen die op de tafel werden gezet , allen waren ze afgedekt, ook zat er iets vreemds in. Er lag brood op tafel, maar de rest zag er zo vreemd uit. Glazen, overal leek iets anders in te zitten. De eetkamer grensde aan de keuken en er konden acht mensen aan de tafel zitten.
“Wat moet je daarmee?” vroeg ze en ze moest een beetje lachen. Het zag er zo vreemd uit, je moet uit glazen drinken, wat hadden hun er mee gedaan?
“Pindakaas en Jam, voor op je brood.” Josh pakte de pot pindakaas en opende deze, hij zette het bij Morgan neer, die op haar beurt hem vreemd aankeek. Flora wende haar blik af, hier begon het al, de moeilijke dingen.
“We gaan naar de film, lijkt je dat leuk?” Sean hoopte dat ze dat wel zou begrijpen, maar Morgan keek om naar hem en schudde haar hoofd.
“Wat is film?” Morgan vond alles wat hier gebeurde vreemd. De glazen, film? Wat moest ze daarmee?
Flora moest moeite doen om niet emotioneel te raken, dit meisje kwam uit de ruimte, dat kon niet anders.
Josh pakte een boterham en smeerde deze met pindakaas, deze legde hij op het bord van Morgan.
“Proef maar.” zei hij met een lachje en Morgan keek hem angstig aan. Ze keek naar de vreemde saus die Josh op haar brood had gedaan en hij was er een voor zichzelf aan het smeren. Hij nam er een paar happen van, om te laten zien wat de bedoeling was en dat je het gewoon kon eten.
“Jij bent gek.” zei Sean tegen zijn broertje en hij schudde zijn hoofd.
“Proef het maar gewoon Morgan.”
Ze keek om naar Josh, bang pakte ze de boterham vast en nam er een hap uit. Ze kauwde en slikte het snel door.
“Het blijft in mijn mond plakken!” zei ze hysterisch en Sean keek haar verbaasd aan en keek toen naar Josh.
“Jullie eten niks op het brood?” Het leek alsof Josh het begreep, maar dat deed hij eigenlijk niet. Dat weeshuis moest wel erg oud zijn, als ze al niks op het brood deden. Ze schudde haar hoofd en Sean pakte de boterham van haar bord en legde er een nieuwe op, deze keer zonder iets er op.
Niemand zei meer iets tijdens het eten, alsof ze niet wisten wat er gezegd kon worden. Morgan was gewoon zo, daar konden ze niet in een dag iets aan veranderen.
“We gaan nieuwe kleren voor je halen, lijkt je dat leuk?” Flora was al bezig met het opruimen van de borden en Morgan knikte.

“Dat staat je leuk!” zei Flora blij en Morgan stond in een knalroze broek voor de spiegel. Ze keek om naar Josh, wat vond hij er bijvoorbeeld van? Sean ging voor Josh staan en stak zijn duim op naar Morgan. Hij liep naar haar toe en pakte een zwart shirtje, met een roze opdruk uit het rek.
“Dit past er goed bij, probeer maar.” Morgan pakte het shirt aan en verdween in de paskamer.
“Waar bemoei jij je mee?” siste Flora naar hem.
“Wat is er zusje? Je nieuwe kind aan het beschermen?” Sean bekeek de kleding die in de rekken hing en keek om naar Josh, die nog steeds als versteent op dezelfde plek stond.
“Wat doe je eigenlijk hier? Je was weg, dus blijf weg.” Flora keek neutraal naar Sean, ze wist dat boos op hem zijn geen zin had.
“Nee, ik wil graag bij mijn familie zijn.” hij glimlachte en keek langs Flora af. “Wat zei ik nou? Kijk, prachtig! Wat een schoonheid, vind je niet?” vroeg hij aan een winkelverkoper, die snel knikte. “Maar ze is van mij, dus zorg ervoor dat je niet meer naar haar kijkt.” Zijn stem klonk kil en de jongen liep weer naar de kassa. Morgan wist niet wat ze moest doen en Josh liep naar hen toe.
“Vind je dit leuk?” Hij klonk aardiger dan zijn broer, hij vroeg ook normale dingen en zei geen gekke dingen tegen haar. Morgan knikte nog op de vraag en Josh liep naar de kassa.
“We kopen dat, kan ze het aanlaten?” De verkoper knikte en Flora haalde de kaartjes van haar broek en shirt af. Zodat de streepjescode kon worden gescand en ze konden afrekenen.
In een andere winkel hadden ze leuke zwarte schoenen gekocht, het was alsof ze nu eindelijk eens stoer was.
“Misschien kunnen we haar naar een kapper sturen?” Bromde Sean, die blijkbaar te weinig aandacht kreeg. Dit vond vooral Flora een goed idee en dat was de volgende stop. Haar haren waren vettig en je kon goed zien dat het geknipt was door een onervaren iemand.
De kapper keek hen ook vragend aan, waarbij Flora enkel haar schouders op kon halen.
Met een lok en een kapsel wat mooi in laagjes was geknipt, liepen ze door de stad. In plaats van het glanzen van het vet, glansde ze nu doordat ze zo schoon waren.

