Victory & Vincer - Het Gouden Ei (1)

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ja ja, ik heb - zoals veel mensen - een eigen fantasiewereldje geschapen. (: Met een eigen geschiedenis natuurlijk. De hoofdserie zal beginnen met Water & Vuur, eromheen zullen kleine verhalen van maximaal vijf hoofdstukjes te lezen zijn. Hier de eerste. Ze staan allemaal los van Water & Vuur, maar hebben wel deels met elkaar te maken. Dit is deeltje (1) van de kleine versies. ;D
~ Victory & Vincer ~
Het Gouden Ei

- 1. -
“Het gouden ei is gestolen!” De kreet schalde door de verlaten straten van de Witte Stad. Hij werd herhaald, twee keer, drie keer. Daarna viel de stilte weer over de van hitte zinderende stad, als een stilte voor de storm. Als de feniks zou merken dat haar ei, haar baby zou zijn gestolen, zou ze in woede uitbarsten en die woede uitspuwen over de Witte Stad. En zie je dan maar eens te redden...
De stilte werd verbroken door het geluid van kletterende paardenhoeven. Een tiental ruiters reed door de stadspoort naar de Tweede Weg, die naar het Witte Woud leidde. De woonomgeving van de feniks, ofwel het hol van de leeuw.
“Schiet op, als we snel zijn kunnen we de dief nog te pakken krijgen,” riep de aanvoerder van de mannen. Zijn naam was Prins Castellius. Aan zijn zijde reed zijn zuster Estamera.
“We roepen de toorn van de feniks over ons uit, Castellius. We kunnen haar onmogelijk onder ogen komen. Als we dat doen, verteert ze ons met haar vurige adem.”
“We moeten het proberen, we moeten de dief te pakken krijgen,” siste Castellius. “Het is vast een Vincerist, die lopen ons altijd voor de voeten.”
De groep ruiters snelde over de zanderige weg, naar de ingang van het Witte Woud. Ze hadden maar even nodig om de rand van het oneindige bos te bereiken.
“Opsplitsen!” schreeuwde Castellius. Hij wendde zijn paard naar links en verdween met Estamera op de hielen in het duister van het woud. De vier andere paren ruiters kozen hun eigen weg, op zoek naar de feniks. Het was echter een onbegonnen zaak; nog geen twee minuten nadat de ruiters allemaal in het woud waren verdwenen, rolde de gillende roep van de feniks over het woud, gevolgd door het angstige geschreeuw van het eerste paar ruiters, die door de trillende hitte van haar hete adem werden gedood. De adem van de feniks was vergeven van stinkende, voor mensen levensgevaarlijke gassen die, als je ze inademde, je binnenste wegbrandden.
Castellius hield zijn paard in en vertrok zijn gezicht achter de helm die zijn gezicht beschermde. Estamera stopte haar vurige hengst naast hem en keek verontrust naar de kant waar het geroep vandaan was gekomen. “Ze is woedend.”
“Vind je het heel gek, zus? Het is haar kind, dat van haar is afgenomen.” Castellius zuchtte diep, haalde zijn helm van zijn hoofd en wiste het zweet van zijn voorhoofd.
“Het ei komt nooit uit, waarom zouden ze het willen stelen?”
“Het is puur goud en de feniks wil het beschermen. Als je het ei omsmelt tot een amulet, kun je de krachten die de feniks bezit, van haar afnemen. Zo gaat de feniks dood en daarmee alle burgers die het element Vuur bezitten,” grimaste Castellius. “We moeten die burgers én de feniks beschermen. Hun kracht komt voort uit dat ei. Vincer wil ons vernietigen.”
“Wilden wij dat ook niet bij hen?” Estamera klopte op de hals van het paard, dat onrustig werd onder haar.
“Ze zijn gewoon jaloers op onze welvaart en niets anders,” beet Castellius haar toe. “Maar die welvaart verdienen ze niet na wat ze bij ons hebben gedaan. We mogen geen medelijden tonen omdat zij met rampen te doen hebben, wij hebben niets met hen te maken!”
Estamera twijfelde ernstig aan zijn woorden. Ze waren doordrenkt met haat, die met de paplepel was ingegoten en er niet meer uitgeslagen kon worden. “Misschien is het een cirkel van wrevelige gedachten die deze gebeurtenissen gaande houdt,” verzuchtte ze. Ze wilde nog meer zeggen, maar haar woorden werden overstemd door een nieuwe roep van de feniks. Haar gil was ijselijker dan voorheen en het geschreeuw van de mannen was maar heel kort. Vier doden.

Feedback Christian Damen toegepast. (:
Laatst gewijzigd door Little_Miss_Perfect op 21 jun 2012 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Leuk stukje, al heb ik Water & Vuur nog niet gelezen dus ben een beetje bang dat ik misschien iets mis.
Overigens erg grappig dat jouw antagonist Vincer heet, is het toeval dat dit heel sterk lijkt op het Latijnse werkwoord 'vincere', overwinnen? Of heb je dit expres zo gedaan? In dat geval, erg goed over nagedacht!

