Twee handen tillen Alena op en zetten haar op een dier. Waarschijnlijk en aparg.
‘Zit je goed?’ Vraagt Water.
‘Nee. Eigenlijk niet nee.’ Reageert Alena.
‘Goedzo.’ Zegt de stem van de zwarte wachter.
Alena fronst haar wenkbrauwen, al kan de rest het niet zien. ‘Waarom is dat goed?’
De zwarte wachter grinnikt: ‘We moeten het je niet al te gemakkelijk maken.’
Alena’s mond valt open.
‘In draf!’ Roept Water.
Direct gaat de aparg in draf. Alena heeft al vaker op zo’n beest gereden, maar nog nooit met haar handen op de rug.
Ze schudt heen en weer. Op een gegeven moment valt ze bijna op de grond, maar twee handen vangen haar op.
'Ik maak je handen wel los. Dan kun je jezelf vasthouden.' Hoort ze Water zeggen.
'Dankjewel.' Fluistert Alena zacht.
Ze voelt hoe de touwen om haar polsen worden weggehaald en er een ander touw in haar hand wordt gedrukt. Alena houd zich er stevig aan vast.
Na een hele tijd gereden te hebben kan Alena zich niet meer inhouden: 'Hoe komen we op een Luchtland?'
De zwarte wachter, de andere wachters en Water grinniken: 'Dat heet vliegen Alena. Flieg!' Roept iedereen.
De aparg waar Alena op zit neemt een grote sprong, maar komt niet meer op de grond neer. Hij lijkt nog wel te lopen, maar niet op de grond.
Armene
Awwhh waarom zo'n kort stukje
I want moreee 
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat

en = eenmena1998 schreef:Waarschijnlijk en aparg.
flieg = vliegmena1998 schreef:Flieg!' Roept iedereen.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat

- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
-
- Typmachine
- Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela
Hihi, ik wachtte al tot iemand die fout zou maken. Dat Flieg! Dat klopt, dat heb ik expres gedaan...
Niet alle woorden zijn hetzelfde. Omdat je zo vraagt, hier nog een piepklein stukje, kan je nog even verder lezen...:
Heel voorzichtig brengt Alena haar hand naar haar gezicht en trekt de blinddoek van haar hoofd af. Vreemd genoeg zit die niet strak vastgebonden maar het zat losjes om haar hoofd vastgeknoopt.
Een eind voor haar uit ziet ze Eqaua in de lucht zweven. Om het Luchtland heen zweven nog wat kleinere stukjes land. Die zijn ongeveer zo groot als een weiland.
Die stukjes land zijn waarschijnlijk niet groot genoeg om tot een echt Luchtland te behoren.
Een vinger wijst naar Eqaua. Verbaast kijkt Alena opzij. Het is Water.
'Dat is Eqaua, met haar kinderen.'
Alena kijkt verbaast opzij: 'Kinderen...'
Water knikt en kijkt haar vrolijk aan. 'De Luchtlanden hangen niet op één plek. Nou ja, meer vertel ik je niet.'
Verdrietig kijkt Alena Water aan: 'Alsjeblieft! Vertel het me.'
Maar Water schudt lachend haar hoofd: 'Ik kan het je beter laten zien.'
Haar ogen beginnen te glimmen, net als die van Alena.
'Zwarte wachter? Kunnen we even langs Eqaua's hoofd draven?' Roept Water richting de anderen.
De zwarte wachter houd zijn aparg in en komt naast ons draven: 'Ja, maar niet lang. We moeten op tijd zijn voordat de maan opkomt.'
Alena fronst haar wenkbrauwen maar Water en de zwarte wachter lijken het niet te merken.
Toen ze vlak bij Eqaua waren vliegen ze om haar heen.
Niet alle woorden zijn hetzelfde. Omdat je zo vraagt, hier nog een piepklein stukje, kan je nog even verder lezen...:
Heel voorzichtig brengt Alena haar hand naar haar gezicht en trekt de blinddoek van haar hoofd af. Vreemd genoeg zit die niet strak vastgebonden maar het zat losjes om haar hoofd vastgeknoopt.
Een eind voor haar uit ziet ze Eqaua in de lucht zweven. Om het Luchtland heen zweven nog wat kleinere stukjes land. Die zijn ongeveer zo groot als een weiland.
Die stukjes land zijn waarschijnlijk niet groot genoeg om tot een echt Luchtland te behoren.
Een vinger wijst naar Eqaua. Verbaast kijkt Alena opzij. Het is Water.
'Dat is Eqaua, met haar kinderen.'
Alena kijkt verbaast opzij: 'Kinderen...'
Water knikt en kijkt haar vrolijk aan. 'De Luchtlanden hangen niet op één plek. Nou ja, meer vertel ik je niet.'
Verdrietig kijkt Alena Water aan: 'Alsjeblieft! Vertel het me.'
Maar Water schudt lachend haar hoofd: 'Ik kan het je beter laten zien.'
Haar ogen beginnen te glimmen, net als die van Alena.
'Zwarte wachter? Kunnen we even langs Eqaua's hoofd draven?' Roept Water richting de anderen.
De zwarte wachter houd zijn aparg in en komt naast ons draven: 'Ja, maar niet lang. We moeten op tijd zijn voordat de maan opkomt.'
Alena fronst haar wenkbrauwen maar Water en de zwarte wachter lijken het niet te merken.
Shit happens, just flush it and move on!
Zo, weer even bij gelezen
Je maakt het wel mysterieus zeg. Ik vraag me af wat de wachters precies van plan zijn. Die Water lijkt me wel aardig. Ik heb twee foutjes kunnen vinden in de laatste drie stukjes:
Er wordt zachtjes op schouder geklopt.
Hier ontbreekt een woord.
In deze zin gebruik je zowel de tegenwoordige tijd als de verleden tijd (waren = vt, vliegen = tt). Dus eigenlijk moet het zijn: als ze vlak bij Eqaua zijn, vliegen ze om haar heen. Of: toen ze vlak bij Eqaua waren, vlogen ze om haar heen.
Eerst wilde ik die 'flieg' er ook bij doen, omdat ik twijfelde of je het expres gedaan had, maar ik zag dat iemand dat al gedaan had en dat het wel klopte, haha.

