Uwe Koninklijke Nachtmerrie

Heb jij een verhaal dat nergens anders past? Plaats hier dan alle overige verhalen.
Plaats reactie
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Uwe Koninklijke Nachtmerrie
- 1 -
- Aurora -
Ik moet eerlijk zeggen dat het nooit mijn bedoeling is geweest om zo tegen de regels van mijn ouders in te gaan. Het ging gewoon vanzelf en ik weet niet eens meer waar het is begonnen. Hoe het is begonnen. Hoe ik ertoe kwam om zo te worden zoals ik ben. Soms luister ik naar de verhalen van paps en dan kom ik tot de conclusie dat hij toen hij zo jong was als ik net zo erg was, maar als ik dat tegen zijn onredelijke argumenten gebruik, wordt hij nog bozer.
“Een prinses hoort niet te rebelleren en hoort zich netjes te gedragen in het bijzijn van anderen. Aurora, ik ben diep in je teleurgesteld. Misschien moeten we toch eens op ernstigere maatregelingen overgaan.”
Ik kon die zin dromen. Hij had hem al zo vaak gezegd dat ik zelfs zijn aparte accent – iets wat ik nooit heb kunnen leren omdat hij amper thuis was, alleen op de momenten dat Stella, mijn beste vriendin in hart en nieren, en ik weer eens wat uitgevreten hadden – kon imiteren. Ik oefende nog op de juiste hoogte van mijn stem.
“Aurora, je vader gaat flippen,” fluisterde Stella. Ze boog zich naar me toe en keek me ernstig aan.
“Nou en,” wuifde ik het schouderophalend weg. “Dat doet hij altijd. Hij gaat altijd op ‘ernstigere maatregelingen’ over, maar als het eropaan komt, krabbelt hij altijd terug.”
“Dan lijkt het me verstandig om eens wat in te binden, aangezien je vaders geduld niet eindeloos is. Toch?”
“Sst, daar is-ie.” Ik ging netjes rechtop staan, stak mijn kin naar voren en zocht mijn vaders felblauwe ogen. Ze fonkelden van woede. Ik had hem nog nooit zo zien kijken en begon Stella’s laatste opmerking te overdenken. Tenminste, dat was ik van plan, want het gebulder van mijn vader vulde mijn hoofd voor ik een plekje had kunnen reserveren.
“Aurora Sophia Priestly, wanneer word je eindelijk eens volwassen?” schreeuwde hij woedend. “Kijk eens naar jezelf, waar heb je dit keer weer in gelegen?” Hij keek me woest aan. Ik deed een stapje achteruit en liet mijn blik eens over mijn kleren glijden. De vanochtend nog geweldige jurk die ik had gekregen van mam en die ik helaas, zoals elk kledingstuk, maar een keer in mijn leven aan mocht hebben, was doorweekt en zag een beetje bruin-groenig door het gore slootwater.
“In de sloot,” zei ik droog. “Ik had het warm.” Ik zag dat ik het bloed onder mijn vaders nagels vandaan haalde en vertelde mezelf iets in te binden, maar alsof het nog niet erg genoeg was zei ik erachteraan: “Alsof u daar iets om geeft. U bent amper thuis, alleen om mij de les te lezen.”
Mijn vader werd eerst knalrood en toen spierwit. Het zag er een beetje eng uit en ik begon me af te vragen of ik dat wel had moeten zeggen.
“Aurora Sophia, over een kwartier in de vergaderzaal. Stella, jij gaat direct naar huis en ik wil je hier voor de rest van de week niet meer zien.” Zijn ogen schitterden van woede. Ik beet hard op mijn lip en keek naar Stella. Ze keek me aan met haar ‘het-komt-allemaal-wel-goed-we-verzinnen-wel-iets-blik’ en maakte een bescheiden buiging naar mijn vader, waarna ze zich omdraaide en door de deur naar buiten glipte.
Ik keek naar mijn vader, die me nog een vernietigende blik gaf en toen richting de oostelijke vleugel liep. De moed zonk me in de schoenen. Ik was dit keer écht te ver gegaan en ik wist wat dat ging betekenen: ernstigere maatregelingen. Échte dit keer.
Ik staarde naar de grond, waar zich inmiddels een goor, stinkend plasje slootwater had gevormd. Ik kon zo niet naar mijn kamer of naar de badkamer, daar was ik veel te smerig voor.
“Aurora?” Mijn moeder – de schat – stak haar hoofd om het hoekje van de deur. Ze had een handdoek in haar handen – een normale koningin zou een bediende hebben gestuurd, maar mijn moeder had een hekel aan het koninklijk leven, behalve de etiquette, en daarom deed ze de meeste dingen zelf.
“Ik ben hier,” mompelde ik, met tegenzin toegevend dat ik toch wel opgelucht was om haar te zien. Mam liep naar me toe en drukte de handdoek in mijn handen.
“Je stinkt.” Ze trok een vies gezicht en kneep haar neus dicht.
Ik rolde met mijn ogen. “Nogal logisch als je in de sloot hebt gelegen, mam.”
Ze keek me eens doordringend aan en sloeg afwachtend haar armen over elkaar, terwijl ik de handdoek om me heen wikkelde en me begon te ergeren aan de lucht die om me heen hing.
Ik ving haar blik en zuchtte grondig. “Oké, bedankt.” Ik legde de nadruk op het laatste woordje en keek mijn moeder uitdagend aan.
Helaas werd zij niet warm of koud van mijn buien en ze glimlachte tevreden. “Zo mag ik het horen. Probeer je een beetje af te drogen en trek die jurk maar hier uit, daar zorgt Alice wel voor.”
Alice was mijn hofdame. Geloof mij, ik heb een hekel aan mijn hofdame. Ik heb een hekel aan hofdames in het algemeen. Vooral Alice was erg. Ze bemoeide zich met alles en probeerde de kleinste dingetjes aan me te veranderen. Dat was een van de redenen dat ik zo vaak alles zelf deed. En dat zo vaak alles mislukte wat ik zelf probeerde te doen.
“Oké,” mompelde ik en ik liet de handdoek vallen om mijn jurk uit te trekken. Alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, scheurde ik tijdens het uittrekken de rits. Gefrustreerd trok ik de jurk over mijn hoofd en gooide hem met een droge klets op de grond.
“Dat kan wel weer worden gemaakt,” glimlachte mijn moeder, die altijd de jurken die ik had gedragen liet verkopen. Voor veel geld. Heel veel geld.
“Dat zal wel.” Ik begon te bibberen en raapte de handdoek weer op om hem om me heen te slaan. Mam draaide zich om en liep weer terug naar waar ze vandaan kwam.
“Ik ben er straks ook, bij je vader.” Ze keek nog even om en had een veelbetekenende glimlach op haar gezicht. Die had ze niet vaak, alleen als er écht een grote verandering was en daarom raakte ik met de minuut bezorgder. En nieuwsgieriger, naar wat ze nu weer hadden bedacht.
Ik glipte de trap op en liep zo snel ik kon naar de badkamer, elk contact met de bedienden vermijdend. En een kwartiertje later begaf ik me met het lood in mijn schoenen naar de vergaderkamer.
Laatst gewijzigd door Little_Miss_Perfect op 03 mei 2012 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Kimmutju
Potlood
Potlood