“Tijd voor een film.” Zei Flora blij en ze keek om toen Sean langs haar kwam lopen.
“Je hebt in de gaten dat ze helemaal gek gaat worden toch?” Hij grijnsde kort en keek haar toen serieus aan. Flora zuchtte en keek om naar Morgan, Josh lette op haar.
“wat wil je daarmee zeggen? Denk je dat je het beter kunt? Jij zal gewoon haar als een pop gebruiken. Ja ze heeft een gat inderdaad. Wil niet zeggen dat je daar alles in hoeft te stoppen wat van jou is.” Flora bleef stilstaan en Sean ging met een frons voor haar staan.
“Ze heeft nog nooit zoiets gezien, daarom.”

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Haha :Ddat laatste was egt grappig. Ze heeft een gat, dat betekent niet dat je alles in hoeft te stoppen wat van jouw is. Haha, sorry het is gwn grappig. Ik zou er nog bij toevoegen wat de gezichtuitsdrukking van Sean is. Ik vond deze stukje egt super goed. Het was best wel grappig omdat ze niet weet wat alles is terwijl het voor ons normaal is. Ik heb zelf geen fouten kunnen ontdekken. Schrijf snel verder :P
Jenna
Ruka
Typmachine
Typmachine

Naam veranderd, dus niet schrikken.... De betekenis spreekt deels voor zich ;)

Dankjewel voor je reactie, het is moeilijk om te schrijven aangezien het inderdaad voor mij zo normaal is.

