naar aanleiding van de vele feedback die ik gekregen heb (bedankt daarvoor!

Ik hoop het verhaal hiermee te verbeteren, dus ik hoop dat jullie het inderdaad beter vinden dan de vorige versie!
Hierbij de proloog:
Proloog
15 februari 2005
De drieëntwintigjarige Christine pakte een levende muis bij zijn staart en liet hem boven het glazen terrarium van haar kleine, groene slang bungelen. De slang was een pas ontdekte soort die leefde in bossen. Hij was onder andere in de bossen rondom het dorp waar Christine woonde gesignaleerd. Ze had er eentje weten te vangen en wilde dit exemplaar gebruiken om meer te weten te komen over de soort. Qua uiterlijk leek het dier erg op een groene mamba, alleen was het kleiner en niet giftig. Ondanks dat, had het wel scherpe tanden.
Toen de slang tevoorschijn kwam, liet Christine de muis los. Ze sloot het terrarium en richtte zich op de op een stoel vastgebonden jongen die tegenover haar zat. Hij wierp haar een kwade blik toe.
Hij zag er onverzorgd uit. Zijn krullende, zwarte haar was tot net boven zijn schouders gegroeid en zijn kleren zaten vol vlekken en gaten. Hij keek anders uit zijn ogen dan vroeger, toen hem nog niets was aangedaan en hij niemand wat aangedaan had. De tijd zonder zorgen, enkel plezier.
Christine zuchtte. Het deed haar pijn om hem zo te zien, maar het zou allemaal snel voorbij zijn.
‘Jason, je weet dat dit voor je eigen bestwil is, toch? Het kan zo niet langer.’
Jason draaide zijn hoofd weg, wat voor Christine een teken was dat hij begon af te zien van hun plan. Ze deed een poging om hem te laten inzien dat dit de enige manier was om een normaal leven te kunnen lijden.
‘Het is uit de hand gelopen en dat weet jij ook. Je hebt geen controle meer over de magie, Jason. Het is te krachtig geworden. Denk je eens in hoe je leven eruit kan zien zonder dat kwaad in je lichaam dat je verteld wat je moet doen.’
Door het Malignus-gen dat hij bezat en alle haat, woede en verdriet dat hij door de jaren heen gevoeld had, was zijn witte magie steeds kwaadaardiger geworden…Het was nu zwarte magie met een eigen wil en een eigen denkvermogen. Soms verloor hij de controle en deed hij vreselijke dingen. Op die momenten drong het niet tot hem door dat het fout was wat hij deed, ondanks alles wat hem was aangedaan.
Jason keek haar onbegrijpelijk aan. ‘Ik zal mijn magie kwijtraken, Christine…Dat is niet niets, oké? Ik zal de enige persoon op aarde zijn zonder magie.’
Dit kon Christine niet ontkennen. Zijn witte magie was verdwenen, langzaam maar zeker verandert in de kwaadaardige energie dat nu door zijn lichaam stroomde. Daarom was het onmogelijk dat hij zijn witte magie terugkreeg zodra de kwaadaardige energie zijn lichaam zou verlaten. Het was nu een en dezelfde energie.
Christine keek hem, onbewust met medelijden, aan. Jason keek opzij, haar blik vermijdend.
‘Ik hoef geen preken meer, oké? Doe het gewoon. Laat het voorbij zijn.’
Christine knikte en pakte het scherpe mes, dat naast het terrarium lag, bij het handvat. Ze liep naar Jason en bracht de punt van het mes met trillende hand tot een paar millimeter voor zijn buik.
‘Doe het!’ schreeuwde Jason opgefokt. ‘Aarzel niet en doe het gewoon, kutwijf!’
Christine negeerde zijn geschreeuw. Het zweet stond op haar voorhoofd en haar hart ging tekeer, maar ze mocht niet terugdeinzen. Ze kende Jason al jaren en kon hem niet laten stikken. Ze was de enige die dit kon doen. Ze was de enige die nog met hem kon praten en hem tot reden vatbaar kon maken.
Uit het niets begon Jason ongecontroleerd te schreeuwen. Christine deinsde achteruit van de schrik. Ze zag hoe zijn ogen volledig zwart werden en hoorde hoe zijn ademhaling zwaarder werd. Uit alle macht probeerde hij zich los te wringen. Hij gebruikte zijn magische energie om een krachtig veld om zich te vormen, waardoor de stoel in stukken brak. Hij kwam los en liep dreigend op Christine af. Hij verzamelde kwaadaardige energie in zijn rechter hand en vormde hiermee een schaduwbal in zijn handpalm. Een brede grijns verscheen op zijn gezicht.
Christine wist dat het geen zin had om met hem te praten, daarvoor was hij nu te kwaad en had de magie teveel macht. Ze kon niet meer aarzelen, het was nu of nooit. Christine rende schreeuwend op hem af en stak met al haar kracht het mes in zijn maag, net voordat hij de schaduwbal af wilde vuren.