Twee kleine puntjes:
het eerste paar ruiters, die door de trillende hitte van haar hete adem werden gedood.
Ik ben een beetje in de war geraakt hier. Probeer je nu op een mooie manier te omschrijven dat de fenix vuur spuwt en de ruiters wegbranden? Of is het echt zo dat de fenix warme lucht uitblaast en dat de ruiters dus sterven aan brandwonden van de hete lucht die hen omringd wanneer de fenix over ze heen vliegt?

Tweede puntje is dat ik niet helemaal begreep waarom de ruiters naar het hol van de fenix toe rijden (maar kan zijn dat ik je tekst gewoon niet goed begreep natuurlijk). Het ei is gestolen, ik neem aan vanuit het hol van de fenix, dus het lijkt me dan logischer als de ruiters in de richting rijden waar de dief het laatst gezien is. En ik neem aan dat de dief niet bij het hol blijft wachten ;-) Of is het zo dat de ruiters eerst naar het hol rijden om daar op onderzoek uit te gaan, omdat ze wel weten dat het ei is gestolen maar niet waar het mee naar toe is genomen? In dat geval zou ik het prettiger vinden als je er een zinnetje bij had geschreven waarin hun intentie nader wordt verklaard.
Maar nogmaals, kan ook gewoon aan mij liggen :p

Ik zal binnenkort maar eens tijd vrijmaken voor Water & Vuur.

~Chris
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

O, dat is inderdaad een beetje onduidelijk. Ik zal kijken of ik het in het volgende stukje wel naar voren heb laten komen. (: En over die hete adem zal ik ook nog wat meer duidelijkheid geven, in ieder geval dankjewel. :3 En ik heb Water & Vuur nog niet gepost - ik ben bezig een nieuwe versie te maken, maar ik kom even niet door het begin dus dat kan nog even duren. ;p Je mist niet heel veel, dit is juist een stukje geschiedenis. ;p
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Je mist niet heel veel, dit is juist een stukje geschiedenis. ;p
Aah okay, net als bij mijn verhaal 'Het Drakenkind' dus eigenlijk ;-) Geschiedenis voor je 'Main verhaal' schrijven is erg leuk :)
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Jep. :3 Heeel erg leuk. : D
Rubenorignal
Balpen
Balpen

Leuk verhaal mooi beschrijving!

misschien een tip je kan wat ze zeggen op een volgende regel plaatsen dan wordt het misschien wat duidelijk. Marr doen wat je zelf fijn vindt hoor!

Ik had het niet helemaal door maar ga nu zeker je andere verhaal even bekijken!
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Dank je, ik heb alleen de nieuwe versie van Water & Vuur nog niet aangemaakt. xd

“Kom.” Castellius trok zijn helm over zijn hoofd, spoorde zijn paard aan en reed de richting van het geluid uit, wat langzaam wegstierf en alleen nog te horen was in een vage echo.
“Je rijdt de dood tegemoet!” riep Estamera terwijl ze haar paard achter hem aan stuurde. “Castellius, de mensen geven om je. Je moet de dader opsporen en het ei terugbrengen, niet eerst de feniks onder ogen komen zónder het ei.”
“Denk je dat het makkelijk is de dader te achterhalen als we direct teruggaan naar de Witte Stad?” brulde Castellius terug. “Er moeten sporen zijn!”
Estamera sloot vermoeid haar ogen. “Dat weet ik.”
“Wat klets je dan?” Hij keerde zijn paard en reed naar haar toe. “Ga jij anders terug naar het kasteel, dan kan niets je overkomen.” Hij legde zijn hand op haar schouder.
Estamera’s ogen flitsten toen ze hem woest aankeek. “Nee. Ik ga niet terug naar huis. Ik ben geen slappeling, ik wil met je mee! Je behandelt me als een klein kind.”
Castellius grijnslachte zonder dat ze het kon zien. Zo kende hij haar weer. “Kom.”
“Nee, je moet terug naar de Stad. Als het een Vincerist is, kun je die er zo uitpikken,” protesteerde Estamera. “Ga niet naar de feniks zonder het ei, of ze zal je vernietigen.” Weer werden haar woorden onderbroken door de gil van de feniks. Ze dook in elkaar. Zes doden, zés doden door de stomme fout van een mens, dat dacht machtiger te kunnen zijn dan ieder ander.
“Alsjeblieft...” Ze keek Castellius smekend aan.
Hij knikte langzaam. “We kunnen hem misschien opsporen met behulp van Arristus,” zei hij traag.
Estamera kneep de teugels in haar handen en beet onzeker op haar lip. “Arristus is gevaarlijk, broer... en...”
“... machtig genoeg om een opsporingsspreuk uit te spreken. Het gaat om de levens van enkele duizenden mensen. Het gaat om de welvaart van dit land. Het gaat om jou en mij, om de roem die we kunnen krijgen. Boven Remardius.” Hij spuugde de naam van zijn twee minuten jongere broeder vol haat uit.
Die laatste opmerking leek Estamera over de streep te trekken. Ze knikte toegeeflijk. “Maar dan moeten we nú weg.”
Castellius knikte en pakte zijn hoorn uit zijn zadeltas. Drie keer blies hij er krachtig op om het overgebleven paar ruiters bevel te geven zich terug te trekken uit het woud – voor het te laat was.
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”