- Komatsu Nana/Hachi
Ruka
Typmachine
Typmachine

Aangekomen keek Josh naar welke films er draaide.
“Belle en het beest is opnieuw uit...” Zei Sean die naast hem was komen staan. Josh keek niet om naar zijn broer en knikte enkel.
“Rustig beginnen dan maar.” zei hij en keek om naar Flora.
“Maar hoe smaakt dat dan?” ze had popcorn aangewezen, maar had daar al spijt van. De vrouw die achter de bar stond keek Morgan zelfs vreemd aan.
“Een grote bak zoete popcorn, m&m's, naturel chips, cola, fanta, sprite, water en doe ook nog maar paprika chips.” Ze rekende af en ondertussen kwamen Josh en Sean al aan met de kaartjes.
Sean pakte de hand van Morgan vast en bracht haar naar de zaal, terwijl Josh en Flora de spullen mee moesten nemen. Flora keek boos om naar Josh en gebaarde met haar hoofd dat hij snel moest gaan.
De zaal was groot en het scherm wat daar tegenover hing was dat net zo goed.
“Stomme jongens, sinds wanneer zijn ze zo stom?” mompelde ze, terwijl ze met haar handen vol achter hen aan liep.
“Wat is dit?” schreeuwde Morgan hard door de bioscoop heen en Sean legde zijn hand op haar mond.
“Dit is een bioscoop, hier kun je films kijken. Ga je niet meer schreeuwen?” Morgan schudde haar hoofd en Sean haalde zijn hand van haar mond. Morgan had rode wangen gekregen van de aanraking en ze bleef naar Sean staren.
“Zullen we gaan zitten?” vroeg Josh en overhandigde wat spullen over aan Sean, nu was het zijn beurt om haar hand te pakken en mee te nemen naar hun plaats. Nu zat Morgan tussen de twee jongens in, te staren naar het grote doek voor haar.
“Flora, hier!” Josh stond op en Flora keek verbaasd naar de twee jongens.
“Mag ik weten waar jullie mee bezig zijn? Zo ernstig heb ik jullie nog nooit meegemaakt én jullie zijn cliché!” Ze ging langs Josh zitten.
“Weet ik niet....” hij boog zich naar de oor van Flora. “Ze is toch best schattig?” Toen Josh dat zei, wilde Flora hem tegen zijn hoofd aan slaan. Dit vond ze gewoon niet goed, het is namelijk nog een dertien jarige.
“Dat kun je niet menen. Je broer ook niet trouwens, jullie doen nu gewoon normaal. Waarom moet mij dit overkomen, waarom moeten mijn broers zo cliché zijn om op hetzelfde meisje te vallen?” Flora had een boze ondertoon, ook al fluisterde ze, maar dat kwam omdat ze er net een paar uur was. Maar de twee broers deden alsof ze het niet hoorde en keken strak naar het scherm.

Morgan schrok van het plotselinge geluid en slaakte een gilletje. Zonder dat Morgan het aan zag komen had Sean opnieuw zijn hand op haar mond gedrukt. Ze keek met grote ogen naar het scherm en ze stond op. Sean stond ook op om achter haar aan te gaan, maar Josh pakte haar pols vast, met een simpele beweging zat ze op zijn schoot. Hierdoor versteende ze en keek zonder te ademen naar het scherm. Het leek haast een spel, een van de twee tijgers moest het lammetje hebben. Josh keek met een kleine lach om naar Sean, die met een boze blik van hem weg keek.
“Gaat het weer?” vroeg Josh en Morgan knikte, enkel werd er een mes in het hoofd van de persoon gezet op het scherm. Voordat ze kon schreeuwen, had nu Josh zijn hand op haar mond te leggen.
“Het is allemaal nep, ga anders even met Flora naar het toilet?” Morgan knikte en Flora greep de pols van Morgan om haar snel mee te nemen.

“Goed gedaan broertje, leer mij die truck ook eens.” bromde hij en keek naar de mensen die elkaar aan het slachten waren in de trailer. Je zou toch denken dat er iets leukere trailers zouden komen, maar dat was op dit moment niet het geval. De tweede trailer was minder ruw, die ging over een andere kinderfilm.
Ze hadden geluk dat de film niet zo vol zat, het waren enkel een paar mensen die met hun kind waren.
“Denk je niet dat dit misschien te snel is? Hadden we niet beter eerst een tv kunnen kopen?” mompelde Josh.
“nee, dit is leuker, op de terugweg zullen we wel een televisie kopen en een dvd speler.” Josh kon enkel knikken op het antwoord van zijn broer. Aangezien ze pas anderhalve maand in het ouderlijk huis waren gaan wonen, hadden ze nog geen tv.
“Slim plan, kunnen we ook een hoop kinderfilms aanschaffen.” Josh keek geschrokken om toen Flora terug kwam, zonder Morgan.
“Morgan is weg!” zei ze net iets te hard en de twee jongens wisten niet hoe snel ze op moesten staan.

