Wauw, wat een reacties! Extra lang stukje dan maar

@Jenna; haha, het is maar een verhaal he

Dankjewel voor je reactie! Maar, zoals Sarina al zei, ik ben Marit, je haalt ons door elkaar

@Sarina; leuk dat je reageert, dankjewel! (:
@Ejell; ghehe, ben benieuwd wat je na dit stukje van Valerio vindt ^^ Dankjewel voor je reactie! Dat heb ik ook heel vaak, wil ik vroeg gaan slapen, ga ik op OV en dan wordt het alsnog laat

@Classy; dan draag ik bij deze dit stukje van vandaag aan jou op! De climax
Ik ga verder niets zeggen, het is het laatste stukje van hoofdstuk 8 en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Het was half acht toen Leonore de voortent uitliep. Ze was veel te vroeg, dat wist ze zelf ook wel. Ze had alleen geen zin om nog langer te zitten wachten in de voortent. Ze had haar ouders verteld dat ze met een vriendin naar de bioscoop zou gaan, dus moeilijke vragen kon ze niet gebruiken. Daarom wilde ze zo snel mogelijk weg uit de caravan. Bovendien wilde ze nog even langs het toiletgebouw, want ze moest naar de wc.
Een paar minuten later liep ze vrolijk vanaf het toiletgebouw naar het zwembad. Toen ze daar geen bekenden zag, liep ze naar de speeltuin, die er praktisch naast lag. Ze ging op een bankje zitten en keek naar de spelende kinderen. Ze hadden zo veel lol samen, zag Leonore. Ze glimlachte even en wenste dat ze dat ook van haar eigen jeugd kon zeggen. In de lagere groepen van de basisschool was ze niet gepest, maar ze lag niet helemaal in de groep. Zij had nooit met zoveel plezier gespeeld als deze kinderen hier, bedacht ze wrang.
‘Hey,’ hoorde ze toen achter zich. Valerio – was haar eerste gedachte. Met een ruk draaide ze zich om, maar het was geen Valerio.
‘Oh, hé Ralph,’ zei ze, toch wel wat teleurgesteld. Hij deed zijn mond open om iets te zeggen, maar bedacht zich op het laatste moment en bleef stil.
‘Heb je Valerio gezien?’ vroeg Leonore.
Ralph dacht even na. ‘Ja, hij was net bij het terrasje. Zoek je hem?’
‘Ja, nee. Ja, eigenlijk wel. Dankjewel, dan ga ik nu,’ zei Leonore, terwijl ze van het bankje opsprong.
‘Oh, oké. Tot later… dan maar,’ antwoordde Ralph verwonderd. Hij keek haar na toen ze – bijna huppelend – richting het terrasje ging. Verbaasd haalde hij zijn schouders op. Hij had geen idee wat haar bezig hield, maar het was blijkbaar iets leuks. Ze zag er in ieder geval gelukkig uit, vond hij.
Leonore liep met een vrolijke glimlach richting het terras. Er zaten allemaal mensen, maar geen Valerio. Ze pakte haar mobiel en keek hoe laat het was. 19.44. Het was ook nog geen tijd, ze hadden pas om 20.00 uur afgesproken.
Rustig liep Leonore verder, richting de kroeg. Bij de deuropening zwaaide en lachte ze even naar Lorenzo, die achter de bar stond. Daarna liep ze verder, de hoek om. Haar adem stokte en haar benen verstijfden.
Daar stond Valerio.
Hij was aan het zoenen. Met Daphne.
Zij stond tegen de muur en Valerio stond voor haar, zijn handen op haar gezicht.
Leonore had maar één seconde nodig om het tot haar door te laten dringen. ‘Valerio!’ gilde ze. Haar stem sloeg over, maar het kon haar niets schelen.
Hij keek op – betrapt, verbaasd, verwaand. Daphne leek geschrokken, maar dat kon Leonore niets schelen.
Woest draaide ze zich om. Zo snel als haar benen haar konden dragen, rende ze naar het toiletgebouw. Ze had haar kaken op elkaar geklemd en zette haar nagels in haar vel om niet te huilen.
