Duivelse ogen
Gericht
Enkel op haat
Enkel de schoonheid
Schoonheid veranderen in haat
Met een simpele beweging
Een trekker over halen
De schoonheid verdwijnt
Kind verliest moeder
Maar zeven jaar
Een duivel geboren
Haat, zijn schuld
Woede, Waarom?
Jij, Waarom?
Onbegrip
Schoonheid veranderd in haat
zeven jarige dood hond
Hij weet niet anders
Weg schoonheid
Weg onschuld
Enkel haat
Een duivel geboren
Vijftien jaar
Een paar honden meer
Wat konijnen
Een paar katten
Twintig jaar
Een paar meisjes
Geen moord
Enkel verkrachting
Woede
Zichzelf nooit vergeven
Zijn moeder
Vijfentwintig
De haat
Te heftig
Zijn daden?
Nooit vergeven
De duivel in hem
Te heftig
Moord
Weer een moeder
Zo worden duivels geboren
met een enkel schot
-
- Typmachine
- Contacteer:
Je weet mijn zonnige stemming wel te bedrukken. De titel vind ik niet de lading dekken, maar dat is een persoonlijke mening. Ik vind het net te ver gaan bij de zinnen: een duivel geboren, zo worden duivels geboren. Deze termen nemen godsdienstfanaten nogal snel in de mond. Voor mijn gevoel ontneem je daarmee de kracht van het geheel.
Ik heb het wel een paar keer gelezen om het tot me door te laten dringen. Het leest alsof je iemand een seriemoordenaar ziet worden. Het heeft me geboeid.
Ik heb het wel een paar keer gelezen om het tot me door te laten dringen. Het leest alsof je iemand een seriemoordenaar ziet worden. Het heeft me geboeid.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
If not, learn them.
Je hebt gelijk, nu ik het een paar keer doorlees
. Dat zal ik veranderen, nog even bedenken met welke zin. Dankjewel voor de tip ! 
Maar ook voor je compliment. Sorry dat de zonnige dag misschien wat minder fijn werd door mijn gedicht.
maar ik denk dat veel moordenaars zelf ook erge dingen hebben meegemaakt. Natuurlijk niet allemaal. Maar daar is dit gedicht op gebaseerd

Maar ook voor je compliment. Sorry dat de zonnige dag misschien wat minder fijn werd door mijn gedicht.

Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
-
- Typmachine
- Contacteer:
Omgevingsfactoren spelen vast een grote rol bij de vorming van ieder mens. Al zijn er mensen waarvan je soms gaat denken dat ze 'slecht' zijn geboren. Geen idee of het mogelijk is, maar dat gevoel bekruipt me wel eens. Misschien is het meer iets voor het discussie topic, nu ik het nog eens nalees.
Hoe ben je eigenlijk op het idee gekomen om over dit onderwerp iets in te zenden?

Hoe ben je eigenlijk op het idee gekomen om over dit onderwerp iets in te zenden?
If not, learn them.
If not, learn them.
Ik geloof niet dat je slecht geboren kan worden. Maar dat is mijn mening 
Hoe ik op het idee ben gekomen?
Ik bedenk geen idee en maak daar een gedicht omheen. Ik heb een gevoel, daarbij maak ik een eerste zin en schrijf ik verder.
Ook vind ik mensen heel zwart wit kijken. Hij is een moordenaar. Ze moeten hem gevangen nemen. Tuurlijk is dat zo. Maar niemand denkt aan de rede. Misschien weet hij niet beter doordat hij in een gezin groot is gebracht dat enkel haat wegens hem had. Dan neem je de haat over. Maar misschien is er iemand vermoord of zelfmoord gepleegd.
Mensen moorden doe je niet zomaar.
Natuurlijk heb je uitzonderingen, die gewoon een goed leven hebben gehad enzo, deze toch wat in hun hoofd krijgen. Of wie er blij van worden. Dan denk ik toch vaak dat er een rede achter zit. Al is het in hun gevoel.
Maar is allemaal mijn mening. Dus voel je niet aangevallen :p

Hoe ik op het idee ben gekomen?
Ik bedenk geen idee en maak daar een gedicht omheen. Ik heb een gevoel, daarbij maak ik een eerste zin en schrijf ik verder.
Ook vind ik mensen heel zwart wit kijken. Hij is een moordenaar. Ze moeten hem gevangen nemen. Tuurlijk is dat zo. Maar niemand denkt aan de rede. Misschien weet hij niet beter doordat hij in een gezin groot is gebracht dat enkel haat wegens hem had. Dan neem je de haat over. Maar misschien is er iemand vermoord of zelfmoord gepleegd.
Mensen moorden doe je niet zomaar.
Natuurlijk heb je uitzonderingen, die gewoon een goed leven hebben gehad enzo, deze toch wat in hun hoofd krijgen. Of wie er blij van worden. Dan denk ik toch vaak dat er een rede achter zit. Al is het in hun gevoel.
Maar is allemaal mijn mening. Dus voel je niet aangevallen :p
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi
-
- Typmachine
- Contacteer:
Ik bedenk geen idee... Leuk gevonden. Deze woorden pik ik van je in om zelf te gaan gebruiken.
Bedankt voor de toelichting en ik heb geen reden om me aangevallen te voelen.
Bedankt voor de toelichting en ik heb geen reden om me aangevallen te voelen.
If not, learn them.
If not, learn them.
-
- Potlood
mooi erg 'haunting' sfeer. Vond het ook mooi dat het een geheel mij een beetje een cirkel idee geeft. Slechte daden, roepen slechte daden op, die weer slechte daden oproepen.
Het is inderdaad niet een vrolijk gedicht, maar ik vind het wel heel mooi geschreven!~
Hoe kwam je op het idee?
Het is inderdaad niet een vrolijk gedicht, maar ik vind het wel heel mooi geschreven!~
Hoe kwam je op het idee?
Kara Thrace and her special destiny? That sounds like a bad cover band.
I don't want to be human ! ... I'm a machine! And I can know much more!
I don't want to be human ! ... I'm a machine! And I can know much more!
Nouwja, zoals ik al had gezegd begin ik met een eerste zin. Daar schrijf ik verder omheen :p Dus ik begin niet met een idee van: Dat wil ik. Dat komt pas met de zinnen mee.
Maar kinderen hebben nog enkel schoonheid, zijn behoorlijk "rein" en toen ik dacht, schoonheid veranderen in haat... Ik denk dat, als je slechte dingen meemaakt, jijzelf erdoor anders word.
Maar kinderen hebben nog enkel schoonheid, zijn behoorlijk "rein" en toen ik dacht, schoonheid veranderen in haat... Ik denk dat, als je slechte dingen meemaakt, jijzelf erdoor anders word.
- Komatsu Nana/Hachi
- Komatsu Nana/Hachi