Lol, awesome, begin gewoon ^^
Hoort dit trouwens niet bij dat romantische geval?

Klinkt goed, Rosan, begin gewoon ;D
❒ Single
❒ Taken
✔ Mentally in love with a character that doesn't really exist
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hij zou daar inderdaad wel moeten, maar aan de andere kant is het meer een gevecht zegmaar, en het is af en toe gewoon komisch, dus daarom dropte ik hem hier. xd Ik heb wel gedacht om hem daar te planten, maar ik dacht toen... naja, eigenlijk is het een (soort) komedie dus ik drop 'm gewoon hier. xd
Marleen
Balpen
Balpen

Hey,

Klinkt leuk! Zet hem op!

XXX
Kimmutju
Potlood
Potlood

Yaay, met komedie!

Begin, Rosan! ;D
❒ Single
❒ Taken
✔ Mentally in love with a character that doesn't really exist
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ahaha, ik loop vast op 1 zin. xd Daar moet ik dus nog even over na gaan denken. :3 W.I.P. :3
Saskjezwaard
Computer
Computer

Weet je, het is eigenlijk niet helemaal de bedoeling om een samenvatting te posten zonder een stukje erbij. Het is namelijk verleidelijk om het hier gepost te hebben, waarna je opeens op iets anders komt en dit hier leeg laat staan. Kleine poging vanuit ons om mensen aan te sporen om hun verhaal af te maken ;)
Maar als je binnen nu en een korte tijd een stukje post, vergeef ik het je :P
Oh, het is trouwens niet nodig om een kleine samenvatting bij je verhaal te zetten, dat kan namelijk de spanning eruit halen. Maar dat is aan de schrijver zelf om hiervoor te kiezen^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ah, oké. xdd Stupid me. x] Ik heb even aangepast, ik heb ook de samenvatting weggehaald. >:3
Marleen
Balpen
Balpen

Hey,

Leuk verhaal, leest echt heel gemakkelijk weg, en je bouwt ook de spanning op. Ben nu nieuwsgierig wat er gaat veranderen. Aurora lijkt me een leuk meisje! Mooi bedacht. :)

Herken je jezelf ook in haar terug? Of is ze iemand die juist helemaal los van je staat?