Jason begon te hoesten en hapte naar adem. Slierten bloed liepen uit zijn mond, waarna een wolk van zwarte energie zijn lichaam verliet via zijn mond. Zoals verwacht merkte de zwarte magie dat het samen met hem zou sterven als het zou blijven en zolang Jason zijn hart klopte, kon het ontsnappen. Het ging op zoek naar een nieuw lichaam. Een ongeschonden lichaam waar het zich veilig kon vestigen. Uit instinct koos het het dichtstbijzijnde lichaam, Christine.
Het kwam met een vaart op haar af, maar werd tegengehouden door een beschermend veld, gecreëerd door het blauwkleurige medaillon om haar nek. Het medaillon zat al jarenlang in de familie en beschermde haar tegen alle magie. Wit en zwart.
De zwarte wolk richtte zich nu tot de kleine, groene slang. Het enige levende wezen dat nog in de buurt was.
Het drong het lichaam van de slang binnen via zijn bek, wat een krachtige golf van energie veroorzaakte. Het glazen terrarium brak en ondanks het beschermende medaillon vloog Christine naar achteren en knalde tegen de muur. Ook Jason werd tegen de muur geblazen. Hij kreunde even van de pijn, maar verloor toen het bewustzijn.
Christine stond met een pijnlijk gezicht op en keek in paniek in het rond. Ze moest de slang doden, wie weet wat het kon doen nu het volledig in de macht was van zwarte magie. Ze zag het beestje nergens.
Haar ogen vielen op Jason, die hulpeloos op de grond lag met een plas bloed onder zich. Ze besefte zich dat er geen tijd was om de slang te gaan zoeken. Jason had nu hulp nodig en als hij zou sterven, was dit allemaal voor niets geweest. Ze knielde naast hem neer.
‘Alsjeblieft Jason, hou vol…’
Ze most snel haar vriendin Fay waarschuwen, die zat te wachten op een teken. Ze sloot haar ogen en concentreerde zich op haar vriendin Fay. Via haar gedachten probeerde ze contact met haar te maken. Ze voelde hoe de magische energie naar haar hoofd stromen, waarna ze het kon gebruiken om met Fay te communiceren.
‘Fay, Fay! hoor je me? Kom snel, we hebben niet veel tijd!’
‘Begrepen,’ antwoordde Fay. ‘Ik kom zo snel als ik kan.’
Christine verbrak de link en opende haar ogen. Ze voelde lichte steken in haar hoofd door de inspanning die het haar kostte, maar ze negeerde het.
Ze pakte Jason en legde zijn hoofd in haar armen. Ze pakte de bruine handdoek die ze bij voorbaat klaar had gelegd en drukte op de wond. Ze kon hem nu niet alleen laten.
‘Alles komt goed,’ fluisterde ze zachtjes. Ze wist niet of hij haar nog wel kon horen.
Uit angst of Fay wel op tijd zou zijn, begon Christine te huilen. Tranen bleven over haar wangen rollen, terwijl ze Jason snikkend een kus op zijn voorhoofd gaf. Ze had altijd al een zwak voor hem gehad en kon het niet uitstaan dat hij in levensgevaar was juist nu zijn leven beter zou gaan worden…
Op dat moment stormde Fay hijgend door de deur. ‘Ga snel opzij!’
Christine legde Jason zijn hoofd zachtjes op de grond en ging snel aan de kant, zodat Fay hem kon helpen. Fay ging naast hem zitten, gooide de handdoek naar de andere kant van de kamer en bracht haar handen tot vlak boven de wond. Ze deed haar ogen dicht en liet al haar magische energie naar haar handen stromen en meteen via haar handen naar de wond van Jason. Haar magische energie bevatte helende krachten, die hopelijk krachtig genoeg waren om Jason zijn wond te genezen.
Christine zag hoe Fay haar handen begonnen te trillen, maar de energiestroom bleef op gang. Ze wist dat Fay niet op zou geven. Langzaam maar zeker stopte het bloeden en begon het stukgegane weefsel zich te herstellen.
Hoopvol keek Christine toe hoe de wond dicht begon te groeien en een glimlach verscheen op haar gezicht. Het leek erop dat Fay er op tijd bij was.
Toen de wond gereduceerd was tot slechts een klein litteken, haalde Fay haar handen weg en viel uitgeput achterover.
Geschrokken snelde Christine naar haar toe en begon aan haar te schudden. ‘Fay!’
Al snel begon ze weer bij te komen. Ze opende moeizaam haar ogen en ging langzaam rechtop zitten met Christine haar hulp. Met een pijnlijk gezicht wreef ze over haar hoofd.
‘Sorry als ik je liet schrikken. Het was een grote wond, dat kost me veel energie en…’
Christine onderbrak haar. ‘Zeg maar even niets, oké? Doe rustig aan.’ Ze glimlachte dankbaar naar haar vriendin. ‘Bedankt dat je hem gered hebt.’
‘Chris…’ klonk een zwakke stem naast haar. Christine draaide haar hoofd naar Jason en pakte zijn hand.
‘Het is gelukt, Jason. Je bent vrij…’
Zwakjes verscheen er een glimlach op zijn gezicht. Vanaf nu was hij vrij om te doen wat hij zelf wilde.
De slang daarentegen was gevaarlijker dan ooit.