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ohh oh oh, Waar is Morgan naartoe. Egt ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt om je verhaal zo spannend te maken. Ik wil tips van je. Egt waar... Net zaten morgan en de andere nog film te kijken en nu is ze opeens weg. Waar zal zr naartie zijn gegaan? Straks wordy ze ontvoerd ofzo?!!!
Ruka
Typmachine
Typmachine

“Jij bent nieuw!” Morgan negeerde de groep jongens en liep langs ze af. Totdat ze vast werd gegrepen en ze de jongen wel aan moest kijken. Hij had blond haar en zijn bruine ogen keken haar speels aan.
“Laat me los” bromde ze en de jongens moesten hard lachen.
“Moet je niet op school zijn?” Dit zei een van de andere jongens, hij had een vreemde krakerige stem.
“Nee, laat me nu maar los!” schreeuwde Morgan nu hard en ze sloeg de jongen in zijn gezicht, hierdoor ontstond een pijnlijke rode vlek. De jongen schrok voor een paar seconde, maar hij herstelde zich. De reactie op de klap was een kopstoot, enkel kwam die bij haar op de neus en begon deze te bloedde.
“Dit zijn nieuwe kleren, stommerik!” Ze sloeg wild om zich heen, maar nu kwamen zijn vrienden helpen. Morgan kwam op de grond terecht en ze kreeg enkele pijnscheuten op haar wang en er werd aan haar shirt getrokken. Ze hoorde een jongen schreeuwen en een paar meter verderop terecht komen, met tranen in haar ogen duwde ze zichzelf moeizaam overeind. Toen ze zag dat Josh degene was die de jongens tegen de vlakte had gewerkt moest ze enkel nog meer huilen. Josh hurkte bij haar neer en zorgde voor steun, hij keek geschrokken en slikte een brok in zijn keel weg. Ze had schaafwonden op haar gezicht, haar shirt was gescheurd en ze was nog steeds aan het huilen. Hij deed zijn leren jack uit en zijn zwarte shirt, hiermee veegde hij het bloed van Morgans gezicht. Josh legde zijn jack over de schouders van het meisje, nu pas zag hij dat ze naar zijn bovenlichaam aan het staren was. Ze keek nu tegen zijn blanke huid. Ze keek op naar zijn gezicht en hij glimlachte vriendelijk, Josh tilde haar op in bruidshouding en Morgan legde haar hoofd tegen zijn borst. Zijn hartslag was traag en het zorgde ervoor dat ze rustiger werd. Haar ogen sloten zich langzaam, terwijl ze wegzakte in een diepe slaap.
“Josh!” Flora kwam verschrikt naar hem toe en streek de haren uit haar gezicht, dat was niet gemakkelijk, door het bloed wat er aan vast zat.
“Wat jongens hebben haar verveeld.” was het enige wat hij zei, Flora keek bezorgd naar Morgan.
“Zo te zien is er verder niks gebeurt?” Flora keek op naar Josh, die enkel zijn hoofd schudde. Ze besloten om door te lopen, zodat ze snel thuis zou zijn.

“Eindelijk!” Schreeuwde Sean en keek verbaasd naar Josh die Morgan in zijn armen had. Sean bekeek haar gezicht zorgvuldig en hij nam haar van Josh over. Hierdoor opende ze traag haar ogen en voelde hoe ze op de bank werd gelegd.
“Dankje.” zei ze moeizaam en Sean knikte enkel. Hij veegde wat bloed van haar gezicht af. Ze had zich nog nooit zo rot gevoeld, ze was wel door de vrouw geslagen, maar dat was nooit op haar gezicht. Nu had ze hoofdpijn en voelde zicht beroerd. Ze sloot haar ogen weer, ze was uitgeput.
“niet doen.” Josh keek gevoelloos naar zijn broer, die zuchtte. Hij had de hand waar bloed aan zat bij zijn mond.
“Waarom niet? Geef maar toe dat jij het ook wil” Sean grijnsde gemeen, hij likte het bloed van zijn vingers, voor een moment werden zijn ogen geheel rood en zijn tanden scherper als dat ze al waren. Hij keek verbaasd naar zijn handen en rook nog eens aan haar bloed. “Ze smaakt heerlijk.” zei hij met een grijns en liep weg, nog steeds likte hij aan zijn vingers.
Josh ging zorgzaam bij Morgan zitten en streelde haar blonden haren.
“Wat doe je?” met moeite opende ze haar ogen en kreeg nu pas weer gehoor en had in de gaten wat er gebeurde. Een stekende hoofdpijn kwam op en Morgan begon zwaarder te ademen, ze legde haar hand op haar hoofd en maakte geluidjes.
“Rustig, het komt goed, probeer maar te slapen.” zijn stem leek de pijn een beetje van haar weg te nemen, terwijl ze in een diepe slaap werd verwikkeld