Hij is het niet waard, schoot er door haar hoofd.
Hij is een nul, een player, een schoft – hij is je tranen niet waard.
Ondanks dat druppelde er toch een traan vanuit haar ooghoek. Kwaad veegde ze hem weg, terwijl ze niet ophield met rennen.
Bij het toiletgebouw aangekomen, sloot ze zichzelf op in de wc en haalde diep adem. Valerio had het verknald, voor goed. Hij was te ver gegaan – veel te ver.
Ze hoorde voetstappen dichterbij komen en Valerio’s stem deed haar woede opborrelen.
‘Leonore? Waar ben je?’
‘Ga weg!’ schreeuwde ze terug. Ze wilde zijn smoesjes niet horen, zijn hoofd niet zien.
‘Laat het me uitleggen!’
‘Het is me al duidelijk. Rot op, nu!’
Het was even stil en Leonore hield haar adem in.
Zou hij het opgeven?
Het duurde niet lang voordat ze voetstappen hoorde weg gaan.
Ook nog een lafaard, dacht ze spottend. Ze snoof minachtend en deed de deur van het slot. Voorzichtig liep ze weer naar buiten. Valerio was inderdaad weg gegaan, hij gaf het op.
Leonore slenterde naar de caravan en ging op haar luchtbed liggen. Toen kwamen de tranen. Ze voelde zich zó bedrogen, zó opgelicht. Hij had haar gewoon gebruikt. Ze was behandeld als oud vuil en hij zat er niet eens mee. Ze zouden notabene een date hebben vanavond!
‘Steek die date maar in je reet,’ mompelde ze kwaad. Ze drukte haar hoofd tegen haar kussen en begon weer te snikken.
Waarom, oh, waarom had ze iets in hem gezien? Waarom was ze iets met hem begonnen? Waarom dacht ze dat het iets kon worden met zo’n gast? Hij dacht al die tijd alleen maar aan zichzelf, hij had geen moment om haar gedacht. Waarom had ze dat niet doorgehad? Waarom was ze zo verliefd op een jongen die het totaal niet verdiende? Ze haatte zichzelf om het feit dat ze nu om hem huilde, ze wilde niet huilen. Niet nu, niet om hem. Toch stroomden er nog steeds tranen over haar wangen.
Fabi keek verbaasd op toen hij zacht gesnik hoorde. Het was gedempt, maar toch te horen. Met een voetbal nog in zijn handen liep hij voorzichtig richting nummer veertien. Tot zijn verbazing kwam het geluid uit het slaaptentje, Leonore’s tentje.
Wat onzeker liep hij naar het erheen. Hij zat te twijfelen wat hij moest doen. Aan de ene kant wilde hij graag helpen, maar stel nou dat ze niet op zijn aanwezigheid zat te wachten? Dat ze hem brutaal vond, of opdringerig?
Zijn nieuwsgierigheid won het van het andere en hij liep op het tentje af. Bij de opening hurkte hij neer.
‘Leonore?’ vroeg hij zacht.
Leonore hoorde voetstappen bij het tentje en zuchtte in zichzelf. Valerio, daar had ze nu nét geen zin in. Ze hoorde het tentje ritselen; het geluid dat iemand de voorkant opendeed.
‘Leonore?’ klonk het toen. Het was aarzelend en zacht.
‘Nee, ga weg, Valerio,’ antwoordde ze, terwijl ze probeerde niet te snikken.
‘Ik ben Valerio niet,’ hoorde ze. Een moment lang was het stil en Leonore draaide zich om. Fabi zat op zijn hurken voor het tentje en er was geen spoor van Valerio. Natuurlijk niet, de lafaard. Ze liet haar hoofd weer in haar kussen vallen en begon opnieuw te huilen.
Fabi zat wat ongemakkelijk bij het tentje en wist niet zo goed wat hij moest doen. Toen kroop hij het tentje binnen en ging naast haar zitten. Voorzichtig streelde hij haar over haar rug.
Zo bleven ze een tijdje zitten. Leonore snikkend, met haar rug naar Fabi toe, Fabi over haar rug strelend.
