Ik wil graag een eerlijke feedback c:
----
Er was eens…
Altijd geruststellend om een verhaal mee te beginnen, dit omdat het een vertrouwd gevoel geeft. Je kan er vergif op innemen dat het eindigt met ‘’..en ze leefden nog lang en gelukkig’’. Niets over dat ze doodgaan of iets in die richting. Ze leven gewoon nog lang en gelukkig.
Mijn sprookjes gingen altijd zo, mooie tijd. Alles ging over prinsen en prinsessen, draken en magie. Dingen die gewoon niet echt konden zijn, dat dacht ik tenminste. Het was een werveling van gebeurtenissen waar je even ingetrokken werd en die altijd weer goed afliepen, behalve voor de slechteriken dan.
Ik kende vroeger alle sprookjes uit mijn hoofd, nu ben ik ze allemaal alweer vergeten. Ik heb immers het geheugen van een demente mier.
Ondanks dat ik begon met ‘’Er was eens…’’, betwijfel ik of het af gaat lopen zoals je verwacht bij die woorden. Misschien had ik ze wel helemaal niet moeten gebruiken, maar daar is het nu toch al te laat voor. Inkt kan ik niet van papier toveren. Ik kan natuurlijk wel gaan krassen of scheuren maar dan verpest ik dit blaadje, en dat spaar ik liever.
Ik weet niet waarom ik met die woorden begon, misschien omdat ze me een vertrouwd gevoel geven. Maar ik snap ook niet waarom ik dit sowieso al opschrijf. Ik wil er wat aan doen, maar mijn handen hebben geen zin om te stoppen volgens mij. Ach, ik laat mezelf lekker schrijven, al heeft het waarschijnlijk geen enkel nut. Ik denk niet dat iemand dit zal lezen, maar als je daar bent, lieve lezer, hallo. Welkom tot mijn gedachtes, gevoelens en overige hersenspinsels.