Met een klap kwam Sean tegen de muur achter hem, een schilderij viel van de muur en hij stond moeizaam op. “Dat had je niet moeten doen.” zei Josh woedend en duwde met zijn hand tegen de nek van Sean. In een snelle beweging waren de rollen omgedraaid en was Sean degene die bovenop zat.
“Het maakt me niet uit wat jij wil, het enige wat ik weet is dat Morgan van mij is. Jij blijft met je akelige klauwen van haar af.” Hij sloeg Josh met zijn hoofd tegen de muur en stond op, hij hoefde zijn broertje niet te hebben om les te geven.

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Wow wat een heftig stukje. Dus ze zijn toch vampiers. Dat stukje met dat Sean's ogen helemaal rood worden is egt eng. Ik zie het al helemaal voor me. Ga je snel verder?
Jenna
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Jeeeeej ! nieuw stukje gelezen (:
Ruka
Typmachine
Typmachine

Leuk dat je nog steeds meeleest, vanavond post ik weer een stukje. ;)

- Komatsu Nana/Hachi
Ruka
Typmachine
Typmachine

Sean liep de voordeur uit en keek toen hij langs de bank liep naar Morgan en vervolgde zijn weg.
“Hallo Sean.” Een meisje met lange blonde haren kwam naar hem toe en Sean sloeg gelijk zijn arm om haar heen.
“Hallo lieverd.” Hij gaf haar een kus en hij liep samen met haar door.
“Waar ga je naartoe?” Waarom wilde iedereen dat weten?
“Ik ga een tv kopen.” Het meisje keek hem verbaasd aan, ze snapte niet waarom hij opeens een tv wilde kopen. Ze wilde haar mond open doen om het te vragen, maar hij was haar voor.
“Voor mijn nieuwe vriendin.” Hij zuchtte. “Doei.” zei hij en duwde het meisje weg. Ze stopte en keek stomverbaasd naar de rug van Sean.
“Dat is een grapje toch?” Toen ze dat vroeg schudde Sean zijn hoofd en liep door naar de winkel. In gedachte verzonken baande hij zich een weg tussen de mensen door.

Morgan was ondertussen met moeite opgestaan, Josh ondersteunde haar.
“Wat wil je doen Morgan?” Zijn groene ogen onderzochten haar, om te kijken hoeveel schade ze op had gelopen. Het viel mee, maar ze had wel een aantal flinke schaafwonden. Hij keek van haar weg terwijl zijn ogen voor een seconde geheel rood werden, het was lang geleden dat hij echt van een persoon had gedronken, hij had enkel uit zakjes gedronken. Toen hij weer naar Morgan keek waren zijn ogen weer normaal.
“Misschien wil je weer even in bad?” vroeg hij rustig en ze keek hem niet begrijpend aan. Alsof ze niet eens meer wist wat een bad was. Toch knikte ze en Josh tilde haar als een bruid op en zette haar in de badkamer en draaide het bad aan.
“Je moet jezelf maar even uitkleden.” Toen hij dat zei deed Morgan dat, zonder te wachten totdat Josh weg ging. “Wacht.” ze stond nu in haar onderbroek en Josh zuchtte. “Daar hoef ik niet bij te zijn.” zei hij rustig en Morgan keek hem loom aan. Josh pakte nog snel een handdoek en liep weg. Hij ging tegen de muur aan zitten naast de deur, zodat hij kon horen of het goed met haar ging. Ze was zichzelf aan het uitkleden en ze ging in bad. Josh was opgelucht dat het haar gelukt was.
Flora kwam de kamer binnen en keek naar de jongen die wanhopig langs de deur aan het wachten was.
“Ze zit in bad?” Eigenlijk wist ze het wel, maar anders kon ze helemaal niks vragen.
“Ja, ze heeft nog steeds last van dingen, denk ik. Ze heeft nog niks gezegd.” Zijn donkere haren waren uit model en Flora ging langs hem zitten.
“Dit is geen fijne eerste dag.” Josh kon enkel zijn hoofd schudden, hij voelde zich een flut vampier, dat hij nog niet eens een normaal meisje kon beschermen. Morgan zette een voet buiten het bad en een harde klap volgde. Flora stond op en toen ze de badkamer binnen kwam lag ze languit op de grond.
Ze legde een handdoek over de wees heen en tilde haar simpel omhoog. Met een klein lachje keek ze op het kind neer.
“Gaat het?” vroeg ze zachtjes en Flora hielp haar met aankleden.
“Ja, ik ben nu wel weer wakker gevallen.” Ze kreeg een klein lachje op haar gezicht. Aangezien ze had geslapen ging het al beter.
“We gaan een spelletje doen, lijkt je dat leuk?” Morgan knikte.