Ben nieuwsgierig. :) Schrijf snel verder.
Ik ben je fan.

XXX
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hahaha, Aurora en Rosan zijn twee heel verschillende mensen. xd Sommige trekjes van haar zal ik ook wel hebben, maar dat is meestal met mijn karakters behalve de sexy mannelijke karakters natuurlijk. (aa) En de sullige, domme mannelijke karakters hebben af en toe ook wel iets weg van mij. :3

Klein stukje, moest er best wel over nadenken. :3

Ik gaf een klein klopje op de deur. Mijn vaders donkere stem vertelde me dat ik binnen mocht komen. Ik duwde de zware deur open en stak mijn hoofd om het hoekje van de deur. Mijn blik ving niet alleen mijn ouders, maar ook een onbekende man. Wat me het eerst opviel waren zijn felblauwe, doordringende ogen.
“Eh... hallo?” Ik stapte binnen en trok nog snel mijn jurk goed recht, aangezien de man die naast mijn vader zat er een beetje te officieel uitzag om nu uit te varen tegen mijn vader.
“Kom zitten, Aurora,” gebood mijn vader en hij wees naar de stoel tegenover mijn moeder. Maar voor ik mijn vaders bevel op kon volgen, stond de blauwe-ogen-man op en stak zijn hand uit.
“Dennis Hayworth, vertegenwoordiger van de Koninklijke familie van Graceland.”
“Van wie?” liet ik me ontglippen.
Dennis kon een glimlach niet onderdrukken. “De Becketts, prinses.” De Becketts. Er begon iets te dagen. Ze hadden twee zonen.
“Ja...” knikte ik.
“Uw ouders en de koning en koningin van Graceland zijn tot een overeenkomst gekomen, Uwe Hoogheid.” Dennis bleef staan, ik automatisch ook.
“Een overeenkomst?” Meteen gingen alle alarmbellen af. “Wat voor... overeenkomst?”
Nu stond mijn moeder ook op. Ze glimlachte overdreven vriendelijk naar Dennis Hayworth. Wat een naam, trouwens. Dat had zelfs ík nog niet kunnen verzinnen. “Een huwelijk.”
“Een wat?” Ik verslikte me half en keek mijn moeder met grote ogen aan. “Een wat?” herhaalde ik toen het te lang naar mijn zin stil bleef.
“Een huwelijk tussen de oudste zoon van koning en koningin Beckett en prinses Aurora Sophia Priestly van Leyland.”
“Zijn jullie wel helemaal lekker?!” riep ik vol afschuw uit. “Ik ben achttien!”
“Aurora, beheers je,” zei mijn vader streng.
“Ik ga echt niet trouwen!” riep ik op hetzelfde volume. Mijn wereld begon in te storten. “Echt niet!”
“Aurora, beheers je,” herhaalde mijn vader. Een snik bleef in mijn keel steken. Dennis begon uit te leggen hoe het in zijn werk zou gaan. Ik kreeg het nauwelijks mee.
“U zult komende maandag afreizen naar Graceland. Daar ontmoet u Zijne Koninklijke Hoogheid prins Timothy Matthew Beckett, uw aanstaande. Ongeveer over een jaar is het huwelijk gepland. Op 15 mei zal het huwelijk voltrokken worden. U zult in de tussentijd in het paleis van de Becketts verblijven.”
Mijn keel was droog. Het was alsof er een schroef op stond. Ik kon geen woord uitbrengen en zakte uitgeteld neer op mijn stoel.
“Aurora?”
“Nee.”
“Aurora... Het is...”
“Nee!” Ik sprong overeind en gooide daarbij mijn stoel omver. Ik stootte mijn voet hard tegen de tafelpoot en de tranen sprongen in mijn ogen. Eentje ontsnapte en rolde over mijn wang. “Ik wil niet trouwen!” Ik draaide me om en stormde zonder verder commentaar de vergaderzaal uit.
arendaaa
Typmachine
Typmachine

Heb ik dit verhaal nog niet afgelezen? ;O
Ik was een paar dagen geleden begonnen met lezen, maar dat heb ik dus nog niet afgemaakt.
*Arenda schuift schuld op de Hongaar*
Ghehe.
Maar ik ga het morgen lezen, ga nu slapen.

X. <3
iloveyou' 25.08.2012
Plaats reactie

Terug naar “De Grote Zolder”