Het meisje staarde naar haar zielsverwant. Zou hij haar vertrouwen? Zij vertrouwde hem sowieso in alles wat hij deed. Ze wist dat hij de goede keus zou maken, en niets verkeerds zou doen. Maar ze vroeg zich diep van binnen toch af of hij hetzelfde dacht over haar. Natuurlijk zou zij het niet doen. Zij hield teveel van hem om zich terug te trekken van wat er over twee dagen zou gebeuren. Het was zo belangrijk voor haar. En het was net zo belangrijk voor hem. Uiteindelijk zou het toch wel goedkomen. Er waren geen complicaties tot nu toe.
‘Waar gaan jullie heen?’ hij grijnsde licht, een tikkeltje uitdagend zelfs.
Ze lachte even en schudde haar hoofd. Ze was niet van plan het te vertellen. Al wist ze het zelf stiekem niet eens. Haar vrienden wouden het haar niet vertellen. Dat liet ze hem natuurlijk niet weten. ‘Uh uh, waar gaan jullie heen dan?’
‘Dan vertel ik het ook niet,’ hij trok grijnzend een wenkbrauw op.
‘Jij verteld het toch wel,’ ze lachte liefjes met haar kuiltjes in haar wangen.
Hij ging met zijn hand richting haar knie, maar ze stond snel op. ‘Jij ook.’
Lachend schudde ze haar hoofd. ‘Geen strippers.’
‘Geen strippers,’ herhaalde hij knikkend.
‘Niet dat ik jaloers ben-‘ ze werd onderbroken.
Hij stond ook op en legde vertrouwd zijn armen om haar lichaam heen. ‘Ik snap het. Geen strippers.’
Glimlachend gaf ze hem een kus voordat ze het getoeter hoorde. ‘Daar is je lift. Ik zie je overmorgen.’
‘Tot dan, ik kan niet wachten,’ hij gaf haar een lange liefdevolle zoen, ‘ik hou van je.’
Ze glimlachte. ‘Ik meer van jou. En nu weg.’
‘Ja ja,’ lachend liep hij naar de gang.
Bijtend op haar lip keek ze hem na. Dit kwam goed, helemaal goed. Ze vertrouwden elkaar, dus het kwam zeker goed. Ze moest zich er niet zo’n zorgen over maken. Natuurlijk zou hij niets geks doen. Hij hield van haar, en dat zou niet stoppen.
De laatste stappen naar de gang volgde ze hem. Ze zag in een snelle flits zijn beste vrienden in een cabrio zittend, enorm asociaal op de hoedenplank zoals je in vrouwenfilms altijd ziet. Ze lachte kort.
Toen hij buiten stond en nog eens omkeek glimlachte hij en zei hij geluidloos dat het wel goed kwam. Daarna sloot hij de deur.
Nog even bleef ze naar de deur staren. Zij zou pas over twee uurtjes opgehaald worden, maar ze zou wat dichterbij blijven dan hem, als ze de hints van haar vrienden goed begreep. Alhoewel, ze ving zulke dingen nooit goed op. Ze zouden altijd nog naar Vegas kunnen gaan. Ze wist echt niets, en dat maakte haar enorm zenuwachtig nu. Maar hij zou daarentegen ook naar Vegas kunnen gaan.
Ze besloot er niet teveel meer over na te denken. Haar zenuwen namen haar over, en ze kon het niet langer aan. Twijfelend greep ze naar haar mobiel en belde ze Stacy op. Ze moest nog een hint krijgen. Ze kon het niet uitstaan. Ze moest erover nadenken, al wou ze het niet.
Geen gehoor. Natuurlijk. Dat was echt typisch Stacy, omdat ze enorm slecht was in geheimen bewaren besloot ze maar niet op te nemen. Het maakte haar helemaal gek. Het hele idee.
Opeens vloog de deur open, gelijk schoot haar blik erheen. Stacy. ‘Stace!’
‘Meekomen, nu!’ ze pakte de tas die ze klaargezet had en sleurde haar mee naar buiten. Ondertussen voelde ze hoe er een blinddoek om haar hoofd gebonden wordt. Ze zag niets meer, en vond het maar niets. ‘Stace, kom op, geen grappen!’
Zodra haar handen naar de blinddoek schoten ok hem los te maken voelde ze hoe ook die vastgebonden werden. Ze voelde de paniek door haar lichaam. ‘Stace, stop, alsjeblieft!’
Nog steeds geen reactie verder.