Morgan gooide een dobbelsteen, dat was in haar ogen een gek vierkant blokje met stipjes was. Telkens als ze de dobbelsteen gegooid, moest ze de stipjes tellen. Zoveel vakjes mocht haar vogel vooruit.
“Terug naar het begin.” Morgan keek boos naar het beestje, ze had deze dieren nooit in het echt gezien en nu het een houten poppetje was vond ze deze enkel vervelend. Ze was bijna bij het einde, maar nu was het gansje dood.
“Kijk eens wat ik heb!” Sean kwam met een doos binnen en had een tas aan zijn andere arm. Morgan keek verbaasd naar de grote doos, wat moest hij daarmee? Vroeg ze zichzelf af. Te verbaasd om nog verder te spelen stond ze op en liep met kleine pasjes naar het “gevaarte”. Sean haalde er iets zwarts uit en Morgan ging er vandoor met de doos. Ze sleepte deze mee naar de bank en bekeek goed wat het was. Een langwerpig vierkant ding, met een groot, zwart ding daarin.

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hey Ruka,
Sorry hoor maar nu ga ik ff je personages beledigen. Wat is die Morgan van jouw toch een kluns, eerst raakt ze problemen met een groepje jongens en daarna valt ze in de badkamer. Haha, hoe krijg je het voor elkaar om haar zou te beschrijven. Hier zij ff wat foutjes.
Ruka schreef:
“Hallo Sean.” een meisje met lange blonde haren kwam naar hem toe en Sean sloeg gelijk zijn arm om haar heen.
Hier moet een meisje met blonde haren met een hoofdletter. Want bij de rest heb je ook gewoon een hoofdletter.
[quote=''Ruka''] “Doei.” zei hij en duwde het meisje weg, ze stopte en keek stomverbaasd naar de rug van Sean. [/quote]
Hier kan je beter de komma na en duwde het meisje weg vervangen door een punt. Bij ze stopte begin je dan gewoon met een hoofdletter.

Morgan was ondertussen met moeite opgestaan, Josh ondersteunde haar.
[quote=''Ruka''] “Wat wil je doen Morgan?” Zijn groene ogen onderzochte haar, om te kijken hoeveel schade ze op had gelopen. [/quote]

Hier moet achter onderzochte een 'n'. :P

[quote=''Ruka''] Flora kwam de kamer binnen en keek naar de jongen die wanhopig langs de deur aan het wachten was. [/quote]

moet het hier niet voor de deur zijn?

[quote=''Ruka''] “Dit is geen fijne eerste dag.” Josh kon enkel zijn hoofd schudde, hij voelde zich een flut vampier, dat hij nog niet eens een normaal meisje kon beschermen. [/quote]

achter hoofd schudde moet een 'n'. En je kan beter zeggen: hij voelde zich een vlutvampier omdat hij nog niet een meisje kon beschermen.