‘Ik hoef niet te weten wat er gebeurd is. Ik wil je alleen waarschuwen voor Valerio. Hij is geen lieverdje, weet je. Als je met hem verder gaat, gaat hij je nog heel veel pijn doen,’ vertelde hij.
Leonore zweeg en wachtte tot hij nog meer ging zeggen, maar ook Fabi bleef stil. Daarop veegde ze haar betraande gezicht droog en draaide zich om. Hij staarde haar aan met zijn indringende, donkere ogen.
‘Je kunt hier beter met een vriendin over praten, denk ik. Dat werkt nu eenmaal het best, weet je.’
Leonore keek vertwijfeld. ‘Wie?’
‘Nou, Veerle. Of misschien Daphne.’
‘Ja, Daphne,’ zei ze spottend. Het kwam er feller uit dan ze bedoeld had.
Fabi haalde zijn schouders op. ‘Het was maar een voorstel. Je kan ook die vriendin in Nederland bellen, alleen weet zij de situatie niet. Maar je moet het zelf weten,’ besloot hij.
Leonore knikte. ‘Ik zie nog wel. Dank je wel, in ieder geval.’
‘Geen dank. Dat doen vrienden voor elkaar.’
Ze glimlachte even en hij stond op.
‘Ik heb afgesproken om te voetballen, ga je mee?’ Zijn aanbod klonk best aannemelijk en even aarzelde ze. Toen zag ze echer Valerio’s gezicht voor zich en ze schudde haar hoofd.
‘Oké, andere keer dan. Ik zie je wel weer. Doei!’
Leonore groette hem zacht terug en Fabi kroop met zijn voetbal de tent uit. Hij draaide zich niet meer om en zei verder ook niets meer, alhoewel ze dat wel gehoopt had.
Hij had haar tenminste geprobeerd te troosten, bedacht ze.
Hij was lief geweest voor haar.
Leonore pakte een spiegeltje uit haar toilettas en bekeek haar gezicht. Inwendig kreunde ze.
‘Ik zie er niet uit,’ mompelde ze. Snel haalde ze de uitgelopen mascara van haar gezicht en deed er nieuwe op. Ze was niet van plan weer te gaan huilen om die zak. Toen stond ze op. Hopelijk had haar vader een lader gehaald, dat was ze helemaal vergeten te vragen. Dan kon ze Carlijn even mailen, of met Shannon een filmpje kijken. Ze had er thuis een aantal gedownload, dus dat was geen probleem. Als ze nu eerst een filmpje ging kijken, kon ze wat later op de avond Carlijn bellen.
Ze kroop het tentje uit en liep naar de voortent.
‘Pap? Heb je een lader voor de laptop gehaald?’
‘Hmmhmm,’ klonk er afwezig terug. Hij was de krant aan het lezen, dan luisterde hij nauwelijks.
‘Papa! Was dat een ja?’ vroeg ze ongeduldig.
Vader keek nu op van de krant. ‘Ja, ik heb hem in de middelste la gelegd van dat kastje daar. Kijk maar even.’
Blij liep Leonore naar de aangewezen la. En inderdaad, daar lag een lader.
‘Dankjewel, pap’ zei ze blij. Deze bromde nog wat, maar zei verder niets. Hij was alweer verder aan het lezen.
Toch íets dat vandaag meezit, bedacht Leonore tevreden. Ze wilde Valerio zo snel mogelijk vergeten, dus ze besloot niet meer aan hem te denken. Nu niet, nooit niet.
‘Shann? Wil je een filmpje kijken?’
Shannon stemde toe en nog geen tien minuten later zaten ze samen Step-Up 3 te kijken. De knappe acteurs zorgden er deels voor dat ze zich aan haar beslissing kon houden, maar toch spookte Valerio nog in haar hoofd rond.
Valerio is verleden tijd, sprak ze zichzelf streng toe. Die gast deugt niet, hij is fout. Hij is mij niet waard, ik voel niets voor hem, zei een stem in haar hoofd. Haar hart dacht daar toch anders over.
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.