Er wordt zachtjes op schouder geklopt.
Hier ontbreekt een woord.
In deze zin gebruik je zowel de tegenwoordige tijd als de verleden tijd (waren = vt, vliegen = tt). Dus eigenlijk moet het zijn: als ze vlak bij Eqaua zijn, vliegen ze om haar heen. Of: toen ze vlak bij Eqaua waren, vlogen ze om haar heen.
Eerst wilde ik die 'flieg' er ook bij doen, omdat ik twijfelde of je het expres gedaan had, maar ik zag dat iemand dat al gedaan had en dat het wel klopte, haha.
Ik had al zo'n vermoeden dat het expres was, maar ik moest het toch verbeteren
m'n spellingscontrole eiste dat 
Leuk kort vervolg stukje. Ik vraag me echt af of die mensen nu wel of niet te vertrouwen zijn. Nu zijn ze zo aardig, maar ze ontvoeren haar wel..
Ga zo door!

Leuk kort vervolg stukje. Ik vraag me echt af of die mensen nu wel of niet te vertrouwen zijn. Nu zijn ze zo aardig, maar ze ontvoeren haar wel..

Ga zo door!
- Never give up on anything, because miracles happen every day -
My head is a jungle...
My head is a jungle...
- Artemiss
- Tipp-Ex team
Tipp-ex hier!
Je hebt een fantastische fantasie. Het idee van die luchtlanden is echt fantastisch, vooral omdat ze onbereikbaar overzweven. Het is mysterieus. Jammer dat ze er al zo snel is. Had je misschien beter wat meer op kunnen bouwen.
Daarnaast beschrijf je veel te weinig. Je verhaal hangt van dialogen aan elkaar. Je begint bijna elke zin op een nieuwe regel! Dat kan toch de bedoeling niet zijn?
En dan zijn er de spelfouten. Ik vrees dat ik het met de andere lezers niet eens kan zijn, dat dat meevalt. Ik heb ze er allemaal al uitgehaald (met pen en papier), maar dat hier allemaal inzetten met quotes is een beetje omslachtig werk. Als je me je e-mail adres geeft (via PM), kan ik het in een word-document naar je opsturen. Ook al verbeter je het niet, dan weet je het toch maar weer voor het vervolg.
Is dat een idee?
Je hebt een fantastische fantasie. Het idee van die luchtlanden is echt fantastisch, vooral omdat ze onbereikbaar overzweven. Het is mysterieus. Jammer dat ze er al zo snel is. Had je misschien beter wat meer op kunnen bouwen.
Daarnaast beschrijf je veel te weinig. Je verhaal hangt van dialogen aan elkaar. Je begint bijna elke zin op een nieuwe regel! Dat kan toch de bedoeling niet zijn?
En dan zijn er de spelfouten. Ik vrees dat ik het met de andere lezers niet eens kan zijn, dat dat meevalt. Ik heb ze er allemaal al uitgehaald (met pen en papier), maar dat hier allemaal inzetten met quotes is een beetje omslachtig werk. Als je me je e-mail adres geeft (via PM), kan ik het in een word-document naar je opsturen. Ook al verbeter je het niet, dan weet je het toch maar weer voor het vervolg.
Is dat een idee?
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...
-Herman van Veen
-Herman van Veen