[quote=''Ruka''] “Ja, ik ben nu wel weer wakker gevallen.” ze kreeg een klein lachje op haar gezicht, ze had een beetje geslapen, dus het ging goed. [/quote]
Je gebruikt wel heel veel komma.s zeg! Ze kreeg moet met een hoofdletter.

[quote=''Ruka'']Telkens als ze de dobbelsteen gegooid moest ze de stipjes tellen, zoveel vakjes mocht haar vogel vooruit. [/quote]
achter gegooid moet had staan met een komma erachter. En achter mocht haar vogel kan je dan plaatsen.

[quote=''Ruka''] Een langwerpig vierkant ding en daar zat een groot zwart ding in.[/quote]
een groot zwart ding kan je beter vervangen door met een groot, zwart ding daarin.

Nou ik hoop dat je hier iets aan heb gehad.

Ps: dit was mijn langste reactie dat ik tot nu toe heb geplaatst. :P
Ruka
Typmachine
Typmachine

Dankje :) Ik had deze niet zo goed nagekeken o_0 Ach, hoe ik het voor elkaar krijg? Naar mezelf kijken :p
Je mag Morgan niet beledigen X3 Ze is gewoon nog niet zo slim!

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Haha, dus je geeft toe dat je zelf ook een kluns ben. Das nieuw, dat hoor ik ook niet vaak van mensen zeggen. Okej I promise dat ik Morgan niet meer ga beledigen. Misschien wordt ze later wel wat slimmer, ook al is ze nu al 18 jaar oud.
XxJenna
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Ik vind het juist grappig dat Morgan zo'n kluns is. En ook dat ze helemaal niets weet over de "buitenwereld". Maar dat is begrijpelijk als je 18 jaar in een weeshuis zit en je nog nooit in je leven een jongen hebt gezien. of dergelijke. Ga vooral door (:
Ruka
Typmachine
Typmachine

“Dat is een TV Morgan.” Zei Josh en Morgan keek hem vragend aan. Een TD? Spookte in haar gedachte rond. Ze had er nooit van gehoord en ze wist ook niet wat ze er mee moest, ze wende haar blik af en begon de doos opnieuw te onderzoeken. Ze zag eruit als een soort kat, die een doos veel leuker vond als het speeltje wat er in zat. Josh hielp zijn broer met de TV en zorgde ervoor dat deze recht hing, af en toe wierp Morgan een bedenkelijke blik naar de twee jongens, maar besloot dat de doos, met de gekke structuur leuker was. Ze maakte met haar nagels tekeningetjes in de doos, enkel kwam ze niet verder dan kleine stick mannetjes. Er ging licht aan en toen ze op keek, zag ze bewegende tekeningen op tv. Ze keek verbaasd naar het scherm, er verscheen een dier op tv, twee ronde oren, een rood broekje en een staart. Gefascineerd keek ze naar het scherm.
“Wie is dat?” vroeg ze en Sean ging naast haar zitten.
“Dat is Mickey mouse.” hij keek vragend naar Morgan, die op haar knieën zat en voorover boog om nog dichterbij te komen. Ze leunde op haar handen en het leek net een dier, Sean keek naar haar houding, perfect. Althans, als ze alleen waren, toch probeerde hij het, langzaam bewoog hij zijn hand naar de billen van Morgan. Hij beet op zijn onderlip, in een fractie van een seconde konden Josh en Flora er zijn, die waren in de keuken drinken aan het pakken. Hij was er bijna. Nog een klein stukje. Met zijn vingertoppen raakte hij de billen van Morgan aan, die van schrik bijna van de bank viel.
“Wat doe je?” vroeg Morgan en keek in de lichte ogen van Sean.
“Ik probeerde enkel te helpen.” hij had geen idee wat hij tegen haar moest zeggen. Normaal wist hij het, dan had hij een slimme opmerking gemaakt.
“Wat zit er in de tas?” Morgan wees naar de tas en hij pakte deze om Morgan de voorkant van de dvd's te laten zien.
“Kies er maar een uit.” zei hij en liep richting Josh en Flora.
“Je deed iets wat je niet kon maken?” gromde zijn broertje en Sean schudde zijn hoofd.
“Nee, het is enkel dat ik niet weet wat ik met haar aan moet.” zei hij rustig, maar eigenlijk wist hij dat heel goed. Gewoon erboven op springen.
“Ik wil deze.” Morgan sprong voor Sean en met een lach op haar gezicht hield ze een dvd voor zijn neus.
“Met de vissen?” vroeg hij haar en Morgan knikte. Josh keek met een zucht naar zijn zus, waarom moest ze blij doen tegen hem? Hij pakte de dvd uit haar handen en liep richting de kamer, met Morgan die achter hem aan sprong. De avond was zwaar voor Sean, Josh en Flora. De ene vraag naar de andere werd er op hen afgevuurd.
Bij Finding Nemo: Wat is dat? Wat doet een boot? Waarom heet het een boot? Een walvis? Een schildpad?
Bij Belle en het beest: Waarom is die gemeen? Waarom vind ze hem aardig? Waarom rent ze niet weg? Waarom praat die klok? Waarom doen ze zo met hun lippen?
Steeds een passend antwoord vinden was moeilijk. Soms deden ze ook of ze de vraag niet hoorde, vooral als de karakters aan het kussen waren en ze vroeg wat ze deden. Ze probeerde haar zoveel mogelijk uit te leggen en toen het avond begon te worden leek Morgan nog steeds niet moe te zijn. Flora liep naar de keuken met Morgan achter haar aan. Ze keek tegen een ronde maan op. Dat was iets wat ze wel kende.
Morgan slaakte een gil. Een groot harig dier zat voor het raam. Zijn tanden waren ontbloot. Zijn ogen keken haar recht aan. Het raam brak. Het dier was er doorheen gesprongen en zat nu boven op Morgan. De slijmerige bek van het beest opende zich. Hij wilde zijn tanden in het meisje zette, maar werd door Sean weggeduwd. Hij trok haar overeind en duwde haar richting Flora. Nu was het de beurt van Sean om zijn tanden in het beest te zetten. Het dier piepte en sprong weer het raam uit.
“Wat was dat?” Vroeg Morgan angstig.
“Een we... Een wolf.” bromde Josh en Sean zuchtte, hoe kwam zo'n beest hier? Waarom hier? Sean pakte de kin van Morgan vast en onderzocht haar gezicht.
“Heb je vanaf je geboorte al twee verschillende kleuren ogen?” vroeg hij streng en Morgan knikte moeizaam. Josh duwde Sean weg, hij deed weer eens veel te hardhandig.
“Wat maakt dat uit? Dat hebben zoveel mensen.” zei hij tegen Sean.
“Die kwam niet voor niks hoor, zag je dat ding niet kijken! Hij was op zoek naar iets.” Hij ijsbeerde door de kamer.

- Komatsu Nana/Hachi
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Je moet echt weer snel verder schrijven!
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Oh my gosh, wat spannend, dat stukje met die weerwolf. (tenminste ik denk dat het een weerworf was, volle maan he!) Ga snel verder :D
ashleykoolen
Balpen
Balpen

Wanneer ga je verder @.@ ?
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

@Ashley Ruka geniet denk ik nu van haar vakantie. Ze is op vakantie u know. Ik denk dat ze dan na haar terugkomst wel verder gaat :D Ik mis ook haar V story
ashleykoolen
Balpen
Balpen

o ik wist niet dat ze op vakantie was hihi
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik ga er in een paar weekjes weer mee door. Deze maand ben ik ook nog bezig voor een andere aanmelding ;) Dus dat gaat ook nog even duren. Maar als ik tussendoor aan het verhaal kan werken doe ik dat natuurlijk X3
Dankjewel voor het lezen! Jullie zorgen ervoor dat ik altijd met een lach verder schrijf!

Groetjes,
Ruka

- Komatsu Nana/Hachi
Jenna
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Jejj Ruka is back :D Wat voor aanmelding bedoel je?
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”